Muita vuoden 2009 vauvasta haaveilijoita?
Eli yritykseen aikaisintaan keväällä 2008. Vauvakuume yltyy ja pitäisi malttaa odottaa :) Meillä kaksi lasta ennestään ja kolmatta ollaan mietitty ja tultu siihen tulokseen, että olis vielä kolmas tervetullut vuonna 2009 (esikoisen kouluunmenovuosi ja uusi asunto pitäisi ennen vauvaa hommata). Tuntuu niin pitkältä tämä odotuksen odotuksen odottelu...
Kommentit (95)
Hei, onpas ihania tällaiset vertaistukiryhmät! Juuri mennyt viikko miehelle PMS:ssä kiukutellessa kun en enää yhtään e-pilleriä tahtoisi syödä. Lisäksi pillereiden syönti alkaa olla vastuutonta, kun järjetön ilo ja toivo pulppuaa jos on yhdenkin unohtanut;). Nyt voi miehen hermoja hieman armahtaa, kun tietää ettei ole asian kanssa yksin.
2009 aikaisintaan voisimme kuvitella lisääntyvämme. Kaksi vuotta ollaan oltu yhdessä, miehen alakouluikäiset lapset vierailevat muutaman kerran viikossa. Suhde on siis nuori ja saisi hieman tasaantua;-). Minulla on vielä iän puolesta (28v) suoriutumiskykyiset munasolut. Talossa on tilaa ja autoon mahtuu, töitä piisaa. Aviossa ei olla, mitä olen ennen pitänyt ehtona lisääntymiselle, mutta ei tämä kuume mitään järkisyitä kuuntele...
Mies (ennenkin lisääntyneenä) toppuuttelee, vaikka tahtoo kanssani lapsia, sitten joskus. On jo mietitty miten laitetaan huonejako uusiksi kun vauvoja tulee ja millaiseen autoon mahtuu 4 lasta. Tuleva siskopuoli tykkää vauvoista mutta velipuoli ei ja heidän äitinsä aloittaa ydinsodan jos lisäännytään, mutta eipä tuo ole heidän päätettävissään. Yksi lapsi ei sitten piisaa, kaksi pitää olla ja mielellään kerralla. Tiedän että on _absoluuttisen_hullua_ haaveilla kaksosista. Toisaalta kurssikaveri sai luonnolliset kolmoset ja on pärjännyt hienosti. Osasyynä kaksoskaipuuseen on työni, josta pidän kovasti ja ammatissamme taidot ruostuvat jo vuodessa. Mies uskoo nimittäin siihen että pitää lasta hoitaa kotona kunnes lapsi 3v, ja onhan siihen psykologiset perusteensa. Itse siis ajattelen että parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä. Joten tänne vauvoja vaikka heti!
Onnellista odotuksen odotusta!
Termeihin tutustuneena:
Onnellista odotuksen odotuksen odotusta!
Sehän se onkin niin mukavaa, kun mies on jo suvunjatkamisviettinsä tyydyttänyt eikä ole mitään kiirettä sitten seuraavia lapsia hankkimaan, sanoopa vaan, että nauti nyt vapaudestas, kun vielä voit. Jotenkin ottaa päähän se asenne, vaikka kuinka olis kokemuksen syvällä rintaäänellä sanottu - itselläni on kuitenkin 5 vuotta enemmän ikää kuin miehellä isäksi tullessaan. Tässä mielentilassa siitä vapaudesta ei niin väliä ole, olen kyseistä " vapautta" nauttinut aivan tarpeeksi. Mitä sillä edes teen, kun en käy baareissa, juhlimassa tms., viihdyn paremmin kotona (ja pysynkin siellä, jos en ole koulussa tai töissä) tai kävelyllä miehen kanssa? Totta kyllä, että pitää suhteen päästä tasapainoon ennen lapsia, ettei tule sitten ylimääräisiä ongelmia kun vauvan saa. Yrittää vaan jaksaa ja lukea muiden kokemuksia, on hyvä olla edes joku paikka, jossa saa purkaa mieltään.
Sitä jotenkin toivoo, että viimeisen kuukauden jatkuva itkuisuus olisi merkki jostakin enemmästä... No, viikon päästä viimeistään sekin nähdään. En oikeasti usko, mutta joka kertahan se kirpaisee, kun ei sitä vahinkoa olekaan sattunut. Toisaalta, voisi olla vahingon sattuessa aika hankala saada mies vakuuttuneeksi siitä, että kyseessä todellakin oli vahinko. Ei sinänsä huvita sekään vaihtoehto. :)
Hmm.. miten mä tän nyt kertosin... no meillä petti ehkäisy miehen kans! Siis apua... kp oli tuolloin 12... oon koittanu miettiä että eikait se ovis vielä vois olla.. ja että eihän se välttämättä heti ekasta tärppää. Siis pieni paniikki meinaa iskeä ku miettiikin että tässä oltais raskaana jo! Ei oikein ois hyvä ajankohta uudelle vauvalle. Tottakai hän ois tervetullut ja rakastettu jos näin on että tärppi ois käyny. Mutta siltikin.. ei tiedä mitä ajatella. Nyt kp vasta 15. Eli kauan saa ootella että varmistuu tämä asia. Oon miettiny sitäkin että ku esikoista yritettiin saada alulle niin musta ovis oli silloin aika myöhään kierrossa. Että ehkä nytkin niin.. toisaalta tulee mieleen kakkosen yritys ku heti ekasta laakista vauva sai alkunsa... Voi hitsi... ajatukset on enemmän kuin sekavat!
Jos ne menkat kuitenkin alkaa niin taidan jatkaa pillereitten syömistä... pikkasen varmempi keino kuin nuo kumit ;o/
Eli ensimmäistä meillä olis tarkotus ensi kesänä alkaa yrittämään. Mulla on opiskelut jo loppusuoralla ja mies on näyttänyt vihreetä valoo, että ehkäisy jätetään pois. Oikeastaan meillä mies innokkaampi kuumeilija kuin minä, mutta tahtoisin kuitenkin, että koulut pois alta ennen lasta.
Ei vaan millään malttais odotella ensi kesään asti. :) Ensi vuonna meillä on kuitenkin elämäntilanne sellainen, että vauvan tulo ei enää haittais opiskeluita sun muita.
Niin oli jo vähäll parikuukautta sitten että alamme yrittään toista lasta. no eikös esimies tullut ilmoittamaan että mulle ois mahdollisesti vakipaikka vuoden 2009 alussa luvassan noh vauva haaveet päätettiin siirtää yli vuodella. Mutta kun/jos olen vakipaikan lunastanut tammikuus 2009 ni heti ennen jo joulua 2008 alamme yrittämään toista lasta. siihen on aikkaa, mutta saapahan nyt vielä nauttia esikoisen taaperoiästä (nyt 2v). vauvakuume on silti kova!
Olen varmaan ikuinen vauvahaaveilija ja olen omassa mielessäni päätynyt siihen että meille vois vielä yksi vauva tulla:) jospa saan miehenki vauvahommaan kiinnostumaan. Vuoden 2010 alussa meille vois antaa luvan vauvan tulla, joten yritys alkaisi keväällä 2009.
Meillä on ennestään 3 tyttöä, tällä hetkellä ovat 5v,4v, ja 9kk, ei vielä tähän jaksais neljättä vauvaa joten saa olla pelkkää haaveilua parisen vuotta.
Minä olen helposti raskautuvaa tyyppiä, kaikki kolme ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta:) välillä tuntuu,että liiankin helposti.
Mikä ois hyvä nimi? Vauvaunelmia vuodelle 2009? Ehdotelkaa... :)
Mä oon tähän asti ollu ihan varma ettei meille tule kolmatta aivan heti, että just tuo vuosi 2009 vois olla aika hyvä. Nyt alkaa tuntua että oisin ite kohta jo valmis uuteen vauvaan :) Mies ei varmana ole, joten joudumme vielä oottamaan. Ja jotenkin se ajatus että masussa kasvaisi jo nyt pieni ihme niin nostaa vauvakuumetta. Eka olin pienessä paniikissa että ei hitto jos oon raskaana... mutta nyt kun asiaa on ajatellu niin ei se niin kamalaa ois ;) Itse asiassa sehän ois superihanaa.. ;) Kp on nyt 24 joten vielä menee ainakin viikko ennenku asia varmistuu mihinkään suuntaan.
Ihanaa syksyn jatkoa kaikille! :)
Täällä myös suunniteltu, että yritys aloitetaan ensi keväänä, mutta en elättele turhia toiveita, että tärppäisi heti ja vauva tulisi 2009, tietysti toivon kovasti. Meillä ei ole lapsia ennestään.. Kyllä tämä odottelu saisi jo riittää, kauan on tuskailtu, mutta koulu pitäisi käydä ensin siihen vaiheeseen, ettei tarvitse kesken jättää! On sen verran kauan kuumeiltu, että välillä tuntuu niin pahalta tämä odottaminen, mutta kaipa se tästä..:) Jaksamista odotteluun kaikille!
Minäkin " tyrkyllä" tähän ketjuun... vaikka esikoinen pieni vaavi vielä onkin 06/07, niin kaverista hälle jo haaveillaan. Yritystä aloiteltais tuossa kevät-kesästä 08. Miehen olen saanut jo ajatuksesta innostumaan, vaikka ihan alkuunkin oli ajatusta vastaan, hällä kun on jo yksi lapsi aikaisemmasta elämästään... Nyt vähän lyhyt juttu kun nukkumatti jo kutsuu, mutta ajattelin ehdottaa ketjulle nimeä... Miten ois esim. Dreaming of 09, Unelmissa 09, Hoping 09.... Toiveissa09 tai jotain sinne päin? Ehdotelkaa hyvät immeiset ja nyt kauniita unia tai huomenia)
Täällä jännät päivät menneillään. Kp on 28 ja menkkoja ei vielä kuulu.. Mietin jo että testaisko varalta jo huomenaamulla.. Testi ois kaapissa valmiina. Toisaalta on mulla ennenkin ollu pidempiä kiertoa, esim.32pvää että ei tässä oo kyllä vielä yli normaalin vielä menty...
Mutta oishan se jännää testata jos vaikka tuliskin enemmän kuin 1 viiva...
Täytyy nyt vielä miettiä josko kuitenkin malttais vielä hetken ja oottais ainakin viikonlopun yli.
Jos nyt käy niin että menkat alkaakin ja saan jäädä tähän ketjuun :) niin haaveissa ois että meilläkin alettais yrittään kolmosta ens kesänä :) Silloin ois lapset jo vähän isompia, töissäkin ois taas tullu oltua edes vähän aikaa ;) ja koulukin ois hyvällä mallilla. Ehtisin valmistua ennen vauvan syntymää.
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
t. Mirella
Kp 1. Menkat alko, ei ollu pikkuinen vielä kasvamassa masussa. Toisaalta vähän haikeaa kun ehdin jo leikitellä ajatuksella että meitä ois ens kesänä jo 5. Mutta ehkä parempi kuitenkin näin :)
Joten ens kesää odottamaan.. ja miestä taivuttamaan pikkuhiljaa pikkuKolmoselle ;)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Mirella, toisaalta varmaan ihan hyvä, että ne menkat alko :)
Jatkat vielä unelmointia siis!
Ehdotan ketjun nimeksi Unelmat -09
Meillä tilanne ennallaan, odotellaan mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Varmaa päätöstä ei vieläkään ole. Työt ovat nielaisseet minut nyt mukanaan, hyvin siis työ maistuu :)
Mulla nuo kierrot on alkaneet kovasti lyhentyä, nyt viime kierto vain 23 päivää.... Ennen on ollut 26 päivää, mutta viimeiset neljä kiertoa tosi lyhyitä. Ehkä täytyis käydä gynellä ainakin ennen, jos sitä vauvaa sitten rupee puuhaamaan. Kaksi ekaa lasta saaneet alkunsa siis ekasta yrityskierrosta, nyt rupesin vähän huolestumaan tästä. Johtuuko se jo iästä tämä kierron lyheneminen? Lisäksi ovulaatiot on muuttuneet kivuliaiksi, ennen en ole edes tuntenut niitä. Tietääkö joku?
T.Jaffa
Minä myös jännitin viime kierron ajan raskautumista. Ehkäisy petti heti kuukautisten jälkeen ja viikko ennen kuukautisia alkoi rintoja pakkaamaan samalla tavoin kuin maito olisi nousemassa. Ennätin jo testaamaan reilusti ennen kierron loppumista ja odotetusti nega tuli, tosin ei se plussa olisi vielä näkynytkään. Onneksi nyt loppuviikosta alkoi menkat. Oli kyllä niin ihana jo kuvitella kaikkea ja sitä pientä ihmisen alkua edes muutama viikko. No ensi kesään ei ole enää pitkä aika. Meitä taitaa olla useampi kesäaikaan vauvan yrityksen aloittavia?
Syksyistä loppuviikkoa kaikille unelmoijille!
Meillä mies koko ajan " painostaa" kolmannen tekoon :D On jo muutaman kuukauden ajan ollut sitä mieltä, että yritys voitaisiin aloittaa heti! Onhan se tietysti kiva että mies on niin innoissaan, mutta toisaalta kun nyt ei ihan vielä olisi hyvä ajankohta yrityksen aloitukseen. Kunhan nyt ensin päästäisiin muuttamaan ja töissäkin pitäisi keritä käymään edes vähän aikaa ennen seuraavaa raskautta.
Vauvakuume mulla on ollut pian jo vuodenpäivät välillä heikompana välillä voimakkaampana. Toisaalta olisi ihanaa jo aloittaa yritys, mutta toisaalta kyllä omakin jaksaminen mietityttää, onhan noissa jo olemassa olevissa kahdessa lapsessakin ihan tarpeeksi hommaa!:-) Jos vielä malttaisi edes ensi kevääseen odottaa, kun kuopuskin täyttää silloin 2v. Se on jännä, miten tätä kolmannen lapsen yrityksen aloittamista miettii kyllä paljon enemmän järjellä kuin kahta ensimmäistä.
Mies on ilmoittanut että haluaisi 4 tai jopa 5 lasta yhteensä! itse kyllä olen ajatellut korkeitaan neljää, mutta eihän sitä koskaan tiedä monta niitä loppujen lopuksi siunaantuu :-)
Jaffa: Joo, on se ihan hyvä että menkat alkoi. Tottakai oltais otettu vauva ilomielin vastaan jos hän olisi alkunsa saanut, mutta oishan se vähän pistänyt suunnitelmat uusiksi.
Mä oon tosiaan kans palannu töihin jokunen aika sitten ja haluaisin olla nyt edes vähän aikaa töissä ennen seuraavaa raskautta.
Ens kesänä jos aloittais kolmannen yrittämisen niin siinähän menis laskettu aika vuodelle 2009, se ois ihan hyvä ajankohta. Vaikka ei näitä juttuja sais niin tarkkaan suunnitella, eikä pitää missään nimessä itsestään selvyytenä.
Unelmat 09 passaa minullekin ketjun nimeksi. Kuka rohkenis aloittaa meille oman ketjun? Ite oon aika tumpelo näitten koneitten kans etten osaa ainakaan mitään hienouksia tehä.. vaikka enpä tiiä saako tällä palstalla edes esim.eri värejä ja fontteja.
Ens kesä ois siinäkin mielessä hyvä ajankohta aloittaa yritys kun meidän kuopus ois sitten 2v :) Ja niinku edellinen kirjoittakin totesi, niin sitä miettii tätä kolmannen yritystä paljon tarkemmin mitä ekaa ja tokaa ;) Nyt sitä koittaa oikein järkeillä parhaan mahdollisen ajankohdan. Ja lapsiluvustakin tais olla puhetta? Itestä tuntuu ainakin nyt että 2 tai 3 on meille se sopiva määrä. Voihan se toki mieli muuttua ja vaikka tulla kaksoset, hih ;)
Anteeks, painoin enteriä vähä turhan nopsasti :)
Siis mulla taas vauvakuume nousee aika hurjasti. Aloitin opiskelun kuukausi sitten ja se kestää kesäkuulle. Sen jälkeen, jos saan työpaikan, niin aletaan yrittämään vauvaa. Mies on aina vaan innostuneempi, mutta miettii vaan kauheesti meidän taloudellista tilannetta. Mä taas en jaksa.
Mun vauvakuume laski aika paljon ton opiskelujen aloittamisen myötä, mutta nyt se on taas noussu. Nytkin huomasin eksyväni odotus- ja synnytyspalstoille lukemaan kivoja juttuja. Tää on tuskaisen piinallista! Mä en millään haluais odottaa niin kauaa! Mutta kai se vaan on pakko...
On muuten tosi kivaa, jos meitä kesällä yrityksen aloittavia on isompikin joukko :D Yhdessä sitten jännitetään miten käy :D
No joo, mutta mä taas tuun tänne joskus kertoileen miten vauvakuumeen laita on :D
Iloista tiistaita kaikille!
-Larsku
Hei!
Toivottavasti mahdun teidän remmiin. Meillä on ennestään 1v4kk vanha tyttö ja ollaan tässä miehen kanssa ruvettu keskustelemaan, että ensi kesän jälkeen voitas unohtaa ehkäisy. Kummasti oon nyt täällä palstalla näiden jutteluiden jälkeen puörinyt, jotta niinköhän sitä malttaa. " Virallinen" lista ketjussa pyörivistä olis hyvä, niin pysyis kärryillä, kuka menee missäkin. Siihen vois vaikka laittaa (mahdollisten) aiempien lapsien syntymäajat ja sen, milloin yritys toivottavasti aloitetaan/ehkäisy lopetetaan.
hip hei.
mukanaan. Ei sitä enää iltaisin jaksa ja ehdi enää koneelle.
Kiva kun meitä tulee uusia mukaan.
Kun vaan joku tekisi sen listan meistä, itsellä ei taidon riitä siihen hommaan.
Jokos olette tehneet joululahja ostoksia. Minä olen jo jotain pientä hankkinut. Eniten päänvaivaa tuottaa anopin ja appiukon lahja. Niillä kun jo kaikkea, eikä mitään turhaa krääsää viitsi hommata.
Talvista pikkujouluaikaa kaikille haaveilijoille.
Täälläkin yksi:) Juuri miehen kanssa juteltiin ja sovittiin, että ensi kesän koittaessa saa ehkäisy jäädä. Meillä ennestään yksi elävä tyttö sekä raskauden puolessa välissä menetetty esikoispoika. Mukavin mielin odottelen ensi kesää :)