Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni Elätää Meidät Yksin

Vierailija
17.07.2007 |

Paljon on tästä aiheesta täällä keskusteltu, joten pitäskö mun olla ilonen kun mies tekee yksin ansiotyön tässä perheessä?

Saan mennä töihin jos haluan, mut mies haluaa mielummin et oon kotona lasten kanssa, tekee parhaimmillaan 70 tuntista viikkoo.

Mä saan päättää rahankäytöstä eikä mies juuri kysele sen perään (oon kyllä mahdollisimman pihi)

Eikä tää oo provo, vaan mies arvostaa yli kaiken kotona hoidettuja lapsia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen kyllä töihin, kun lapsi 3 vuotta. Mies on sanonut, että voin olla kotona niin kauan, kun haluan.

Miehelleni on todella tärkeää, että hän saa elättää perheemme. Minun ansaitsemani rahat saan käyttää itseeni. Toki silloin, kun olen ollut töissä, ostan perheellemme ruokaa jne., mutta suurimman osan rahoista käytän itseeni tai säästän. Ostan myös miehelleni aika paljon lahjoja ym.

Vierailija
2/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ansiotyössä ollu periaatteessa moneen vuoteen ja oon kysyny mieheltä mitäs sit kun kuopus menee kouluun. hän sano vaan et kai pitäs hankkia lisää (se OLI TODELLAKIN vaan heitto). Meille tuskin enää tulee monestakaan syystä enempää.

Kysyin et mitäs sit jäänkö vaan sun elätettäväkses kotiäidiksi, nii mies sano et käy oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele joka avioliitolle voi käydä huonosti ja silloin sinä olet pulassa: ei ole töitä, ei mahdollisesti kotia, ja vanhana ei myöskään eläkettä kuin kansaneläke!! On se hieno tulevaisuus, mutta itsepä sitä haluat!

Vierailija
4/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan ja mies EVP (=elää vaimonsa palkalla).

Ehkä vielä toisinkin eli että molemmat tienais joskus samaan aikaan!

Ja tähän ei tarvii kommentteja: miehesi on luuseri!

Vierailija
5/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen miehen elättämä kotiäiti. Ja miehen tahdosta, toki omastakin, olen nyt kotona kun lapset on pieniä. Ja meijän mielestä on kamalaa, että pienet eka-tokaluokkalaisetkin joutuu menemään tyhjään kotiin koulusta. Kouluhan saattaa loppua jo puolilta päivin ja vanhempien työ kestää neljään-viiteen. Ei kiva! Ennemmin köyhempi vanhana (tosin sitä vanhuutta varten on eläkevakuutus) onneton ja töissä nyt kun lapset pieniä.

Vierailija
6/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasi

Vierailija
7/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täällä toinen miehen elättämä kotiäiti. Ja miehen tahdosta, toki omastakin, olen nyt kotona kun lapset on pieniä. Ja meijän mielestä on kamalaa, että pienet eka-tokaluokkalaisetkin joutuu menemään tyhjään kotiin koulusta. Kouluhan saattaa loppua jo puolilta päivin ja vanhempien työ kestää neljään-viiteen. Ei kiva! Ennemmin köyhempi vanhana (tosin sitä vanhuutta varten on eläkevakuutus) onneton ja töissä nyt kun lapset pieniä.

Kerkeää ihan hyvin töihin, ei tartte tehdä koko päivää, mutta laiskottele sinä vaan rauhassa kotona loinen!

Vierailija
8/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain sattuis, niin kyllä ap varmasti töihinkin pääsisi. Nauti nyt!

Vierailija
9/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on vain tekosyy, jotta pääsisit kotiin makaamaan!

Vierailija
10/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omilla nimillä auto (huomattavasti kalliimpi) ja miehellä omilla nimillä oma auto.

En oo pedannu mitään mahdollista eroa varten, mut saman verran me saadaan.

Kiitos todella paljon noista kauniista ja ystävällisistä kommenteista.

Mut

ONKO TÄÄLLÄ joku TÄYSIN PIMAHTANU ja KADE? HEH :)

Miten me kotona olevat ollaan loisia? Jos mies suurinpiirtein väen vängällä haluaa lapsensa hoidettavan kotona? Ja meidän tapauksessa on taloudellisestikin järkevää antaa sen tehä töitä joka siit jotain tienaakin

Sitä työtä mitä mies tekee, en pystyis tekeen. En, vaik oon roteva ja rankaakin työtä elämässäni tehny. Mies sano ettei tiedä ainootakaan naista joka sitä hommaa tekis, on ruumiillisesti raskasta. Moni mieskään ei suostu tekeen, vaikka töitä sillä saralla on ja palkkaus hyvä.

En veilä tiiä mitä tuun tekeen tulevaisuudessa kun vaippaikänen menee kouluun. Mehän voidaan olla kaks eri taloutta sillon tai taloudellinen tilanne vaatiikin mun meneen töihin, ei niin pitkälle kukaan viä voi sanoo mitään varmaa.

Tästä jos korot nousee huimasti, sillon on mun pakko mennä töihin. Kuka tahansa meist voi sairastua vakavasti tai ihan mitä tahansa tapahtua. Mut tällä hetkellä näin.

Vierailija
11/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vähintäänkin kateelliselta.

Ite haluaisin kans olla kotona niin kauan että lapset on oikeesti niin isoja että ne pärjää yksin, ehkä 5-6-luokille. Totta mooses haluaisin! Nyt oon mut en tiiä miten pitkään voin olla, kun mies ei tienaa niin hirveen paljon. Voipi olla että munkin palkkaa vielä tullaan tarviimaan.

Vierailija
12/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulosta sun miehesi työtahti. Me arvostetaan perheen yhteistä aikaa. Lapset kotihoidettu 2-vuotiaiksi asti, ja sitten olen mennyt osa-aikatöihin. Mies tekee 8-tuntista työpäivää, ylitöiden aika ei oel nyt, kun laspet ovat pieniä. Mutta kukin perhe tekee omat ratkaisunsa. Mä en haluaisi, että mun mies tekisi enempää töitä kuin 40 tuntia viikossa

Vierailija
13/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies käy töissä ja minä olen kotona, kotitöistä teen tietysti suurimman osan mutta kotona ollessaan mies tekee vähintään yhtä paljon kuin minäkin. Töissä käyn harrastuksenomaisesti 1-2 kertaa kuussa. Osaltaan asiaan on vaikuttanut se että lapsistamme kaksi on erityislapsia, yhdellä on lievä älyllinen kehitysvamma ja yhdellä synnynnäinen sydänvika ja muuta pientä. Tämä on meidän ratkaisumme ja meillä toimivaa, muilla voi olla toisin. Toki teen muutakin kuin ' ' makaan kotona' ' , olen esim. aktiivinen monessa yhdistyksessä. Onnea ap valitsemallasi tiellä ja elä omaa elämääsi muiden kommenteista välittämättä!

Vierailija
14/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi mulla ei ole MITÄÄN ammattitutkintoa/koulutusta eikä työkokemustakaan. Mies sanoo että saan olla kotona niin kauan kun itse haluan ja aina sanoo ettei tarvitse stressata opiskelusta jne. Ei ole mikään huippupalkkainen mun mies vaan tekee ihan tavallisia duunarinhommia.

lapset on nyt 3v ja 1v joten ei ole edes mitään kiirettä työelämään ja opiskeluhan on aika kallista touhua nykyisin. Ei edes huvittaisi ajatella että kolme vuotta kituuttaa koulussa opintotuella kun lapset pitäis laittaa hoitoonkin.

Eihän mulla oo kiirettä, katsotaan mitä elämä tuo :)

Mies tosiaan tukee kotonaolemistani ja antaa rahaa kun sitä tarvitsen. Meillä on siis yhteiset rahat ja olemme naimisissa :)

Vierailija
15/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä tienaan ja mies EVP (=elää vaimonsa palkalla).

Ehkä vielä toisinkin eli että molemmat tienais joskus samaan aikaan!

Ja tähän ei tarvii kommentteja: miehesi on luuseri!

Vierailija
16/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin teemme molemmat vähän vähemmän töitä, kuin että toinen tekisi 70 tuntia viikossa. Kuopuskin oli kotihoidossa 3-vuotiaaksi, sen jälkeen olen tehnyt 6-tuntista päivää. Mies tekee normaalia työpäivää mutta ei yhtään ylitöitä. Näin ehdimme tehdä asioita perheenä ja sekä mies että minä ehdimme ja raaskimme myös harrastaa omia juttuja, mikä on tärkeää meidän kummankin hyvinvoinnille.

Ja niille pikkukoululaisille on iltapäiväkerhoja: meidän esikoinen oli 1-2 luokalla iltapäivät kerhossa leikkimässä kavereiden kanssa puoli neljään asti ja sen jälkeen pitkän illan kotosalla pperheen kanssa. Nyt 3-luokkalainen menee niiksi pariksi tunniksi koulun jälkeen puistoon tai kotiin kavereiden kanssa - minä tulen siis kuopuksen kanssa kumminkin kotiin jo ennen neljää. Oikein toimivasti olemme siis ratkaisseet pienen koulaisenkin asiat vaikka käymmekin molemmat töissä sen sijaan että toinen meistä omistaisi elämänsä vain lasten- ja kodinhoidolle.

Vierailija
17/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se raha siinä korvaa... omien lasten kanssa vietettyä aikaa? Tuosta työmäärästä tuskin kauheasti aina jää sitä aikaa lapsille, saati vaimolle?

Meillä niin, että minä teen osapäivätyötä ja mies hankkii raksalla hyvin ja tekee hieman pitempiä päiviä, ei kuitenkaan mitään liian pitkiä.. Hyväksi olen tämän tahdin havainnut! Esikoinen lähtee kouluun kun itse olen kotona ja on koulun jälkeen iltapäiväkerhossa, kuopus on hoidossa mutta hoitopäivät eivät veny koskaan liian pitkiksi! =)

Vaihtoehtoja on monia! Itse en saisi aikaani kulumaan varmasti kotona, sen jälkeen kun lapset ovat lähteneet kaikki kouluun!

Vierailija
18/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehes kuitenkin viisikymppisenä lähtee nuoren naikkosen matkaan, niin siinäpä keittelet kaurapuuroa itsellesi päivät pitkät.

Vierailija
19/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei mies tee mitenkään pitkää päivää, ihan normaalia 8h ja joskus on ylitöitäkin mutta nekin ajoittuu yleensä viikonloppuun että pitkiä päiviä ei joudu tekemään. Ihan hyvin pärjätään silti vaikka palkka ei nyt kummoinen ole.

Vierailija
20/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa kotona, äläkä välitä näiden kateellisten kommenteista. Lapsi tarvitsee äitiään koululaisena paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän