*~*~* PikkuEnskojen alkuviikko ma-ti *~*~*
Kommentit (24)
Piti tulla tälle puolelle kun tatskoista ollut puhetta. :) Mulla on yks ja toinen kuva ja paikko jo tiedossa. Mutta rahatilanne on mikä on. Ja sit pitäis mennä Kuopioon, kun en halua kuin Tinolle. :) http://irc-galleria.net/view.php?nick=_kixu_&image_id=18746461 tuossapa lerpakon kuva.
Ja hesan treffiläiset, pinoutumaan!
Bejpi ja lattialle vinkuva Eve ~6,5kk
[color=blue]G: Innostuin tuosta yhdestä ketjusta, missä kyseltiin, miten suurperheelliset asuvat, että MITEN TE ASUTTE?
Me siis VIELÄ 59m2 kaksiossa, mutta pian asutaan 72m2 kerrostalokolmiossa :) Alkuun Sampo nukkuu samassa huoneessa kanssamme ja toinen makkari on työhuoneena. Vähän isompana Sampo saa toisesta makkarista itselleen oman huoneen (ja pikkusisar myöhemmin samassa huoneessa kenties...). Sitten kun aletaan omistusasuntoa kattelemaan. niin tod. näk. vaihtoehto on neliö, jotta molemmille lapsille olis oma huone (olettaen siis että meillä joskus on 2 lasta).
Joops, enpä muuta taas ehdikään, ollaan lähdössä mummulaan taas :p
Han ja Sampo[/color]
[color=green]Heh, HAN - toi sun laiskuus kuulostaa niiin meikäläisen toiminnalta =D Just esim. vessassa käynnit ym. -> ihan kuin mä, heheheh!!! Kyllä, laiskuudesta voikin siis tehdä taidetta =D
Ja G: Asutaan omakotitalossa. " Pää" talossa asuinneliöitä 125 ja pihalla talviasuttava pikkumökki, missä wc+suihku+keittiö 24m2. Kaikkineen neliöitä tulee reilu 170 (autotalli ja varasto lisänä siis). Makuuhuoneita on 3, yksi meiän, yksi Artulle (ei tosin vielä nuku siellä, ehkä kohta) ja yksi on työhuoneena - toivon mukaan joskus lasten huoneena ;) Iso olohuone ja iso tupakeittiö. Sauna, suihku ja khh. Ja vessa, heh!
PAJUSKA, meillä kanssa tuntui tuo pelkkä maissisose huonolle vaihtoehdolle. Se " Kasvikset" -sose, missä pe-po-maissi, ei tuntunut niinkään mitään aiheuttavan. Ja maissivellistä en usko, että on niin " paha" kuin tuo sose, koska sehän on vähän kuin maizenalla suurustettua korviketta, eli luulisi sen olevan hieman lempeämpää masulle kuin ihan maissi maissina. --Hassusti selitetty :D -- Ja siihenhän on lisätty vielä maitohappobakteereitakin, niin luulis hyvää tekevän (???). Luovuinkin nyt siis pelkästä maissista (soseena) kokonaan, samoin kuin kukkakaali aiheutti ilmavaivoja (kaalit yleensäkin?). Täytyy myöhemmin yrittää niitä uudestaan TOSI pienillä nokareilla. Mutta kannattaa tosiaan ottaa nlassa puheeksi, jos saisitte apua, esim. lähetteen jonnekin allergia-lääkärille tms. Voihan ne käydä ainakin poissulkemassa, niin on jotain, mistä aloittaa selvittämään yöhulinaa aiheuttavat vaivat. Eli jollei allergiaa, niin mitä sitten? Ja mä ainakin nlan ohjeista huolimatta aloitan ensin viljat sitten 5kk iässä, koska äitinikin sanoi, että kaura auttaa vähän kuin tasapainottamaan mahan toimintaa, eli tekee hyvää mahalle ja suolistolle. Neuvolassa kehoitettiin odottamaan viljojen aloitusta 6kk ikään asti sen keliakia-" riskin" takia, mutta suoraan sanottuna minä en siihen usko, että kuukaudella enää tässä vaiheessa on merkitystä. EHKÄ, jos aloitat viljat 2-kuisena, mutta en tiedä uskonko tuonkaan yhteyteen keliakian aiheuttajana... No, sama se. Mä aloitan ensin kaupan riisipuuro-jauheella (maidoton, gluteeniton), ja viikon päästä siitä otan sen kaurapuuron mukaan. Mutta tosiaan vasta ensi kuussa, kun 5kk tulee täyteen. Siihen asti on työ ja tuska yrittää seurata, onko joku näistä ruoka-aineista nyt huutojen aiheuttaja...
