Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vuoden 2009 vauvasta haaveilijoita?

18.07.2007 |

Eli yritykseen aikaisintaan keväällä 2008. Vauvakuume yltyy ja pitäisi malttaa odottaa :) Meillä kaksi lasta ennestään ja kolmatta ollaan mietitty ja tultu siihen tulokseen, että olis vielä kolmas tervetullut vuonna 2009 (esikoisen kouluunmenovuosi ja uusi asunto pitäisi ennen vauvaa hommata). Tuntuu niin pitkältä tämä odotuksen odotuksen odottelu...

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttääpi ainakin täällä päin uhkaavasti siltä, ettei saada lunta jouluksi.. Ellei ensi yönä tapahdu ihme!

Mutta oikein mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!:)

Vierailija
82/95 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ihana ketju tämä. Minäkin haaveilen vauvasta vuonna 2009 ja tuntui ihanalta lukea, että on muitakin, joilla vauvakuume on iskenyt melkein heti synnytyksen jälkeen. Meillä poika 2 v 5 kk ja tyttö 2 kk ja minulla on jo nyt vauvakuume... Mies valitettavasti ei ole kolmosesta hirveän innostunut, mutta ei nyt ole ehdottomasti vastaankaan.

Ihanaa että täällä on tosiaan muitakin, jotka haaveilevat vähän suuremmasta perheestä. Omassa ystäväpiirissäni ei oikein kukaan vaikuta haluavan kahta enempää, muutamat eivät halua lapsia ollenkaan. Olin ruvennut tuntemaan itseni melkeinpä jo epänormaaliksi, mutta täälläpä taas huomasin, että onhan meitä tällaisia " perheihmisiä" enemmänkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se tosiaan on totta että jotkut aloittaa jo tositoimet! :)

Itellä vauvakuume on nostanu tosissaan päätään. Mietin jo että alkaisko pehmittään jo miestä että jätettäis ehkäisy pois vaikka tuossa keväällä/kesällä :) Ja annettais Kolmosen tulla jos on tullakseen :):)!!

Oon ite aatellu että ois kiva jos laskettu aika menis vuodelle 2009.

Pystysin oleen ens vuoden kokonaan töissä eikä tulis semmosta oloa että oon kokoajan äitiyslomalla ;)

Tässähän ois aikaa vaikka vähän karistaa noita ylimääräisiä kilojakin. Ois huomattavasti mukavampi aloittaa masun kasvatus ku lähtöpaino ois vaikka 10kg vähemmän ;OP

Vierailija
84/95 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Mina myos liityn joukkoon suureen :) Meilla ennestaan pojat 3,5v ja 1,5v. Kovasti haluttaisi viela sita tyttoa yrittaa ;) Muttia matkassa on viela mun epilepsialaakitys joka pitaisi saada purettua (minulle ei ole epilepsiaa varsinaisesti, mutta sain viime vuonna punkkiaivokuumeen jonka takia ne maarattiin)ja koska asutaan taalla ulkomailla (USA) niin vakuutusasiat pitaisi saada kuntoon. Jotenka varmaan maalis-huhtikuussa jatan pillerit pois ja sitten vaan peukut pystyyn :) Valilla mietityttaa oma jaksaminen, 2v ikaaero tuntui viimeksi aika rankalta, mutta nyt sita tulisi siis jotain 2,5v ja toivon mukaan meilla olisi muuten tasaisempi elamantilanne. Viimeksi oli vauvavuoden aikana muutto suomessa, muutto ulkomaille, aidin rintasyopa, vauvan koliikki, tuo aivokuume jne. Ihan kauheaa. Mutta uskon etta ensi vuosi on parempi!

T:Moonagirl

Vierailija
85/95 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moonagirl: meillähän on suurinpiirtein saman ikäiset lapset: reilu 3v ja n.1,5v :) Mulla on kans ollu mielessä ettei ihan niin pientä ikäeroa haluais kuin näillä kahella ekalla, eli vajaa 2v.

Laskeskelin tuolla vauvalaskurilla että jos huhtikuussa 2008 tulis viimeset menkat niin sitten laskettu aika menis vuodelle 2009 :) Elikkäs pitäisköhän tuota alkaa puhumaan miehelle että josko jätettäis ehkäisy pois tuossa huhtikuun paikkeilla... Ei ois enää kuin 4kk... voi jee! Tässähän alkaa kuumeileen kuin esikoista aikanaan! Kakkosta en ehtiny kamalasti kuumeileen ku tärppäs heti ekasta kierrosta ;)

Vierailija
86/95 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Mirella ja muut!

Joo, toivon mukaan ma voisin jattaa maaliskuussa pillerit pois ja sitten vaan tositoimiin! :D Tosin paivan mittaan aina valilla tulee ajatus etta no hulluhan sita on jos tahan nyt viela kolmannen tekee :D (Nimim. korvakierteessa, joka kuu korvatulehdus nuorimmaisella). Mutta, kun kuitenkin halutaan viela kolmas ja nyt kun ollaan taalla ulkomaankomennuksella seuraavat 2v niin ma oon joka tapauksessa enemman tai vahemman tyoelamasta pois niin miksi ei. Ja viela sais sitten samat tuet kuin viimeksi, tosin taytyy varmistaa maksetaanko aitiysrahaa tanne ulkomaille... Niin ja tosiaan huhtikuuhun on enaa 4kk!!!! :D Ja sitten toivon mukaan sais uudenvuodenlahjan vuodelle 2009 :)

Vierailija
87/95 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta meillakin tarppas kakkonen ekasta kierrosta, lahinna oli yllatys etta nytko jo :D Esikoinen tuli kolmannesta kierrosta :)

Vierailija
88/95 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan vaan kaikki uudet sekä vanhat siskot!

Tässä koittaa laittaa tätä kuluvaa vuotta pakettiin ja miettiä, mitä kaikkea on tapahtunut ja ennen kaikkea, mitä tulee tapahtumaan ensi vuonna :) Ollaanko ensi vuoden puolella sitten raskaana.

Syksy on ollut aika työntäyteinen ja kiireinen, Joulun pyhinä oli hyvää aikaa rauhoittua ja keskittyä perheeseen.

Vauvahaaveilua olen jopa aikaistanut, voitais jo helmikuun puolella alkaa yrittämään. Katsotaan nyt.

Mirella; minäkin katselin vauvalaskurilla jo eteenpäin, että mihinkäs ne lasketut ajat sijoittuisivat :) Huhtikuussa kun alkaa tammivauvaa tekemään :)

Mukavaa loppuvuotta ja oikein jännittävää uutta vuotta toivottaen

Jaffa

Vierailija
89/95 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, huhtikuussa ku tärppäis niin tulis Tammivauva :) oi että, talvivauva :)

Mä en oo uskaltanu vielä miehelle puhua mitään että aloitettais keväällä jo yrittään.. pitää tässä oikean hetken tullen ottaa asia puheeksi. Oonhan mä jo monta kertaa asiasta miehelle jo puhunut mutta en oo mitään vastausta ollu häneltä vailla. Kunhan oon vain kertonu omia tuntemuksia kolmatta lasta kohtaan ja pähkäilly asiaa ääneen ;) ettei vaan mies luule ettenkö haluais kolmatta ;);)

Tammikuussa ajattelin aloittaa jonkin sortin jumpan tai aerobicin. Jos vaikka vähän kunto kohenis ja edes muutama kilo lähtis pois. Ja vähennän karkin syöntiä!! Siinäpä mun uuden vuoden lupaukset ;)!

Paljon Onnea kaikille teille uudelle vuodelle 2008!!

Vierailija
90/95 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoilla linjoilla ollaan... elikkäs molemmat haluttaan vielä yks lapsi :) ajankohdasta oli pientä " kinaa" . Elikkä mä ehdotin vuotta 2009 ja mies oli vuoden 2010 kannalla ;oP Mutta katotaan nyt josko kuitenkin saisin miehen pään käännytettyä vähän aikastamaan tuota ajankohtaa ;) Meillä ei siis aloiteta vielä ens keväänä/kesänä yritystä. Katotaan vaikka syksyllä asiaa uudestaan, eihän sitä koskaan tiedä vaikka miehen mieli muuttuu ajan kuluessa.

Oikeastaan ei oo edes kamalan pettynyt olo. Ihana tietää että mieskin haluaa vielä yhden lapsen ja tuo vuosikin kuulosti suht ok. Mutta en minä tätä ketjua jätä ;) ;) vieläkin haaveilen siitä vuoden 2009 vauvasta! :) Ainahan sitä haaveilla saa :)

Vierailija
91/95 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas taas tätä meidän pinkkaa ylöspäin, niin ei tarvitse aina atsiä niin kauan. Nyt olis meillä semmonen kolmisen kuukautta, että päästään yrittämään ja alkaa kyllä jo jänskättää pikkasen!:D Mutta kovasti odotellaan. Mites muiden tilanteet etenee nyt kun ollaan jo vuodessa 2008?

Vierailija
92/95 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille!

Mä en oo aikoihin täällä käyny, muutaku taustalla lukemassa, mutta nyt on pakko kommentoida kerran :) Mullakin puntti jo tässä tutisee kevättä odotellessa! Maalis-huhtikuussa olis meilläkin tarkoitus jättää ehkäsy pois. Ei meinaa millään malttaa odottaa muutamaa hassua kuukautta... Jouluksi olen lähdössä ulkomaille, josko se kääntäis ajatukset hetkeks jonnekin muualle :D Toivossa on hyvä elää!

Vierailija
93/95 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tuolla 3-kuumeilijoissakin, mutta tännekin kyllä kuulun. Vielä hormonikierukka paikoillaan, yritän rohkaista miestäni siihen, että otattaisin kierukan pois samalla kun pitäisi käydä papa-kokeessa.

Meillä 5 ja 3 vuotiaat, haastavat ja vilkkaat lapset, joista 3-vuotias ei nuku vieläkään öitänsä. Silti joku kumma voima laittaa vauvakuumeen päälle, ja kovempana kuin koskaan.

Ensi vuoden puolelle silti menee, väkisinkin.

Kellään kokemuksia, kuinka nopeasti on tullut raskaaksi hormonikierukan poiston jälkeen? Entä missä vaiheessa kuukautta se pitää poistaa, kuukautisten aikanako?

Vierailija
94/95 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi haaveilija. Yritys alkaa keväällä 2008. Saa nähdä miten käy kun ensimmäinen tärppäsi heti eli poika on nyt 1v 1kk. Tuossa opettelee just kävelemään. Ostettiin hiljattain talo, jota nyt rempataan ennenkuin päästään muuttamaan. Haluttiin ensin asumisasiat kuntoon, kun meidän edellinen asunto oli niin pieni ettei sinne olis enää lisää porukkaa mahtunnu. Nyt kun muut asiat alkaa järjestyä, niin sitten voidaan miettiä uutta vauvaakin. Ja siinähän sitä miettimistä riittääkin. Miten sitä jaksaa sitten kahden kanssa, kun ensimmäinenkin on aika tempperamenttinen ja haasteellinen lapsi?

Vierailija
95/95 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muzi:

Kellään kokemuksia, kuinka nopeasti on tullut raskaaksi hormonikierukan poiston jälkeen? Entä missä vaiheessa kuukautta se pitää poistaa, kuukautisten aikanako?

Niin hormonikierukan poistosta vaan sen verran, että yleensä se kai mielellään otetaan pois kuukautisten aikana. Itsellä tehtiin niin. Tasottuupa kierrot helpommin. Otatin kyllä pois kyllä muusta syystä kuin raskautumisen toivosta. Minulle kierukka ei sopinut. Poiston jälkeisen kuukauden hormonit oli kyllä sekasin, mutta kuukautiset tuli melkein ajallaan ja nyt kaikki taas normaalisti. Eli suosittelen kierukan otattamista pois jo vähän ennen kuin oikein yrittää raskautta. Ehtii elimistö palautua normaaliksi. Raskautua voi periaatteessa kuitenkin vaikka heti ensimmäisestä kierrosta. Näin minulle ainakin sanottiin.