Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tekisi mieli tehdä jotain mikä saisi aborttilain tiukentumaan,

Vierailija
17.07.2007 |

sosiaalisista syistä tehtävät on täysin turhia. Pitäisköhän ottaa yhteyttä johonkin kansanedustajaan?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(jotka oikeasti ovat vain esiasteisia alkioita)

Vierailija
22/41 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niistä ei tulekkaan eläviä ja tuntevia ihmisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ai niistä ei tulekkaan eläviä ja tuntevia ihmisiä?

Vierailija
24/41 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puhuu siitä kuin ois vaan joku hammas poistettu. Urpot ei tajuu et on tappanu oman lapsensa. sit viel puhuu myöhemmin et kohta se ois syntyny, ym. Abortti on murha!!!!!!!! Jos ei osaa kantaa vastuuta tekemisistään niin eläköön sitten selibaatissa!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
25/41 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi miettii koko loppuelämänsä, miksi minut annettiin adoptoitavaksi, kuka minä oikein olen ja tuntee syyllisyyttä olemassaolostaan. Sitäpaitsi raskaus ja synnytys eivät ole sen arvoisia, jos lapsi aiotaan antaa pois.

Lapsilla on oikeus syntyä toivottuna. Ennen kaikkea.

Vierailija
26/41 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jotka oikeasti ovat vain esiasteisia alkioita)

Vierailija
27/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kukaan ole sua tähän maailmaan kaivannut ja haittona täällä roikut meille muille

kyllä se on lapselle kivaa ja varmaan osaa arvostaa elämänsä lahjaa

Vierailija
28/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, kokeilu onnistui. Mutta vauva abortoitiin. Sehän oli vain kokeilu.

Onko tämä oikein?

Vierailija
29/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu siitä kuin ois vaan joku hammas poistettu. Urpot ei tajuu et on tappanu oman lapsensa. sit viel puhuu myöhemmin et kohta se ois syntyny, ym. Abortti on murha!!!!!!!! Jos ei osaa kantaa vastuuta tekemisistään niin eläköön sitten selibaatissa!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
30/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiassa monet hyvissä adoptioperheissä kasvaneet ovat itse kritisoineet adoptiota. Suomessakin tää joku Mylläri kirjoittanut kirjan tarinastaan.

Ja taas, jos sua ei ole raiskattu, et voi sanoa mitään asiasta. Pakkoraskaus raiskauksen jälkeen on henkinen ja fyysinen törkeä pahoinpitely, joka voi johtaa raiskauksen uhrin kuolemaan.

Vierailija
31/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi,voi

Kunpa joskus tuo energia, mikä käytetään aborttien vastustamiseen käytettäisiin huonoissa oloissa elävien, jo syntyneiden lasten auttamiseen.

Kurjissa oloissa eläviä lapsia riittää maailmassa.

-----------------------------

On niin kauheen helppo ja kiva meuhkata tollasen asian takia.

Miksi ette tee mitään oikeeta konkreettista auttaaksenne niitä lapsia, jotka elävät hirveissä oloissa?? Niinpä, miettikää sitä helvwtin ääliöt.

Vierailija
32/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee hyvää psyykelle ja kropalle jos ole 13-14-vuotias, raiskattu ja sinut pakotetaan jatkamaan raskaus loppuun, ei niin nuoren vartalo ole vielä kypsä raskauteen, entäs koulunkäynti, tai jos raskaudesta tulee komplikaatioita?

Vierailija
33/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmaan sen jälkeeen abortti sallitaan kaikile.

Vierailija
34/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin minua riipaisee paljon enemmän useiden jo syntyneiden lasten kohtalo.

Jos ap haluat tehdä jotain lasten elämän hyväksi, aloita esimerkiksi toimimaan Pietarin katulasten hyväksi. Pietari on kuitenkin melko lähellä Suomea ja silti siellä elää valtavasti lapsia kadulla (katulapsissa on 3-vuotiaitakin). Siellä heitä sitten raiskaillaan, pahoinpidellään ja tehdään heille ties mitä.

Pietarissa toimii katulapsille tarkoitettuja päiväkeskuksia, jossa he saavat ruokaa ja syliä. Yöpaikkoja ei kuitenkaan ole läheskään kaikille. Tällaisiin paikkoihin voi mennä tekemään vapaaehtoistyötä muutamiksi viikoiksikin.

Aloita ap vaikka siitä.

Vierailija
35/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset syythän ovat ihan turhia.

