Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekevätkö ihmiset bisnestä tolla huutonetillä siten, että ostavat esimerkiksi kirppiksiltä

Vierailija
03.07.2007 |

jotain löytöjä halvalla ja sitten myyvät huutonetissä? Monissa vauvalehdissä kun on juttua, että ihmiset " pakkaavat huutonettipaketteja" yms. Miten sitä myytävä muuten riittäis ihan bismekseksi asti? Joku lestaäitikin teki bisnestä jollain tapaa tuon kanssa? Kannattaskohan tuo kotiäidille? SIis ihan oiekesti jos lähtis joka aamu lauantaisin kirppiksille ja ostais löytöjä ja sitten silittäis ja kuvais ja pistäis vähän isomman hinnan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa siitä hirveästi kostuu.

Mutta, jos käyt tuolla vaatteet ja tarvikket puolella selaamassa ketjua niin siellä on niin shoppailuun hurahtaneita, että vatteita riittää vaikka millaisiin paketteinin. Ja pieniä kokojahan jää ihan tois hyvään kuntoon, kun lapset kasvaa niistä ulos ennen kuin ehtii kulua.

Meillä kavereissa ja sukulaisissa vaatteet tosin kiertää ihan vastiikkeetta eteenpäin. Jotain uutena ostettua ja hyväkuntoista voisin myydäkin.

Vierailija
2/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäävät kävellä ja katella ja sitten myydä huutiksessa mitä sattuu löytymään. Täähän ei ole rikos. Kaikilla paikkkunnilla ei ole mitään kirppiksiä mistä ostaa, joten mitä pahaa siinä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutonetistä, niin voi myös olla, että ostavat alesta ja ottavat aletarran pois, koska ' sattumalta' oli se pohjahinta just pikkuisen yli alehinnan.

Vierailija
4/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on laput kiinni. Koko ei ole ollut sopiva tms.

Vierailija
5/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka myyvät Hello Kitty hameita... niitä sai H&M:n alesta vitosella ja huutiksessa lähtöhinnat 7-8,-... no, joku jaksaa hamstrata.

Vierailija
6/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minät ykkään shoppailla huutonetissä, joten suut kiinni.

Vierailija
7/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huutonetistä, niin voi myös olla, että ostavat alesta ja ottavat aletarran pois, koska ' sattumalta' oli se pohjahinta just pikkuisen yli alehinnan.

Voihan sitä kadehtia. Saa ehkä euron tai pari jopa siitä, että kuvaa vaattee, tekee selostuksen, pakkaa, postittaa...

Kuulostaako suureltakin bisnekseltä? Helpolta rahalta?

Vierailija
8/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. uudenveroinen Reimatec-haalari maksoi kirpputorilla 5¿ ja sain siitä Huutiksessa yli 60¿. Seisomalaudan ostin kirppikseltä 6 eurolla, ja myin Huutiksessa pois 28 eurolla. Jne.

Vierailija
9/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Remun toppahaalari maksoi edelliskeväänä alessa alle 20 euroa, sain siitä 55 euroa huutiksessa syksyllä. Mikään laki ei sitä onneksi kiellä.

Vierailija:

Vierailija
10/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oho, jopa tekee rahaa siinä? Kateellisiako olette vai mitä? Ei siinä mikään ruudinkeksijä tarvitse olla, jos ostaa jotain halvalla, ja myy sen kalliimmalla, niin ja miksi ei saisi? Ilmaiseksiko ne Reimatec rukkaset ja muut pitäisi antaa? En vaan tajua näitä jokapäiväisiä aloituksia, että kuinka jollain on huutonetissä monta kohdetta, ja maksaavatkohan verot jne jne. None of your business.

Vierailija
11/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan myöntää sen enkä pidä sitä moraalisesti vääränä. Enkä rupea itse kitisemään jos ostan jotain huutonetistä " kalliimmalla" ja myyjä on ostanut tuotteen jostain viidellä eurolla. Minä olen päivät vauvan kanssa kahdestaan kun mies on töissä, melkein vieressä on 4 kirpparia joissa käyn joka toinen päivä, joten tottakai teen hyviä löytöjä, meille itsellemme mutta myös myyntiin. Viimeksi ostin lastentarvikekirpparilta viime vuoden mallistoa 92cm yhdellä lapsella olleen erittäin hyväkuntoisen Reimatec-haalarin 5 eurolla, ja tottakai laitan sen syksyllä huutonettiin ja laitan lähtöhinnaksi 15 euroa. Jokainen siitä kiinnostunut voi sitten ihan itse harkita paljonko siitä haluaa maksaa. Kukaan ei pakota ostamaan! Olen ostanut myös arvokasta lasitavaraa pilkkahintaan (mm. muumimukeja 1e/kpl) ja myynyt ne sitten kalliimmalla huutonetissä. Jokainen on vapaa toimimaan samalla tavalla, enkä rupea siitä vöyhkäämään vaikka itse ostan paljon kaikenlaista huutonetistä.

Vierailija
12/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole H&m:ää lähelläkään mistä niitä aletuotteita ostaisi. Miksi sitten ei ostaisi huutiksesta kun kerran saa mitä haluaa?

Vierailija
13/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmaiseksiko ne Reimatec rukkaset ja muut pitäisi antaa? En vaan tajua näitä jokapäiväisiä aloituksia, että kuinka jollain on huutonetissä monta kohdetta, ja maksaavatkohan verot jne jne. None of your business.

oikeasti tarvitsevat jäävät ilmi, kun joku trokari hamstraa.

Vierailija
14/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikeasti tarvitsevat jäävät ilmi, kun joku trokari hamstraa.

Vierailija
15/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen määrittelee itse hinnan millä jostain tavarasta luopuu ja jokainen määrittelee hinnan, mitä on valmis jostain tavarasta maksamaan.

Kaikilla ei ole kauppoja lähellä ja voi olla edullisempaa maksaa huutonetissa alehintaa kalliimpi hinta kuin lähteä kauan tavaraa alesta ostamaan.

Itse en tuota kyllä ymmärrä. Näennäisesti jostain tuotteesta voitto voi näyttää suurelta, mutta jos laskee työlleen tuntihinnan niin varsinainen palkka on olematon. TUntihintaan kun kuuluu aika jo se aika, mikä kirpparilla menee ja mahdolliset matkakulut, aika mitä menee tuotteen kuvaamiseen, ilmoituksen laatimiseen, ilmoituksen seuraamiseen, postitukseen, yhteydenpitoon, pakkaamiseen ym

Tietenkin jos on päivät pitkät aikaa ja puute pikkurahasta niin tuohan on oiva keino ansaita taskurahaa.

Myyn huutonetissä omia ja lasten vanhoja vaatteita ja ns. ulosheittohintaan, koska minulle on tärkeintä saada ne kiertoon. Jos joku ostaa niitä ja näkee vaivaa, että saa niistä muutaman euron välistä niin on ok minun puolestani. Tosin useimmiten hinnat nousevat sellaisiksi, ettei niistä kukaan mitään välistä saisi =)

Vierailija
16/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmeniätuhansia euroja? Onko mitään suhteellisuuden tajua?

Vierailija
17/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmetyttää myös miten joillakin on niin paljon laput kiinni-vaatteita eli aivan uusia. Aika outoa.

Vierailija
18/18 |
03.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki tiedän parempiakin tapoja säästää tai saada rahaa...