Juteltiin anopin kanssa....
toinen miniä ja miehen veli saivat vauvan keväällä. Asuvat appivanhempian naapurissa.
Anoppi siis itse otti asian puheeksi minulle. Tämä miniä kuulema tuo vauvaa anopille kun hän ei saa sitä nukkumaan. Kun pitää päästä saunaan rauhassa yms.
Ok, onhan se ihan hyvä että hakee apua jos ei pärjää. Tämä nyt ei ollut mikään yllätys, sen tyyppisiä ihmisiä ovat että heidän taitaa olla vaikea uhrautua lapsen puolesta eikä kärsivällisyys riitä.
Mutta anoppikaan ei ole tyytyväinen tilanteeseen. Jo tämän toisen miniä raskausaikana puhui minulle kuinka on ottanut heihin etäisyyttä just tuon jatkuvan hoidattamisen takia (heillä koiria ja niiden kanssa sama juttu)
Mm. lapsen kastajaisia edellisenä iltana oli siivoamatta ja kakut tekemättä. Anoppi meni kysymään tarvitsevatko apua ja joutui melkein kaiken tekemään... noh oma moka, olisi kieltäytynyt. Mutta ei kait se kehdannut
Noh, anopin ja poja&miniän välinen asiahan tuo on. Mutta anoppi on itse kertonut näitä juttuja, ja paljon muita minulle.
Aika älytöntä touhua. Onhan se ihana että vauvalla on läheinen mummo jos vanhemmat eivät vielä oikein osaa vanhemmuutta. Josp
a se siitä, ajan kanssa korjaantuisi.
Kommentit (11)
Olisiko minun pitänyt juosta karkuun ja huutaa älä kerro, en tahdo sekaantua.
Ja eiköhän tällä palstalla jutella paljon muistakin asioista. Niin miksen sitten saa miettiä tälläistä.
kolmonen, mikähän siitä on että jotkut eivät osaa pyytää lastenhoitoapua. Vaan sitä vaan viedään ja oletetaan että kyllä ne hoitaa
t: ap
En kehtaisi olla jatkuvasti raahaamassa lapsia mummin hoidettavaksi.
Ei kehtaa kieltäytyä. Pitäisi vaan keksiä vaikka kovasti menoja, jotta ei olisi kotona aina kun tarvitaan.
Ei ole varmaan helppoa kieltäytyä, jos on jo tohon pisteeseen ajautunut, että aina auttaa ja toiset luottaa siihen.
Irtiottoa tarvisi mummo. Ja tietenkin tämä perhe.
tai ei ihan, sillä siinä ei ole kyse siitä, eivätkö lasten vanhemmat osaisi hoitaa lapsia. On vaaan niin helppo aina käyttää niitä mummoa ja pappaa joka asiaan, kun naapurissa asuvat. Ja näillä lasten vanhemmilla on paljon omia menoja koko ajan, harrastuksia joo. Ja aina pitäisi kaikki käydä lyhyellä varoitusajalla, tai ilman varoitusaikaa.
Ei sitten itse kehtaa juuri pyytää apua lasten kanssa, kun ovat niin paljon joutuneet auttamaan jo noiden toisten kanssa...
vaikka sitten uupuisivat, mutta se on toisille kovin vaikeaa. Varsinkin monille " mummelien" ikäisille! Rajat pitäisi olla myös siinä, paljonko kehtaa pyytää tai käskeä.
mä vein usein lapsia kauppareissun ajaksi anopille hoitoon, soitin kyllä ensin että käykö... tosin mies oli silloin muualla töissä, ja minä yksin kahden alle kaksi vuotiaan kanssa.
AP, sun anopin kannattaisi ihan vaan kylmästi sanoo, et nyt ei käy, ja keksiä vaikka joku meno, ettei voi hoitaa lasta.
Lapset oli todella paljon mummulassa. Veljeni vaimoineen oli silloin tuuminut että jos meille joskus tulee lapsia niin me kyllä hoidetaan ne ihan itte.
Nooh, niitä lapsia sitte siunaantu kaks, ja tilanne on nyt se, että ne on viikolla yhden yön tai ilta yhteentoista sekä pe-su mummulassa, ellei mummu kerro hyvää syytä miksei voi tulla. Jos mummu kieltäytyy, kysytään pappaa tai tätiä tai vaikka mummulan kissaa hoitamaan...
Ite olen muuttanu niin kauas ettei mummu enää voi hoitaa minun lapsia. Mutta sen olen huomannu monesti, että kun arvostelee toista että minä en koskaan tekis noin tms, kohta ko henkilö löytää ittensä ihan just vastaavasta tilanteesta. Ihan niinku opetukseksi.
Tuskin löydän itseäni tuosta tilanteesta. Kaksi lasta on jo ja kolmas tulossa. Harvoin ovat olleet mummolla hoidossa. Yötä eivät kertaakaan,eikä nuorempi kertaakaan muutenkaan. Isompi ollut pari kertaa jos olen nuorempaa joutunut käyttämään lääkärissä tms. Eli ei edes kerran kuussa. Välillä mummo on itse tullut hakemaan lasta ulkoileman pariksi tunniksi.
Sitten voisi tietty olla eritilanne jos sairastun tms etten ihan oikeasti kykenisi hoitamaan lapsia, eikä mieskään kykenisi.
Mutta ne nyt ovat aivan erijuttu kenentahansa kohdalla.
t: ap
Sillon vaan kun itellä oli vaikeeta niin oli ihanaa että lapset sai olla niin paljon mummulassa ja tuntu tosi pahalta kun sitä veli vaimoineen arvosteli.
Sitte ne ite just pitää niitä lapsiaan ihan muuten vaan ja aika itsekkäistä syistä mummulassa yli mummun jaksamis- ja sietokyvyn.
Voihan olla että tässä sun jutussakin on kyse jostain mitä mummu tai te muut ette tiedä, vaikka kuulostaa toi " me käydään kaupassa" aika turhalta.
T:14
hoitoon ja valittavat vaan valittamisen vuoksi. No minä en voi tietää ovatko ap:n appivanhemmat tällaisia.
pakoon, kun kälyn lapset oli siellä jatkuvasti hoidossa ja muutakin apua pyydettiin vähän väliä. Ovat niin ylikilttejä ihmisiä (noi appivanhemmat) että eivät osanneet koskaan kieltäytyä, joten muuttivat sitten 20 kilometrin päähän " turvaan" . Edelleenkin hoitavat paljon, mutta niita ylltäystarpeita ei sentään ole enää tullut tyyliin " Me lähdetään kaupassa käymään ja tuotiin lapset siksi aikaa teille" .