*** Helmet ja uusi viikko ***
Huomenta kaikille!
En ainakaan huomannut, että kukaan olisi ehtinyt aloittamaan uutta ketjua...
Kuten monella muullakin, päällimmäinen tunne on aivan järjetön väsymys! Eilen vielä erehdyin ottamaan päiväunet, enkä sitten saanut illalla unta. Ja nyt sitten silmät ristissä täällä töissä... Onneksi on aika hiljaista, niin ei tarvitse koko ajan skarpata...
Eilen kävin vähän shoppailemassa, piti saada muutama uusi paita, joiden alle tämä maha mahtuu... Ja samalla mukaan tarttui mitä suloisin oloasu, puolipotkuhousut ja huppari, valkoista veluuria (tai ainakin sinnepäin).
Np-ultraan on vielä 4 viikkoa, blaa....
Kommentit (60)
Eli lääkäri oli tänään ja ultrassa näkyi yksi pieni sydämen syke. Itku ihan pääsi. Eli viikot on noin 9+2. Muutenhan käynti oli ihan normaali papakokeineen ym.. mutta nyt tietää mitä odottaa :) eli pitänee varailla sitä np-ultraa seuraavaksi.
Onpa tosiaan tullut kurjaa kommenttia monille! Jo on kyllä jos tuollaista pitää päästellä suustaan :/ Itse en ole vielä sukulaisille kertonut. Muutamalle lähipiirin kaverille ja ensi viikolla varmaan avaan suun äipällekkin. Saas nähdä mitä sieltä tulee mutta en odota mitään kovin negatiivista ainakaan. Sittenpä sen näkee.
Jahas, vaan sauna odottaa joten sinne siis! Huomenna sitten ajelemaan kohti Ala-Härmää. Toivottavasti ei olis kovin kuuma mutta ei sitä vettäkään tarttis sataa :)
Vimpula 9+2
Se mökkikylä olikin nimeltään Kokkikaksikon lomakylä ja kotisivut on osoitteessa http://www.kokkikaksikonlomakyla.com/
Onnittelut mantelipullalle ja Vimpulalle iloisista ultrakuulumisista!
jazu & mazu
tällä viikolla se sitten alkoi oikein kunnolla, oksentelua aamusta iltaan. Luulin pääseväni helpommalla tässä raskaudessa mutta alkoi vain vähän myöhemmin. (rv9) Hieman huonontaa lomafiiliksiä mutta enpä pystyisi tällä ololla töitäkään tekemään. Maanantaina olis eka neuvolakäynti jota odotan jännityksellä.
Jaksoitpa kirjoittaa lisäselvistystä - suuri kiitos!
Meillä mies luultavasti haluaa skipata Helsingin, joten Korkeasaari ja Lintsi unohdetaan. Korkeasaaressa käytiin pari kesää sitten esikoisen kanssa ja kuten kirjoitit, ei se pienille lapsille mikään ideaalipaikka ole. Kun Tampereella asutaan ja lapset ovat kausikorteillaan laitteissa riekkuneet jo useaan otteeseen, Lintsikin tuntuu turhalta. Mutta toi Puuhamaa sen sijaan taitaa olla meidän eka kohde. Sinne kun muistaakseni saa asuntoautonkin porttien sisäpuolelle, niin voi käydä välillä siellä päikkäreillä ym. Aamusta yritetään päästä paikan päälle.
Mikäli Yyteriin mennään (se on vielä harkinnassa) toi leikkipuisto ja maauimala pistetään listalle. Kiitos vinkeistä!
Nyt häivyn nauttimaan omasta ajasta ja katson eilisillan Diilin. Mies lähti lapsia nukuttamaan, joten ilta tuntuu jopa luksukselta ;-).
t. Jogu (10+1)
Mauii :käyhän esittäytymässa tuossa meidän pinossa, :) Tervetuloa helmiksiin!
Päivitin tuon meidän esittelylistan.
Tervetuloa uusille, auris, Amias n@nne, Iines@ankka ja lehvä!
Vimpula: Ala-Härmän oikea kirjoitusasu on Alahärmä. (anteeksi kielipoliiseilu :/ ) Hyvää matkaa Alahärmään! Meettekö Powerparkkiin käymään?
[b] Jellonalle [/b] tervemenoa maaliksiin! ja oikein hyvää masun kasvatusaikaa! Poistin tietosi esittelylistastamme päivityksessä.
