###SYYS-04 UUSI VIIKKO###
Kommentit (63)
Siis minne mahtuu väki ja minne tavarat:) Leanna, teillähän ulkomailtakin kokemuksia. Onko teidän lapset rauhallisia matkustajia, miten matkat sujuu?
Meillä perhe just just mahtuu isohkoon sedan-autoon. Takakontti on aika iso, mutta jo juhannuksena jätin rattaat kotiin, kun ois tehnyt liian tiukkaa tunkea niitä mukaan. Koira on takapenkillä keskellä, jos on mukana, mutta ei kovin mukavasti varmaankaan. Mahtuu silti, ei rääkätä:) Mutta yksikin lapsi lisää tarkottais jotain melko isoa tila-autoa:)
Nyt koitin ottaa vähän vähemmän tavaraa, ettei ois niin kauhea kantaminen hotelliin ja ylipäätään tavaroiden hallinta niin hankalaa. Monesti autolla mennessä iskee laiskuus ja heittää vaan kaikenlaista mukaan, kun ei jaksa miettiä.
Nyt mietin itseni nukkumaan, että jaksan aamulla tehdä jotain (toivottavasti vähän paremmin kuin tänään).
T: Ynis
Illalla kotiuduttiin, kiva oli reissu.
Kelit oli kohillaan, tänään satoi kun lähdettiin kotia kohti. Kaunis ja rauhallinen paikka, sopii hyvin lapsilomailuun. Mulla oli ehkä vähän yliodotuksia paikan suhteen, kun monet sitä ovat niiin kehuneet.
Palvelu oli ystävällistä, toisin kuin Tallinassa.
Typy oli innoissaan menossa rannalla uimaan ekana päivänä, hyvät että kerkes tsimmarit vaihtaa, ei raukka tienny että vesi ei ole kovin lämmintä. Tyytyi sitten hiekkaleikkejä leikkimään rantaviivalla.
Typyllä alkoi tänään aamulla armoton flunssa ja kotimatka oli aika kiukkuinen pienen räkänenän kanssa.
Lila, Enkeli ja Mimmuli, mulla on tosi paha mieli teidän pikkuisten puolesta. Hirmuisia reaktioita pienistäkin epäsopivista aineista, ei ole reilua ei. Voin vain kuvitella teidän epätoivon hetkiä. Toivon todella että ikä toisi helpotusta lapsille. Voimia kovasti teille.
Onnea Hipsulle G:stä.
Lapsista vielä. Olen (perheellisten) ystävieni kanssa joskus naureskellut, että jos etukäteen tietäis mihin hullunmyllyyn joutuu kun saa lapsen, niin kukaan täysjärkinen ei siihen rumbaan lähtis ;)
Mulla on kyllä vahvasti se olo, että lauma on kasassa, yhtään ei puutu.
Hilu
Hyvää reissua teille, kun kerran vielä linjoilla olet :)
Hilu
meillä loma vielä edessä, vasta elokuun alussa reilu vko yhteistä lomaa ja ne helteet olis todella tervetullut juttu. Tää ikuinen sade tympii jo!
Olipa kiva lukea Hilun Pärnun kokemuksista, itsekin ollaan sinne joskus ajateltu mennä, kun on niinkin lähellä. Voisi omalla autolla matkustaa ja ottaa just niin paljon sitä kamaa mukaan mitä Yniskin sanoi... heh. siis mä olen ihan mahdoton pakkaaja, autoon vaan tulee aina heitettyä kaikkea ylimääräistäkin ja varmuuden vuoksi, tyyliin otan vielä tuonkin ja tuon, ja tuon.Tuotakin voisi tarvita...
mulla ollut kamala päivä, tosi huono olo koko ajan, ehkä eiliset 2 lasia viiniä oli pilaantunutta..? Ei voi tulla krapula kahdesta mutta olo on ollut aivan voimaton tänään. Toivottavasti en oo tulossa kipeeks.
Syyspoitsu on tänään näyttänyt tähänastisen elämänsä suurinta uhmaa, jäähyllä on istunut useasti ja anteeksikin sitten pyytänyt lopulta. Koska tää uhma loppuu? Ja pissavahinkoja on taas sattunut monta, en edes jaksa laskea. Hitaita hämäläisiä ollaan koko perhe :)
Pikkuiselle puhkesi viimeyön aikana eka hammas, terä tuntuu ja näkyy nyt läpi. Johan sitä tehtiinkin ja itkettiin monta viikkoa. Kaveri yrittää myös nousta jo seisomaan, sitteriä vasten nousee jo melko ylös. Mun pikkuinen.
pää lyö nyt ihan tyhjää, en muista enää mitä mun piti oikeesti kirjoittaa teille. taidan mennä nukkumaan. Voikaa hyvin!!
äitikuu
hyvää lomaa ja hyviä reissuja kaikille lomalaisille!! Nauttikaa!
Mukava " nähdä" teitä pitkästä aikaa. En ole kerinnyt mitään kirjoittelemaan kun on ollut sen synnytyksestä palautumisen yms. kanssa sitä sun tätä.
Mutta vauva on jo yli 3kk ja voi hyvin ja syysneiti on sellainen pakkaus että. Ehkäpä joku vielä muistaa mun synnytyksen jälkeiset ongelmat ( ei voinut käydä pissalla lähes pariin kuukauteen itse)? No, onneksi niistä on nyt pikkuhiljaa lähes palauduttu, mutta kauan se kyllä näyttää ottavan.
Muuten olen ihan lopenkyllästynyt kaikkeen ( vauva ei ota tuttia eikä tuttipulloa) joten aikalailla himahommissa on tullut pyörittyä. Lapset on ihania mutta muun elon kun saisi vaihtoon ukkoa myöten. Kai tää on vaan tää aika että ottaa pattiin helposti kun on väsy jne.
Lilalle kiitos kutsusta takaisin pinoon!!
Aia ja syysneiti 04 ja vauva 3kk+
PItää kai sitä jotain yrittää tähän uuteenkin pinoon. Töistä naputtelen, vielä kaks päivää tän jälkeen ja ansaittu viikonloppuvapaa.
HIlu se sanoi osuvasti lapsiasiasta. Mekin kaverin kanssa Kokkolassa mietittiin kerran, että jos ihmiset tietäis, siis todella tietäis, kuinka paljon lapsi muuttaa elämää, moni lapsi jäisi varmaan tekemättä. Monesti raskaana olevat sanovat, että olen valmistautunut lapsen tuloon, tiedän, että se muuttaa elämää (tai kuten eräs malli-kaunokainen sanoi, ettei se tule muuttamaan elämää...) ja kuinka ollaan valmiita yhteen jos toiseenkin asiaan. Mutta sitä ei silti vaan voi koskaan ennalta valmistautua siihen muutokseen, joka on niin kokonaisvaltainen. Koko ajattelutapa muuttuu.
No johan katkesi ajatus kun piti rahastaa ihmisiä.
Kun lukee teidän kertomuksia reissuista, alkaa itselläkin tekeen mieli. Vaikka joku Pärnu vois olla kiva! Ei olis niin kaukana, että vois ihan perheen kesken lähteä. Mutta millä rahalla...? Mä olen toitottanut jo tovin, että myydään auto ja vaihdetaan vähän halvempaan, siis vähän käytettyy. No, onhan meidänkin auto nyt vähän käytetty mutta kun uutena ostettiin, velkaa on... Mutta eipä se taitais olla kuin väliaikainen helpotus, jos nyt möis. Mä vaan olen alkanut ajatteleen niin, että ilman autoakin pärjäis. Täällä kulkee linja-autot ihan hyvin ja pyörällä kuitenkin kuljen töihin. Sitten kun autoa ei olis, ei olis sitä takaporttia aamulla, etten jaksakaan lähteä pyörällä. Ja jos vaikka ostais bussiin kk-kortin ja joskus menis taksillakin, se olis halvempaa kuin autolla ajaminen!
En tiedä, paljonko ihmisen pitää tienata, ettei tarvis aina tapella rahasta ja sen rittämättömyydestä! Kun tuttavapiirissä on alempituloisiakin perheitä kuin me ja nekin pärjää. ARGH!!! Eikä edes tuhlailla.
No siinä teille:) Kuten joku varmaan huomas, olen laittanut oman aloituksen tuosta mummulassa vierailusta. Koko ajan saan kuulla, ettei anoppi ja appi näe tarpeeksi usein Onnia. Mun mielestä joka toinen kuukausi on kuitenkin aika hyvin kun ottaa huomioon, että matkaa on ja mies ja nyt minäkin käyn töissä! Alan olla ihan loppu tän anoppi-taistelun kanssa. Nyt kun sinne mennään, olen miehellekin sanonut, että ne asiat pitää nyt ottaa puheeksi siellä. Siis kaikki 9-vuoden aikana patoutuneet. En jaksa enää teeskennellä ja olla siellä jotain muuta mitä olen vain siksi, ettei anoppi pahoita mieltä ja ala itkemään.
Nyt menee jo ihan vuodatuksen puolelle.
T-P
Nämä vähäiset lomaviikot kiitävät niin ettei perässä pysy :-/. No, palkanlaskijalta tuli sähköpostia että minulla on vielä käyttämättömiä säästövapaita 20 päivää että eiköhän tässä vielä lomailemaan ehdi. Toivottavasti. Ja ylitöitä taitaa tulla ihan järjettömiä määriä heti elokuussa kun ei ole työlle tekijöitä. Kaikki pitää sitten tehdä itse.
Eilen oltiin saaristossa juhlissa, jokakesäinen perinne. Tavattiin kivoja ystäviä joita näkee aivan liian harvoin ja keväällä kunniatohtoriksi vihitty kummisetäni oli juhlakaluna. Merellä keinutti aika lailla, mikä vaikutti siihen ettei viitsitty jäädä yöksi (tänään aamulla olisi ollut vielä kuoppaisempi kyyti) mutta kunnialla selvittiin kotiin asti. Mies parka vaan jäi aika vähille unille, minä sentään sain nukkua lomalaisena puoli kymmeneen.
Lilli on alkanut temppuilla nukkumaanmenon kanssa. Ei millään nukahtaisi omaan sänkyyn yksin, vaikka jo monta kuukautta on sujunut ihan hienosti. Tulee viereen ja omassa sängyssä sitten protestoi. Oliskohan osuutensa asiaan sillä, että päiväunet nukutaan ihan kummallisiin aikoihin näin lomalla, jos ollenkaan. Eilenkin Lilli nukahti veneeseen kotimatkalla. Ja usein mökiltä tullessa nukahtaa autoon siinä kuuden - kahdeksan välillä. Ei kai se ihme ole ettei uni tule illalla. No, pitää kai lomalaisella olla vähän erivapauksia rytmin suhteen :-). Haittaa vaan isän ja äidin kahdenkeskeistä elämää...
Lillillä on taas lääkekuuri. Vein lauantaina päivystykseen kun korva haisee ihan vanhalta tiskirätiltä ja sieltä on vuotanut möhnää jo monta viikkoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Lääkäri meinasi ensin huuhdella korvan mutta kun hoitajat sanoivat ettei putkikorvaa voi huuhdella :-O niin sitten korva imettiin. Lääkäri tökkäsi sillä imuputkella korvaan niin että tuli verta :-O mutta tulehduksen hän löysi ja määräsi lääkettä. Ei kyllä ihan luottavainen olo tullut kuitenkaan. Lääkäri ei ollut suomalainen, vaikka ihan ymmärrettävää suomea puhuikin.
Olen loman aikana saanut siivottua lasten huoneet oikein kunnolla, hyllyjä ja kaappeja myöten. Myös vaatehuone on nyt siisti. :-) Vielä pitäisi eteisen kaapit penkoa läpi, ja matot käydä pesemässä. Ikkunoita en pese vaikkei niistä juuri läpi näekään, meillehän tulee uudet ikkunat ensi kuussa.
Jaahans, nyt Milo hermostuu kun en heti ruvennut kuorimaan herralle omenaa :-D. Täytyy mennä.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Aia, onpa mukavaa kuulla susta! Voimia kovasti, varmasti väsymys vaikuttaa niin, että kaikki tuntuu raskaalta Toivottavasti pian helpottaa ja hyvä, että kurja synnytyksen jälkeinen vaivakin alkaa olla ohi! On ollut varmaan hurjan rankkaa!
Hilu, kiva että oli mukava reissu! :)
Äk, voi hurja, että pystyyn jo teillä noustaan! Mini vaan kirkuu lattialla, kun ei ymmärrä lähteä eteen päin. Onneksi sentään istuu! Vähän helpotusta.
Eilen Mini tupsahti suoraan naamalleen istuma-asennosta, juuri kun en ollut laittanut pehmusteita alle.. Ja niin teki alahampaat kamalan haavan ylähuuleen. Nea ja Mini oli kodinhoitajan kanssa puistossa ja mä pääsin itsekseni aleostoksille, ihanaa! Tällä viikolla mieli ollut hieman keveämpi, vaikka Nean pelkoasiat painaakin raskaana mieltä. Puistossa ei leiki parhaan kerhokaverin kanssa, kun pelkää hulluna sen pikkuveljeä, jonka kiljuntaa joutui keväällä synttäreillä kuuntelemaan.
Lapsiluvusta. Tässä meidän lapset on nyt. Painajaismainen ajatus, että vielä kolmas allerginen uniongelmainen tai mitä lie saapuisi perheeseen, en jaksais enää. Ja nyt tuntuu jo niin paljon helpommalta, kun Mini kasvanut et voidaan JOPA käydä kaupoillakin jne, eikä elämä oo yhtä huutoa ja nukutusta ja tytöistä jo seuraa toisilleen. MUTTA. Silti hetkittäin vilahtelee häivähdys vauvakuumetta ja haikea olo. Kaipaus vielä kerran olla raskaana (ei kai oikeasti sitä supistelua ja pakkolepoa, kamalia liitoskipuja kyllä kaipaa..) Mut se, et vielä kerran sais synnyttää ja sen pienen oman kullan syliin. Kaikki hohto näistä kuvitelmista kyllä haihtuu kun mietin itseäni jälleen vatkaamassa vaunuja, pukemassa kolmea vinkuvaa lasta ulos, Neaa pelkäämässä rääkyvää jälleen kerran allergista pikkusisarusta.. EI! Ristiriitainen olo, mut tämän varmasti äitinä kaikki ymmärtää. Mun miehelle selvää, et ei enää, paitsi ei sitä tiedä sit vaikka viiden vuoden kuluttua. Mut ehkä sitä ei halua enää alkaa alusta..kun meille on suotu vaativammat vauvat, jotka ei vaan syö ja nuku. Sellainen varmaan vielä menis ehkä tai sit ei.. No niin, kamala selostus päättyy tältä erää!
TP, kunpa ristiriidat selviäisi anopin kanssa! Ja rahahuolet häviäisi! Tai ettei ainakaan tarvitsisi riidellä!
Ankkis, pienelle Lillille tervehtymistä!
Jatu, miten meni Muumi matka?
Hyviä vointeja!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Niinpä meni mun viikon kesäloma, että hurahti. Arvatkaa vaan onko täällä montakin henkeä mun lisäksi töissä. Onnkesi edes muutama, tosin eri kerroksessa kuin minä. Loma aika on toisaalta tosi kivaa, kun on toisaalta hiljaisempaa ja aikaa tehdä töitä, mitä ei ehdi normaalisti tehdä. Ainut huono puoli on se, että akuutit asiat pitää yksin päättää ja hoitaa, kun muita ei saa kiinni lomien vuoksi. Neuvon kysyminen ei aina onnistu. No, tuleepa opittua itse ottamaan lusikka kauniiseen käteen ja päin ongelmien ratkaisua.
ÄK: Lauri Tähkä ja elonkerjuu on aivan loistava bändi! Minä tykkään kovasti heidän musiikista, Pohjanmaa flikkoja kun olen. Vielä en ole keikalle päässyt, mutta kehuja olen kuullut. Ehkä vielä joskus.
Matkoille lähteville toivotan mukavia hetkiä ja hyvin sujuvaa lomaa!
Mielenkiintoista on lukea vauvahaaveiluistanne. Toivottavasti haaveet toteutuvat.
Kiitos allergiamyötätunnosta. Lääkärin onneksi sain kiinni ja neuvot kullan kalliit plakkariin. Kyllä tästäkin selvitään. Nyt Nöösä voi ihan hyvin, kakka luistaa taas. Maissin siedätys jatkuu, muuten vähän pidetään taukoa, että paranee ja tasoittuu. Nyt en jaksa tarkemmin tilittää.
Aia: Mukava kuulla teistä. Jaksua ja voimia.
Enkelille voimia. Tekstailen lähipäivinä.
Viikonloppuna sain tehtyä ensimmäiset istutukset: pesäkuusi, siilikuusi, koreanpihta, viiniköynnöksiä ja terijoen salava. Tänään haen pari tuiviota ja katetta. PIkku hiljaa tämä puutarha lähtee toteutumaan.
Nyt täytyy jatkaa hommia.
-Mimmuli
Olipa kiva kuulla Aiasta ja hilungista. Pärnussa voisi joskus olla kiva perheen kanssa käydä. Olen joskus myös miettinyt Norjaa. Onko kukaan käynyt Pohjois-Norjassa perheen kanssa reissaamassa?
En tiedä, onko minulle käynyt tavallista parempi tuuri, mutta täytyy ktllä sanoa, etten ole vielä ikinä miettinyt sitä, että joku jättäisi lapset hankkimatta, jos tietäisi mikä vaiva niistä lopulta on. Tosin lapset ovat kyllä olleet suhteellisen terveitä *koputtaa puuta*, mutta saatan myös olla niin laiskaa sorttia, etten ole hommaa vielä raskaaksi kokenyt. Mies on kyllä lasten hoidossa myös niin auttavaista sorttia (vaikka omaakin välillä muita ärsyttäviä piirteitä ;)), että sekin on varmasti vaikuttanut tähän " auvoisuuteen" .
Eilen illalla mietin ennen nukahtamista sitä, miten oma äitini aina huokaili tyyliin: " Jäi sitten koulutkin käymättä, kun sinä ilmoitit tulostasi.." ja " Eniten toivoisin pääseväni autiolle saarelle lukemaan _rauhassa_ kirjaa.." Miten minä tunsin aina, että me lapset olimme jonkinlainen suunnaton vaiva. Kun esikoinen ilmoitti tulostaan, tuhahti äitini jotain (vaikka olin silloin sentään jo kolmissakymmenissä) ja kun Antsa ilmoitti kolmantena tulostaan, oli äitini aivan kauhuissaan.
Minä sen sijaan olen monasti miettinyt sitä, miten meidän molempien, minun ja mieheni, elämän laatu parani, kun saimme lapset ja perheen. mehän olimme tosin molemmat ennättäneet jo elää ilman lapsia ja " nauttia nuoruudestamme" , joten siinäkin saattaa olla syy.
Nyt en ollenkaan tarkoita paheksua TiPin ja Hilungin sanomisia. Kyllähän minä tiedän, ettette te lapsianne mihinkään vaihtaisi, ettekä tekemättä jättäisi :)
Noh, antsa vaatii huomiota ja isommat ovat kavereillaan, joten Morjens!
Saamuska♥
Reissu oli kiva ja vei taas voimat.Lähtö aamua vasten ehdin nukkua 5 tuntia ni oli aika väsy jo siinä..
Matka meni ihmeen hyvin vaikke typy nukkunu.Muumeja pelkäs aluks mutta ku minä sanoin muumille kädestä päivää ni sitten uskalsi..Typy halaili muueja ihan hirmusti!!!!Oli niin sulonen :-) Poikaa ei enää niin muumien halailu kiinostanu,enempi se toiminta ;-)
Ilma oli kiva ja väkeä hirveesti!
Typy yritti käydä nukkumaan mutta ei malttanu.Siinä väsyvaiheessa meinas tulla iso kiukku mut meni sit onneks ohi!
Muumeja katseltiin loppuun asti ja sitten käytiin Naantalin kirkossa.MEntiin ohi ja sattu olemaan auki...Kyllä oli upea kirkko!niin kaunis!
