Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~* PikkuEnskojen alkuviikko ma-ti *~*~*

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on herätty ja Oliver jumppailee lattialla kieriskellen. Kohta lähdetään aamupalalle... Sitä ennen muutama sananen=)

Leenis, teillä on samanlainen pääkallo-shortsibody kun meillä!=) Ihania kuvia olit laittanut, iso poika jo!!

Sampolle onnittelut uudesta taidosta! Meillä kovin treenataan ja parketille kun pääsee niin pikkasen saattaa välillä eteenpäin mennäkin. Mutta viisarin lailla pyöriminen ja kääntyily edelleen in;)

Juskalle onnea pikkuprinssistä!

Pampulalle myös tervetulotoivotukset! Menihän nikki oikein, kun kaikki on ollut vähän hakusessa pompulan ja pampulan kanssa;)

Tässä muutama foto taas:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Nyt sinne aamupalalle............

Aurora & Oliver 5kk

Vierailija
2/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Täällä syön aamupalaksi suklaakakkua kahvin kera x) Arttu nukahti just aamupäikkäreille, toivottavasti nukkuu kauan. Oli nimittäin viime yö taas sellasta hulinaa, että! Raukka mumisi ja itki ties kuinka monta kertaa unissaan, ja minä tuttia suuhun tunkemaan, jolloin rauhoittui. Heräsi klo 1 ja klo 4 syömään (vika syöttö tunnin norm. aiemmin, joten heräsikin tunnin aiemmin), ja neljän syötöllä otin meiän väliin. En tajua, mikä sillä pienellä nyt yht¿äkkiä on, kun yöt alkanu olemaan tollasia! Pelottaa, et onko se sit jotain allergiaa, niin kuin jollain oli yöhulinat olleet tuolla PAJUSKAN aloittamassa pinossa. Toivottavasti ei! Arttu kyllä paukuttelee etenkin iltaisin ja öisin melko paljon, että onko se vaan ilmavaivaa sitten..? Tyhmänhauska kysymys: Voiko allergia ilmetä piereskelynäkin tolleen??? Siis jos jotain suolistoperäistä tms.? Tai sitten se tosiaan on ilmaa, mitä mieskin veikkaili ¿ Arttu kun oikein hotkimalla hotkii aina iltavellin alas¿ No, jollei se ala tämän kuun aikana helpottamaan, niin sitten otan asian puheeksi nlassa. Ja jos se allergiaa on, niin sitten sen täytyy liittyä jotenkin maissiin tai aprikoosiin, koska silloin tää oikeestaan alkoi, kun niitä kokeilin¿ Hmm¿ No, katsellaan.

Voi VIIPERO, kuinka ihana oletkaan, kun jaksat tulla vielä meiän pienten pinoon kommentoimaan!!! =D Mä oon ainakin niiiin iloinen, kun kerrot omat kokemukset jne. Niistä on paljon hyötyä! Nytkin tosiaan aloin miettiä sitä, että en taidakaan viittiä tehdä pakkaseen etukäteen mitään, mitä Arttu ei ole jo maistanut. Ois aika kurja huomata, että on väkertänyt joku 20 piltti-purkkia jotain sosetta, missä on esim. parsakaalia, mistä Arttu ei sitten tykkäiskään¿ Tai sitten kävis just noin, kuin Aleksilla, että onkin liian karkeaa. Eli ehkä mä hetken vielä odotan, ja meen kaupan soseilla. :) Kasviksista kun ei olla maisteltu kuin peruna, porkkana, maissi (tätä en ainakaan pelkästään enää tarjoa!) ja kukkakaali.

I-L, Artulla alkoi tuossa iässä kanssa olemaan nyrkki paljon kivempi ¿makupala¿ kuin tutti. Ja hampaita kanssa epäilin tuossa n. kk (? ajantaju hukassa) sitten, kun kuolaa tuli valtoimenaan. Mutta ei hampaita näy¿ Ilmeisesti liittyy vaan tuohon kehitysvaiheeseen, että suuhun pitää tunkea kaikkea ¿ omat kädet käy, kun vielä ei saa mistään kiinni ;) Tiedän kuitenkin tapauksen, jolloin syntyneellä vauvalla oli jo hammas suussaan, joten tiedä vaikka ne teillä sitten olisikin hampaita :)

Ja hyvää hääpäivää!!! =D

LEENISKIN oli käynyt! =) Oot kuule tehnyt niin oikein tuossa yöheräämisessä, kun et mene Roopen luo ennen kuin itkee. Minä kun aloin pompata siellä pienimmästäkin, niin tässä on tulos¿ Nyt Arttu tuntuu rauhoittuvan vain tutilla :( No, unikoulu sitten varmaan meillä edessä pari kk:n päästä¿ Ja siitä se pvrytmi tosiaan alkaa tasoittua, kun kiinteät tulee kuvioihin mukaan.

Pipo-g: oon ollut alusta asti melko hysteerinen pipon käytön suhteen, mutta ¿löysäsin pipoa¿ (heh heh, olenpa vitsikäs¿) kun terkkakin sanoi, että helteellä sitä ei esim. vaunuissa tarvii. Auringonsuojanahan sitä pitää siis käyttää, mutta harvemmin kai tämän ikäisiä muutenkaan suorassa paisteessa pidetään. Itse siis olen kuvitellut korvatulehduksen tulevan, jollei pidä korvia suojassa, mutta niin ainakin väitetään, että se tulee vasta esim. flunssan jälkitautina, eikä tuollaisesta vedosta. Ja kun Arttukin on sellanen hikikirnu, niin enpä ole jaksanut sitä kamalan kuumalla kiusata pipoa päähän laittamalla. Pukeminen on kyllä muutenkin mulla vähän hukassa¿ Mies aina valittaa, että laitan Artulle liikaa päälle x) Ja Roopelle onnittelut uusista taidoista! =D

(Niin, ja meillä Arttu tykkää hirmuisesti formuloista :D)

MAMMIS, kyllä lukee! :) Mä ainakin käyn aina edellisen päivänkin loppupinon läpi, muutenhan saattaa vaikka joku tärkeä juttu mennä ohi ;) Eläinlääkäri aukeaa vasta klo10, niin soitan sitten sinne. Tassu tosiaan on niin hyvässä kunnossa, että ajattelin kysellä, tarviiko niitä antibiootteja välttämättä jatkaa. Jos tarvii, niin sitten mennään sinne. Helmistä on muuten tullut nyt ihan sylivauva, mitä se ei ole koskaan ollut! Pikku-Kissa tykkää useinkin olla sylissä (etenkin miehen sylissä), mutta Helmi on ollut aina sellanen erakko. Mutta nyt se tunkee oikein väkisin syliin, ja aamuyöllä oli pakko avata sille makkarin ovi, että pääsi meiän sänkyyn¿ (Uskalsin päästää, kun Arttu nukkui meiän välissä eikä pinniksessä, ja Helmi nukkuu yleensä jalkopäässä, tai mun mahan päällä.) Siis hassu sanoa, mutta muutenkin se on ollut niin outo ton haaverin jälkeen! Kun se pipi tuli, niin jotenkin siitä aisti, että ¿hoitakaa mut kuntoon¿, ja kun käytiin eläinlääkärissä, niin sen jälkeen se on kehräten antanut kattoakin tassua ja kaikkea. Vaikea selittää¿ Mutta ihan kuin se olis hirmuisen kiitollinen, kun hoidettiin tassu kuntoon =)

AURORA, miten ootte selvinneet Lostin, 24:n ja Paon jättämästä aukosta? :) Katoitteko edes noita kaikkia..? Meillä oli reilu kk:n tauko, ja vkonloppuna katottiin Lostin 3. season loppuun ¿ huh, mikä lopetus taas! 24:stä on vielä pari jaksoa kattomatta, ja Paot katottiin jo silloin aiemmin. Onko ideoita, mitä sitten niiden tilalle??? Lostikin alkaa vasta ilmeisesti tammi-helmikuussa? Onks 24:n 6. kausi vielä tullut? Minäkö riippuvainen¿ =D

Mutta joo, nyt minäkin lähden puuhastelemaan. Ei muuta kuin hyvää maanantaita!!!

Pi-Ki ja Arttu 4kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]AURORA, ihania kuvia Oliverista! Mua nauratti toi nörtti-juttu, varsinkin kun meidän Sampo on kans tuleva nörtti! :D Tietokone kiinnostais ihan kympillä, varsinkin näppis, kun siitä lähtee hullunhauska rapina kun kirjoittaa :)

Olin varannut huomiseksi ajan tatuoinnin tekemiseen, mutta täytyy perua, kun miehellä onkin töitä enkä viitsi ottaa Sampoa mukaan :/ Vaan ehtiihän tuon laittaa myöhemminkin, onhan se kuitenkin loppuelämän sitten mukana :) Kaksi mulla onkin jo entuudestaan, 4 vuotta sitten otettuja. Niihin tulee pelottava himo, kuinkahan monta ehdin vielä ottaa elämäni aikana :/

Joo, pitää kai ryhdistäytyä ja alkaa kotihommiin (heti kahvikupillisen jälkeen).

Han ja Sampo 5,5kk[/color]

Vierailija
4/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki, joo 3. katsottu Lost:sta. Onkohan täällä joku joka jännää mitä käy?! Älkää siis jatkako lukemista jos on! Mä luulen et J kuvittelee se " tulevaisuuden" tilanteen ja heittää sen radiopuhelimen mäkeen, koska ei haluakaan saarelta pois. Kun sitä on tehty pari tuotantokautta lisää ja oisko se enää Lost jos ne ei ois saarella?? 24:sä katsottu se tuotantokausi missä Audrey löytyi, näittekö saman? Ja pako kans katsottu loppuun, jatkoa odotellaan jokaiseen. Noihin jää koukkuun=) Ollaan just mietitty et mikä uusi aloitettais.

Han, Tatska hui!!=( Mä en kestäis kipua kun verikokeessakin sumenee silmissä:) Minkä ajattelit laittaa?

Vierailija
5/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1C86EE]Oli kyllä ihan kiva viikonloppu. Eilen käytiin Nauvossa ja sen jälkeen vielä mun iskän luona ja Emiliina oli tyytyväinen kun sai nukkua pakjon ulkona vaunuissa..Tänä aamuna nukuttiinkin melkein kymmeneen kummatkin..=)

JUSKAlle onnittelut pojasta ja tervetuloa vauvapuolelle! =)

PI-KI: oon atoopikko joo ja nyt mikään muu ei oireile kun kädet..noh..ennen naama oli aina auki eli kai ne kädet vielä menee =) Topi ja Tessu?! Jaahas. Nähtävästi turkulaisille tulee kuukauden kaikki myöhässä kun tässä kuussa tuli vasta Aku palomiehenä ja joku Nalle Puh magneettikirja! =) Otan kyllä T&T:n kun tulevat ensi kuussa tänne hyljeksittyyn kaupunkiin..=)

LENNIS: mä en pidä pipoa päässä jos on lämmin päivä kun Emiliina on kans kova hikoileen..Jos on pilvistä tai ihan karsee tuuli niin laitan pipon ja tietty jos ollaan muuten kuin vaunuilla liikenteessä niin sit aina aurinkohattu..=)

MAMMIS: ihanaa kun ne kuvat onnistu! Ja tietty niihin pitää vähän sijoittaa, mutta ovat mahtavia sitten myöhemmin katsella..=)

Ihania kuvia oli taas pikkuisista!

HAN: millasta tatsaa oot ottamassa? Mulla on vaan yks ja joskus harvoin mietin ottaisko jonku toisenki..=)

Nyt pitää mennä viihdytyspuuhiin kun tyttö pitää vaativaa ääntä!

Ihanaa alkuviikkoa kaikille! =)

t. poppis ja Emiliina 5,5kk

Vierailija
6/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä koko viesti on AURORALLE (ja muille, ketkä kattoneet jo Lostin 3. seasonin etukäteen), älkää muut lukeko - juonipaljastuksia tiedossa! Eli asiaan: Toi olis kyllä aika järkeenkäypä selitys, mitä olit pohtinut, eli J heittää sen radiopuh. pois tuon takia. Meillä mies taas " kiros" jo, että jos koko Lost sitten aikanaan päättyy siihen kohtaukseen, missä J sanoo K:lle, että " meidän pitää mennä takaisin sinne" . Mutta TODELLA typerää on, jos ne oikeesti tulee sieltä saarelta pois! En usko...

Mutta mites sitten, kun Desmond näki sen näyn, kun C+A nousee kopteriin, ja siks Charlie meni sinne Kuvastimeen, että näky toteutuisi??? Jos sinne tuleekin kopteri, mutta ne ei pääsekään sieltä saarelta mihinkään? Ja sen kopterin mukana tulee uusia tyyppejä sarjaan, eli ne pelastusjoukotkin joutuu jäämään sinne. Ja sit ne on jotain pahiksia, niinkuin Ben tuntui uskovan. Ja kuka ne pelastusjoukot oli palkannut? Oisko ne niitä Pennyn joukkoja? Sehän ei kyllä tuntenut ketään Naomia, mutta sanoihan se Naomikin heti löydettäessä, ettei ole koskaan tavannut Pennyä. Joten miksei - voihan ne silti ollakin Pennyn joukkoja, eikä pahiksia? Tai sit Pennykin on pahis :O

Ja entäs se tulevaisuuden näky, kun J sanoo sille lekurille, et " hae mun isä ylhäältä, ja jos hän on vähempi kännissä kuin minä, niin voit erottaa mut" . Oisko Jaskasta tullu niin hullu, että se kuvittelee isänsä olevan elossa? Kun eikös se kuollut? Vai puhuiko se yläkerrasta niinkuin taivaana? Hmm...

Mitäs muuta omituista... No, ei nyt tule mieleen mitään. Mutta täytyy siellä saarella jotain vielä tapahtua, kun Jacob-juttu ja kaikki on vielä selvittämättä. Ja mitä se Waltkin yht' äkkiä siellä oli?! Pakko niiden on sinne jäädä! Tai sit osa porukkaa lähtee, osa jää? Ääh... Miten tässä jaksaa odottaa ensi vuoteen??? =D

Joo, 24:stä ollaan just sitä lopettelemassa, missä Audrey löytyi. Eilen katottiin se jakso, missä ne kiinalaiset hyökkäs CTU:hun. Eli oisko vielä 3 tai 4 jaksoa kattomatta.

Mutta jos keksitte jonkun yhtä hyvän sarjan, mitä vois alkaa seurata, niin infoa! Laitetaan sit meillekin hakuun :)

Nyt pois..... Jatkan illemmalla kommentoimalla muillekin! =)

Pi-Ki

Vierailija
7/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]AURORA ja POPPIS kyseli tatskasta, ajattelin ottaa S-kirjaimen (tietysti jonkun kivasti tyylitellyn, wanhanaikaisen tms.) jonnekin päin kehoa, joko niskaan tai nilkkaan. Siellä lävistysliikkeessä piirtävät sen mulle, ellen löydä jotain kivaa kuvaa. Oon yrittänyt netistä googlettaa kuvahaulla kirjainta S, mutta ei oo oikein mitään kivaa löytynyt :/ S-kirjain tietysti koska poikani nimi alkaa S-kirjaimella :) Toivottavsti ei tuu kovin paljon lapsia mulle, kun pitää tietty kaikkien nimikirjaimet mahduttaa jonnekin :O :DDD Ja Aurora, ei se oikeasti satu paljon mitään, kyllä musta verikokeen ottaminen on paljon inhottavempaa. Se on kuitenkin paljon lyhempi piikki ja se pistää niin monta kertaa sekunnissa, ettei se oikeastaan tunnu edes pistämiseltä. Siis tavallinen nuppineulan pistokin sattuu enemmän :O Plus että siinä tulee sellainen jännän euforinen tila, kai se pieni kipu kuitenki nostaa jotain endorfiinitasoa tms. kun sen haluaa väkisin kokea uudelleen :) Eli kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus on tatuoinnin ottaminen.

POPPIS, mukavalta kuulosti teidän reissu :) Itsekin haaveilen kun pääsis jonnekin reissuun (muualle kuin anoppilaan). Emiliina vissiin taas nukkuu vaunuissa? :) Aina parempi niin :)

-----

Pitkä väli. Sain Sampon syötettyä, nukutettua yms. Saapa nähdä nukkuuko kauaa, kun tuntuu että ihan vastahan se heräsi aamutorkuilta...

Han[/color]

Vierailija
8/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Meillä on kanssa alkanut yöt mennä ihan mönkään. Toinen vaan heräilee koko ajan useammin. Mä luulen, että se johtuu a) Kehitysvaiheesta (kaikkea jännää pitää yöllä kelata läpi) tai b) Yliväsymyksestä, esim. eilen ei oli päivällä hereillä 15-20.30 (ei nukahtanut päikyille taaskaan millään ilveellä) ja viime yö olikin melkoista rallia.

Toivottavasti pian taas helpottaa!

Ja muuten, eläinlääkärisuvussa kasvaneena oon oppinut, että kissat kehrää usein myös lohduttaakseen/rauhoittaakseen itseään ja ihmiskavereitaan. Esim. pahasti loukkaantunut tai jopa kuolemaa tekevä kissa usein kehrää. No, tästä tuskin on Helmin kohdalla kuitenkaan kyse. Kyllä ne kissat ymmärtää, milloin saavat apua. Suloista, että Helmi tolleen kiittää! Meilläkin on muuten kissa, ihania otuksia :-)

Nyt meen päikyille Lennin viereen ja toivon että toinen nukkuisi edes 45 min yhtä soittoa!

Kesis ja yliväsynyt mutta silti iloinen Lenni 3,5 kk

Vierailija
9/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis käyttää vihreää väriä, kun se on PI-KIN tavaramerkki ;) Lueskelin viestejä ja katsoin, että " onpa Pi-Killä samanlaista juttua kuin mulla..." XD Että voi ihminen olla pälli.

Vierailija
10/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mäkin koitan tätä tekstinkäsittelyohjelmalla kirjoittamista¿ saa nähdä onnistuuko¿

Enpä ole taas kirjoitellut tänne pinojen puolelle vähään aikaan, vaan pikaisesti pistänyt kysymyksiä tohon etusivulle, tuntuu, että aina toistelen itseäni, että taaskaan en ole kirjoitellut¿mutta niin se kyllä on, aina kun päätän, että nyt kirjoittelen päivittäin niin aina se vaan jää, lukemassa kyllä käyn kunhan kerkeän¿

Ollaan kyllä oltu menossa päivät, että senkin puolen koneen vieressä istuskelu on jäänyt lyhyeksi¿

Meillä siis nuo hulinayöt vaan jatkui ja jatkui¿la-su yö oltiinkin miehen vanhempien luona eemelin kanssa, että mummi sai valvoa pojan kanssa ja mä olisin saanut nukkua (mies oli v.lopunkin kuopiossa hommissa, joten oltiin eemelin kanssa kahden) no enhän mä mitään paremmin nukkunut, kun ei saanut nukkua omassa sängyssä ja koko ajan yritin kuunnella, että valvottaako ja itkeekö se poika koko yön, mutta ei ollut kovasti valvottanut¿kähissyt oli, mutta mummi oli antanut kähistä ja oli kuulemma ajallaan nukahtanut itsekseen.. itse ei vaan jaksa kuunnella sitä kähinää kauan, vaan laitan tutin suuhun, kun siihen useimmiten rauhoittuu, tietysti varmaan tarttisi antaa nukahtaa itsekseen, mutta sitten pelkää sitä, että herää ja virkistyy kokonaan¿

No viime yö menikin sitten hyvin¿eemeli nukkui 13h, nukahti 21.30, heräsi yhdeltä, kolmelta ja viideltä söi, oli hereillä vähän yli kuuteen ja jatkoi unia, kahdeksalta söi ja nukahti ja heräsi vasta 10.30... ite ainakin sain määrällisesti nukkua nyt hyvin¿toivottavasti oltaisiin suurimmista kähinöistä ja tunnin välein heräämisestä päästy edes hiukan eroon, vaikka tuo 2h väleinkin herääminen on usein, mutta aina parempaan päin¿

Näin kun kirjoittelee niin tulee jotenkin kirjoitettua huomattavasti enemmän ja monimutkaisemmin kuin tonne ihan normaalisti kirjoitettaessa..

Eemeli on kyllä sellainen kiljukaula ja tuolla kirkuu sängyssä kun hakee unta, on menossa ekoille päikkäreille nyt vasta kun niin kauan nukuttiin¿

KESÄMORSIAMELLE jaksuja yöheräämisiin, myötätuntoinen olen, tiedän miten pistää kiukuttamaan, kun just on saanut unen päästä kiinni ja sit taas tarvittaisi lohdutusta, tissiä tai tuttia¿meillä tuo tissi on poissa kuvioista kun en ole imettänyt enää vähään aikaan¿itsellä kävi vielä usein niin, etten ollut nukahtanut ennen kuin eemeli taas heräsi, välillä tuli jo lievä paniikki, että on pakko nyt nukahtaa, että sais edes hiukan nukkua, kun kohta taas on herätys ja aamullakin pitäis jaksaa¿no joo, mutta tosiaan jaksamista ja täytyy vaan muistaa, että se on ohimenevää, vaikka se ei todellakaan ole helpottavaa juuri nyt..

HAN on menossa ottamaan tatuointia, tosi kivaa! itsekin sitä olen syksyksi suunnitellut, mulla jo lukee meidän koiran nimi kiinalaisilla merkeillä rinnan puolella olkapääsää niin luonnollisesti itse kanssa meinasin eemelin ikuistaa itseeni, mietin kyllä koko nimen kirjoittamista kiinalaisilla kirjaimilla nilkkaan..en vaan tiedä onko sitten kiinalaisia merkkejä liikaa ja jos vielä joskus tulee lisää lapsia... ja olen samaa mieltä, ei se tatuoinnin ottaminen satu, ei ainakaan pienen kuvan ottaminen..

LENNIS meillä kun tuo poitsu on kova hikoamaan, niin lakkia en käytä vaunuissa, autoistuimessa tai oikein lämpimällä ja tuulettomilla päivillä ulkona, silloin ollaan tietysti varjossa, jos ei lakkia, mutta jos hiukankin tuulee niin laitan jonkinlaisen hiukan korvia suojaavan lätsän päähän¿

PI-KI mä olen kanssa miettinyt tota, että voiko allergia ilmetä ihan vaan ilmavaivoina ja yöhulinana ja jos on mahdollista niin onkohan se yleistä¿luulisi, että tulee iho-oireita tai, että oireilisi sitten päivisinkin.. eemelillä on kyllä kaulan alla punaisia ihottumalänttejä, mutta luulisin, että ne on aiheuttanut kuolainen paidanrinnus, meillä kun kuolaa tulee ihan norona ja eemelin iho on melko herkkä.. meillä ainakin kovasti piereskellään ja öisinkin kun oikein kähistään niin eemeli voi saada kovan töräyksen aikaiseksi ja sitten taas hetkeksi helpottaa¿meillä kyllä kanssa pullosta syödään kuin ei olisi ennen ruokaa saanut eli ei ihme jos on ilmaa vatsassa ja pieniä röyhyjä tulee pitkin päivää¿

JUSKALLE onnittelut pienestä miehen alusta ja tervetuloa tälle puolelle!

Varmasti oli vielä muutakin, mutta nyt taas touhuamaan jotain muuta kun eemelikin nukahti..

¿jännää, onnistunkohan saamaan tekstin myös teidän nähtäväksi¿onnistui, jes!

Pajuska+eemeli ylihuomenna 5kk

Vierailija
11/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähään on ollut vilkas keskustelu!itse kykenin kynnelle vasta nyt, aamu meni siivotessa kun kävi harvinaisempi vieras. taas sai sohvi vaatetta ja -ihanaa-äiti geishaa...siis salulle illalla!

mammiksella siellä on kova kuvievvalinta!se on kyllä huippuhomma käydä ammattikuvaajalla, ne on niin mukavia muistoja...me käytiin kuvaajalla kun sohvi oli 3 vkoa vanha. eräs ystäväni on lapsikuviin erikoistunut ammattikuvaaja ja hän tarvitsi mainoskuvaan pienen vauvan ja miehen mahan. ja meiltähän löyty molemmat!eli saatiin vedokset(n. 40 kpl) ilmaiseksi ja kuvauspalkkiona vielä yksi taulukoon kuva ilmaiseksi. nyt piräisi vaan valita mikä...en ole hätäillyt koska tiedän että kuvaajalla on nyt kiire hääparien kanssa ja koska olemme tällainen " ilmaistapaus" niin ajattelin että odotellaan hieman että rauhoitttuu...ja valinnan vaikeus on melkoinen!

siellähän rouvat suunnittelee hurjia, nimittäin tatskaa!itse en ole ikinä uskaltanut edes ajatella sellaista, pyörtyisin varmaan jo ovella...mutta ne on kylllä siistin näköisiä!

jaaha, ruoka on valmiina.siis tankkaamaan että jaksaa sitten salilla riuhtoa.enemmän ensi kerralla!sitten varmaan on jo neuvolakuulumisia, mennään ke aamulla 3 kk neuvolaan. ja ai niin , nyt saatiin se itkuhälytin hommattua eli eiköhän kohta tämän mamman kukkapenkit oole paraatikunnossa, tähän asti en ole päikkärien aikana päässyt ulos kun neiti ei tosiaan ole nukahtanut muuhun kuin omaan pinnasänkyyn.reipasta maanantain jatkoa kaikille!

S&S

Vierailija
12/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona kerrankin nukahti vaunuihin terassille.. Tosin vasta klo 15, sitä ennen nukkui aamulla vain n. 30min. Toivottavasti nukkuis nyt jonkin aikaa niin ois pirteä neiti illemmalla kun serkkutyttö tulee kylään. :)

AURORA oli taas laittanut niin söpöjä kuvia Oliverista että!!! Aurinkoinen poitsu! :)

Vai oli PI-KILLÄ ja Artulla ollut taas hulinaa yöllä.. :S Hmpfh. Kokemuksesta en osaa sanoa, mutta voisin kuvitella että rupsuttelu voi myös johtua allergiasta.. Kannattaa toki kysäistä!

HAN meinaa ottaa uuden tatskan! :) Mäkin olen ajatellut, mutta en sitten ole ollut tarpeeksi ¿innostunut¿ toteuttamaan.. Voisin ottaa jonkun ihan pienen esim. nilkkaan..

POPPIS ja Emiliina on hyvin levänneet.. :) Hitsi kun Emiliinakin on jo iso tyttö, siis 5,5kk!

PAJUSKALLA onnistui skriivailu tekstinkäsittelyohjelmalla.. ;) Eikös vain olekin helpompaa.. Siihen asti kunnes tekstinkäsittelyohjelma kaatuu.. eh!

SARA ¿ ootte onnekkaita kun moiset kuvat saatte ilmaiseksi!!! Jos me otettais ne digitaaliset vedokset (eli vois itse sitten teetellä niistä mitä haluaa ja kuinka paljon haluaa) 10 kuvaa on n. 250eur, 40 kuvaa n. 450eur.. AUTS! Kauheen vaikeeta valita kun on niin IHANIA KUVIA! Reippailehan salilla! Mä toivon että pääsen huomenna kuntoilemaan kun miehellä ei ole töitä..

Voikaa hyvin! Huiskutukset kaikille!!! :)

Mammis & Oona 3kk+

P.S. Saako niitä uimavaippoja ihan kaupoista, kuka tietää?[/color]

Vierailija
13/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammis, Viime kesänä ainakin oli ihan Prismassa uimavaippoja. Kummitytölle silloin niitä etsin. Niin ja me ei tosiaan treffeille päästäkään. Lähdetään uudemman kerran mun vanhempien luo ja mökille. Miehellä kun vielä lomaa niin voi reissata ilman aikataulujaja kiirettä.

Viime yönä meillä nukuttiin pitkästä aikaa tosi huonosti. Tyttö heräsi jo puoli kahdelta, seuraavan kerran puoli neljältä ja siitä eteenpäin oli ihmeellistä ähinää, puhinaa ja kitinää. Toivotaan, että oli vaan poikkeus jo niin mukavasti sujuneissa öissä... Huomenna meillä on 2 kk lääkäri ja innolla odotan neidin uusia mittoja. Potkareita jää sitä tahtia pieneksi (siis lyhyiksi) että hurja on kasvuvauhti. =)

Nyt pitää mennä kun neiti niin komentaa.

Voikaa hyvin kaikki! T. iida-linnea ja tyttönen

ps. Kiitos kaikille hääpäiväonnitteluista. =)

Vierailija
14/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä uimavaipoista. ainakin tuon firman järkkäämissä missä me oltiin niin uimavaipat oli kiellettyjä. eli siis tuollaisiin vaippoihin mitkä on uikkarissa kiinni niin ei puututtu, mutta ohjeissa kiellettiin ne liberot tms.

terkuin tikru ja iso-ronja

Vierailija
15/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä ystävälläni joka kuvasi sohvin ja isin on nettisivut, osoite on muistaakseni www.studioalfa.fi (loppupäätteestä en ole ihan varma).en tiedä löytyykö sieltä noita meidän kuvia vielä mutta kannattaa muutenkin käydä kurkkaamassa, hän on muutamaankin otteeseen palkittu lapsikuvaja ja erikoistunut ns. fantasiakuviin.käykääpä ihailemassa!

salilla käytiin ja taas oli paita märkänä..hauikset vaan vapisi kun otin sohvin syliin kotiuduttuani.ai että tuntui hyvältä!huomenna ajattelin tehdä " maailmanvalloituksen" eli vaunuilla torille ja takaisin. meiltä on sinne matkaa 3,5 km ja edestakaisin se on AIVAN liian pitkä matka neidille kölliä. ratkaisu on siinä että teemme muutaman pysähdyksen matkan puolivälissä(taas jonkun reippääan yrittäjäystävän työpäivä katkeaa kun pitää muiden lasta viihdyttää...)ja niin sitten jaksaa pieninkin olla menossa mukana kotiin asti ilman kitinää...

no joo, eipä nyt kummempia. rattoisaa iltaa kaikille!

S&S

Vierailija
16/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Nonniin. Siellä se Artturi taas huutaa ¿ nukahti 1,5h sitten, ja jo kolmannen kerran heräsi tuona aikana itkemään :( Sillä on selvästi maha kipeä. Annoin sille eilen ja tänään kukkakaalia, niin onko se nyt siitä??? Ensin luulin sen olevan maissista, mutta näkyy nyt olevan tuo kukkakaalikin paha juttu. Ja luulin antavani sitä varovasti, mutta ehkä annoin liikaa¿ Kolmella syöntikerralla on nyt mennyt ½ purkkia kahden päivän aikana. Kakka! No, huomisesta eteenpäin menen pelkällä pe-po:lla ja päärynällä. Katotaan sitten, mistä ne vaivat tulee/lähteekö ne pois. Mutta pakko sen on jotain muuta olla, kuin perunasta ja porkkanasta, kun niitä A on syönyt jo yli kuukauden, eikä oo ollut mitään! :( *huolesta soikeana* Tosin kukkakaali (ja kaalit yleensäkin) voi aiheuttaa ilmavaivoja¿ Onkohan se sitä sitten vaan? Ääh¿

Kävin gynelläkin tänään, ja hän käski lopettaa Cerazzettejen käytön saman tien. Nyt odottelen sitten ensin, että tää vuoto loppuu, ja kun uusi vuoto (=menkat) alkaa, niin sitten pääsen alottamaan e-pillerit ¿ jipii!!! (Nythän en siis tod. tiedä, mitkä on menkat ja mitkä välivuotoa.) Pyysin Mercilonit, ne on ainakin ennen mulle sopineet hyvin. Saapas vaan nähdä, kuinka kauan täytyy odotella vuodon loppumista ja alkamista¿ Sillä välin pitää sitten kumin kanssa söhrätä, yhyy! Mulla on kierto aina ollut tosi epäsäännöllinen ja pitkä, niin veikkaan, että ehkä joskus syyskuussa pääsen Mercilonien kimppuun¿ Mutta muuten kaikki oli ok ¿down there¿, ja papankin pyysin ottamaan. Tyyristä lystiähän tuo on yksit. gynellä käydä (Kela-korvauksen jälkeen jäi melkein 89e), mutta onneks on vakuutus, niin saa edes jotain ropoja takaisin. Ja mulla on papasta pakkomielle, että haluan sen otettavan joka vuosi (vaikka aina onkin ollut puhdas), ja tämä meikäläisen kotikaupunki kun tarjoaa papa-kokeen 3:n vuoden välein :O Aika pitkä aika mun mielestä, siinähän kerkee jo syöpä jos toinenkin kehittyä, jos on kehittyäkseen¿

HAN siellä tatskaa pohtii :) Mä en uskaltaudu sellasta ottamaan¿ Kivun varmaan kestäisin, mutta pelottaa, että kyllästyn/tylsistyn siihen, ja sit se, ettei se sit enää vanhana näyttäis kivalta¿ x) Mä oonkin raukkis =) Ja olit värien kanssa sekoillu, hihihihi! Nauroin katketakseni =D

KESIS, mä mietin kanssa ensin, että johtuuko nuo yöt kehitysvaiheesta, ja viime yö olis voinut mennä yliväsymyksenkin piikkiin¿mutta mutta¿ Tänään selvästi vääntelehtii, ja huomaa, että masu on kipeä. Täytyy varmaan huomenna hieroa poitsua pitkästä aikaa *nolotus laisuudestani*, jospa se helpottaisi. Ja on huomenna kylpypäiväkin. Ja tosiaan kokeilen nyt noita ruokia taas uudestaan ottamalla yksitellen jotain mukaan. Let¿s see.

Kissoista ja kehräämisestä vielä: joo, muistan muuten joskus kuulleeni tuon, että kissat tosiaan voi kehrätä, jos on pahasti loukkaantunut/kuolemassa. Ja sen verran onkin siitä kokemusta, että¿ Tai no alotan alusta tämän tarinan:

Noin 2 vuotta sitten olin lenkillä meiän rottweilerin, Nellin kanssa. Yht¿äkkiä se sai vainun, ja veti mua hiljalleen kohti ojanpenkkaa ja siellä kasvavaa pitkää ruohikkoa. Jäi pienen matkan päähän haistelemaan jotain, ja kun menin lähemmäs, oli siellä kissa! Valkoinen pitkä karva, TOSI laihassa kunnossa. Ihan oli lähellä ihmisasutusta, oli siis sinne kuolemaan mennyt (kissoilla kuulemma sellainen tapa, että etsivät jonkun rauhaisan paikan, ja menevät sinne kuolemaan?). Minähän en sitä silloin tajunnut, vaan luulin sen olevan muuten vaan hylätty. Soitin siskolle, että tulepa kuljetuskopan ja auton kanssa tänne, niin viedään kissa meille. Kotona annoin kisulle ruokaa, ja alkoikin syömään hurjalla vauhdilla. Sillä välin soitin löytöeläinkotiin, ja sen jälkeen el.lääkäriin. Sieltä annettiin neuvoksi, että ihan pikkasen ruokaa kerralla, vaikka kissa haluaisikin enempi. No, olin jo ehtinyt tyyliin purkillisen jotain Shebaa sille ruokaa nenän eteen tunkea, niinpä kisu oksensikin hetken kuluttua. Sitten mies tuli kotiin, ja taisi aavistaa, että kissassa on jotain muutakin vialla, kuin nälkiintyminen. Se alkoi rohisemaan jne. oli huonovointinen, niinpä vietiin se heti lääkäriin. Siellä lääkäri sitten totesi, että kissalla oli mahassa nyrkin kokoinen kasvain, ja lopetti kissan. Tuli kamala suru, mutta toisaalta helpotus, että kisu pääsi tuskista. Ajatella, että sinne se olisi raukka jäänyt ojan pohjalle kuolemaan, jollei Nelli olisi löytänyt =( Tulee tippa linssiin vieläkin. On luonto ja maailma niin julmaa ja raakaa :(

PAJUSKA, mitä kaikkea teillä kuuluu nyt ruokavalioon? Mä mietin kanssa, että ei Artulla kyllä mitään iho- tms. oireita ole, mutta jospa onkin vaan jotenkin yliherkkä jollekin ruoka-aineelle¿ Tai sitten mahalla menee oma aikansa tottua, ja pitäis oikeesti vaan alottaa pikkurillin kynnen kokoisella nökäreellä¿ Kakka kyllä tulee meillä ihan normaalisti¿ Voi että on inhottavaa, kun ei tiedä, mistä ne mahakivut johtuu!

SARALLA ja Sohville hyvää huomista ulkoilupäivää =D

Nyt on pää tyhjä, joten tämä tällä erää. Helmin jalka saa toipua ilman antibiootteja, mutta jos lähtee uudestaan tulehtumaan, niin back to doctor. Saas nähdä. No, heissan sitten!

Pi-Ki

Vierailija
17/24 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissulta palattu. Oltiin Joonan kanssa kahdestaan (ja tietty koirat) mummolassa viikonloppu ja nyt illasta kotiuduttiin. Sanoisinko, että taisi olla kannattava reissu, kun Joona oppi nukahtamaan ihmisten aikoihin ja kahdella yösyötöllä ollaan nyt selvitty jo muutama yö. Nyt kyllä täytynee koputtaa puuta *kop,kop,kop* Mutta saa nähdä kuinka toimii nyt kotioloissa tuo opittu taito.

I-L:lle onnittelut hääpäivästä, tosin myöhässä :-) Me vietettiin sellaista viikko sitten, ja yksivuotispäivä oli myös kyseessä. Tuosta nyrkinimemisestä. Joona on kanssa keksinyt kyseisen taidon ja sitä kuolaa riittää täälläkin. Tosin meillä sitä on tullut jo kohta reilun kuukauden ajan ja Joonan mummo epäilee koko ajan hampaiden olevan tulossa. Hänen mukaansa joku sanonta sanoo toisen tenavan olevan jo tuloillaan jos hampaat tulevat hyvin aikaisessa vaiheessa.

Hmm..itseasiassa taitaa nytkin kuulua tuolta huoneesta nyrkinimemisääniä..

Taidan painua itsekin pehkuihin, kun ei nyt polla säteile kirjoittamisessa.

-Ninca ja Joona 2+kk-

Vierailija
18/24 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1C86EE]Jumalauta tytöt!! Sai olla eilen tarkkana kun luki niitä JUONIPALJASTUSVIESTEJÄ!! =D Mä hyppäsin varmuuden vuoksi pari viestiä kokonaan yli kun ajattelin, että kuitenkin vahingossa luen jotain..=) Miehen siskokin yrittää kertoa mulle jotain noista sarjoista joka kerta ku käy kun on kattonut jo tuotantokauden 89 prkl. Ei oo vielä onnistunut kun lallatan täysillä sen päälle..=D En mie halluu tietää etukättee. =)

Eilen käytiin koko perhe pulssissa ottaan aikuisille ekat hepatiittirokotukset..Me selostettiin Emiliinalle miten nyt ollaan aikuisten neuvolassa ja laitetaan piikki..=)

No nyt mä en muistakaan kenenkään turinoista mitään ja kelaamaan en ala! Eka sivulle ei uskalla enää. =)

Palaan ku muitakin mammoja kerääntyy..=D Muksaa tiistaita!

t. poppis ja Emiliina 5,5kk

Vierailija
19/24 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Sori POPPIS!!! Mä koitin laittaa viestin alkuun tarkoituksella, että koko viesti Auroralle ja sis. j.paljastuksia... Sori sori sori!!! Lupaan Aurorankin puolesta, ettei enää jatketa aiheesta =)

Ja hitsi mulla on tänä aamuna ollut taas huumoritaju koetuksella... Artun aamupäikkäreille meno meni taas ihme huutokonsertiks, ja sain vartin sitä tuolla nukutulla. Tais mennä yliväsyneeks, kun heräs aamulla jo niin aikaisin. Mies kun kävi töihin lähtiessä kaappeja makkarissa kolaamassa..mrr... No, vahinkohan se oli, mutta kun A oli jo yölläkin heränny tunnin liian aikasin ekalle syötölle miehen järkky-kovan kuorsaamisen takia, niin ei se kaapinoven kolahdus paljon naurattanut... Ja nyt sitten sain taistella yliväsyneen pojan kanssa. Ja itekin oon niin väsyny... Pitäis varmaan mennä Artun viereen nukkumaan, mutta kun ei voi, on vaihteeks kaikkee hommaa :( Ja kauppaankin pitäis tänään mennä. Huono aamu :/

Pikku-Kissa tuli jalkoihin kiehnäämään, niin täytyy varmaan lähteä ruokaa sille antamaan. Tuun ehkä illemmalla uudestaan...

Väsynyt Pi-Ki + Arttu soon 4,5kk

P.S. PAJUSKA, eilen netissä pyörin, ja vaikka ehdin allergioista tuon pinonkin aloittaa, niin oon mä melko varma, ettei Artulla mitään allergiaa ole. Joka sivustolla, minkä löysin, oli allergian oireina just ihottumaa, oksentelua, ripulia jne. Pelkkien ilmavaivojen takia en siis viitti heti allergia-lääkärille lähteä :) Mutta väsäsin myöhään illalla itelleni myös paperille tarkan " ruoka-aikataulun" , niin siitä sitten nään, jos joku aiheuttaa ilmavaivaa. Esim. tänään vaan tuttua pe-po:aa, ruusunmarjaa ja pe-po-velliä, ja siitä sitten lähden käymään noi jo kertaalleen maistetut ruoka-aineet 1 per päivä läpi, ja kun tulee ihan uusi, niin sitä " sulatellaan" väh. 3 päivää. Lähinnä nuo ilmavaivat alkoi, kun maissi, aprikoosi ja kukkakaali tuli soseena kuvioihin. Annoinko sitten liikaa kuitenkin kerralla, ja liian nopeasti... No, nyt en tee sitä virhettä, vaan annan ihan pikkiriikkisen. Toivottavasti mahavaivat ja yöheräilyt sitten häviää. (Itseasiassa viime yö meni jo hyvin! Alkuiltana heräsi sen 4 kertaa, ja olin jo kirvestä kaivoon heittämässä, mutta sitten nukkui kahta syöttöä lukuunottamatta kuin tukki :D)

Vierailija
20/24 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]POPPIS, hahhah :D Meikä taas on niin laiska ihminen, että luen juonipaljastukset ihan siitä riemusta, ettei mun tarvi vaivautua katsomaan ITSE ohjelmia XD Siis oikeeesti, mää teen laiskuudesta taidetta! Oon niin laiska ihminen, että en jaksa edes vessassa käydä :D Ootan aina siihen asti, että on juostava, monesti saatan olla puoli päivää käymättä vessassa. Tai sitten mun laiskuus liittyy vaan sellaiasiin asioihin, joista en tykkää.... Oli miten oli. --- Ootteko pidempään reissuun lähdössä, kun kävitte noita rokotuksia ottamassa?

En pysty kuvailemaan, kuinka ihana Sampo oli eilen illalla kun oli saanut iltamaitonsa. Alkoi leikkiä rinnalla ja alkoi muka hamuta rintaani oikein hanakasti. Sitten kun mua alkoi naurattaa Sampon hassuttelu, niin se oikein yllytti Sampoa entisestään :) Se vaan suu auki ja silmät kiinni heilutti päätään (muka hamuili rintaa) mun rinnan vieressä ja kikatti hiljaa ♥ Mitä enemmän minä nauroin, sitä innokkaammin Sampo leikki tuota leikkiään :) Se oli niin lutusta!

No, nyt pitää mennä, Sampo ei tällä hetkellä oo mikään päivänsäde ;)

Han ja Sampo 5,5kk[/color]