Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Tunnetko olevasi ikäisessäsi seurassa?

Vierailija
18.07.2007 |

Omalla kohdalla opiskeluvalinnnat ja -paikat ovat pitkälti määrittäneet kaveripiirin, joka on näiltä suhtein ollut aina nuorempaa kuin itse olen ollut. Nyt siis 27v ja muutama hyvä ystävä säilynyt lukio- ja lapsuusajoilta.

Ensimmäistä lasta saadessani (21v) opiskelukaverit olivat juuri peruskoulusta päässeitä teinejä. Tältä ajalta on jäänyt yksi ystävä, jonka kanssa olen tuntenut olevani samalla aaltopituudella.

Kahden lapsen jälkeen (24v ->) aloitin opiskelut uudelleen ja seura oli taas opiskeluihin liittyen 16v-20v. Tältä ajaltakin nelisen hyvää ystävää, joilla osalla lapsiakin jo.

En kuitenkaan pidä itseäni mitenkään teininä vaan olen aina hoitanut itse asiani ja lapseni. Nykyään entiset opiskelukaverit vasta alkavat saada lapsia ja totutella perhe-elämään ja välillä on vahvasti tuntunut, että olen heille isosisko/äiti/kokemuksesta opettava. Olisi kiva saada vähän aikuisempaakin seuraa, vaikka oma aika aktiivista yhteydenpitoa vaativaan kaveriin onkin ajoittain kortilla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin ensi kerran miltei heti kirjoitusten jälkeen, toinen lapsi tuli pari vuotta myöhemmin. Aloitin opiskelut kuopuksen ollessa puolitoistavuotias ja valitsemallani alalla olin nuorimpia luokassa. Nyt olen jatko-opinnoissa ja edelleen en ole vanhin, vaan ihan keskivertokastia iän perusteella.

Tosin luokkamme vanhin saa pian esikoisensa ja hänen kanssaan olen paljon keskustellut lapsista niin, että minä olen ollut opettavana osapuolena ja hän vain kuunnellut. Ei se iästä johdu!

Vierailija
2/2 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina viihtynyt itseäni vanhempien seurassa, pahaat ystäväni ovat usein olleet minua 10-25 vuotta vanhempia. Toisaalta työpaikalla viihdyn parhaiten itseäni noin 10 vuotta nuorempien kanssa, jaan ammattitaidostani ja autan heitä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla