Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###SYYS-04 UUSI VIIKKO###

15.07.2007 |

Pieni varaslähtö :))

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aamulla lasten kanssa pikaisesti " evakkoon" . Vaatteet päälle vaan ja menoksi. Puurokin syötiin mummolassa. Mun isä tuli miehelle avuksi ja putkimies myös kävi. Nyt on allaskaappi vaihdettu ja tiskipöydän kansi sekä hana ja kaapissa olevat putkistot myös. Ja tiskikoneen alla allas. Muutakin pientä korjausta tuli samalla tehtyä :) Illalla oltiinkin sitten taas suunistamassa. Onneksi ei ollut ihan niin tukalaa kuin ois luullu eikä sääskiäkään kovin paljoa.

Meillä ei oo ollenkaan matkasänkyä. Helpottaa pakkaamista ;) Nytkin oli Iikaa varten vaan matkarattaat. Niissä nukkui osan päikkäreistä (osa autossa) ja iltayön unet. Keskiyön paikkeillahan poika muutenkin tulee meidän väliin. Sit oli kantorinkka ja Ergo. Molemmat oli tosi käteviä: rinkka kalareissuilla ja tunturissa, ergo kaupoissa ja pikkureissuilla. Pekka käveli suurimmaksi osaksi ite. Myös Kiilopään huipulle (2km suuntaansa!!!)

Tarkoistus oli kyllä kommentoidakin jotain, mutta ajatukset karkas totaalisesti.

T@hti

Vierailija
22/63 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, että huomenna lähdetään reissuun mekin. No en tietysti ole hehkuttanut siitä kuten te muut, kun en ole järin innoissani. Mutta mennään maalle Horoon (oikeasti sen niminen paikka) ja ollaan nettipimennossa. Kun me 9v sitten alettiin seukkaan tuon miehen kanssa ja se kesällä oli tuolla Horossa (äitinsä ja isänsä kotikylä) niin mies oli myös puhelinpimennossa. Niillä oli siellä mökissä silloin vielä lankapuhelin ja siitä tietysti sain miehen kii mutta kännykkä ei kuulunut:) Piti kävellä pienen nyppylän päälle tielle, että kuului joten kuten. Heh, oikein viriili kylä onkin, yksi kauppa (varsinainen sekatavara putiikki, mitä sieltä ei löydy, ei varmasti tarvikaan) ja pankki. Siinähän sitä onkin palveluja tarpeeksi.

Ei ole Onnin serkku vieläkään syntynyt. Pian on 2 viikkoa yli ajan. Huomenna menevät taas näytille Seinäjoelle, viikonloppunakin olivat. Onhan se ihme, elleivät jo ota sisään... Harmittaa kun olin jotenkin ajatellut, että se olis jo syntynyt, niin olis ehtinyt nähdä. Miten lie olin niin väärin kuvitellut. Paljonhan ne yliaikaa menee yleensä, ainoastaan veljen poika syntyi melkein neljä viikkoa etuajassa.

Onnin vaunut lähtee sitten meiltä pois:( Menee anoppilaan varavaunuiksi uudelle tulokkaalle. Hoitopöytäkin on heillä käytössä ja vaatteita kai pitää raaskia antaa. Voih, mikähän tunnemyrsky valtaakaan mielen kun menen penkomaan Onnin ihan pienimpiä vaatteita, jotka on ollut jo kauan aikaa siellä maalla tallessa. Jotain 50 ja 56 senttisiä...

No kai tästä pitää lähteä nukkumaan. Aamulla pitää mennä vielä töihin. Äkkiseltään tuossa hoidin taas pihakukat ja pakkasin oman osuuteni. Nyt unille.

Pakkaamisesta vielä. Minäkin pakkaan aina liikaa vaatetta. Olen aina ollut sellainen. Onnin ollessa vauva pakkasin sille ihan hirveästi tavaraa mukaan ja kerran olin sitten anoppilareissulle lähtiessä unohtanut aika paljon omia vaatteita ja tavaraoita pakkaamatta. Usein tulee suurin osa vaatteista puhtaina takas, koska ainahan on pyykkikoneet käytössä ja pestään kyllä reissussakin. Nyt vaan käynee niin, että kaikki vaatteet menee kotona pesuun, koska tuo Horon talo (anopin kotipaikka) haisee sellaiselle " normaalille maalaismökille" ja vaatteisiin se tarttuu heti se haju. Samoin kaikkiin ruoka-aineisiin jne. Sen huomaa sitten kun lähtee sieltä pois.

No johan alkoi tulla tarinaa. Nyt nukkumaan. Palaan palstavahvuuteen maanantaina, aamuvuorossa.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kivaa oli. Veeti kävi uimassa ja aivan onnessaan halusi niitä luolia tutkia ja mennä pimeissä käytävissä. Itse onnistuin taas hartiat polttamaan auringossa. Taas pitäis huomiseks jotain tekemistä keksiä. Mies jää jälleen huomenna ylitöihin.

Yritän aina autolla reissuun lähtiessä ottaa vain pakolliset tavarat mukaan, mutta silti auto on aina ihan täynnä. Venlallakin on vain peg peregon matkarattaat reisuissa ja ne ei edes paljoa tilaa vie. Matkasänkyä hyvin harvoin mukaan otetaan. Ei tunnu tuo farmariauto meille riittävän. Meillä usein vielä kyydissä siskoni. Ja sit on omaa koiraa, siskon koiraa jne. Ollaan tila autoa mietitty Chrysler voyager mallia. Niin että sieltä ottaisimme vielä ne taaimmaiset penkit pois. Pitäis sitten tilaa olla riittävästi. Kauhulla odotan Pärnun reissua ja auton pakkaamista. Tiedän että tavaraa lähtee sinne paljon mukaan ja vielä enemmän tulee takaisin. Ja koirakin pitäis johonki saada autossa mahdutettua. Oon miettinyt et hankkisin koiralle autohäkin sinne konttiin.

No niin pää rupes lyömään ihan tyhjää enkä muista yhtään mitä pitikään kirjoittaa. TAidan siis lähteä pikku hiljaa nukkumaan.

Öttis ja lapsukaiset

Vierailija
24/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kauhu päivä, kun Mini oli niin huutoisa. Ei ollut kivaa puistossakaan, nukkui minuutin. Ja kerrankin kun päästiin Nekun vesialtaaseen kahlailemaan (vesi yököttävää, kun seisoo siellä viikon verran), yllätin tytön heittelemästä linnun raatoa. YÄK! Puistossa ei tuule ollenkaan, olo on tukala ja Nea pakenee muita lapsia. Kohta ois taas puistoreissu eessä.

Öttis, ihanaa et sun helppo liikkua lasten kanssa. Mä en vois kuvitella lähteväni noiden kahden kanssa minnekään kauemmas..

Mun aamut alkaa aina ennen kuutta, kun herään automaattisesti oottamaan miehen kellon soittoa ja sit on pakko ehtiä itse pesulle, syömään ym, muuten ei tuu mitään. Mini kun aloittaa raivohuudon, ei oo kellään kivaa ja kävelytuoli auttais, mut ei voi siihen laittaa kun Nea pelkää. Mini siis huutaa yksin lattialla, kun yritän saada meitä lähtökuntoon ja olo on tuskainen jo ennen ulos lähtöä. Mä en pidä näistä aamuista. Onneks huomen tulee taas kodinhoitaja.

Nyt on parsat kiehumassa ja tänään kokeilu taas alkaa Minille, 1 tl/vko aloitetaan. Ahdistaa jo valmiiksi. Toivon myös et Mini heräis joku aamu kaikki hampaat suussa. Niin on vaikeaa ja tuskaista hampaiden tulo. Eikö joku asia edes voisi mennä helposti!?

Tänään ois pitäny Ikeaan mennä ostamaan uutta hyllyä kirjoille, mut tajusin, et ei sen hyllyn kans mahduta autoon koko joukko.. Ja mulla kun ei sitä ajokorttia ole! Oisin niin halunnu sinne mennä, kun pitäs verhoo ostaa ym, mut taas mun kohtalo on jäädä viihdyttämään pahantuulista Miniä kotiin. Huoh. VALi vali.

Elämä on yhtä odottamista. Et mies tulis töistä, et ois viikonloppu, ettei tarttis olla yksin lasten kanssa.

Jatu, meettekö Lintsille? Voi olla, et ei ehitä sinne kävelylle, jos mies kuitenkin lähtee Ikeassa käymään. Ois kiva mennä sun kans joku kerta kahdestaan Ikea reissulle!

Unohdin kaiken mitä piti kommentoida. Höh. Palaan taas..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
25/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mäkin pakkasin aivan liikaa kamaa mukaan.Varmuuden varaksi vaatetta ym.

Nykyään kun pakkaan porukan reissuun teen näin.

Ensin kirjoitan luonnoksen paperille mitä saatan tarvita ja tarvitsen.

Sängyn päälle kerään jokaisen oman pinon(meillä niitä tulee 8 pinoa=)!)

Katson että on alusvaate varat,muut vaatteet,yövaatteet ym.

Kun olen jokaisen pinot saanut valmiiksi,mietin tarvitsenko todella sen ja sen mukaan ja karsin pinot.

Ensin niitä vaatteita ym onkin ihan mahdottomat määrät mutta kohtuuteen onnistun nykyään pääsemään.

Kun tossa kesän alussa olimme 2 vkoa etelässä oli meillä 2 isoa ja yksi pieni matkalaukku mukana ja ei kukaan joutunut päivääkään kulkemaan likaisissa.

Talvella ollaan taas lähdössä alppi maisemiin ja se kauhistuttaaa,nimittäin talvivaatteiden määrä.No olen siitä selvinnyt 5:n lapsen kanssa,miksen kuuden!

Mutta pakkamisen jälkipuheena,kyllä oli ihanaa taas tulla kotiin ja nukkua omassa sängyssä(niin paljon parempi yö heti.Vauva söi vaan kerran,syysherra ei juossut yöllä ja isommat nukkuu edelleen).Vaikka se reissaaminen onkin mukavaa...

Vierailija
26/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku: Niin, meidän ajatukset taitaa olla jo kaikille selvinnyt. Näin on hyvä. Enkelin tavoin haikeudella ajattelen raskautta, ihanaa tuhinaa ja kääröä sylissä ja imettämistä, mutta vielä ainakaan ei löydy voimia tällaiseen tai kovempaan ruljanssiin, joka voi olla toistamiseen edessä. Ihailen niitä, joilla on useampi lapsi. Ymmärrän ja koen sielujen sympatiaa niihin, jotka ovat päätyneet yhteen lapseen. Välillä kyllä tuntuu väärältä se, että minä voin valita lapsilukuni, kun taas toiset eivät voi ja haluaisivat enemmän tai edes yhden. Tosin ei Nöösäkään ihan sormia napsauttamalla tullut, mutta kuitenkaan ei ole kokemusta lapsettomuudesta.

Puutarha: Eilen hain vielä pari Tuiviota ja savenpunaista koristekatetta. Havukasveista ja kiviasetelmasta koristekatteineen tuli kivan näköinen. Piristi pihaa kummasti. Lilan tavoin mullakin on selvät visiot puutarhasta, mutta tarvitaan aikaa ja rahaa, että se toteutuu. Ikuisuusprojekti siis. Tosin alapihan puut joutunen taas kerran visioissani muuttamaan muuksi. Muutosta on ollut jo paljon: Terijoen salavista palsami- tai isopoppeliin. Palsamipoppeli ainakin sotkee autot möhnään, joten se ei käy, ispoppeli taas roskaa paljon, mutta mikä olisi iso puu savimaahan pilvikirsikkoijen läheisyyteen. Mustakuuseen, jos jossakin päin törmäätte, niin infotkaa. Sellainen olisi hakusessa, mutta melkoisen vaikeasti saatavilla.

Hilu: Mukava oli kuulla sinustakin.

Lila: Varovaisesti iloitsen mukana.

Pakkaaminen: Vanhan auton palettua, hommasimme jälleen porrasperäisen auton. Farmari ei enää tuntunut pakolliselta, vaan katottiin kummanlainen tulee parempana vastaan, porrasperäinen tuli. Pohjanmaalla mummuloissa käydessä rattaita ei tarvitse kuljetella mukana, kun niitä ei yleensä tarvi ja siellä on jonkin moiset käytettävissä. Hyvin siis mahtuu laukut autoon. Minä pakkaan vaatetta aina liikaa mukaan, mutta Jatun tavoin haluan varautua kaikkeen. Eniten meillä vie tilaa isot rasvapönikät, kun niitäkin pitää varulta ottaa mukaan kaikki mahdolliset tavallisesta hydrokortisoniin. ;) Rattaat ei enää tuohon sedan-malliin mene heittämällä kuten farmariin, mutta niistä ajattelin syksyllä luopua. Nöösä ei enää kovin paljon rattaissa viihdy. Välillä kyllä löytyy päiviä, että istuisi vain siellä kulkiessamme.

Juu, mutta nyt lopetan tämän romaanin. Mukavaa päivää kaikille ja Smuik!

-Mimmuli

Vierailija
27/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsille lähtöä tehdään,mies taasen vähän hitaammin..LApset ei vielä tiedä,en jaksa sitä jankutusta millo lähetää!

Leannalla on selvästi taito ottaa pakollinen mukaan,taitaa olla jo pakollinen taito suurperheellisellä.

Meillä oli risteilylläki hirveesti tavaraa..jos lapset sotkee heti syödessä ni loppuillaks vaatteet,aamupalalla voi sotkeutua,Tukholmassakin syödää,entä sataako vai paistaako jne.jne.Ja voihan ne sotkea meidänki vaatteet...

Mummolossa meilläki rattaat,muuten ei mahtus.Matkasänky on myös mun vanhemmilla,eipä sitä enää meille kannata tuoda kun pysyy typy tavallisessa sängyssäkin.

Tuo on toisaan ihana miten Öttis liikkuu lasten kanssa!Mä en lähtis näiden kans yksin Suokkii vaik poika on jo iso!kumpiki on niin eläväinen..Typyhän paineli muumimaassaki sellasta vauhtia,kalliolta alas-ihme et saatii ehjänä kotii..Jalat neidillä on hyvin naiselliseti mustelimilla ja naarmuilla ;-))

Öttis:Oliko lautalla ruuhkaa?

Loma loppuu kesken..tahon vielä Suokkii,Puuhamaahan ja Porvooseen.

Porvoossa ei olla käyty mut hinku ois sinne..ja nyt ku on auto.Mieski lähtee innolla kameran kanssa!Minnehän sinne suunnistas?

Töitä töitä katselen..yks paikka oli kiinnostava diabetes lapsen vaustaja,30h/vkossa mutta työaika 15-21!Miks ei päivätyö?!

Enkeli:Vois joskus yrittää Ikean reissua!Nyt mun kyl pitäs päästä kaupoille....

Meikkiä naamaan,jos päästäs lähtee...

jatu

Vierailija
28/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kohta mennä laittaa Venla päikkäreille ja antaa Veetin sen aikaa katsoa jotain videota mitä haluaa. Veeti tuskin nukahtaa, mutta kunhan on edes lepää hetken.

Juu oli siellä lautalla eilennä aikamoinen ruuhka. Paljon lapsiperheitä rattaiden kanssa.

Mä tykkään nykyään lasten kanssa liikkua kaikkialla. Veeti kun vaati jotain tekemistä että pysyy rauhallisena (kotona vaan riehuu ja äidillä menee hermot). Veeti pysyy tosi nätisti seisontalaudalla ja nauttii kun mennään kaikkialle uusiin mielenkiintoisiin paikkoihin. Veeti innostuu ja tykkää kun ollaan muualla kuin lähipuistossa tai pihalla. Pihalla ja puistossa karkailee, mutta muualla pysyy nätisti lähellä (ainakin vielä). Kauppoihin en kyllä mielelläni Veetin kanssa lähde. Siellä karkailee ja pöljäilee. JA Veetiä helppo kiristää jos ei ole nätisti niin ei saa jäätelöä, Veetin suosikki on mansikka pingviinituutti (niistä keräilee niitä pingviinin kuvia). Venla nyt on vielä rauhallinen tapaus ja viihtyy rattaissa istuessa. Jaksaa kaupoissa vaikka kuinka kauan nätisti rattaissa istuskella ja katsella ympärilleen.

Lintsille pitäis meijänkin joku päivä mennä. Milloinhan sais ton miehen suostuteltua mukaan. On sitä mieltä että lintsi on tylsä paikka. Ei ymmärrä että lintsi on lapsille mielenkiintoinen paikka. Miehellä on moneen muuhunkin paikkaan kohtaan sama asenne. JA mä taas hiillyn siitä. Mun mielestä tärkein että lapset tykkää ja nauttii.

Taas ihan oma napainen teksti.

Nyt laittamaan Venla nukkumaan ennenkuin menee neiti aivan yliväsyneeksi.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
29/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan sitä jotain kirjotettua.Lapset on unilla ja mies ulkona lukemassa kirjaa.Miehellä menossa neljäs eli viimeinen lomaviikko ja mua ahdistaa.En jaksais taas sitä arkea..

Lomalla ollaan oltu Muumimaailmassa,samalla yövyttiin Turussa.Kiva mutta aika raskas reissu,nyt saa riittää Muumimaailma vähäksi aikaa.Sitten käytiin Puuhamaassa ja samalla yövyttiin yksi yö Hämeelinnassa.Puuhamaa oli mun mielestä aivan loistava paikka.Sinne pitää ehdottomasti mennä uudestaan.Siellä ei tullut yhtään rahastuksen makua.Yhdellä pääsymaksulla saa tehdä vaikka mitä.Mekin oltiin siellä varmaan 6 tuntia ja paljon jäi näkemättä.Otettiin omat eväät mukaan,siellä mm tosi paljon grillauspaikkoja.Muutenkin mun mielestä tosi siisti paikka, riittävästi penkkejä ympäri aluetta ym.Tosin ei taidettu olla ihan pahimpana ruuhkapäivänä.

Pinoja olen välillä silmäillyt.Ihanaa Äitikuu miten olet kunnan kautta saanut apua.Luulen että täällä Espoossa ei ole mitään mahiksia saada vastaavaa. Omaa aikaa olen lomalla hetkittäin saanut mutta kahdestaan ei olla miehen kanssa oltu missään neidin syntymän jälkeen.

Jahas,nyt itkee poika! Jatkan myöhemmin

Helli

Vierailija
30/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sitä taas olen tänä iltana ihmetellyt. Seitsemän vuoroa töissä putkeen, paras - tai oikeastaan pahin vuoro on kestänyt klo 12-23. Alkaa takki olla aika tyhjä. Ja pää samoin...

Pinot olen lukenut ja vain muutama asia jäi päähän:

- lapsiluku on meillä(kin) täynnä. Vauvat ovat ihania ja kaipaan raskausaikaa ja synnytystä, mutta että lisää lapsia - ei kiitos! Kun saisi nämä kolme kasvatettua kunnon kansalaisiksi.

- äitikuun ratkaisu on ollut oikea, ihanaa kun olet saanut apua!

- Lauri Tähkä - nam! Tosin nam myös apulannan laulajalle, sekä toiselle Laurille, the Rasmuksen siis....

- Enkelin ja tyttösten elon soisin jo kovasti helpottavan!

- Ihania kesälomareissuja on ollut kaikilla. Ja varsinkin Öttiksen ja lasten kulkemiset vaikuttavat niin helpoilta... ja pikku hiljaa ja ajan kanssa olen oppinut itsekin vähentämään tuota ylimääräistä tavaran paljoutta reissutessa. Auton säilytystilat, kaksi koiraa ja kolme lasta rajoittavat hieman tuota tavaramäärää ;)

- Lila, miten kävi? Toivottavasti kokeilut onnistuvat :)

Menen aamulla ennen töihin menoa poimimaan mansikoita. Toivottavasti ovat jo kypsiä, sillä tuo vapaapäivien puute ja vähäisyys rajoittavat kummasti tuota(kin) asiaa. Tylsää, että työ hidastaa harrastuksia ja muita menoja.

Laskeskeltiin tuossa miehen kanssa, että tämän kesän yhteiset vapaapäivät ovat laskettavissa yhden käden sormilla. Niin että se siitä yhteisestä laatuajasta taikka perheen kanssa yhdessä vietetystä ajasta. Kolmivuorotyö, lapset ja parisuhde on melkoisen kinkkinen yhtälö....

Nyt taisi muksut muuten nukahtaa, on sen verran hiljaista. Taidan lähteä saunaan ja sitten nukkumaan. Viime yönäkin tuli nukuttua vaivaiset viisi tuntia. Se on ihan liian vähäsen.

Voikaa hyvin ja pitäkää huolta myös itsestänne!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
31/63 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oih ja voih. Sisko sai maanantaina ihanan peikkopojan, ja kävimme uutta serkkua tänään katsomassa. Niin söpöläinen, olisin voinut mukaani ottaa....

Hyvää yötä syysmammoille joka suuntaan, tääkin lähtee nyt yrittämään nukkumista (tai haaveilemaan siitä vauvasta...)

äk

Vierailija
32/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin juuri tämän kesän mansikat, yksi viiden kilon laatikko saa luvan riittää. Mies pakastakoon enemmän ensi viikolla lomaillessaan jos tahtoo :-). Yleensä pakastan kaksi laatikollista, mutta niitä tahtoo aina vähän jäädä, nytkin on pakkasessa vielä viime kesän mansikoita. Ja jos loppuu kesken niin saahan niitä aina kaupan pakastealtaasta.

Milo ja hyvä kaverinsa pesevät juuri mattojamme tuossa matonpesupaikalla sadan metrin päässä :-). Eilen Milo pesi (yksin!) olohuoneen ja eteisen matot, tosin olohuoneen maton siirtelyssä autoin vähän. Ja tänään tosiaan jatkavat kenkämatoilla ja lastenhuoneen mattojen pesulla :-). Ja ihan oma-aloitteisesti! Maksoin eilen Milolle kaksi euroa per matto, tänään pitää varmaan kanssa maksaa molemmille pojille vaivan palkkaa. Ihanaa kun ainakin joku kohta kasvatuksessa on onnistunut! Milo on muutenkin tosi ahkera ja avulias.

Lillillä on vatsa sekaisin antibiooteista :-(. Eilen kakkasi viisi kertaa, tänään tähän mennessä kaksi kertaa. Eikä sitten aina ehdi vessaan vaan pyykkiä tulee. Aamulla pönttöön tuli ihan plöröt. Onneksi kuuri on jo yli puolenvälin! Täytyisi varata aika jälkitarkastukseen, vaikka nyt korva ei enää haise metrien päähän eikä sieltä ainakaan näkyvästi mitään vuoda. Kiitos paranemistoivotuksista!

Pakkaamisesta: Pakkaan liikaa. Mutta kun ei ole eläimiä meillä, niin mahdutaan farmariautoomme ihan hyvin. Matkasänkyä ei enää käytetä, ja rattaatkin menevät tosi pieneen tilaan. Mutta kun meillä alkaa väki olla kovin isoa (minä 173, mies 192 ja Milokin jo 150 cm niin matkustamossa on ahdasta. Haussa onkin tila-auto, ehkä ensi viikolla ehdittäisiin ostamaan. Siinä ei tosin tavaratila enää suurene mutta ei ole välikskään koska rattaat jäävät kohta kokonaan pois käytöstä. Kumpikaan pojista ei ole edes lähelle kolmen vuoden ikää istunut rattaissa.

Maanantain töihinmeno kummittelee mielessä. Mietin ihan vakavissani että sanoudun koeajalla irti koska en selvästikään osaa hommaani enkä saa ihmisiä töihin. Toisaalta, helpottuuko se tilanne sitten silläkään että yksi lähtee. No, säästän teitä enemmältä työahdistusvuodatukselta.

Jaksamista väsyneille, mukavaa reissua lomaileville, helpotusta algeerisille. Mersun, Hellun ja Liskon kuulumisia kaipailen minäkin, ja olisipa aypastakin kiva kuulla pitkästä aikaa. Nyt pyykkejä ripustamaan lähden ma.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
33/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kuin hiljainen pino.... onks täällä muita ollenkaan, vai ootteko kaikki lomalla?

Meillä pikkuinen nousi tukea vasten seisomaan tänään monta kertaa, tosin vain hetkeksi ja sit pian palasi alas, mutta yritys on ylöspäin koko ajan. Ryömimällä vielä liikkuu, mutta väliin ottaa pari konttausaskelta jo, eilen viimein tajus kuinka käsiäkin pitää liikuttaa jos haluaa kontata :) Kaiken kaikkiaan aivan mahdoton viikko ollut näiden uusien taitojen kanssa! Syyspoju osasi tässä iässä vasta just ryömiä pari metriä. Niin ovat erilaisia nämä lapset :)

Ihanasti ovat pojat leikkineet yhdessä (!) lattialla oikeasti tänään. kivan näköistä.

auts, mua purraan yhdellä terävällä. sattuu. pitänee mennä...

äk ja pojat

Vierailija
34/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaahan muutkin!

Tänään vasta sain suurimmaksi osaksi laitettua pyykit ym viimeviikkoisen reissun jäljiltä. toki asiaan vaikutti sekin,e ttä ollaan kuitenki melkein joka päivä oltu menossa ja tuota remppaakin oli. ja Iikan neuvola.

Kosa oon viime aikoina kirjottanu aika negatiivisia viestejä, ajatteln nyt laittaa asioita, joista oon nauttinut viime aikoina:

lapset on kukin kasvaneet ja oppineet uutta --- helpottaa kulkemista eikä tarvi olla koko ajan niin paljon auttamassa

Iika pystyy ja haluaa syödä samaa ruokaa kuin muutkin (no, kaura ei vieläkään isommissa määrin sovi ja välill maha menee löysälle, mutta kuitenki)

saatiin pesuhuoneen wc-pönttöön uusi kansi rikkinäisen tilalle ja mies sitä koitti liimailla, ettei " keikkuis"

saatiin tiskipöytään uusi kansi ja allaskaappi ja hana ja nyt niitä saa myös käyttää, eikä tarvi pitää kompostiasitiaa pöydällä ja kuskata roskia muualle joka välissä

lapsilla on hupaisia juttuja

sain kukapenkit persttua

:) :) :)

Vähänkö saatte hyvät naurut, jos unohdan oikolukea tämän... saattekohan selvää, jos lähetän tahallaan virheineen?

Mies koirankokeissa (tai sis koira)). Sitä varten piti eilenkin harjoitella. Ensin oltiin lasten kidsoissa kaatosateessa, sitten jäinkin yksin saunottamaan lapset ja laittamaan yöpuulle. Mutta olen oppinut senkin tekemään enkä viiti joka aasiassa heittäytyä hankalaksi.

Syyskuussa lähden kurssitapaamiseen viikonlopuksi. Sitä jo odottelen. tosin mietin,e ttä jääköhän syysmammatapaamiset sitten taas väliin... oon niin huono lähtemään, mutta jospa joskus natsais sekin.

T@hti

Vierailija
35/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v mitoiksi tuli muistaakseni 7350g, 71cm. Eli pieni on poika. Mutta terkka sanoi, ettei tarvi kk välein mittoa, vaan seuraavan kerran katellaan 1v3kk iässä, kuten yleensäkin. Kun ei kerran mitään kummempaa oo.

T@hti

Vierailija
36/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iikan paino oli siis 8370g

Vierailija
37/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

horror yö, pikkuinen herätti tunnin välein ja vaikka rauhoittui tutilla olo on väsynyt, menin itse vasta ennen pultayötä nukkumaan. Viiden aikaan tutti ei enää riittänyt, vaan alkoi huutaa maitoa... lämmitin maidon ja viimein nukahti joskus puoli kuusi...kuunneltuani miehen keittiöaamukolinoita hetken nukahdin itse lopulta ehkä kuuden aikaan, mies lähti töihin.... 15 min niin syyspoitsu päätti alkaa huutaa isiä! Mikä herätti tietysti pikkuveljen! Just kun olin saanut sen nukkumaan ja itsekin nukahtanut!!! Ja tuo pikkuinenhan ei sit enää nukahda uudestaan, alkoi kontata sängyssä ja kiljua tät-tätä-tää ja mulla paloi päreet. Kiva olo on oon noussut klo 5 muutenkin huonosti nukuttujen parin tunnin jälkeen!! Huusin (!) syyspojalle (fiksua käyttäytymistä äiti-ihmiseltä aamu kuudelta, juu-u.) vaikkei se kai ilkeyttään ala aamukuudelta huutamaan... eihän se sen vika ole että äiti oli ajatellut nukkua ne aamuyön tunnit vielä.... Mut kun v-tuttaa oikeesti kun se JOKA AAMU herää huutamaan ISIÄ. Aina. Yleensä mä juoksen sen luokse ja rauhoittelen sen, " isi on töissä, nuku vaan jne..." niin saadaan vielä jatkaa unia, mutta nyt se vaan sattui herättämään myös pikkuveljen. Tuolla isin sängyssä se kai nyt nukkuu. Ja mä olen vieläkin kiukkuinen! pikkuiseen hyvä rytmi menee taas sekaisin kun nousi liian aikaisin. Arggggggggggg!!!

No jospa jotain hyvääkin tästä koituisi, ehtisi vaikka laittaa eilen koneeseen unohtuneet pyykit kuivumaan ja järjestellä vähän. Ja lukea lehden. Ja surffata täällä vähän...

kiukkupuuska hellittää vähän jo....

Mukavaa peraa kuitenkin kaikille!

äk

Vierailija
38/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan Tervekoskelle lähdössä... mennään junalla Riihimäelle ja mun eno hakee sieltä kun asuu Puuhamaan vieressä.

Aa 1v: 11.7kg (äiti vähän enemmän, punnittiin siis mun sylissä ja sit miinusteltiin, kun mies ei oikein ollut yhteistyö kykyinen) ja 81 cm. Muutenkaan ei tullut mistään mitään kun mies vaan huusi täysiä. Sisukas poika, lukee neuvola kortissa.

Mut nyt laittaan hiukset niin ei myöhästytä junasta...

Mari ja pojat

Vierailija
39/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunokainen: 8770g ja 74,5cm, painokontrolli 1,3kk ikäisenä. Täälläpäin seuraava nla olisi puolitoistavuotiaana.

Ankkikselle. Älä nyt vielä irtisanoudu! Ethän sinä voi muuttua hakijoiksi, jos niitä ei ole, ei liity sinun työtaitoihihisi.

Sen sijaan uskon, että sinun oivaltavilla aivoillasi keksit ihan uusia paikkoja kuuluttaa työntekijätarvettanne. Mitä jos antaisit haastattelun johonkin lehteen?

Kukkuu

Vierailija
40/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain onko nyt edes pertsa?!

Ankkikselle hali!Kukkuu jutteli viisaita!

ÄKlle hurjasti voimia!Tuo kamala väsymyksen tunne on niin muistissa,ja se kun äiti rähjää väsymystä lapsille!

Tänään piti lähteä Porvooseen mutta miehen maha oireilee taas :-( Piti olla kiva retkipäivä ja piti syödä jossain siellä joten pihaulkoilu ruuanlaitto ja pyykkäys ei iske!Saa nähämiten loppuloma menee...

Lastenriemuista..Meillä mies tykkä lähteä Lintsille,varsinkin nyt ku poika on yli120cm ja pääsevät lähes kaikkii laitteisii.Nyt oliki kiva lintsipäivä.Mies ja poika kiersivät hurjia laitteita ja minä typyn kanssa pientenjuttuja.Juotiin myös pikaseen kahvit Enkelin+perheen kanssa :-)

Muumimaa käytiin,siitä ei mies sanonu juuri mitää..Puuhamaasta mies ei oikein innostu mut kyllä se pitää käydä.Viimekesänä oli tosikivaa ja nyt typylleki on jo enempi juttuja.

Jos alkas keittiötä raivata...

jatu