Miten sanoa ystävällisesti
Mutta välejä rikkomatta että rahan lainailu saa nyt riittää. Ei ole enää varaa
Kommentit (15)
Nyt minulla ei ole enää varaa lainata rahaa sinulle.
Riippuu aivan henkilöstä, mutta saattaahan ne välit silti mennä vaikka sanois kuinka ystävällisesti.
Ymmärräthän, että teet kyseiselle ihmiselle palveluksen lopettamalla rahan lainaamisen. Se ei tunnu siltä heti, mutta jatkamalla rahan lainaamista olet mahdollistaja. Mahdollistat hänelle sen, että hänen ongelmansa jatkuu (mikä se sitten onkin, minkä takia hän joutuu elämään taloudellisessa ahdingossa).
Et tarvitse mitään syitä tai tekosyitä, riittää että sanot, että et enää lainaa rahaa.
Katsos kun oma tilanteeni on nyt muuttunut sellaiseksi että en voi enää en voi tukea ketään taloudellisesti, jotta vastaisuuden varalle on hyvä sinunkin tietää, tämä on tietysti vaikeaa, mutta pitää vain koettaa selvitä pahimman yli.
Ei sitä voi sanoa ystävällisesti. Jos ei nyt pahallakaan sävyllä. Viesti on vastaanottajalle negatiivinen, sanot asian miten vain. On toisesta kiinni, rikkooko hän välinne. Et sinä niitä parilla sanalla riko, jos sanot ne neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aivan henkilöstä, mutta saattaahan ne välit silti mennä vaikka sanois kuinka ystävällisesti.
Ja joutaakin mennä, jos toinen on hyvissä väleissä vain rahan takia.
Rahan lainailu saa nyt riittää. Ei ole enää varaa.
Miksi pitäisi lainata rahaa, kun joka tuutista työnnetään lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Rahan lainailu saa nyt riittää. Ei ole enää varaa.
Jos pankki ei lainaa, en minäkään.
Toinen kuppaa minkä kehtaa ja toinen miettii, miten voisi ystävällisesti ilmaista välejä menettämättä, että ei voi lainata kun ei meinaa rahat riittää omiinkaan menoihin. Surullista.
Tuttavani rahan lainailu on tosi kiusallista. Uusi naapurini pitää minua ilmeisesti jo hyvänä ystävänään. Sillä varjolla hän tulee vippailemaan rahaa. Maksaa kyllä takaisin, eikä minulla nyt ole viimeinen penni menossa. Mutta lainailu ei sovi minun tapoihin. En ole koskaan lainannut muilta eikä muut minulta. Tämä on uusi kinkkinen tilanne, koska en kuitenkaan halua katkaista kaverisuhdetta. Olen hyvin tarkka raha-asioistani ja pärjännyt omillani, vaikka on tiukkaa joskus tehnyt rahan riittämisen kanssa. Sitä paitsi tuolla tuttavalla on paremmat tulot kuin minulla ja siksi kummastuttaa tuo lainailutapa!
Nyt ala jo ...kele lähteä siitä ....tanan pummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joutaakin mennä, jos toinen on hyvissä väleissä vain rahan takia.
Tämä. Pelkäät välien menoa, joten tiedät jo, että hän on tekemisissä vain rahojesi takia.
Vetoa inflaatioon ja korkojen nousuun?