Muita vuoden 2009 vauvasta haaveilijoita?
Eli yritykseen aikaisintaan keväällä 2008. Vauvakuume yltyy ja pitäisi malttaa odottaa :) Meillä kaksi lasta ennestään ja kolmatta ollaan mietitty ja tultu siihen tulokseen, että olis vielä kolmas tervetullut vuonna 2009 (esikoisen kouluunmenovuosi ja uusi asunto pitäisi ennen vauvaa hommata). Tuntuu niin pitkältä tämä odotuksen odotuksen odottelu...
Kommentit (95)
Tulin kurkistelemaan tänne taas :)
Meille ei ihmeitä, töitä ja lastenhoitoa, opiskelua ja harrastuksia. Lähipiiriin putkahtelevat vauvat eivät kyllä kuumetta helpota :)
Asunnon etsiminen jatkuu...
Ja ensi vuosi jo lähenee. Periaatteessa ei ole enää kuin noin neljä kiertoa, kun alunperin ajattelemamme yritys voisi alkaa. Saapa nähdä, alkaa jännittää miten tässä sitten käy.
Ajattelin varata ajan gynelle noiden oviskipujen ja lyhentyneiden kiertojen takia. Samalla voisin vähän kartoittaa riskejä mahdollisesta kolmannesta raskaudesta.
Mutta kuulumisiin, pidetään keskustelua yllä, vaikkei kukaan jaksaiskaan listaa tehdä. Käyhän tämä keskustelu näinkin tai voihan sitä avata vaan uuden pinon.
T.Jaffa
Olisko vielä muita joilla mielessä vauva vuodelle 2009? :) Mukaan vaan! :)
Mulla alkaa tämä kuumeilu olla jo melko vakavaa ;) Mietin jo milloin ois hyvä aika jättää ehkäisy pois, paljon ikäeroa tulis meidän muihin lapsiin, onkohan vauva tyttö vai poika, mikä nimeksi.... Vaikka mitä!
Palaan tässä syksyn aikana/alkutalvesta töihin. Oon kyllä ihan hyvillä mielin menossa töihin. Kiva päästä vähän muihin ympyröihin ja ollaanhan siinä taas lähempänä sitä vauvan yritystä ;) Jos nyt ainakin vuoden ois töissä ennenkuin edes aloittais yrittään.. tuntuu ettei kehtaa olla heti pomolle ilmoittamassa uudesta äitiyslomasta..
Sitäkin oon miettiny että ois kiva kun sais nuo tytöt nukkumaan omaan huoneeseen ennen uuden vauvan tuloa. Ehkäpä sitäkin vois harkita vuoden päästä. Tällä hetkellä nukutaan kaikki samassa huoneessa, toinen tyttö jatkettavassa ja toinen pinniksessä.
Huoh... ois se niin ihana vielä kerran kokea se tunne kun saa oman lapsen eka kerran syliinsä ja ihastella sitä maailman ihaninta ja kauneinta vauvaa :`)
Tuo voisi olla sopiva ajankohta, JOS vain saan miehen suostuteltua :D Meillä tällä hetkellä lapset 4,5v ja nuorempi 2v. Ensi vuonna jos jossain vaiheessa sit jättäisi ehkäisyn pois...Meillä on molemmat suht heti tärpänneet, ekasta tai toisesta kierrosta.
Meillä esikko syntyi 11/06 ja kakkosesta jo haaveilen, mutta yritykseen aikasintaan vasta loppu vuodesta 2008, koska koulusta valmistun 08-09 vaihteessa..
mä ilmottaudun kanssa mukaan! (heti kun saan miehen suostuteltua, tällä hetkellä paras vastaus toiseen muksuun on ehkä.)
mulla vauvakuume iski samalla hetkellä kun sain esikoisen (05/07) sairaalassa syliini, raskaana ollessa kuumetta ei ollut..
Mukavaa, että on näin monia lähes samassa tilanteessa olevia :) Moni olikin kirjoittanut myös tuonne haaveilijoihin.
Mitä enemmän tätä vauva-asiaa päässään pyörittelee, sen kovemmaksi se kuume yltyy...
Ja näillä sivuilla surffailu ei ainakaan helpota tilannetta :)
Tänään miehen kanssa just viimeksi puhuttiin kolmosesta ja sen ajankohdasta sekä asuntoasiasta. Mies on enemmän tähän asti harannut vastaan tuossa asuntoasiassa (ei haluisi muuttaa), mutta nyt kun keskusteltiin kolmosesta niin näytti vihreää valoa tuolle uuden asunnon ettimisellekin.
Kyllä siinä varmaan siis niin käy, että me aletaan yrittää vaavia sitten alkuvuonna 2008.
Tässä jo pian laskee kuukausia ja kuinka monta kiertoa siihen on! Huh, en ole muuten ennen edes vauvakuumetta potenut vaikka lapsia on kaksi, ihme juttu! Sitä vaan haluaa kokea sen kaiken vielä kerran ;) kakkosen vauva-ajan jälkeen olin vakuuttunut, että lapsiluku on tässä. Mutta yhtäkkiä tämmönen kuume on iskenyt ja tunne siitä, ettei meidän perhe ole vielä tässä. Ja esikoinenkin puhuu usein, että haluaisi vielä pikkusiskon. Meillä siis kaksi tyttöä nyt.
Kuulumisiin!
T. Jaffa
haaveilen sitten vuoden -09 vauvasta, vaikka omasta mielestäni saisi syntyä jo -08. mies vain ei suostu edes harkitsemaan vauvan yritystä seuraavaan vuoteen.
meillä tärpännyt aiemmat kaksi nopeasti, 4kierto ja 2kierto. joten pitkällä yrityksellä ei miestä saa suostuteltua aiemmin yrittämään...
eli ilmoittaudun mukaan ja varmaan pyörin täällä vielä pitkään, miehen mielestä vauvaa voidaan miettiä 2-5 vuoden päähän... voi taivas kuulostaako tuo viiden vuoden odotus muista ihan loputtomalta?
t. hapsu & muruset 3v5kk ja 1v8kk ja se haluton mies...
meillä puhuttu että kesällä 09 olis ehkä hetki ykköselle.. sopis opintoihin näillä näkymin.. mutta saas nähdä.. innolla odotellaan, miehestä ehkä enemmän kiinni.. haluis ensin oman asunnon, olis se tietysti ihan järkevää, mutta järki ja tunteet ei aina mee käsikädessä..=)
..meitä on näin monta samassa tilanteessa olevia :) Oon aatellu että oon ainut joka joutuu odottamaan vielä kauan ennenku voi alkaa tosissaan yrittään seuraavaa lasta ;oP
Tännepä ei kummempaa. Vauvakuume velloo taustalla. Onneksi on nuo 2 murua pitämässä ajatukset muualla ;)
Tää vauvakuume on kyllä jännä juttu. Esikoisen aikana mulla oli aivan hullu vauvakuume! Kuumeilin jo jonkin aikaa ennenkuin se tarttui mieheenkin ja jätettiin ehkäisy pois. Silloin ajatukset oli vain ja ainoastaan vauvassa. Täällä palstalla tuli melkeinpä asuttua (eri nimimerkillä silloin), tiesin tarkalleen kp:t ja laskin mahdolliset ovispäivät yms. Ja tietysti ostelin kaupasta aina ihania vauvan vaatteita kaappiin odottamaan. Niitä piti hypistellä tuon tuostakin että oishan se ihana joskus saada niille käyttäjä <3!
Toisen kohalla taas kävi niin että ku esikoinen täytti 1v niin aloin puhumaan miehelle että mitäs jos annettais leikkikaverin tulla jos on tullakseen. Ja perustelin ehkäisyn heti pois jättämistä mahdollisella pitkällä yritysajalla ;) No ekasta laakista sai kakkonen alkunsa, eli ei päästy harjoittelemaan eikä kuumetta kasvattelemaan, hih.
Jotenkin sitä vain yhtäkkiä oli taas raskaana ja ehkä pikkasen kauhistuttikin ajatus kahdesta pienestä lapsesta. Mutta äkkiä siihen ajatukseen tottui ja alkoi odottamaan pikkuisen syntymää :)
Nyt taas tilanne on eri. En itsekkään haluaisi vielä kolmatta lasta. En halua yhtä pientä ikäeroa kuin näillä kahella ekalla on. Taas on aikaa kuumeilla ja odotella sitä suurta hetkeä kun saa nakata pillerit jorpakkoon... Luultavammin pillereitten lopetus tapahtuu aikaisintaan vuoden päästä. Mieshän nyt ei oo suostunut vielä yhtikäs mihinkään, millään aikataululla joten vielä joutuu senkin pehmittämään tässä joskus ;);)
Nyt nauttimaan näistä kahdesta ihanasta lapsosesta :) ja ihan pikkasen miettimään sitä kolmattakin... ;)
Mullakin kauhea vauvakuume ollu siitä asti, kun esikko vissii vast kuukauden :D Mut en miekää haluu hirveen pientä ikäeroo.. minimi just se 2v., ku varmast todella rankkaa olla kahen nii pienen kanssa :/ ja pari suhde siin on varmast myös kovilla :/
Mut ois kyl kiva olla taas raskaana.. se on jotenki nii ihanaa aikaa <3
Nostetaanpa taas että kaikki vuoden ´09 vauvaa haaveilevat tämän huomaavat.
Mulla alkaa olla jo kova vauvakuume. Toisaalta saan sen hillittyä sillä että tiedän ettei me voida vielä alkaa yrittään toista. Mutta vähän väliä laskeskelen milloin ois hyvä aika kolmoselle..
Onneksi kohta alkaa työt niin saa ajatukset muualle. Nyt tulee vähän turhankin usein käytyä täällä palstalla ja se ei ainakaan vähennä kuumetta.. päinvastoin ;)!
Äsken aloin miettiin että vuosi 2009, että siihenhän on ikuisuus.. mutta mutta... nyt kun sitten aloin miettiin tarkemmin niin nythän on kohta jo syksy 2007. Ja loppuvuosi menee varmaan aika nopsaa töitten merkeissä. Niin sittenhän on jo vuosi 2008... ja jos tahtoopi vuoden 2009 vauvan niin yrityshän on aloitettava mieluusti jo ens vuonna.. ;);) Onkohan mulla ihan pikkasen vauvakuume ku tuommosia mietin.... ;oD
mirella07: Miekin lasken melkee kuukausia, koska vois jättää ehkäsyn pois :D Vuoden päästä vois varmaankin pikkuhiljaa alkaa toista vauvaa yrittämää.. mut tosiaa tuntuu et siihen on viel ikuisuus! vaik taakse päin kun miettii aika menee nopsaa.. et ehkä tää täst.. mieki koht lopetan äippäloman ja alkaa koulun kans pakertamiin, nii ennen ku huomaankaa on ens kesä ja vauvatouhut voi alkaa :)
Aurinkoista loppu kesää kaikille!
-Minttu-
Huh huh! Enpä uskonut ihan heti löytäväni itseäni tältä palstalta, mutta näköjään niin vain kävi. Meillä nimittäin nuorin on vasta 4kk ja toinen täyttää lokakuussa 3v.
Juuri kun kuopuksen kanssa on ehkä tuo pahin vauva-aika yöheräilyineen yms ohitettu, niin heti vaan uutta vauvakuumetta pukkaa päälle :) Töihin olen luvannut palata ensi keväänä, kun kuopus täyttää vuoden, niin siitähän sitten olisi hyvä heti aloittaa uuden raskauden yritys ;)
Vauvakuume (tai ehkä oikeastaan raskauskuume) on nyt jopa kovempi kuin ennen, vaikka kaikki " kärsimykset" on jo tiedossa. Miehen kanssa ollaan kyllä vähän siihen malliin puhuttu, että kolme lasta olisi sopiva koko meidän perheelle.
Kiva huomata, että meitä kolmosen kuumeilijoita on näinkin paljon!
Olen katsellut, että huhtikuussa voisi miettiä ehkäisyn poisjättämistä JOS mies näyttää vihreää valoa :)
Kun oppisi pysymään näiltä sivuilta pois niin ehkä auttaisikin jotain :p Täällä se kuume vaan nousee.
Mies ilmoitti että ensi vuonna ruvetaan neljättä puuhaamaan. :)
Lapset siis vm.2000, 2002 ja 2004.
Olen myös tuolla suurperhekuumeilijoissa.
Toiveissa olisi, että v.2009 keväällä syntyisi pieni nelonen...pelkkä ajatuskin saa minut onnesta sekaisin.
Samoja tunteita täälläkin kuin edellisellä kirjoittajalla. Tulee valtava onnen tunne ku miettiikin että tulee vielä yksi lapsi ja ens vuonna ehkäpä annetaan lupa hänen tulla <3 !
Mietinnän alla on jo nyt vauvalle nimi :) Lähinnä tytön nimeä oon miettiny ja hyviä vaihtoehtoja oon jo keksinytkin :) Pojan nimeä en oo edes miettiny. Jotenkin tuntuu että kolmas prinsessa sieltä putkahtaa :)
Illalla tuli katottua videolta tytöistä nauhotettuja pätkiä. Voi juku että ovat olleet pieniä :) Molempien tyttöjen ristiäisetkin tuli katottua ja aina kun pappi sanoi nimen niin kyyneleet tuli ihan silmiin :´) Ihania muistoja :)
Mutta just tossa valitin tonne haaveilijoihin, etta kun mies sanoo, ettei ehka viela kahdenkaan vuoden paasta ole valmis... :' ( Mulle se olisi just passeli aikataulu, alkaa yrittaa ensi vuoden kevaalla. Mutta saa nyt nahda kuinka monta vuotta tassa viela menee.........
Meillä tosiaan kanssa olis tarkotus jättää ehkäisy pois ens keväänä, maaliskuun tienoolla, niinku tua jo aiemmin sanoinkin. Allkuvuoden 2009 vauva on toivonnassa :) Välillä tuntuu, että ens kevääseen on ikuisuus, mutta sitten, kun miettii miten nopeasti aika aina koulussa menee, ni se ens kevät on kyllä kohdalla nopeemmin ku äkkiä :D KIVAA - ja jänskääkin.. :) Esikoista kun haaveilee, ni ei tosiaan tiedä vauvamaailmasta mitään, osaa vaan kuvitella; toivoa parasta ja pelätä pahinta :)
Iloista ja kutkuttavaa haaveiluaikaa kaikille! Koitetaan kestää :D
Miekin vaan pahennan mun kuumetta kun pyörin näil palstoilla.. ois itekki nii kiva jo alkaa jännäämää koska mahollisesti tärppäis ;) ja alkaa masun kasvatteluu.. raskaus on nii ihanaa aikaa.. ja vaikka vauva aika välil onki rankaa nii on se myös nii palkitsevaa <3 Meil todennäkösesti alkaa yritys aikalailla vuoden päästä( tai ainakin toivon kovasti niin :)) jos heti tärppäin nii lapsosille tulis 2,5v. ikäeroo :) Mekin ollaa jo nimiä mietitty valmiiks.. mul on sellanen tunne et seuraavakin laps olis tyttö.. pojallekkin on tietysti jo nimi valmiina :D
Minttu ja tyttö 9kk
Joo sitä listaa minäkin olen odotellut, kun itse ei osaa tehdä.. On ihanaa kun joulu tekee tuloaan ja lahjastressikin katosi tältä vuodelta tehokkaasti, kun sovittiin kaikkien aikuisten (minun sekä miehen puolelta) kesken ettei osteta lahjoja kun pelkästään lapsille. Kukalla tai vaikka suklaarasialla saa aikuisia muistaa, mutta muuten ei!:) Helpottaa kovasti sitä touhotusta. Ja kun on niin hankala keksiä lahjoja ihmisille, joilla on jo " kaikkea" .