Huomenna ilta menee taloyhtiön kesäjuhlissa jonkinmoisessa emännän roolissa joten en välttämättä ehdi tänne huomenna.
Joten toivotan jo etukäteen kaikille hyvää viikonloppua!
mantelipulla 12+2
Piti katsoa tuo Satuhäiden uusinta ja vielä tulla piipahtaa koneella. Sitten kyllä sänky kutsuu jo..
Mantelipulla: No, niinpäs kirjoitin päin jotain näköjään Alahärmän. Mistä lie tuon väliviivan pätkäisin siihen. Noo.. pitäähän sitä joka päivä jotain uutta oppia. Juu, powerparkkiin mennään. Eipä ole aikaisemmin siellä käytykään joten ihan uusi juttu meille. Siinä onkin sitten tän kesän reissut tehty.
Mauii: Tervetuloa Helmiin :) ja toivottavasti vointikin paranee pian!
Mutta öitä kaikille ja kirjoittelenpa taas kun selviän seuraavasta reissusta!
Vimpula
Jazuliini: Hienoa kuulla että loma meni hyvin ja olette viihtyneet täällä " meilläkin" päin. =] Siis Porin suunnalla. Viime viikolla kävin juuri kaverin lasten kanssa pellehermannissa, ja se on kyllä aivan mahtava leikkipuisto. Hyvä että on pysynyt hyvänä, ettei nuoriso ole hajoittanut... Ja yyterin uimaranta sopii ihan pienillekin lapsille, kun on matalaa pitkän matkaa. Uudistetussa maauimalassa en ole käynyt (avattiin vasta muistaakseni tänä keväänä remontin jälkeen).. Niin, ja Merikarvialta löytyy tosiaan se kotieläinpiha, jossa pääsee myös eläimiä hoitelemaan (koivuniemen herra). Sinnekään en ole kerennyt... =]
Omia kuulumisia: sain postissa ajan sinne np-ultraan, se olis ollut tulevana tiistaina, mutta aika ei sopinut mulle (vuorotyö) joten jouduin siirtämään sitä ja uusi aika on vasta 30.7. Menee kuulemma ehkä vähän liiankin myöhään, mutta muita aikoja ei ollut tarjolla... Ensiviikolla on kyllä lääkärineuvola. Ja otetaan uudelleen hemoglobiiini, kun oli matala..
Öklötysolo jatkuu, välillä parempia hetkiä ja välillä meinaa väkisin tulla ylös... toiset ruoat ei maistu lainkaan. =/ ja väsymys painaa! tänäänkin nukuin koko aamun! nyt olen ollut peräti 12 tuntia hereillä (töissä olin siitä ajasta 8tuntia) ja nyt oon menos nukkumaan! =/ toivottavasti tää kohta menee ohi, muuten hajoo päääääää...
Nyt on viikonloppuna pari vapaapäivää, huomenna matkustetaan viikonlopuksi ystäväpariskunnan häitä viettämään.
Tässä kaik tällä erää...
jonttu rv 11+6 (?!)
Ihanaa kun on perjantai, enään pari yötä ja mieheni tulee työmatkalta kotiin. Me lähdetään tänään retkelle. Mä unohdan ton kuvotuksen kun on pakko skarpata kun on poissa kotoa. Onko muilla paniikkihäiriötä raskausaikana? Mulla on aivan kauhea varsinkin alussa ja kokoajan täytyy psyykata esim. ruokakaupan kassajonossa itseään hengittämään oikein ja rauhoittumaan ja jos sekään ei auta, itse marssin kaupasta ulos ja jätän noi isoimmat pojat maksamaan ostokset ja pakkaamaan ne. Mulla on todella helppoa kun noi lapset auttaa aivan kauheasti.
Annlinn
Ihana lukea kanssaodottajian tuntemuksia, kun ne monella on samanlaiset kuin itselläkin. Toista lasta odotan ja kyllä huomaa, että jokainen raskaus on yksilöllinen - pojan kanssa pahoinvointi oli rutiiniluonteinen aamuoksennus - tämän kanssa poden kokopäiväkoomaa. Pahimpina päivinä tuossa pari viikkoa sitten en pystynyt istumaan enkä makaamaan, vessan lattialla kyykistelin milloin missäkin asennossa, että selviäisin.Onneksi sain sairaslomaa pahimpiin oloihin ja nyt elättelen toiveita siitä, että huomenna kun tuo 12 vkoa tulee täyteen, alkaisi olotilakin pikkuhiljaa tasoittumaan.
Onnea tämä silti on, ai että on ihanaa tulla äidiksi toistamiseen. Poika täyttää syksyllä jo 3 vuotta, joten vauva-ajan rutiinit on jo unohtuneet jollain tapaa.
Kävin yskityisellä alkuraskauden ultrassa viikoilla 9+6, kun takana on ns. tuulimunatapaus ja nyt olikin helpottavaa nähdä pienen pieni sydän sykkimässä pienen pienessä vauvan vartalossa :)
Varsinaiseen ultraan aikaa on vielä puolisentoista viikkoa, sitäkin kovasti odotan.
Töissä jaksaminen mietityttää etukäteen, syksy on meillä töisä aina kovin hektistä ja loppuvaiheessa raskautta sitä alkaa olla poikki - sitäkin jo jännitän etukäteen mitä töissä tästä raskaudesta tykkäävät (eivät tykkää), kun väki on vaihtunut kahden vuoden aikana hurjasti ja nyt sitä vaihdantaa taas on tulossa äitiyslomani muodossa lisää. No, täytyy ajatella asiaa oman ja perheen elämän kannalta, eikä murehtia mitä pomot jupisevat omissa kokouksissaan ;)
Ihanaa viikonloppua kaikille, toivotaan että meillä pahoinvoivilla ja väsyneillä alkaa alkuraskauden vaivat hiljalleen helpottamaan (ajatellaan toiveikkain mielin keskiraskauden auvoa!) ja kasvatellaan massuja onnellisin mielin.
Sarandiinus
Niin, kerroin viime viikolla siskolleni ja tällä viikolla yhdelle ystävälleni. Olen vähän arka kertomaan ennen kuin viikot alkavat puhua raskauden kestämisen puolesta.
Ikävä, että joidenkin sukulaiset ovat kurjia, jopa kauhean loukkaavia vastaanottaessaan vauvauutista. Itse ajattelin kertoa suvulle ja ystäville laajemmin, myös omille ja miehen vanhemmille vasta syyskuun tietämillä, mutta huhheijakkaa, tuskin tätä vatsaa niin kauan peitellään (ja miksi pitäisikään, tosiaan!) kun näyttää tämä kakkosvatsa kasvavan ykköstä paljon nopeammin. Iltaturvotus tekee massusta jo noin 5. kuun näköisen massun! Raskaushousut ostin jo ja töissä käytän paljon hameita, kun kaikki slimmit farkut ja housut kieltäytyy menemästä kiinni :)
Varmaan tuossa elokuun alussa uskallan kertoa jo suvulle ja kaveripiirille, jos ei sitä ennen jotenkin paljastu.
Vielä kerran, onpa ihana päästä keskustelemaan muiden odottajien kanssa! :) Voimia, iloa ja tsemppiä!
tänään paukahti 12 viikkoa mittariin ja np-ultra on ens viikolla, sitä kovasti ootellaan :) olo on vaihteleva, mutta väsyn ja kuvotuksen puolella suurimmaksi osaksi. Sen tähden en ole vähään aikaan kirjoitellutkaan, vaikka lueskelen kuulumisianne melkein päivittäin. En vaan ole oikein jaksanut keskittyä tähän kirjoitus puoleen.
jazuliini: meidän ois tarkotus huomenna mennä puuhamaahan mun sisarusten kanssa. Esikoiselle eka reissu sinne :) uskon et poitsu (2v) pärjää ja touhuaa siel ihan hyvin, mut kysyisinkin sulta, et miten paljon uskalsit/ehdit (ehditkö?) ite kokeilla juttuja? Mä olen aina ollu aika kova menijä noissa huvipuistojen yms. laitteissa, mutta nyt jätän suosiolla ainakin kaikki pomppu jutut väliin ja muutenkin otan vähän varovaisemmin.
Hyvää viikonloppua meille!
t:sininenkirsikka, Samuel 2v ja masukki rv 12 tasan
Nyt on sitten käyty np-ultrassa. La tulee muuttumaan. Arvio lääkäri et viikot ois nyt 10+5, mut katotaan uudelleen 30.7 kun on seuraava ultra.
Verenpaineet pilvissä! Maanantaina pitää mennä neuvolaan näyttämään omaa mittaria et kelpaako se seurantaan. Valkotakkipaineet..
Samalla kävin näyttään tk:ssa varvasta lääkärille. Murtunut oli ja sairaslomaa sain kesäloman jatkeeksi. Saapahan levähtää.
Tosi helpottunut olen kun vauvalla oli kaikki ok. Pikku jalat ja kädet näky ja sydän pomppi hullun lailla!
Ilmottelen sit uuden la kun saan varmuuden siitä.
Väsynyt mutta onnellinen, Siirikki
Ihana lukea hyviä ultrakuulumisia. Onnea vaan kaikille np-ultrassa jo käyneille. Minulla sinniteltävää vielä 10 päivää ja se tuntuu ikuisuudelta.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Mammuliz - rv tasan 11
Täällä ollaan palailtu mökiltä... Mentiin sinne viime sunnuntaina ja tultiin pois keskiviikko-iltana. Eilinen päivä meni ihan palautellessa, nukuttiin tytön kanssa autuaasti päiväunia ja eleltiin ihan pellossa koko päivä. On se rankkaa olla mökillä noin pienen kanssa joka ei vielä kävele. Meillä ei ole juoksevaa vettäkään mökillä ja yöunet jää neidillä aina vähän lyhyiksi siellä kun ei ole tuttu sänky ja aamut on niin valoisia! Mutta toistaiseksi siellä on selvitty ja uudestaankin mennään varmaan ihan pian! Tänään olen sitten vähän skarpannut ja hoidellut huushollia. Kohta käy tytteli toisille unille ja niin käyn kyllä minäkin!=)
Mökillä olossa on se hyvä puoli näin raskausaikana että siellä ei pahemmin kuvota (paitsi iltaisin) ja ruoka maistuu hyvin! Tosin väsymys on siellä aika ajoin murskaavaa... Mutta heti huomaa kun on kotona niin kärsii kuvotuksesta päivisinkin hieman mutta illat voi olla tosi pahoja!
Huomenna kun viikkoja on 12 niin vääjäämättä tämä alkuraskauden ankeus jää pian taakse... Ainakin toivon niin! Maanantaina np-ultraan, kiva saada varmistus viikoista! Mutta nyt toivotan kaikille mukavaa viikonloppua ja siirryn lattialle leikkimään!
Olit esittänyt mulle kysymyksen koskien Puuhamaata. Vieläköhän käyt aamulla ennen lähtöänne täällä lukemassa. No joka tapauksessa mä en tosiaan juurikaan puuhastellut itse Puuhamaassa. En ole hirveästi sen tyyppinen. Sellaista stepperin tyyppistä juttua menin kokeilemaan, niin toinen tytöistämme, joitten kanssa just silloin olin liikenteessä, sanoi: " Äiti, tule pois siitä." Ja oliskohan vielä sanonut, että näytän hassulta tai jotain. Ja kun menin ajamaan epäkeskolla pyörällä, vajaa 9-vuotias poikamme sanoi: " Katotaan vaan, kohta kaadut ja sitten itket" ... :-O Olivat ilmeisesti sitä mieltä, että laitteet on tarkoitettu lapsille. Ja muutenkin poikamme luulee, että olen kaikessa heikko ja tumpelo. Enkä kyllä todellakaan ole heikko ja liikunnallinenkin olen ;-). Että sellaista :-). Hauskaa Puuhamaan reissua teille!
Onko muuten kellään muulla rv12 kieppeillä olevalla lievää jomottelua alaselässä? Mulla on nyt illasta vähän jomotellut. Heti tulee tietysti jotain pahaa mieleen kuten keskeytynyt km, joita mulla oli 2 kpl vuonna 2004. Niihin ei kylläkään liittynyt mitään alaselän jomottelua, mutta silti sitä vaan kuvittelee kaikkea pahinta. Maanantaina on np-ultra ja kyllähän se jännitys tiivistyy, mitä lähemmäs ultra tulee. On kai tää masu tainnut koko ajan vähän kasvaa, joten täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti. Paha olo oli tässä hetken aikaa lievempänä, mutta nyt taas tänä iltana (tai siis yöhän nyt jo on) on aikas etova olo.
Mut nyt tuonne Jazuliinin viereen nukkumaan. Hyvää yötä!
jazuliini & Jazuliini alias Jasmin 10 kk & mazu rv 11+6
Jasuliina ja Sarandiina lisätty helmisten listoille.
Ja Hömötintti on poistettu listalta. Tervemenoa tammiksiin! Ja onnellista masun kasvatusta!
JA Iines@nkan laskettu aika on korjattu oikealle päivälle. :) Kannattaa aina huomauttaa jos löytää listasta vääriä tietoja. Viimeisimmän listan alle kannattaa laittaa jos on jotain korjattavaa, niin löydän ne kaikista helpoiten.
SIirikki: miten korkealla sinun paineesi ovat olleet? Mulla oli kanssa tosi korkeet paineet ekalla neuvola kerralla 142/92 ja sain välittömästi terkkarilta mittarin lainaan. Mulla jonkin verran auttoi kun sitkeästi itse mittailin paineita. Tietysti ensimmäiseksi helpotti kun näki, ettei ne paineet oikeasti ole niin kauheet. Nyt toisella käynnillä terkka sai jo mitattua huomattavasti paremmat verenpainearvot vaikkeivat ne vieläkään olleet yhtä alhaiset kuin kotona itse mitattuna.
(.) Viime viikolla käytiin np-ultrassa ja mulla silti edelleen ihan epätodellinen olo, että ihan OIKEESTIKO se vauva joka kuvaruudussa ja kuvissa esiintyy olis MUN mahassa?!?! Taida uskoa sitten kun nään sen vauvan oikeesti siellä synnärillä.
Mulla on vihdoin se kuolettava väsymys mennyt ohi. :)
Mutta ruokahaluttomuus jatkuu. :/
lauantai-illan jatkoa kaikille helmiksille!
Mantelipulla
Tervehdys!
Täällä on etova olo kadonnut hetkeksi, aamulla oli jopa nälkä niin että teki mieli syödä jotain?! Vau, pitkästä aikaa. Ei vielä tosin mitään normaalia oloa, mutta tähän asti on voinut olla nälkä ja ajatuskin ruuasta on tehnyt pahaa.
Ensimmäinen neuvola lähestyy lähestymistään, eikä vieläkään tunnetta että olisin raskaana. Tai tiedän että näin on, mutta toisaalta se ei ole todellista, konkreettista. Voi olla että tilanne muuttuu vasta kun näkee sykkeen ultrassa ja sitten kun maha alkaa kasvamaan.
Siitä sitten pääsenkin seuraavaan asiaan, pitäisi varmaan ostaa työvaatteita. Syyskuun alussa pitäisi palata töihin ja vanhat vaatteet eivät varmasti mene päälle. Malttaiskohan ostaa jo uusia äitiysvaatteita?
Mrs.Marple rv 8+3
Nostellaas pinoa taas kun ollaan tiputtu toiselle sivulle vallan.
Perjantaina vietettiin taloyhtiön perinteisiä kesäjuhlia- sadesäässä. :(
Nyt sitten koko eilinen päivä on ollut aurinkoinen ja näyttää tääkin päivä olevan aurinkoinen. Koskaan ei tunnu olevan kohdillaan noi säät.
Mrs.Marple: nythän sinulla on oikein hyvä syy ostaa uusia äippävaatteita!
Ja siitä aasinsilta: Mistä löytäis reilunkokoisia äitiyshousuja???
mantelipulla
Huomenna on eka neuvola, jännittää vähän, mut tosi kiva sinne on päästä:) Pääsee sitten varailemaan sitä np-ultraa ja sen semmosta.
Muutto puuhia ollaan aloteltu tässä, muutetaan isompaan kotiin ensi kuun alussa.
Täällä ois tarvis kans standartia isommille äitiyspöksyille=)
http://misudesign.workspace7.smilehouse.com/PublishedService?&frontpage… Tuolta saa erikoismitotuksella tilattua äitiysvaatteita koossa 32-60, mutta muita paikkoja en minäkään tiedä. Tuolla on vaan valmistuspuoli kiinni heinäkuun..
mami rv 9+4
Vihdoin np-ultra takana. Masusta löytyi yksi elävä virkeä vauva. Kovasti se vauveli meille sieltä masusta vilkutteli. Rakenteet kunnossa ja niskapoimu arvot normaalit. Pituus 5,7 cm joten pomppasin pari päivää eteenpäin ja seuraavalle raskausviikolle. Mutta ajattelin nyt kuitenkin pysystellä tässä helmikuisten pinossa. :)
mantelipulla rv 12+2 pöllämystyneenä ja onnellisena