Kuten eräs ystäväni teki abortin sos. syistä, asuessaan turvakodissa 3 pienen (vanhin taisi olla 4 tai 5) lapsen kanssa, kun mies oli sen tuhannennen kerran piessyt naisen tunnistamattomaksi?

Ja yhdellä lapsista, (joka jostain syystä oli isän silmätikkuna ja syyllinen ihan kaikkeen, mikä elämässä tai maailmassa oli huonosti, tuolloin 2-vuotias) näin pari kertaa mustan silmän..

Naisen isä oli juuri kuollut, ja ei vaan osannut ajatellakaan olevansa raskaana, kun kuukautiset myöhässä (luuli johtuvan stressistä, surusta)ja niinpä raskaus olikin vähän liian pitkällä..

teki siis abortin.

En tuomitse. Päinvastoin.

Vaikka en itse tekisi aborttia.

Toisaalta en ole koskaan tuon tapaisessa

tilanteesa ollutkaan.

Vierailija
36/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On itseasiassa hirvittävän ristiriitaista, että nykyaikana vielä sallitaan murha, laillisesti? Pienen lapsenalun saa vapaasti tappaa, mutta syntymän jälkeen siitä saa kovan tuomion?

Vastasyntyneen tappo on aina tappo eikä murha, ja jos lapsi on vastasyntynyt siitä saa hyvin lievän tuomion. Mikäli todetaan raskauspsykoosi tai synnytysmasennus voi päästä tuomioitta.

Vierailija
37/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vastusta sitä, koska jokaisella naisella tulee olla oikeus päättää omasta vartalostaan. Ketään ei voi pakottaa synnyttämään ja antamaan lastaan pois. Jos joutuisin valitsemaan abortin ja adoption väliltä valitsisin abortin koska en voi antaa pois lasta jota olen kantanut sisälläni 9kk. Jokainen tekee ratkaisunsa itse ja ainakaan se en ole minä joka heitän ensimmäisen kiven. Jos aborttilakia kiristetään lisääntyvät laittomat abortit huomattavasti ja tämä ei ole yhteiskunnan etu. Kukaan ei tiedä toisen tilannetta täysin joten minusta sitä ei voi tuomita. Naiset ovat naisille susia. Jotka vastustavat aborttia sydämmestään toimivat VARMASTI sijaisvanhempina tai adoptoivat lapsia itse. Maailmassa on paljon kodittomia lapsia ja työtä riittää tällä saralla joten kaikki abotin vastustajat töihin siitä ja heti. Adopitio ja sijaisvanhemmuus jonohin heti. Kun toimitte näin voi kuunnella mitä teillä on sydämmellanne.

Vierailija
38/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-17-vuotiaana ensimmäinen abortti (lukio oli kesken)

-18-vuotiaana raskaaksi toisen kerran, pidin lapsen (yksin). Kirjoitin samana vuonna ylioppilaaksi kun tyttäreni syntyi

-20-vuotiaana abortti (olin hetken huumekoukussa, en halunnut ottaa riskiä että jotain vikaa. Joo ja tiedän, minussahan se vika oli. En ollut myöskään varma lapsen isästä)

-22-vuotiaana kolmas abortti (silloinen äijä hakkas seuraavana päivänä kun kuuli raskaudestani keskelle kylää. Juu ja teidän mielestä ihan oikein minulle!)

-23-vuotiaana raskaaksi ja päätin pitää, koska halusin siinä elämänvaiheessa toisen ja rakastin poikaystävääni.

Joo kyl ketuttaa noi abortit, mutta näin elämäni meni. Ja kyllä ne abortit välillä mielessä pyörii. Kolme vauvahaamua kököttää olkapäilläni ja katselevat syyllistävästi minua.

Mutta.. elämäni on näin ok, en usko että jaksaisin viiden lapsen kanssa yksinhuoltajana. Siitä kärsisi myös nämä kaksi lastani jotka omasta halustani synnytin ja kasvatan. Nyt elämäni on stabiili, olen potkinut luuserit pois elämästäni, hankkinut ammatin ja työpaikan sekä kunnollisen miehen. En usko että nämä asiat olisivat olleet saavutettavissa viiden lapsen yh:na.

Vierailija
39/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on?

Vierailija
40/41 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ok pitää itsestä huolta ja toimia vastuuntuntoisesti. Älä itseäsi syyllistä typerien kirjoitusten perusteella. Tuomitsijoita on usein ne joilla ei ole ollut mitään vastoinkäymisiä elämässään. Eivät osaa asettua toisen asemaan vaan näkyvät asiat aina mustavalkoisina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan