Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni Elätää Meidät Yksin

Vierailija
17.07.2007 |

Paljon on tästä aiheesta täällä keskusteltu, joten pitäskö mun olla ilonen kun mies tekee yksin ansiotyön tässä perheessä?

Saan mennä töihin jos haluan, mut mies haluaa mielummin et oon kotona lasten kanssa, tekee parhaimmillaan 70 tuntista viikkoo.

Mä saan päättää rahankäytöstä eikä mies juuri kysele sen perään (oon kyllä mahdollisimman pihi)

Eikä tää oo provo, vaan mies arvostaa yli kaiken kotona hoidettuja lapsia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan 100-prosenttisesti koulun jälkeenkään - siinä iässä kaverit alkaa jo olla aika tärkeitä. Jos joku kuvittelee että hän on oltava kokonaan kotona koululaista hoitamassa, kyse on joko itsepetoksesta tai läheisriippuvuudesta. Toki kotona saa mun puolestani olla, mutta myöntäkää nyt edes että syy on itsekäs: viihdytte itse paremmin kotona eikä niin, että olette kotona jonkun muun tarpeiden vuoksi.

17, toivottavasti olette varautuneet jotenkin sen varalle että miehesi jää työttömäksi, sairastuu tai kuolee.

Vierailija
22/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen perustamisestakin tuon miehen kanssa kaatuivat.

Nyt minulla on mies, jonka palkalla elää koko perhe. Näin on hyvä. Riittää kun mies tekee töitä 40 tuntia viikossa ja minä saan kotihoidontuet. Meillä on kolme lasta. Kunhan lapset kasvavat, voin alkaa harrastamaan töiden tekoa, mutta kokoaikatöihin ei ole tarkoitus heti mennä.

Minulla on kyky ja koulutus tehdä töitä, mutta teen niin vain tarpeeseen tai huvin vuoksi. Mies on samaa mieltä kanssani. Kohtelemme toisiamme hyvin.

Kotitöitä tekee myös mies ja rahat ovat yhteisiä. Kotona ollessa minulla on aikaa seurata maailman menoa ja miettiä sijoituskohteitammekin. Pääomatulot karttuvat näin paremmin. Tämän kai voisi lukea olevan työtäni, josta saamme taloudellista etua, vaikka nimellisesti olenkin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kommentoida siihen että EN TODELLAKAAN nauti miehen työtuntimäärästä, tälläkin viikolla lähtee joka päivä kuudelta ja tule kymmenen maissa takas. Tää viikko on poikkeuksellinen siltä osin et halus ite ottaa välttämättä " ylimääräsen" homman ja sopi noin tiukan aikataulun (tulihan siitä mun puolelta sanomista).

Me ollaan mietitty useeseen otteeseen mikä olis viisasta ja jos mies tienaa lähes nelinkertasesti sen mitä mä voisin tienata, on tosiaan järkevämpää näin.

Nyt varmaan joku tulee sanoon että oon hemmoteltu ja rahaakin on tms. mut koska kukaan ei tiedä meidän koko tilannetta, toivon et annatte sen puolen olla. Kaikesta huolimatta meillä ei eletä leveästi, välillä joudun jopa miettiin mitä tällä kertaa vois kaupasta ostaa ja välillä taas rahaa on vähän enemmän käytössä.

Vierailija
24/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vakuutus kyllä jos mies kuolee tms, saan rahaa joka kk ja toisin päin jos minä kuolen niin mies saa sievoisen summan ja molemmissa tapauksissa lainat maksetaan pois.

Vierailija
25/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei ole pitemmän päälle mitään järkeä että yksi ihminen paiskii 70 tintista viikkoo!!! etkö pelkää burn outia tms..???

Vierailija
26/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan ajattele niin, että mies elättää. Meillä se menee niin, että mies hoitaa rahatulon ja minä hoidan kodin. Selvä työnjako!

Olen kotiäitinä niin kauan kuin on tarpeen. Sitten lähden työelämään mukaan. Itselläni on risainen lapsuus. Pidän todella tärkeänä sitä, että lapset saavat olla kotona vanhempien hoidossa. Onneksi mieskin arvostaa tätä.

Vierailija
27/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo aina et on tehnyt koko elämänsä pitkiä päiviä, jopa pitempiäkin viikkoja (!?!!). Toki oli sillon parikymmentä vuotta nuorempi.

Ei mieheni aina tee nion pitkää viikkoa, on niitä lähes normaalejakin viikkoja mahtunut elämään. Juuri eilen meinasi illalla taas tulla sota kun kysyin voisiko pitää vielä toisen (siis JOPA 2 VIIKKOA tänä vuonna) lomaa. Jäi miettiin asiaa. Jos tuntisitte toisen noin itsepäisen ihmisen, tietäsitte mistä puhun. Äitinsä on ollu suurinpiirtein samanlainen painaan töitä. Oon koitatnu jollain tapaa pistää euron sieltä ja tisen täältä säästöön ja ajattelin viedä miehen väkisin lomalle syksyllä 2 viikoksi. Katotaan kuinka käy. Riippuu mätkyjen määrästä... Ja voi olla etten saa miestä lähteen. Oon kyl kyselly ajoissa työtilanteen ja millaisia urakoita meinaa ottaa.

Kyllä (väitän vahvasti) miehellä on ollu pitkään uupumusta. Pinna on lyhyt, ei ollut ennen. Mielestäni ei nuku hyvin, ennen nukkui. Siskoni, joka on sairaanhoitaja on yrittäny jutella mieheni kanssa, samoin meidän läheinen ystävä (joka on psykiatriaan erikoistunut sairaanhoitaja), kaikki tuloksetta.

Mitäs tässäkään voi. Jos menisin töihin, ei mies silti työtahtia hiljennä (oon koittanut).

Alunperin koko jutun pointti oli se että omalta osaltani hieman ihmettelen miehiä, jotka ei anna arvoa lapsensa äidille joka hoitaisi lapsen kotona. Saatan olla siinä asiassa vähän suppea näkemykseltäni.

AP

Vierailija
28/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi taitaa olla narkomaani. se on sairaus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä