Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vuoden 2009 vauvasta haaveilijoita?

18.07.2007 |

Eli yritykseen aikaisintaan keväällä 2008. Vauvakuume yltyy ja pitäisi malttaa odottaa :) Meillä kaksi lasta ennestään ja kolmatta ollaan mietitty ja tultu siihen tulokseen, että olis vielä kolmas tervetullut vuonna 2009 (esikoisen kouluunmenovuosi ja uusi asunto pitäisi ennen vauvaa hommata). Tuntuu niin pitkältä tämä odotuksen odotuksen odottelu...

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän mies ei oo sanonu tähän mennessä kolmanteen lapseen juuta eikä jaata. Eilen sitten tuli puhetta lapsista ja sanoin että mä haluaisin kolmannen lapsen mutta en nyt. Että jossakin vaiheessa. Mies oli samoilla linjoilla!!!! Olin jopa havaitsevinani pientä pettymystä hänen ilmeessään ku sanoin etten ite halua VIELÄ kolmatta ;) Että ehkäpä mies onkin kohta mukana kuumeilemassa :):)

Voi hitsi, ja kuume nousee nousemistaan... Onneksi kohta alkaa työt ja ajatukset menee pakostakin muualle..

Ihanaa odotuksen odotusta meille kaikille! ;)

Vierailija
62/95 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea muittenkin kuumeilijoitten tunnelmia!

Minulla ja aviomiehelläni on kova vauvakuume ja haaveissa onkin vauveli keväällä 2009.

Mulla olis enää pillereitä reilu laatta jäljellä ja jotenkin tuntuu väärältä hakea niitä lisää (ajan olen jo varannut, mut saishan sen peruttua...) toisaalta olis hyvä että maltettais vielä vähän odottaa, kun saan yliopisto-opinnot ensi syksyllä päätökseen ja sitten olisi enää gradu jäljellä- eli valmistuisin keväällä 09.

Olen myös miettinyt sitä, kun gyneni sanoi, että kohtuni on vinossa eli mahtaako se vaikeuttaa raskaaksitulemista... eli pitäiskö sittenkin jo aloittaa yrittäminen(?!) Pillereitä olen syönyt jo 15 vuotiaasta asti (aluksi koviin kuukautiskipuihin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sovimme miehen kanssa, että ensi vuonna jää ehkäisy pois niin, että vauva olisi (jos kaikki menee hyvin) olisi tulossa sinne syksyn 2009 suunnille, kun esikoinen menee kouluun. Se on molempien mielestä hyvä väli olla hetki kotona. Valmistun AMK:sta keväällä 2009, joten ammattikin on sitten ns. hanskassa. Esikoinen on nyt 5,5v ja kakkonen 2,5v. Ikäeroa tulisi siis jokunen vuosi, mikä on mielestäni hyvä asia. Odotuksen odotusta tässä sitten vaan..

Vierailija
64/95 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo kausi jolloin tuntu että meidän lapsiluku on nyt täynnä, että nää 2 riittää. Mutta nyt se pahuksen vauvakuume alkaa taas

nousemaan ;) Lähipiiriin on tulossa vauvoja ja yks kaverikin kertoi heidän yrittävän toista lasta. Miehen kanta on tällä hetkellä ehdoton ei. En minäkään ihan heti haluais mutta ehkä ens keväänä tai kesällä ois kiva päästä tositoimiin.. mutta sanoppa se tuolle miehelle..

ja kun toinen ei varmana halua suunnitella niin pitkälle asioita.. ite kun

mielellään löisin jo päivän lukkoon asian tiimoilta :oD!

Ei auta muu kuin kärvistellä ja nauttia tästä hetkestä täysillä. Ja elätellä

sitä pientä unelmaa että joskus vielä pikkuisen syliini saisin...

Ens vuoteen ei oo enää kauaa, eikö joillakin alkanu yritys melkeinpä heti alkuvuodesta/keväällä?? Kohta päästään jo jännään kellä tärppää

ekana :)

Mirella

Vierailija
65/95 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta alkaa tuntua ihan hullulta, että miten se aika tosissaan meneekin ihan nopeasti. Kohta vuosi vaihtuu ja meillä ainakin on suunniteltu yrittämisen aloitusta siinä maaliskuun tienoilla.. Eli vielä muutama kuukausi pitäisi odottaa, mutta eiköhän se siitä kulu.

Nyt jos vaikka yrittäisi pitää ajatukset tuossa tulevassa joulussa, jota niin kovasti odotan, niin ei tulisi koko ajan mietittyä näitä vauva-asioita. Vaikka eipä ne sieltä ajatuksista mihinkään kokonaan katoa!:)

Vierailija
66/95 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois tarkoitus yrittää kakkosta. Mies ei ainakaan ole teilannu ajatusta. Esikoinen on nyt 1v4kk ja vauvakuume senkun yltyy. En tiedä miten jaksan oottaa vielä ainakin puoli vuotta ennenkuin voi ruveta yrittään.... Sekaisin kai tässä sitä ennen menee. Toivottavasti häät vievät enimmät ajatukset pois asiasta. Mitä kyllä epäilen ;) Odotellaan että aika kuluisi nopeasti.....

Vierailija
67/95 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tohon kolmannesta haaveilijoiden pinoon jo, mutta tässä vielä lyhesti;

ennestään tyttö 10/02 ja poika 07/04

vauvakuumetta ollut jo reilun puoli vuotta, mies vielä kielteinen mutta meinasin sen pään kääntää kevään aikana... =)) Hormonikierukka on tällä hetkellä, olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Onko täällä kokemuksia, kuinka nopeasti olette raskautuneet hormonikierukan poiston jälkeen? Olen kohtalaisen helposti raskautuvaa sorttia, mutta en tiedä kuinka tämä vekotin vaikuttaa kroppaan ja onko kuinka kauan kestää poiston jälkeen että kroppa normalisoituu...

Vierailija
68/95 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää mieheni siskon saavan vauvan kesäkuun aikana. Olin jollain tavalla mykistynyt ja ehkäpä kateellinen jollain oudolla tavalla uutisen kuultuani. Tuntui siltä että meidänhän se vauva piti saada. En oikein ymmärtänyt omia tunteitani ja niitä vähän pelästyin. Onko kelleen käyny näin? Tietysti olen iloinen heidän puolestaan.

Oma siskoni on myös saamassa lähiaikoina vauvan sekä muutama ystävä. Kovasti odotan että pääsen tädiksi. Jospa se oma kuume lieventyisi.

Tulipa sekava sepustus...

Vierailija
69/95 |
02.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain kuulla että hyvä ystäväni odottaa toista lastaan, laskettu aika ens kesänä. Ei voi muuta sano kuin että kyllä vauvakuume nousi taas miljoona astetta!

Oishan se ihana itellekin pieni nyytti... mutta milloin? Toisaalta on tarkotus olla hetkinen töissäkin välissä, ei viitsis heti olla jäämässä pois. Entä jos en raskaudukkaan yhtä helposti kuin edelliskertoina? Entä jos edessä onkin pitkä ja kivinen tie? Entä jos ei meille enää vauvaa tule ollenkaan? Eihän sitä koskaan tiedä... :(

Tekis mieli nakata kumit jorpakkoon ja antaa vauvan tulla jos tullakseen. Mies ei taida olla samaa mieltä.

Kaveripiiriin alkaa tulla vauvoja tosi monelle. Entäs jos meillekin?

Jos kuitenkin malttais ainakin ens vuoden puolelle tämän kans. Sitten oltais taas pidemmällä asian suhteen ja onhan se vuosi 2008 jo sitten.. jos meinaa sen vuoden 2009 vaavin saada niin tarttis alkaa

tekemään kohta jo asialle jotain ;) ;) Hitsi ku jännittää jo nyt...:)

Vierailija
70/95 |
03.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko syksynä käynyt näillä palstoilla, kun työ ja kotikiireet ovat vieneet ajan, eikä vauvakuumekaan ole vaivannut, mutta nyt se ihana tauti on hiipinyt takavasemmalta ja aika lujaa. Vaikka moni käytännön asia askarruttaakin (isompi auto, työtilanne, taloudelliset asiat jne.), niin silti sitä ei malta olla haaveilematta uudesta vauvasta. Olen jostain syystä aina haaveillut neljästä lapsesta. Nyt meillä on siis kolme mukulaa, joista vanhin eskarissa ja nuorin 2v. Olemme ajatelleet mieheni kanssa, että ensi keväänä (mahdollisesti huhtikuussa) saa yritys alkaa, joten enää nelisen kuukautta siihen aikaa! Olenkin päättänyt nauttia jo tästä unelmointivaiheesta täysin siemauksin, sillä hyvin todennäköisesti mahdollinen perheenlisäys jää meidän viimeiseksi villahousuksi! Aikaisemmat raskaudet ovat saaneet alkunsa 3. kierrolla, 1. kierrolla ja kuopus 3. kierrolla, mutta nyt on taas ikää mittarissa enemmän, joten koskaan ei voi tietää, miten kauan menee yrittämiseen.

Vierailija
71/95 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas! Niin se alkaa vuosi olla jo lopuillaan. Ensi vuosi olis sitten se yrityksen aloittamisvuosi, meillä ehkä yritys alkaisi keväällä. Nyt on itsellä vahvistunut tuo vauvakuume taas ja halu siitä kolmannesta.

Kävin gynellä näiden 22 päivään lyhentyneiden kiertojen ja oviskipujen vuoksi. Ei kuulemma mitään huolta ja kaikki näytti ultratessa normaalilta. Myöskään gynen mukaan ei ole mitään estettä kolmannelle raskaudelle, kun kerroin huolistani kahdessa ekassa raskaudessa. Tämä vähän helpotti mieltä, kun rakenteellisesti siis kaikki ok. Tietenkään ei kukaan voi luvata, että raskaus menee hyvin. Ymmärrän sen kyllä. Nyt sitten tämä viimeisin kierto olikin normaali 26 päivää!

Fiilis on siis ihan hyvä ja mies on suostunut uuteen asuntoon, kun sellainen vaan löytyisi jostain!

Mites muiden kuumeilu vai onko kaikki jo Jouluvalmisteluissa?

T.Jaffa

Vierailija
72/95 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on kumpaakin. Eli joulua on valmisteltu ja mietitty, mutta kuumeilu jatkuu vaan! Koko ajan tuntuu kovenevan, kun lähestytään ensi vuotta ja kevättä..:) Pitää vaan yrittää aina ottaa joku odottamisen aihe niin kuin nyt on tuo joulu ja kauan odotettu joululoma!

Mukavaa joulunodotusta kaikille ja kertoilkaahan kuulumisianne!

Vierailija
73/95 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvivauvasta 2009 haaveileva. Haaveissa on esikoinen ja ehkäisy olisi tarkoitus jättää huhtikuussa pois. Olipa mukava huomata, että täällä on näin paljon muitakin 2009-vuoden haaveilijoita! Oikein lämmintä ja tunnelmallista joulun odotusta kaikille!

Vierailija
74/95 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaudun! Tosin meillä varmaan menee myöhemmäksi tuo ' aikataulu' mutta eihän sitä koskaan tiedä ja haaveilla saa.. Meillä on myös kaksi lasta, esikoinen kohta kolme ja nuorempi 1v4kk. Koska lapset ovat noin pieniä vielä olen ajatellut että olisi vielä parempi odottaa mutta mielessä pyörii että olisi ihana saada vielä kolmaskin. Meillä mies on sanonut että voidaan ryhtyä hommiin vaikka heti :) mutta minä jarruttelen, mikäs teillä on tilanne?

Vierailija
75/95 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kaksi lasta, joista nuorempi reilun vuoden ja vanhempi 4,5 vuotta.

Keväällä 2008 olisi tarkoitus jättää ehkäisy pois. Ja saa nähdä miten kauan aikaa menee sitten raskautumiseen...

Miten nopeasti olette raskautuneet edellisissä raskauksissa? Meillä ekan kanssa kesti 8 kiertoa ja tokan kanssa 3 kiertoa.

Vierailija
76/95 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis kaksi tyttöä, esikoinen täyttää pian viisi ja kuopus on pian kaksi. Olemme olleet sikäli onnellisia, että molemmat lapset ovat saaneet alkunsa heti ekasta yrityskierrosta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Mies haluaisi lapsia ehkä enemmänkin ja olisi valmis yritykseen, mutta nuo tietyt asiat (asunto...) rajoittavat jonkun verran :)

Kirjoitin tuonne haaveilioihin. JjaK tule sinäkin sinne!

T. Jaffa

Vierailija
77/95 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä myöskin kaks lasta, esikoinen 3,5-vuotta ja kuopus 9kk. Ja paljon on käyty keskusteluja kolmannesta, itselläni alkaa jo vauvakuume tehdä tuloaan ja haluaisin suht pienen ikäeron, mutta meillä taas mies jarruttelee ja kovasti.

Järkevästi ollaan kuitenkin hieman puhuttu just, että ens kesänä alettais yrittää, kun sitten syksyllä -09 esikoien alottaa esikoulun ja mun ois hyvä olla kotona. Itsellä haavena ois olla kotona kuopuksen kanssa niin kauan ja jatkaa sitten putkeen seuraavankin kanssa.

Esikoista yrittäessä meillä tarppäs myös eka kierrolla ja tokaa yrittäessä, kun lopetin pillerit oma kierto ei sitten millään meinannut palautua, ja sitä sitten odoteltiinkin melkeen puolivuotta, mutta kun kierto palautu normaali pituiseksi, saatiin plussa toisesta normaalista kierrosta. Nyt en sitten ole pillereitä suostunut syömäänkään,eikä kodoomikaan mulle sovi, siispä mennään ihan vaan keskeytetyllä menetelmällä (eli varsin epävarmasti), joten meillä myös vahinko on hyvin mahdollinen (ja toivottukin:)).

mamma 83 ja poika-03+tyttö-06

Vierailija
78/95 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmoittaudun yhdeksi tällaiseksi :) Yhtään lasta ei vielä tässä vaiheessa ole, vaan esikoistani kuumeilen kovasti. Ukkeli näyttää vihreetä valoa, mutta mä hieman jarruttelen sh-lopputyöni takia, jonka pakertaminen alkaa nyt syksyllä. Ens keväänä kuitenkin on sellanen väli, jollon voitas alkaa vauvelia yrittää, ja silloin se myös tapahtuu :D Näin ollen pikkanen tulis maailmaan sitten ihan alkuvuodesta -09, jos kaikki menis hyvin. Hurjaa :D Ja hiton vaikeeta oottaa... Vaan elämä on!

Ja hei " kakstähteä" , ootko mahtanu kokeilla niitä spermisidejä " Patentex Oval" ? Siis ei hormonaalisia vaikutuksia eikä kortsun tuomaa henkistä ja fyysistä ärsytystä :D Onhan noissa ovaaleissakin omat huonot puolensa, mutta on ainakin mulla/meillä toiminu hyvin. Hormonihirviöks en nimittäin enää koskaan halua (noinniinku tolleen teennäisesti) ja kumi on kamala :)

Vierailija
79/95 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ennestään 2 lasta, tytöt 1v ja 3v. Välillä jo tuntui että lapsiluku ois jo täynnä mutta kyllä se kolmas lapsi kuitenkin mielessä käy tuon tuostakin joten ehkäpä sittenkin vielä yks.. ;)

Meillä tilanne on se että menen syksyllä töihin eli uusi vauva ei ole vielä ajankohtainen. Mies ei ole sanonut asiaan mitään kommenttia. Välillä vaan toteaa että eiköhän nämä kaksikin riitä, toisaalta virnuilee siihen malliin että ehkäpä vielä yks. Mutta tosiaan ei vielä tän vuoden aikana, jos ens vuonnakaan, jätetään ehkäisy pois. Tällä hetkellä syön e-pillereitä ja niitä riittää ens kesään. Voi olla että syön ne vielä ja sitten n.vuoden päästä antaa vauvan tulla jos on tullakseen.

Joku kyseli miten äkkiä on tärpänny edelliset raskaudet: esikoinen reipas puoli vuotta ja kuopus ekasta kierrosta.

Vauvakuume on kyllä kova, pakko myöntää. Tahtoo vielä yhden :)

Vierailija
80/95 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 1v , 1v9kk ja 3v . nuorempien välillä on vain yhdeksän kuukautta ja se oli niin rankkaa aikaa etten halua niin pientä ikäeroa, joten tuo -09 vuosi kuulostaa kivalta ;) Miehen kanssa ollaan mietitty viittä lasta. Meillä on iso omakoti talo joten sinne ainakin mahtuu, eikä minulla ole töihinkään hinkua. :)