Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa kiva olla kylässä kun kokoajan oli ei toivottu-olo

Vierailija
18.07.2007 |

Oltiin lomareissulla ja saimme kutsun serkkuni perheeseen. Menimme sinne, veimme monta kassia ruokaa..kunnon tuliaiset jne..

Autoimme kaikessa ja muutenkin olimme sellaisia omatoimisia.

Itse en jaksa sellaisia vieraita jotka tulee niinkun täysihoitolaan, kun tulevat kylään. Me emme olleet sellaisia. Aluksi oli puhetta, että olemme kyläilemässä kaksi yötä, no se kutistui yhteen.

Alko jo hengittäminen tuntua vaikealta siellä. Olen miettinyt miksi he kutsuivat meidät, jos eivät oikeasti halunneet. Lisään vielä, että he itse ottivat meihin yhteyttä ja pyysivät. Tämä perheen isä on serkkuni ja hän oli ihan oma itsensä, mutta perheen äiti...hohoijaa..

Tietää seuraavalla reissulla lisätä kaasua heidän kohdalla ;)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä todella epäkohteliasta - eikä edes siis ollut mikään hiljainen vierailu - tarkoitan ettei ollut jutuista puutetta. Nykyään vaan ei kyllä kauheesti kiinnosta mennä kyläilemään vaikka kuinka kutsutaan. Naisen mies on vaan meidän tytön kummi (nainen tullut myöhemmin kuvioihin) joten on vähän niin kuin pakkorako. Yritin just viimeks miehelle ehdottaa, et en osallistu vierailuun ollenkaan. En ikinä tekis vieraille noin.

Vierailija:

Oltiin siis vaan iltaa viettämässä, ei yötä. Istuttiin olohuoneessa, ja tämä perheen isä ihmetteli, että minnekäs se vaimo meni, niin oli mennyt nukkumaan, sanomatta meille mitään! Ja siis oli mennyt nukkumaan ihan oikeasti, ei vaan nukahtanut, oli yöpuvut päällä ja kaikki...

Vierailija
2/44 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kutsui teidät kylään, kertoi vasta sen jälkeen vaimolle, vaimoa jurppi koko asia, kun häneltä ei ollut kysytty mitään eikä halunnut teitä sinne. Mies ei voinut asiaa enää perua, kun oli kerran kutsunut. Vaimo sitten osoitti mieltään koko vierailunne ajan.

Toinen vaihtoehto on, että pariskunnalla oli riita juuri ennen kuin saavuitte ja eivät ehtineet käsitellä sitä... Veikkaan kuitenkin ekan kaltaista tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen äiti menee nukkumaan niin eikö se ole jo vihje siitä, että vieraat on idiootteja, eikä ole tajunneet lähteä ihmisten aikaan kotiin.

Mutta noista tuomisista. Mulla on yks ärsyttävä kaveri. Tulevat harvoin käymään. Yleensä laitan pullat ja suolaiset ja tarjottavat esille. Kun he saapuvat, heillä on pari pakkaa puolisulannutta jäätelöä, mikä pitää heti lappaa kulhoihin ja alkaa syömään hätäisesti. Ei siinä ehdi kunnolla kahveja keittää. Ei tää mikään iso homma ole, mutta ärsyttää kun on laittanut pikkusuolaiset ja pullaa ja muuta syötävää ja sitten pitää ensimäisenä alkaa horsmia jotain puolisulannutta vaniljajäätelöä.

Vierailija
4/44 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos perheen äiti menee nukkumaan niin eikö se ole jo vihje siitä, että vieraat on idiootteja, eikä ole tajunneet lähteä ihmisten aikaan kotiin.

Ja jos kerta pyydetään just iltaa istumaan (kuten tässä tapauksessa) niin aikamoisen ihme touhua oli.

Vierailija
5/44 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut käyttäytyvät tollai jos eivät saa riidellä valmiiksi. Sit nakkelevat niskojaan kauan aikaa. Jos kerta molemmat kutsuivat teidät niin sitten ei voi olla muusta kyse. Mut silti tosi lapsellista!

Minusta ap ei ole tehnyt mitään väärin. Itsekin vien aina ruokia mukananai jos menemme esim. veljeni l uo yökylään. On se aika röyhkeää tulla kahta kättä heiluttaen kun on kuitenkin 3 lastakin mukana...

Kälyni myös menee usein nukkumaan vaikka vietämme siellä iltaa. En pidä sitä röyhkeänä koska tiedän että häntä väsyttää kun hän nousee joka aamu klo 06.. Kyllä silloin saa mennä jo klo 22 nukkumaan. Mutta ehkä hänkin tekee niin koska on suvusta kyse, tuskin menisi nukkumaan jos olisi vieraampia vieraita:).