MUTTA aloin miettiä sitäkin, että olisko tällä hirmuisella kuumudella sittenkin enempi tekemistä asian kanssa? Koska itelläkin on ihan veto poissa ja hiki valuu, niin on Artullakin varmaan tukalan kuuma (vaikka pelkässä vaipassa kotona viilettäkin yötä päivää), ja sellanen väsyneen nuutunut olo. Eli jospa se sitten aiheuttaakin tuota kitinää??? Mene ja tiedä... Koska tänään Arttu on ollut melkoisella kitinä-päällä KOKO päivän, rauhoittuu heti, kun menee viereen, ja vaikka vaan katsoo häntä. Ja ennen nukkumaan menoa kitisi, ja mies rupes puhaltelemaan sen masulle ja kutittelemaan sitä parransängellä, niin sitten taas nauroi kauhean kovaan ääneen. Eli jos on mahavaivoja, niin ei kai se kitinä ja pahaolo ja kipu sillä helpotu, että hänelle seuraa pitää??? Kun selkeästi seurankipeä! En tiskejä voi edes rauhassa koneeseen laittaa, kun parku alkaa heti - ja lakkaa, kun ilmestyn näköpiiriin... *omituista käytöstä???* Että onko tämä sittenkin kaikkine yöhulinoineen kehitysvaiheeseen kuuluvaa ja kuumuudesta johtuvaa? Ääh! Oikea oravanpyörä... No, ruokia joka tapauksessa seurailen nyt tarkkaan, niin siitä lienee apua.
Mutta nyt selailemaan muitakin pinoja ja sitten Bad girlsejä kattomaan :)
Pi-Ki ja kitisevä Arttu ;)
ja taas tulee valitusta...Viime yö oli taas yhtä hulinaa, alkaa jo vähän huolettaa mistä tämä johtuu.. jos on kehitysvaiheeseen liittyvää niin kestäisikö näin kauan, tai kauan ja kauan, hiukka reilu viikko on ollut pahoja öitä, mutta aina toki ähinöitä on yöhön riittänyt, olisiko tämä kuitenkin allergiaa.. no onneksi viime yö oli suht hyvä niin jaksaa taas ja pituutta öihin kuitenkin tulee kun herättiin vasta kymmeneltä taas tänään.. jospa johtuukin siitä, että venytetään aamua sängyssä liika kauan, vaikka eemelikin torkahtelee, ei ole hereillä vieressä, vaan torkahtaa uusiksi, kun saa maitoa¿jotain kai pitäis yrittää, jos yöt muuttuis helpommaksi ja jaksais äitikin aamuisin herätä.. jospa sitten, kun mieskin kotiutuisi¿
PI-KI: mä olen kanssa huolissaan siitä allergiasta, meillä kyllä on ihottumaa tossa leuan alla, mutta ripulia ei tosiaankaan ole ja oksenteluakaan ei ole, pari kertaa viikossa voi pulauttaa, mutta ei kai sitä oksenteluksi voi sanoa ja kerran on soseet tullut ulos¿ no voikohan tuo tosi kova kakka olla myös oireena, kun eemelin vatsa on kyllä tosi kovalla, vaikka saa luumua ja nyt parina päivänä saanut myös mallasuutetta eikä ainakaan vielä näy helpotusta¿ vatsa toimii joka toinen tai joka kolmas päivä eli aika harvoin ja kovasti tarvitsee jumppaa kakkaamisen avuksi¿tosi mielenkiintoista :0) mutta silti ajattelen, että allergiaoireet olisivat kuitenkin pahempia, toisaalta jos tämä olisi allergiaa niin ei jäisi nämä oirehtelut epäselviksi, mutta toivottavasti ei nyt kuitenkaan¿ meillä ruokavaliossa on jo pe-po, soseena ja vellinä, maissia soseena ja vellinä, mutta soseena en anna vähään aikaan, kun tuntui ettei Eemelin vatsa pitänyt siitä, samaa olen pohtinut tuon maissivellin kanssa, mutta sillä on kuitenkin iltaisin jatkettu, kukkakaali, hedelmistä on luumu, päärynä, päärynä-vadelma, mango, päärynä-mango ja ei varmaan vielä muuta, persikka ja aprikoosi odottaa vielä kaapissa, ne seuraavaksi ja sit joko puuro tai liha torstaista alkaen, kun neuvolasta kuulen kummalla kannattaa aloittaa.. viljavelleillä ehkä itse haluaisin jatkaa ja myöhemmin siitä sitten puuroilla, että saisi tuon maissivellin pois¿mutta voipi olla, että lihaa suosittelevat..
SARASOFIANNA: ihanaa, olit päässyt oikein salille hikoilemaan¿ mäkin niin odotan, että pääsisi aloittamaan sen jumpan, mutta kun mies on viikot ollut poissa ja mummilla on iltavuoroviikko ja mun äidin työt on sellaisia, ettei voi ottaa eemeliä illalla hoitoon, kun on aina töissä, kun hoitaa yksityisesti mummeleita niin on iltakäynnit iltaisin, niin enpä ole vielä päässyt aloittamaan.. ehkä sitten kun mieskin siirtyy tännepäin hommiin, että on illat kotona ja kun toisella mummilla on aamuvuoro niin eemeli voi mennä sinne illaksi niin pääsee itsekin hikoilemaan¿tietysti, jos kesäjumppiin vielä mahtuu, voivat olla aika täynnä kun on vähemmän valinnan varaa¿
Eipä tällä erää muuta, eemeli on ekoilla päikkäreillä ja taitanut nukahtaa, kun on niin hiljaista.. päikkäreiden jälkeen onkin ohjelmaa, kun haen kaverilta unipussin lainaan jos sekin auttaisi ja sitten täytyy mennä illaksi tekemään pikkusiskon rippikutsuja¿
Palailen taas kun kerkeän, mukavaa päivää kaikille!
Pajuska+eemeli huomenna 5kk