###MARRASMASUJEN TORSTAI###
Kommentit (32)
ainakin viel toistaseks. yö meni hyvin, kerran joutu vessas käymään eikä paikatkaan olleet niin kipeet ku niit illal hierottiin. oli toki mut helpompaa oli. vessareissun jälkeen tulikin aikas tiukkaa supistusta. jouduin oikein hokemaan auauau et ois loppunu (ihan ku auttais) mut onneks helpotti. kulta ei tajunnu mitään mistään. yllätys. no ei.
tänä aamuna sit päätin herätä ajoissa ja lähteä miehen kans samal ovenavauksella lenkille. nyt on lenkki jo tehty ja on pirtee olo, koira vaan sekasin ku meni takas nukkumaan.
(.) kauheet jamit pystyssä, muuten ei ihmeitä.
jos menis sitten keittämään kahvia kun pyykkikonekin jo pyörii. veli tulee laittamaan keittiön kuntoon, piti hänen mukana lähteä hämeenlinnaan mut jää väliin ku lähteekin niin aikasin jo takas. ja pahus, piti viedä tuo meiän vuodesohva kans mut enhän mä sitä hänen kans jaksa pakuun nostaa..damm.
mutta hauskaa päivää muille
-neitoperhonen ja Toukka 36+1
Mäkin heräilin aikasin kerrankin, jotenkin en saanu nukuttua. Vauvan potkut tuntui aika voimakkailta ja päätin sitten että voinhan yhtä hyvin noustakin kun voi sitten nukkua päikkärit.
Tässä aamusta joudun heti pähkäilemään että millasta se lapsivesi oikeen on. minkä väristä ja tuleekohan ne kaikki kerralla... Jotain tulee mutta vaan vähän, joten ajattelin vielä katsella ja vähän ajan päästä mahdollisesti soittaa s-vastaanottoon.. eilen käytiin saunassa ja sen jälkeen tuntu ihan kunnon supistus, mutta vaan yksi.. Siivousta ajattelin tänään kokeilla, se jääny muilta ässiltä ihan sivuun.. olis jo kyllä kiva lähteä vauvaa hakemaan, oi voi.. :)
uskaltaiskohan lähteä pienelle kävelylle kun on niin kiva talvinen sää, taidan kuitenkin tyytyä vain parvekkeella seisoskeluun.. :)
Hyvää päivän jatkoa kaikille :)
Annu rv38+6
Sain pojan vietyä jälleen kunnialla kouluun. 2päivää oli pois koulusta kuumeen takia ja kyllä jo eilen ehtoolla huomas että kuume alkaa talttumaan, arg!
Eilen piti olla 3ässän päivä. Kaksi ässää meni hyvin eli siivous ja sauna vaan kun tuli kolmannen vuoro niin eikös äijä p....kele ollu unessa ennen ku pää osu edes tyynyyn. Siinä meitsi sitten liki tippa silmässä että miks taas näin. Tulin siihen tulokseen itsesäälini kanssa että eipä tuo ukko taida enää minusta välittää, hieman katkera olo edelleen, voi itku!!
Vaavi elelee aika rauhallisesti, mitä nyt pieniä muljahduksia välillä tuntuu. Ei supista (harmi) ei nipistä eikä edes limatulppa tunnu lähtevän liikkeelle. Saa nähdä onko asukki vielä tammikuussakin masussa:-/ Olo on kun puhalletulla sammakolla, ei taivu kun vähän nilkoista. Ei ihme ettei miestäkään tällänen tankki kiinnosta (edelleen katkera)!!
Mut parempaa päivänjatkoa muille toivottaa pökkelö69 ja masukki 38+2
me miehen kanssa eilen aateltiin että, herkutellaan vähän ennen vauvan tuloa.. niinku mulla nuo sokerit kohoaa heti taivaisiin, mut nyt annoin mennä.. ja voi luoja, aamulla hyppäsin puntarille (ois kyllä voinu jättää väliin) yli kilo tullu illassa.. toivon että se on nestettä.. nyt vaa litra tolokulla vettä huiviin... =))
meillä on kaikki ässät käytössä ja vaavia ei kuulu, lääkärikin aina sanoo,että syntyy varmasti tässä muutaman päivän sisällä.. siltähän tuo näyttää.. ennen viikkoja 34 kun kaikki oli kiellettyä,niin supisteli älyttömästi, nyt ku sais viettää normaalia elämää,niin ei mitään, muutama supistus eikä niistäkään oo mihinkään..
mulla on tosiaan se käynnistys nyt ens tiistaina, joku sano että voi mennä keauanki ennen kuin syntyy ja joillakin on tosi nopiaa synnytys.. riippuu kai paikkojen kypsyydestäkin.. mulla on paikat pehmentyneet, sormelle auki ja 1cm kanavaa jälellä... osaisko kukaan tosta päätellä.. taitaa olla aikas hankalaa... vauva on tosi alhaalla jo kiinittyneenä lähtö kuopissaan =) ei ois enää montaa yötä siihen omaan nyyttiin.. niin se vaan loppujen lopuksi on mennyt tämä raskaus, vaikka tuossa kesällä aattelin, ettei lopu ikinä.. nyt enää 5 päivää, voi jee =)
määpä alan talon siivoukseen, palataanpas taas illalla asiaan. illalla pitää aina lukia pinot uudelleen,niin voi liittyä muitten vaivoihin :))
MOI,MOI, t,jeo ja neiti 38 tasan =)
Ekaks täytyy todeta että miulla kasvoi jalan koko numerolla, parilla ekassa raskaudessa : ennen raskautta ostetut kengät eivät enää mahtuneet jalkaan tytön syntymän jälkeen. Oikohan kengän numero silloin ollut 39-40 ja nyt saa olla huoletta 41. Selvästi tuo jalka lihoi sivusuuntaansa ja pituuttakin tuli ja jostakin luin että on ihan normaalia =).
Eilen oltiin taasen valmennuksessa. Olikin psykologin luento vanhemmuudesta, tosin se jaksoi kiinnostaa vain kolmea pariskuntaa =/. Eilen tilailin Aventin rintapumpun ja pari aventin tutipulloa. Imetysteetäkin tilasin jos se nyt sitten maistuu, saa vielä ukko juoda sen =D. Rintoja olen muuten rasvaillut rintaöljyllä jos se sitten auttas miulla maitoo herumaan.... En oo ollu kyllä mikään maidontuottaja edellisten kohdalla vaikka kahta ekaa yli vuoden imetinkin. Nyt ajattelin sit että vois olla ihan kiva =). Tehään nyt sit kaikki jos vaiks viimeseks tää vitonen jää....
Huomen pitäs raahautuu äitipolille ja saa nähä mitä sanovat kun paineet lääkityksestä huolimati tänäkin aamuna 143 / 95. Ei kamalan korkeet, mutta eivät sitä lääkärin suosittelemaa 130 / 80 -lukemaakaan. Höh. Illalla muuten vauva piti kamalan mellastuksen masussa. Mikähän sillä oli ! Supistelikin aikas kivasti, mutta kun miula sama vika kuin PYLLERÖISELLÄ : eivät tee supparit mitään ennen kuin avitetaan lääkkeillä. Edellisenkään kohdalla eivät supparot tehonneet vaikka olin viimeset viikot 4 cm auki ja kanava hävinnyt, mutta kun auttoivat tipalla tuli tyttö kahdessa tunnissa maailmaan ja ½ minuuttia ehdin peräti ponnistaa =).
Ja nyt aamupalalle. Nukuinkin taas niiiiin hyvin ja se kerta vessassa / yö on vakiintunut käytäntöön mikä ihan kiva.
Kirpeätä pakkaspäivää kaikille ja onnea polille menijöille ja mahdollisesti synnytykseen lähteville, joita taitaa ainakin huomenna ? olla. Itse en ehdi varmaan aamusella pinoutuu enää.....
Rapuäiti ja neiti-Töppönen 38+1
Mulla yöt on vessassa juoksemista. Iltaisin on niin tajuton janokin, että nestettä menee litrakaupalla. Ei ihmekään, että yöllä saa juosta vessassa. Jopa öisinkin pitää herätä juomaan.
Ja kääntyminen on niin vaivalloista ja vauva painaa joka koloon. Olis ihan kiva kun syntyis jo ;)
Sain ajan 8.11 äitipolille lääkäriin ja vauvan kokoarvioon. Mulla kans sokerit korkealla, joten pieni pelko lapsen koosta..
JEO: Onko sulla sf-mitta iso jo? Emmä tiedä voiko lapsen kokoa siitä päätellä, mutta itellä oli rv 35 sf mitta 35.
Mies on lähdössä ens viikon perjantaina matkoille ja me pidetään tyttöjen kans saunailtaa meillä, kunhan ei vaan syntyis silloin ;)
mutta mies lupasi kyllä tulla lujaa kotiin..
Ens viikolla on teatterikin, vähän jännittää ku pitää istua pidempään, että kuinka sitä jaksaa.
Meidän 1v päiväkin on ennen vauvan syntymää. Alunperin eka laskettu aika oli sinä päivänä, mutta sitten ultrassa se siirtyi. Olishan se kivaa ku tulis 1v päivänä..
Ihanaa, tänään kampaaja.. saa uuden tukan, kun edellinen on kasvanu taas yli ja väri kulahtanu.
Hyvää päivänjatkoa !
-marica ja elmeri 35+6
Marica taisi kysellä sf-mitasta/vauvan painosta.
Nuo varmasti aika tapauskohtaisia. Itsellä oli rv. 35+5 sf-mitta 36cm ja sitä edellisellä viikolla ultrassa rv. 34+5 vauvan painoarvio oli 2,5kg.
Lääkäri arvioi äitiyspolilla, että jos syntyy rv.38 painaisi silloin n. 3,3kg.
Muuten täällä tuntuu, että tulisi jo pois mahasta, mutta silti kuitenkin mietityttää, että onko sitä vielä henkisesti kuitenkaan ihan " valmis" vauvan tuloon,
vaikka kipujen yms. takia olisikin...
Odottavan aika tuntuu kuitenkin välillä pitkältä, kun ei tiedä tuleeko vauva tunnin vaiko kahden viikon päästä...
Mietteliäällä päällä.........marrasvaavi rv. 37+6
Tänään saapuukin sitten anoppi ja appi yökylään. Talo on kuurattu ja jynssätty, pullat leivottu ja kaikki tip top. Pitäis kelvata =)
Tänään myös vaihtuu taas uus rv, mutta ekaa kertaa se ei tunnu niin kovin hienolta. Kun ei tässä oikein mitään merkkejä oo yhtään mistään. Eniten kuitenkin ahistaa ens viikko, kun ei oo mitään tekemistä. Kolme viimestä viikkoa on saanu kulumaan ohjelmoimalla ankarasti tekemistä joka päivälle, mutta nytpä on sitten kaikki jo tehty. Pakastimet on täynnä ruokaa ettei enempää mahu, koti kiiltää, vauvan tavarat on paikoillaan hyllykössä ja jopa vaippasangossa on roskapussi valmiina... Mitähän tässä enää keksis peukaloitten pyörittämisen ja kalenterin/kellon tuijottelun lisäks?
Mut lämmittelis tuota takkaa vielä...
Kitty rv 37+0
Elikkäs vaikka tuo netti on taasen viime aikoina toiminut moitteettomasti niin jotenkin se kirjoittelu vaan jää.
Täällä odotellaan jo kovasti, että vaavi tajuaisi tulla ulos maailmaan... yksikään takki ei mene enää kiinni ja miehenkin takit on hiinä ja hiinä! Elikkäs olen yrittänyt masulle puhua, että molemmilla olis lämpimämpää kun saatais omat vaatteet päälle :) Sillon kuukausi sitten pienen veren vuodon yhteydessä äippäpolilla käskivät ottaa 2 viikkoa rauhallisesti ja sitten sais syntyä. No, on mennyt kohta varmaan jo 5 viikkoa ja yhtään ainutta supistusta en ole vielä tuntenut, joten tuskin lähtö on kovinkaan lähellä. Yks asia joka mua on alkanu mietityttämään on se että mulla sf-mitta on laskenut viimeiset 3 viikkoa sentillä joka viikko vaikka on sama mittaajaa. Mistähän tollainen vois johtua? Ei terkka ole sitä kyllä millään tavoin koskaan kommentoinut joten lienee ei vaarallista. Tänään on taas neuvola iltapäivällä joten sittenhän sen mitan taas näkee. Viikko sitten oli 31 cm ja viikot oli silloin 37+5.
Onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille ja onnea myös kaikille käynnistys tai sectio ajan saaneille. Meikä laittaa toivonsa peliin, että ennen joulua tämä nyytti tajuaisi tulla ulos. Mies totes vaan, että sen on niin lämpöinen tuolla masussa ettei viitsi tulla tänne pakkaseen... Nyt lähden aamulenkille (musta tuntuu, että herään aina kamalan myöhään verrattuna muihin!) on niin ihanan talvinen sää ja joulu on ihan jo ovella!
Miisa, joka tunnustautuu pahimman laatuiseksi jouluhössöttäjäksi ja maha-asukas viikoilla 38+4
Nyt on maha toosi täynnä aamupalasta...leipää ja puuroo...uuh.
Eilen olin monta tuntia kaverin luona ja illalla olikin sellainen paine alapäässä et hyvä kun käveleen pysty.Yöllä vessareissun jälkeen alaselkään jomotti menkkamaisesti ja vähän supistelikin.Ylösnouseminen sängystä oli tuskaa kun enste pitää vääntää ittensä istuun siihen laidalle niin kyllä on vauva alhaalla kun tuntu siltäkun ois istunu sen pään päälle.Sama kävellessä,just sellanen tunne niinku ois pää jo tulossa,jalat harallaan pitää kävellä...tosi hienoo :)
Kuinkahan kauan vielä on aikaa kun on tällanen olo...ei kai vaan viikkoja :/... huomena neuvola...olis kiva saada jotain vauvan syntymäpainoarvioo mut viiminen lääkäriaika on jo ollu..plääh.
Viikko sitten oli sf-mitta 30 (rv 36+3) mut ei se mitta kait kauheesti kerro.Painookin on itelle tullu näin viimemetreillä kun alussa tuntu ettei tuu sit millään,nyt yhteensä n.9kg...olis enemmän jos ois taipumusta turvotukseen.
Kateeks käy kun toiset lähtee jo käynnistyksiin...mut toivotan kyllä mielelläni onnea heille matkaan ja vauvantuoksua!
Kahvinkeittoon jos lähtis...
Olen siis talvipöpi, tunnustan....Tyttö viety eskariin klo 9, keittiötä raivattu, petivaatteet pakkasessa..Mitäs vielä...Poitsu köhii aina vaan.
(.) ei kuulu mittään. Ei supista,ei purista,ei vihlo, ei mittää...Laiska liikkuja on tullut tuosta himpulasta. Pitää välillä pysähtyä miettimään koska oikein onkaan viimeks liikkunut..
Olen katkera kaikille ketkä saa nukkua PÄIKSYT! Meidän talos ku sellaisia ei saa..Typyä ja poikaa ei voi keskenään jättää touhuumaan, toinen 2v ja toinen 6v.. Välillä päiksyt tekis NIIIIIIIIIN hyvää..
Tänään olen lumesta ja pakkasesta niiiiiin mielissäni etten osaa valittaa!!
Nyt kaikki joukolla ulos reippailemaan, mars, mars...
Hormoonihirviö ja Himpula rv 35+
Käytiin siellä ultrassa.
Perätilassa murmeli edelleen makoilee. Ensiviikolla sitten käännösyritys ja synnytystapa-arvio. Mun mielestä se tuli kyllä jo eilen kun sovittiin, että jos ei käänny, niin sitten sectio. Sisätutkimustakaan ei nyt tehty, ensiviikolla sekin. Tähän asti olen jääräpäisesti pitänyt kiinni ajatuksesta että synnytän alakautta, mutta nyt kun on alkanut ajatella asioita uudemman kerran - siis vauvan kannalta, sivuuttaen oman kokemuksenhalun- sectio alkaa kuulostamaan paremmalta vaihtoehdolta siinäkin tilanteessa että tuo vauveli kääntyisikin. Lääkäri saneli jo meidän ollessa paikalla papereihin, että mikäli alkaa vauveli tulemaan ennen sovittua sectioaikaa, niin se tehdään päivystyksenä.
KYSYMYS teille jotka tiedätte paremmin: saako mies olla mukana jos sectio tehdään päivystyksenä, siis että tieto siitä on papereissa, mutta vauveli on niin kovalla rytinällä tulossa ettei voi odottaa sinne sovittuun aikaan? Milloin on sellainen tilanne että mies ei missään tapauksessa saa olla mukana? Olen kuullut että hätäsectiossa mies ei saa olla, mutta kai se on eri asia kuin päivystyksenä tehty?
Mahassa myllättiin eilen oikein tosissaan, kun söin piiiiitkästä aikaa paistettuja muikkuja, oih ja voih. Siis mieletön melske alkoi, huoneen toisella puolella istunut enokin katseli vähän aikaa mahaani kun köllöttelin ruuan jälkeen ja purskahti oikein nauruun kun näkyi sinne asti masukin elämöinti. Eloisa kaveri tulossa :)
Tämmöistä täällä
Niksulainen ja masukki 36+4
Mä oon ruvennu nukkumaan tosi pitkään! Ennen en ois kirveelläkää kituuttanu yli yheksään sängyssä ja nyt ei mua sais ylös millään. Illalla tulee silti uni ihan ajoissa... outoo... mut mukavaa :) Kuluu aikakin nopeemmin kuorsatessa :D
*hrr* aika vilusta! Voin koko yön nukkuu ilman peittoo kun on niin kuuma, mut herättyä sitten saaki pakata urakalla vaatteita päälle, sukkelaa.
Kaikki tekee tai on tehny jo suursiivoa... tekis mieli itsekkin laittaa kotia kuntoon, mutta mulla on ihan kielletty toi siivoilu. Mun tarveis vaa olla ja huilia :( Onneks isäntä on niin ihana, että ihan ite tarttuu imuriin ym... mut tekis mieli välil itekki, ettei aina hänen tarttis. Ja yks päivä manasin, että tarttis pestä lattiatkin kun ei oo pesty kun sillon muutettaessa vaan pikaseen, ni hän sano että " älä turhaan niitä rupee nyt peseen, mä pesen ne kuitenkin sillä aikaa kun ootte laitoksella, ennenkun tuutte kotiin." En ollu tollasta ajatellu edes, mut hän oli sen kuulema jo valmiiksi miettiny :) että siistiä pitää olla kun perhe kotiutuu! On mulla ihana miäs... mun rinssi ;)
Jos nyt hipsisin edes laittamaan kaiken mailman pesukoneita käymään... ja sitte vaihteeks makuuasentoon :(
Kirpeetä pakkaspäivää Mammoille ja Massuille :)
Jonsku ja Tiitiäinen rv35+1
Ps. te jotka omaatte (ehkä jopa massiivista) turvotusta, sattuuko se?? mulla on sormet ja ranteet ja nilkat ja sääret ja kaikki ihan sairaan kipeet tästä pullukoitumisesta :(
sain pyykit silitettyä ja ajattelin palkita itseni liittymällä seuraanne. Tosin kuivumaankin laitoin jo yhden pyykkikoneellisen, ettei vaan pääse rumba pysähtymään. Valkoiseen aamuun oli ihan herätä, vaikka muuten en olisi jaksanu noustakaan. Yöllä kun heräsin useaan otteeseen. Välillä oli oikeen käden sormet puuduksissa, välillä tuolla jossain nivustaipees sellanen kumma paine, sitte supisteli..että vaiherikas yö kokonaisuudessaan. LApset vein tarhaan. Autoa en viitsiny ottaa liukkaille. Tänään saadaan talvirenkaat mummolan vareastosta ja eiköhän ne vkonloppuna sitten vaihdeta.Tai minä tuskin osallistun opetraationn tämän mahani kanssa...
Itesslä sellanen olo, ettei vauva taida syntyä vielä aikoihin, mutta eivätpä aikasemmatkaan nyytit paljoa etukäteen varotelleet. Liikkuminen on käynyt edelleen ankkamaisemmaksi. vaikka yrittää keskittyä niin, kummasti lähtee keinuun sivulta sivulle. Takin vetskari alkaa oleen kanssa tiukilla, mutta kiinni se on toistaseksi menny.
Eipä tässä kummempia, mulla on kodinpuunaus vielä kesken, joten jospa laittasin taas yhden kaapin ojennukseen:)
hyvää päivänjatkoa rv 36+1
... viimehetken tunnelmia!
Odottelen anoppia kuopuksen vahdiksi ja puoli kaksi polille viimehetken käyntiin. Olen aika hermona huomisen takia, tunteja voipi jo kun laskea tätä ja mun viimeistä raskautta on jäljellä!! Toivon saavani polilta vielä voimia ja rohkeutta lisää suureen koitokseen!
Masussa on myös ollu melkosen hiljasta tän viikon, mutta aktivoitu taas mylläämään eilen illalla lujemmin ja sama meno on jatkunu tän aamun. Tää masukki on koko raskauden ajan ollu sellanen, viikon menee hulluna ja toisen huilii=)
Nyt ei kyllä ajatus kulje minkään vertaa, saataan illalla vielä piipahtaa kertoilemassa polikuulumiset, nyt lähden vaihtamaan vaatteita... koko aamun olen vaan juonu kahvia ja miettiny tulevaa...
Omanapaisesta viestistä pahoittelut!
Vaimo75 ja masu, vuorokauden päästä jo vauva=))) 37+5
On kyllä mieltä ylentävää katsella lumisia maisemia! Aamulenkille puin koirillekin jo talvitakit päälle ja olivat niin polleina, että!
PÖKKELÖ69: Älähän katkeroidu. Minun mieheni letkautti mulle sunnuntaina, kärttämäni seksin jälkeen äänensävyllä, joka sopii lapsen torumiseen, että Onni (vauva masussani) ei nyt kyllä yhtään tykännyt siitä mitä äiti teki. Siis voi morjes! Kysyin, että sitäkö nyt sitten oli koko seksin ajan miettinyt ja mies sanoi, ettei paljoa muutakaan voinut. Kitoosh!
MARICA28: Me oltiin teatterissa viime lauantaina, käytiin kyllä sitä ennen syömässä, joten istumista tuli vähän ekstraa. Väliajalla oli pakko käydä nostamassa jalkoja taivasta kohti. Muuten meni kyllä mukavasti. Toivottavasti paikallaan istuminen sujuu hyvin myös sinulla ja saat nauttia näytelmästä.
JONSQ (meniköhän oikein): Mua ainakin turvotus " sattuu" , tai ei nyt varsinaisesti satu, mutta kiristää ja puristaa. Inha vaiva, mutta onneksi häviää kuulemma synnytettyä =)
Tänään mennään tsekkaamaan Jumbon avajaisia! Ihana olo muutenkin, kun flunssa on mennyt ohi =)
Raikasta pakkaspäivää toivottavat,
Noema ja Onni 37+4
kyllä mulla ainakin tekee turvotus kipeetä :( Varsinkin öisillä vessareissuilla sekä aamuisin on sormet tosi kipeet, ettei kärsi kunnolla taivuttaa. Onneks helpottaa jonkin verran päivän mittaan.
Nilkkoihin/kantapäähän kanssa välillä koskee kovastikin, en tiedä sitten, johtuuko se turvotuksesta vai jostain muusta.
Tukisukistahan sanotaan, että pitäis laittaa aamulla jalkaan, kun ei vielä ole turvotusta. Siis mitä, mulla ainakin tuntuu olevan silloin pahimmillaan...? En kyllä noita sukkia tykkää muutenkaan käyttää, nyt villikset on parhaat, kun ne on helpompi laittaa jalkaankin.
VAIMO75:lle tsemppiä huomiselle :) :)
-delian 35+1
Nää lentsut täältä netistä. Meillä isi on ollut melkeen koko syksyn jossakin taudissa, kurkkupaiseesta keuhkloputkentulehdukseen ja angiinaan saakka ja eikös vaan taas makaa sängyssä köhimässä. No se tietää sitä että mie saan taas enempi ja enempi puuhailla esikon kaa vaikka en aina kuitenkaan jaksas.
Huoh, olipas söpöli se kaverin tyttö. Oli just imettämässä kun pyörähdin osostolla ja itellä oli aika äippäpolille. Hmm, piti ihan juosta rappusia että josko se kiihdyttäs noita kanavia.
Niin koko oli 3090g (nytkun selasin tuota kortia niin siinä lukee että 3,9kg?, siis mitä mitä taidan vielä soittaa ja kysyä että kumpi se oli se oikee paino arvio?)ja viikkoja 0n 36+2. et silleen jollakin yläkäyrällä mutta ei mitään hätiä. Sokeriarvotkin on nykyisen mitoituksen mukaan ok eli ei tarvia sitäkään enää kyttäillä.
Lapsivesi oli ok ja istukka ykköstä. Pissikin oli puhdas ja selvisi sitten se sukupuolikin. Palliperseinen oli....heh nappasi isillekkin kuvan todisteeksi. Sano jotta poikkeustapaus mutta otetaan nyt kun pyydän.
Raivotarjonnassa on ja kohdunsuu siältä kiinni mutta sormelle auki ulkoreunalta ja kaulaa jäljellä 2.5 cm.Että on aika epäkypsät tilanteet vielä, mutta kuitenkin.
hui, nyt rupesi tuo koko häiritsemaan kun itse olin kuulevinani että 3090g, mutta oliko se sittenkin 3900g. Se lääkäri on kyllä semmonen mutisija että hoitsu joutu monta kertaa kysymään että mitä? itekkään en aina saa selvää.
No niin mutta saa kuulemma syntyä jos on syntyäkseen.
Laitoin sämpylätaikinan nousee ja perunat kiehumaan... tekee mieli vaan leipo jotain ja mikä ois parempaa ku tuore sämpylä...
Aattelin pinoutua nyt ku on kerranki kunnolla aikaa olla koneella...
Eilen illalla multa irtos tota limatulppaa ja sen jälkeen sitä on tullu aina vähän paperiin... Aamulla heräsin supisteluihin... Niitä tuli kymmenen minuuttin välein noin tunnin ajan ja loppu ku menin kuumaan suihkuun...Voi paska!!! Mut kai se tarkottaa et synnytys on lähellä... , varsinki ku supistaa...
En ollu ihan varma oliko se limatulppaa, koska se oli valkosta ja sen jälkee väritöntä.. Piti ihan soittaa synnärille ja kysyä, koska ekan lapsen kaa limatulppa oli rusehtavan punanen...
Jos kohta pääsis vääntää kahelle isoveljelle pikkuisen siskon tai veljen... Voikohan tässä mennä vielä kauan??? kellään kokemuksia?
CIIRA 38+5
Tänään päätin kääntää rytmiä, ettei mene taas puolillepäivin nukkumiseksi ja aamuyön valvomiseksi. Katsotaas, kuinka onnistuu, kun jäin hereille jo miehen lähtiessä töihin. Kävin jo suihkussa ja laitoin pesukoneen päälle, eikä vielä tunnu kovin pahalta :) No, täytyy sitten ottaa kunnon päikkärit jossakin vaiheessa, kun nukahtaminen venyi kuitenkin taas pikkutunneille viime yönä.
Tuo pikkukaverikin tuntuu aina olevan aktiivisimmillaan öisin, valvotaan aina yhdessä. Ja potkut senkun yltyy, kun viimein koitan mennä nukkumaan. Voihan nenä, pysyyköhän sama rytmi sitten masun ulkopuolellakin?!?
Koitin eilen kammeta talvikenkiä jalkaani. Aivan turhaan, ei toivoakaan, että olisivat menneet =:-0 Miten voi jalkakin kasvaa (turvota) niin mahdottoman paljon?!? Onneksi noissa syksyllä ostamissani tuntui olevan melko pitävä pohja, en todellakaan viitsisi loppumetreille hankkia vielä kenkiäkin. Vaan mitenhän mahtaa olla, palautuukohan se jalka ennalleen ja jos, niin millaisella viiveellä...? Pari numeroa on jo melkein tullut " lisää" :(
Maanantaille pitänee varata hieman turhauttava labra-aika, eli kolmanteen näytteeseen, kun olen Rh-. Turhauttava sinällään, että kun mieskin on negatiivinen, niin mistäs niitä vasta-aineita kehittyisi. No, käydään nyt kuitenkin.
Mukavaa torstaita ja voimia viime metreille kaikille :) Täällä ainakin taitaa olla melko talvinen ilma, ei tuonne ulos vaan vielä paljon näe, kun on niin mahdottoman pimeää.
-Delian 35+1