Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ToDella hienoo...naapurin kymppivuotias syö meillä nykyään JOKA PÄIVÄ!

Vierailija
17.07.2007 |

Siinähän tuo kätevästi käy, kun omille lapsillekin ruokaa teen, mutta vähän väliin kyllä ärsyttää että aina sitten " sattuu" olemaan ruoka-aikaan meillä...=(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja JOS käy ilmi että kaveri ei saa tarpeeksi ruokaa kotona niin sitten se on lastensuojeluilmoituksen paikka. Jos nyt kuitenkin kyse on siitä, että oma lapsi ei vain tiedä että äitiä ärsyttää kun kaverit luuhaavat heillä ruoka-aikaan niin tälle voi aivan hyvin sanoa että älä kutsu kavereita syömään.

Vierailija
22/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä tänne. Älä tee kenellekään ruokaa, sano että nää on kaikki mun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos kaveri menisi kotiin syömään? Tulisikohan takaisin leikkimään tai viitsisikö tulla ollenkaan tuon matkan päästä ruokien välillä käymään?

Miksi sinun lapsesi ei ole vastavuoroisesti kaverin luona kylässä? Syömässä jne. Kannattaisiko jutella ko. lapsen vanhempien kanssa? Eikä vain valittaa?...

Ja tuo vuoroin vieraissa saattaa toimia yllättävällä tavalla mikäli teillä on useampi lapsi ja lapsen kasvaessa. Muistan aikanaan itse olleeni aina kaverin luona illat, kesät jne. leikkimässä ja ruokaa sain siellä aina kun muutkin söivät. Eikä kai tuosta mitään sen kummempaa harmia kaverin vanhemmille ollut. Vastaavasti sitten kun oltiin vanhempia minun vanhempani hoitovat kaikki harrastuksiin kuskaamiset sekä minun, että kaverin osalta. Ja kun yli 10-vuotta nuorempi siskoni oli kaveri-iässä yllättäen hän ei kyläillyt juuri missään vaan kaikki kaverit tulivat meille!

Vierailija
24/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on sen verran ruokaa, että pyydän kaveria syömään, ja jos ei ole, sanon, että odottelee toisessa huoneessa. Meidän pojan kaverit ovat ihan normaaleja ajattelevia ihmisiä. Kymmenvuotiaat ymmärtävät jo vallan mainiosti puhetta.

Eikä tulisi kuuloonkaan, että OMA kymmenvuotiaani kysyisi kaverinsa kuullen, voiko kaverikin syödä meillä. Joskus tulee multa kysymään kuiskaten.....

Vierailija
25/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos oma kysyisikin kaverin kuullen, voisin silti ihan hyvin sanoa, ettei nyt käy.

Mutta AINA kaveri(t) kysyy kotoa saako syödä meillä.

Vierailija
26/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloinkas teidan ruoka-aika on? Ja haluatko soittaa aidille ja kysya jos ei ole varma. Ja jos kysyy voisiko syoda teilla, niin sano, etta ensin pitaa kysya omalta aidilta, ja soita sille. En usko, etta kukaan aiti tykkaisi siita kun oma lapsi " kerjaa" toisilta ruokaa. Eikohan silla selvia.

Vierailija
27/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille äidillekään ei välity tieto siitä, että haluataanko se lapsi sinne ruokavieraaksi vai ei. Joka minusta on aika oleellinen juttu Kukaan ei tietenkään halua lapsensa kerjäävän ruokaa, mutta joskus lapsen voi antaa syödä kylässä, jos hänet kerran on kutsuttu. Niinpä mitään muuta keinoa ei oikeasti ole, kuin sanoa sille lapselle, että " meillä syödään nyt, sinun on aika lähteä kotiisi. Tervetuloa huomenna taas leikkimään."

Kymmenvuotias lapsi ei tajua mitään vihjeitä vielä, eikä varmasti välitä niitä vihjeitä äidilleen kun ei itsekään tajua. Se on sanottava suoraan.

Vierailija:

milloinkas teidan ruoka-aika on? Ja haluatko soittaa aidille ja kysya jos ei ole varma. Ja jos kysyy voisiko syoda teilla, niin sano, etta ensin pitaa kysya omalta aidilta, ja soita sille. En usko, etta kukaan aiti tykkaisi siita kun oma lapsi " kerjaa" toisilta ruokaa. Eikohan silla selvia.

Vierailija
28/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse jostakin periaatteesta? Jos minun kodissani on vieraita - aikuisia tai lapsia - niin aina heille tarjoan samat ruoat, juomat, jätskit ja namit mitä oma väkikin syö.

Ymmärrän jos rahasta on todella tiukkaa, mutta normaalioloissa en.

Vierailija
29/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asia vaivaa, soita pojan äidille ja keskustele asiasta, älä leiki marttyyria ja kärsi " suunnattomista" ruokalaskuista. Kissa pöydälle, jos asia oikeasti vaivaa.

Vierailija
30/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tarjoaisin mielellään lapsen kavereille ruokaa. On hieno asia etä lapsella on kavereita jotka viihtyy kylässä ja omalla lapsella mukavasti tekemistä ja seuraa.

Miksi lapset ei välillä ole kaverin luona? Miksette sovi vanhempien kesken että ollaan vuoroin vieraissa ja syötetään lapset, niin saisit itsekin vähän lomaa huushollaamsesta.

Otapa nyt asia puheeksi oman lapsesi ja tämän vanhempien kanssa. Ethänvaan ole sitä tyyppiä, joka naama pakkohymyssä vakuuttaa kaiken olevan hyvin, ja sitten yrittää muka vihjailla marttyyrinä jotain jota kukaan ei tajua, ja sitten valittaa selän takana. Ärsyttäviä sellaiset tyypit!!

Vieraanvaraisuutta ja ystävällista suorapuheisuutta kehiin.

Vierailija
31/31 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Ap:tä hyvin. meillä on pari yhdeksänvuotiasta jotka on meillä aina ruoka-aikaan. Yhden, vaikka " Tian" äiti on yh ja oli esim koko juhannuksen töissä 12-20 ja likka pyöri senaikaa meillä. Kun sanoin, että sullaon varmaan ruokaa kotona ja että meen " Liisa" tulee sun kanssa teille (matkaa n 300m) kun on ensin syönyt niin Tia sanoi ettei ole muuta ruokaa kuin lihapiirakka mikroon lykättäväksi. No, en kehdannut sitten lähettää kotiinkaan...tia oli sitten meillä sen(kin) viikonlopun

Entäs " Satu" joka tuli meille aamulla ja klo 11 oli ihan vetelä ja valitti nälkäänsä kun ei ollut syönyt mitään aamupalaakaan. Sama likka tulee meille suoraan koulusta ja on iltaan asti....

Tai " Minna" joka myös ilmaantuu aina ruoka-aikaan ja pyytää tytöltäni lupaa päästä syömään. Kerran suututti kun Minna ruuan jälkeen lähtikin toisen kaverin luo samantien - tuli vähän hyväksikäytetty olo...

Nyt on tullut mitta täyteen. Eiväthän nämä paljoa syö mutta kun mitään ns vastavuoroisuutta ei ole. Tian kotona oli esim ollut hellepäivänä jätskiä ja limsaa mutta meidän tytölle oli tarjottu vettä kun oli pyytänyt juomaa. Nyt olen laittanut likat ulos odottamaan kun meillä syödään ja olen ilmoittanut että en ole varannut ylimääräistä ruokaa. Olen kyllästynyt siihen että kotimme on joku " puolimatkan krouvi" johon voi poiketa syömään ja samalla tavata kaveriaan.

T: Ilkeä äiti Satakunnasta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi