Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö mammat ihailee Stubbia, kun paljastui koulukiusaajaksi? Sokeaa poikaakin

Vierailija
11.10.2008 |

kiusannut...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heikompia ja huonoitsetuntoisia kiusasi. Ja vielä lukioiässä.

Vierailija
2/34 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on loistava ja pätevä henkilö, hesarin Nyt-liitteen juttu oli vasemmistotoimittajien kateutta. Olen muutenkin ihmetellyt tätä vasemmistomeininkiä Suomessa; kenelläkään ei saisi mennä "paremmin", ollaan kateellisia kaikelle, halutaan että yhteiskunta kustantaa kaiken ilman, että ollaan valmiita itse tekemään asioiden eteen mitään. Laiskoja ja tyhmiä sanon minä.

Onneksi sininen hallitus, jo nousi opintotuki, eläkkeet, ja minimi äitiyspäiväraha ja sairauspäiväraha 160 e/kk!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulukiusaamisen ottivat esille entiset koulukaverit, eräs jopa vaati julkista anteeksipyyntöä. Eikö poliitikoista saa kirjoittaa mitään negatiivista?

Itsellä pisti silmään että Stubb ei ole ollu koskaan ns. paskaduuneissa, oli jo nuorena sitä mieltä että työt eivät ole häntä varten, keskittyi vaan golfin pelaamiseen (pappa betalar javisst). Kyllä mun ja kaikkien muidenkin tuntemieni teinien piti käydä kesätöissä ja kustantaa itse osa harrastuksista ja vaatteista, kävin myös yliopisto-opintojen ajan koko ajan töissä ja pidän sitä erinomaisena kokemuksena. Nyt olen väitöskirjan tekijä ja jos ei minulla olisi muuta työkokemusta, niin pitäisin sitä todella arveluttavana. Minusta tuo on todella paha puute poliitikolla.

Vierailija
4/34 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on muksuna sanaillut tai kiusannut toisia... Ikävää ja tietysti siihen olisi pitänyt silloin puuttua, mutta turha siitä on enää vouhkata. Sitä paitsi mitä tietoa ja todisteita teillä on asiasta? Jonkun luokkakaverin nimetön lausunto, että "mukana irvaili" Älkää nyt olko hysteerikkoja.

Vierailija
5/34 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on muksuna sanaillut tai kiusannut toisia... Ikävää ja tietysti siihen olisi pitänyt silloin puuttua, mutta turha siitä on enää vouhkata. Sitä paitsi mitä tietoa ja todisteita teillä on asiasta? Jonkun luokkakaverin nimetön lausunto, että "mukana irvaili" Älkää nyt olko hysteerikkoja.

Vierailija
6/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hänen kanssaan samalla luokalla sekä yläasteella että lukiossa, kyllähän hän naljailla osasi mutta en kyllä koskaan kokenut että olisi varsinaisesti kiusannut. Ja tuon sokean pojan kiusaaminen on kyllä hatusta vedetty juttu, sokea poika osasi kyllä naljailla sujuvasti takaisin...

Se että Stubb saattoi jo pelkällä olemuksellaan ärsyttää ja antaa aihetta kateuteen on sitten eri asia.

Työskentelystä vielä sen verran, ei meidän luokalta hirveän moni muukaan töissä käynyt.

Vierailija
7/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tästä myös juttua. Minusta Stubb hoiti homman kotiin. Sanoi, että kaveriporukassa tuli varmasti joskus tehtyä typeryyksiäkin ja jos joku on sen kokenut kiusaamiseksi, niin silloin se on totta (koska on ko ihmisen kokemus). Pyysi anteeksi ja toivoi pystyvänsä tekemään anteeksipyynnön myös henkilökohtaisesti.

Sen luokalla olleen sokean pojan kiusaamisen puolestaan kielsi ehdottomasti.

Minun silmissä Stubin pisteet nousi.

Vierailija
8/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lapsenne koskaan ole koulussa tai kaveriporukassa tai pihaleikeissä sanonut tai tehnyt mitään, mikä voitaisiin tulkita kiusaamiseksi?

En puolusta kiusaamista vaan se on kauhistus, mutta en yksittäisten lapsuuden virheiden perusteella arvioi aikuisia, koska kaikki lapset on lapsia ja kypsymättömiä sosiaalisissa tilanteissa. Eri asia jos kiusaaminen on ollut järjestelmällistä ja jatkunut vielä nuoruudessa

Vierailija
9/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapuoleen kohdistuvaa.

Vierailija
10/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin virheiden tekemisestä ja ajattelemattomuudesta. Aivan varmasti niitä on jokaisen elämänvarrella, etenkin lapsilla

35

Vierailija
11/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt sellaista koulua, missä koulukiusaamiseen ei puututtu aikuisten taholta mitenkään, eli kiusaamista oli paljon ja kaikissa eri asteissaan. Itse en ole ikinä kiusannut, enkä sitä hyväksy. Minua sen sijaan on koulukiusattu ja suurin osa kouluajoilta jääneistä ystävistä ovat olleet kiusattuja.

Tästä huolimatta en lähtisi Stubbin aikuiselämää tuomitsemaan. En mitenkään hirveän paljon yllättynyt uutisesta. Kiusaajia ja kiusaamista on monenlaista. Lukioaikoina se oli yleensä molemmin puolista naljailua ja kukkoilua. Yläasteella kiusaaminen oli mielestäni paljon raadollisempaa ja julmempaa.

Stubb ainakin taustansa ja yleisen olemuksensa perusteella ei kuulu siihen yläastetyyppiseen kiusaajaporukkaan, joka sylkee toisten päälle, retuuttaa ja potkii, haukkuu rumaksi/laudaksi/neekeeriksi/läskiksi jne. Luultavasti Stubbin kiusaamistapa on ollut enemmän sellaista oman itsen korotusta ja kukonpojan ylimielisyyttä. Suuri osa teinipojista on jossain vaiheessa tunteettomia aaseja, ja harvalle tuntemalleni kiusatulle on jäänyt syviä haavoja tästä tyylistä, vaan kaikki oikeat traumat ovat tulleet siitä yläastetyyppisestä kiusaamisesta. Stubb on näyttänyt mielestäni kyllä, että on kasvanut tuosta teinipojasta aikuiseksi.

Enkä edes ole kokoomuslainen, vaan äänestän nytkin vihreitä. ;)

Vierailija
12/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppisuunnitelmaan, tai ainakin voisi kuulua. Nykyisessä järjestelmässä kiusataa, koska se ympäristö ja toimintamallit luonnollisesti johtavat kiusaamiseen. "Uhreja" on niin kiusatut kuin kiusaajatkin, mutta eri tavalla. Koulujärjestelmä tavallaan rohkaisee kiusaamaan (kontrollin puute, sosiaalisesti stressaava työympäristö, turvattomuus), ja jotkut ovat herkempiä tälle rohkaisulle kuin toiset. Jos Stubb on ollut ilkeä koulussa, niin mikä ihme se on? Ja toisaalta hyvähän se on että ulkoministerinä on ilkeilyyn jo kouluajoista asti pätevöitynyt ihminen. Ainakin mieluummin kuin yliarka nössö.

Vierailija
13/34 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko että kukaan sitä kiusamisekis tulkitsisi.

Vierailija
14/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voiko aikuista ihmistä arvioida sen mukaan, mitä hän on lapsena tehnyt? Yleensä aikuisina ollaan kuitenkin vähän eri tyyppejä kuin pentuina.

Vierailija
15/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajien lellikkejä ja vanhemmat menestyjiä.

Vierailija
16/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yli 16-vuotiaana, ei sen ikäinen ole enää mikään pieni lapsi.

Vierailija
17/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että Stubbin ulkonäöllä varustettu kaveri olisi enneminkin se kiusattu.

Vierailija
18/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi että Stubbin ulkonäöllä varustettu kaveri olisi enneminkin se kiusattu.

Vierailija
19/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sitä mitenkään salaillut.

Vierailija
20/34 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimielisyyshän paistaa kilometrien päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme