Olipa kiva olla kylässä kun kokoajan oli ei toivottu-olo
Oltiin lomareissulla ja saimme kutsun serkkuni perheeseen. Menimme sinne, veimme monta kassia ruokaa..kunnon tuliaiset jne..
Autoimme kaikessa ja muutenkin olimme sellaisia omatoimisia.
Itse en jaksa sellaisia vieraita jotka tulee niinkun täysihoitolaan, kun tulevat kylään. Me emme olleet sellaisia. Aluksi oli puhetta, että olemme kyläilemässä kaksi yötä, no se kutistui yhteen.
Alko jo hengittäminen tuntua vaikealta siellä. Olen miettinyt miksi he kutsuivat meidät, jos eivät oikeasti halunneet. Lisään vielä, että he itse ottivat meihin yhteyttä ja pyysivät. Tämä perheen isä on serkkuni ja hän oli ihan oma itsensä, mutta perheen äiti...hohoijaa..
Tietää seuraavalla reissulla lisätä kaasua heidän kohdalla ;)
Kommentit (44)
kun vieraat halusivat auttaa toivat ruokia mukanaan. Eli mielestäni tarkoitusperän pitäisi ratkaista.
Vierailija:
Itsetunnon kanssa ei tällä ole mun mielestä mitään tekemistä. Kenenkään ei tarvitse jäädä toisen nurkkiin, jos vastaanotto on selvästi huono.
En minä ainakaan jäisi. Mielummin olen siellä missä olen tervetullut ja kaikilla on mukavaa.
Vierailija:
Kun minä olen emäntä, haluan laittaa sitä ruokaa, jota olen ostanut. Muutenhan se on viesti, että minä en muka osaa edes ostaa järjellistä ruokaa ja minun emännöintitaitoihin ei luoteta.
Kyllä jos mennään viikonlopuksi lapsineen kaikkineen jonnekin, on ihan kohtuullista tuoda joain mukanaan ja auttaa. Vaikka emännällä oliskin kaikki kaapissa valmiina.
Meillä käy usein ruokavieraita, samoin me käydään syömässä muilla; on ihan ok tuoda vaikka viinipullo tai jotain jälkiruokaa- eikä kukaan loukkaannu vaikkei mitään toiskaan. Itse inhoan vaivalloisia ihmisiä joilla on näitä omituisia päähänpinttymiä.
Eikö tärkeintä oo yrittää löytää joku yhteinen sävel? Ja rakentaa mukavia ihmissuhteita?
Vierailija:
Siis eikö kaikki vie ruokaa tuliaísiksi jos menee viikonlopuksi kylään?? Häh!
Meillä ainakin on tapana aina ollut, että teemme yhdessä ruokaa jne..
Samoin se oli kun tämä perhe oli meillä vierailulla. Vieläkin haluan korostaa, että en mennyt kaapeille tonkimaan. Ainoa minkä tein oli kun annoin lapselle lasin veden juomista varten.
Eipä ole tästä perheestä kuulunut mitään, enkä itse aio ottaa yhteyttä.
Yleensä en pienistä säikähdä, mutta tämä oli sellainen asia mistä tuli p***** maku suuhun!
Ja me ei oltu kuin kotonamme, autoin tätä emäntää kaikessa missä pystyin. En siis mennyt yksin soheltaan mitään.
Ja siihen, että olisko tämä nainen kiinnostunut miehestäni..en usko. Tai mistä tiedän ;) Heillä nyt ei ainakaan mitään suhdetta ole, asumme 500 km välimatkan päässä ja näemme tyyliin kerran vuodessa.
He ovat siis olleet meillä käymässä ennen ja tämä oli meidän ensimmäinen vierailu heille ja taatusti viimeinen.
Minä ainakin haluan olla ja viettää lomaani sellaisessa paikassa missä tunnen, että olemme haluttuja vieraita.
En viitsi pilata omaa lomaani tuollaisessa kyläpaikassa ja samalla pilata myös heidän päiviänsä.
Pah. Emäntä oli huonolla tuulella ja sillä siisti. Harmi vaan ettei pystynyt olemaan ihmisiksi, kun 500km päästä vieraat. Ihme tyyppejä on.
On todella pöyristyttävää, että jotkut vieraat tulevat kylään, ja suoraan menevät viemään viemisiään sinne jääkaapille, ja alkavat kysymättä kattamaan pöytää ja availemaan kaappeja kun etsivät jotain. Mä suuttuisin ainakin tuollaisista vieraista loppuiäkseni!
Että teille jäi hieman paska fiilis vierailusta, miksi kutsuttiin, jos ei oikeasti haluttu kylään? Minua ainakin jäisi vaivaamaan. Syynä voi hyvinkin olla heidän keskinäiset ongelmansa johon teidän perheellä ei ole osaa eikä arpaa.
Olen samaa mieltä ap:n kanssa siitä että ruokia viedään kun kylään mennään. Meidän suvussa ja tuttavapiirissä toimitaan aina noin.
Minä ainakin kutsujana olisin onnellinen vieraista jotka auttavat ja tekevät oman osuutensa asioista.
Sekään ei haittaa jos ollaan omatoimisia ja otetaan kaapista tavaroita. Unohda ap tuollainen kyläpaikka!
Serkku oli oikein vaihtanut työvuorojakin niin, että pystyi olemaan kotona. Harmittaa hänen puolesta. -ap-
Eikö se nyt ole ihan selvää, että ruokien tuojat ajattelevat isäntäväen parasta ja haluavat helpottaa heidän taakkaansa. Yritetään ikään kuin olla olematta hirveesti vaivaksi. Puuttuuko teiltä 37 kaltaisilta kokonaan kyky ymmärtää erilaisia ihmisiä. Kukaan ei varmasti tuo vittuillakseen tai muutenvaan pahuuttaan tuliaisia.
Jos kerran molemmat ovat tosiaankin olleet tietoisia teidän tulostanne, on kyllä tosi erikoista käytöstä. Olkoon vaikka mikä perheriita tai muu vaivaamassa mieltä, niin kyllä sitä normaali ihminen tsemppaa sen verran, että saa vieraansa kestittyä.
Mielestäni tosi hävytöntä käytöstä emännältä. En menisi koskaan enää heille kylään ja olisin seuraavalla tapaamisellakin hyvin vähäsanainen, enkä hakeutuisi moisen hapannaaman juttusille, jos mitään anteeksipyyntöä tai pahoittelua eivät esittäisi.
Vierailija:
..ehkä se nainen oli kiinnostunut sun miehestä ja yritti iskeä sitä, mutta koska sun mies ei ollutkaan kiinnittänyt siihen sen suurempaa huomiota, suuttui ja alkoi kohdella teitä huonosti. Tai jos sillä vaimolla ja sun miehellä on jonkinlainen salaisuus niiden historiassa..kaikki lienee mahdollista...?
se, että mennään ilman lupaa jääkaapille viemään niitä ruokia, on todella huonoa käytöstä. Tai että aletaan vaan availemaan kaappeja, että " missäs teillä ne lautasliinat on..." . Vaikka tarkoitus on hyvä, on se erittäin epäkohteliasta, ja tälle kyläpaikan " emännälle" saattaa olla erittäin epämiellyttävää. Nyt en sano, että ap on näin tehnyt, mutta tiedän ihmisiä, jotka näin tekevät, eivätkä näe siinä mitään väärää. Se ei ole auttamista, vaan todella epäkohteliasta käytöstä. Eri asia on, jos tämä emäntä itse apua varta vasten pyytää, ja sanoo, että katsopa tuolta kaapeista niitä ja näitä.... 37
Vierailija:
37, lue tarkemmin koko juttu. Oli sovittu, että tuodaan ruokaa ja en ollut kuin kotona..vaan autoin tekemään kaikkea. -ap-
Varsinkaan, jos eivät pyytäisi anteeksi, jättäisin varmaan joulukortinkin lähettämättä, jotta tajuaisivat, miten jäi harmittamaan.
Itsetunnon kanssa ei tällä ole mun mielestä mitään tekemistä. Kenenkään ei tarvitse jäädä toisen nurkkiin, jos vastaanotto on selvästi huono.
En minä ainakaan jäisi. Mielummin olen siellä missä olen tervetullut ja kaikilla on mukavaa.