Ap: en enää menisi tuonne käymään!!

Vierailija
6/44 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen sellaisia vieraita jotka eivät osaa viedä edes lautastaan keittiöön. Mutta kaikki tavallaan. Jos vieraat pidempään, niin tottakai pitää osallistua ruoanlaittoon esim juuri perunoita kuorimalla.

Vierailija
7/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun käski omat lapsensa syömään. Nakkeli niskoja kokoajan. Vaikea selittää, se yleiskäytös oli sellaista. Kun sitten sanoin, että lähdemme jo nyt kotiin, ei sanonut mitään. Ei tullut edes hyvästelemään.. En yleensä pienestä säikähdä, mutta lapsetkin huomasi, että se nainen ei halunnut meitä sinne!

Vierailija
8/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän tuoma makkara laitettiin ensimmäisenä pöytään, kaikki söimme siis siitä ja sehän meni melkein yhdellä kerralla. Sitten kun se loppui, tämä nainen panttasi omaa kinkkuaan jääkaapissa, kävi siellä aina laittamassa sitä leivälle..nyt jo naurattaa mut sillon ei ;)

Vierailija
9/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellaisia tumpelo-miehiä jotka kutsuvat vieraita puhumatta mitään vaimolleen. Oisko voinut käydä näin?

Vierailija
10/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme kutsun ja kävi oikeastaan samoin kun aloittajan reissulla!!

Vierailija
11/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailunne aiheutti hänelle mielipahaa. Lisää vielä, että olisi kiva jos hän juttelisi nämä asiat ensin miehensä kanssa, niin vieraiden tarvitse joutua sijaiskärsijöiksi. Ihme emäntä.

Vierailija
12/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheestä kyse, välimatkaa meillä on 150 kilsaa. Pyysivät viikonlopuksi kylään. No, lähdettiin matkaan ja saavuttiin perille, ja vastaaotto oli aika puiseva. Ei vaimon kohdalta vaan hänen miehensä. Ei tullut sanomaan edes moi, istui koko ajan tietokoneellaan toisessa huoneessa.

Illalla mun mies sanoi mulle että, " nyt riittää, me mennään vaikka leirintäalueelle, jos ei muuta, mutta minä en tänne jää" . Mä olin samaa mieltä.

Harmitti tän vaimon puolesta myös, koska huomasin että häntä nolotti miehensä käyttäytyminen ja vaimo oli itse ihan ok!

Vierailija
13/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ehkä se nainen oli kiinnostunut sun miehestä ja yritti iskeä sitä, mutta koska sun mies ei ollutkaan kiinnittänyt siihen sen suurempaa huomiota, suuttui ja alkoi kohdella teitä huonosti. Tai jos sillä vaimolla ja sun miehellä on jonkinlainen salaisuus niiden historiassa..kaikki lienee mahdollista...?

Vierailija
14/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle voisi sanoa, että ehkä emäntä oli stressaantunut ja väsynyt?

Vierailija
15/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap:lle voisi sanoa, että ehkä emäntä oli stressaantunut ja väsynyt?

Vierailija
16/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oltiin lomareissulla ja saimme kutsun serkkuni perheeseen. Menimme sinne, veimme monta kassia ruokaa..kunnon tuliaiset jne..

Autoimme kaikessa ja muutenkin olimme sellaisia omatoimisia.

Itse en jaksa sellaisia vieraita jotka tulee niinkun täysihoitolaan, kun tulevat kylään.

en tiedä mitään inhottavampaa, siinä menis koko fiilis kokonaan

Vierailija
17/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emännällä itsellään jostain syystä jo valmiiksi ketutus päällä, ehkä pieleen mennyt laihis tai jotain muuta. Ja sitten te ilmestytte sinne iloisina ruokakassienne kanssa. Kyllähän se nyt suomalaista harmittaa, jos toisilla on hauskaa!

Vierailija
18/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitä ym, johon ette liittyneet, mutta joka olisi rouvan käytökeen heijjastunut?

Vierailija
19/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ihmisillä hyvä tarkoitus niin ei tyylillä ole niin väliä. Elämä on vaikeaa, jos loukkaantuu kaikesta, mikä poikkeaa omista tavoista. Ei ihmiset ole ajatuksen lukijoita, muistakaa se.

Vierailija
20/44 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olen emäntä, haluan laittaa sitä ruokaa, jota olen ostanut. Muutenhan se on viesti, että minä en muka osaa edes ostaa järjellistä ruokaa ja minun emännöintitaitoihin ei luoteta.