Sieltä sitten muumikauppaan.Lapset oli jo niin väsyjä et molemmat haluis jotain mut ei tietoa et mitä.typy pääty lopulta pieneen Nipsuun-tuli halvaks ;-))
Siitä oli sitten bussikuljetus autolle ja joskus 8jälkee olitii leirintäalueella.
MAjotus olikin sitten reissun miinus!En kyllä suosittele Naantalin leirintäaluetta!Mentiin mökkiin ja niissä toimii sellanen siivoa itse tai maksa siivouksesta lisää hintaa.No mökkiä ei kyllä ollu siivottu!!isoja pölypalloja ja kaapin ovessa valu jotain tahmaa!
No respasta tuli joku siivoomaan,se aikaa ooteltii ulkona!Kiva väsyneiden lasten kanssa :-/
Äkkiä iltapala,grillimakaaraa ja lapset nukkumaan!
Aamulla herättiin vesisateeseen.Mä nukuin niin huonosti!Oli kylmä ja ohuet patjat!!!!!!
MEntii leirialueelle ku aattelin et siin on leikkipaikka ja uimaranta.Illalla ei ehitty,aamulla sato...Lakanat ja pyyhkeeti piti viedä ite eli yhestä yöstä kasa pyykkiä!!!kyllä hotelli on meiän juttu,mut tulipahan testattua....JA tästä asiasta ei tarvi keskustella,olemme yksimielisiä :-) (paisti lapset tykkäs mökistä)
Sunnuntaina suuntasimme satteesta huolimatta Naantalin vanhaankaupunkiin.Välillä sato kovaa,välillä aurinko pilkisti...Käveltiin monta tuntia kaupunkia ristiinrastiin!Typy oli väsyny edellisestä päivästä ja istu rattaissa ihan tyytyväisenä..Syötiin ja nukahtikin sitten.
Kyllä se kaupunki on kaunis :-)
Olin aatellu et typy nukkus kotimatkalla mut silti päästii yhellä pysähyksellä vaik unet tuli rattaissa.Mulla oli ongelmia ajaa..2tosi huonosti nukuttua yötä ja 2ulkona käveltyä päivää..No,kotiin päästiin.
Tänää olluki menkkojen ja väsymyksen aiheuttamaa päänsärkyä ja ärsytystä ja riideltyki miehen kanssa!
Nyt mies on taas autokoulussa!!!
Kiva ku Aia tuli pitkästä aikaa!Jaksua kovasti!
Luin kyllä pinon mut eipä jääny päähän...
Tajusin et alethan on kohta ohi ja mä en ole käyny siel sillee oikeesti ollenkaa!Pikasesti jossain yhes kaupas..hö!!
Lilalle kiitos ideapark infosta!Taitaa olla helpompi suunnata esim.sinne selloon..vahtelua sekin kun lähes aina käydää Itikses tai Jumbos.
Jokohan riittäs tarinat..pyykit odottaa!!!!
jatu
Hei taas kaikki. Hetken ehdin nauttia seurastanne. Ollaan oltu lomareissussa josta palasimme eilen. Ja ylihuomenna taas matka jatkuu. Nyt tulimme piipahtamaan kotiin pesemään pyykkiä, pakastamaan mansikoita (ja siinä sivussa pakastimen inventaario .. plääh) sekä laittamaan hääkutsut valmiiksi lähtemään.
Kiva loma ollut. Olemme nähneet sukulaisia ja ystäviä. Tytön kanssa niin helppoa matkustaa, kun kuuntelee kaiket matkat satukasetteja hipihiljaa takapenkillä. Itsellä alkaa vaan tulla jo korvista ulos. Tyttö osaa olla jo tosi hyvin ilman vaippoja. Nyt lomalla vielä enemmän harppausta. Siis päiväkuivahan hän on ollut jo jonkun aikaa mutta nyt menee jo ihan omia aikojaan potalle. Kuulen vain sivukorvalla, että vessan ovi jossakin kolahtaa ja hetken päästä huudetaan pyyhkimään. Vahinkoja ei enää juuri tapahdu - paitsi jos on yli-innoissaan kaverin kanssa leikkimässä eikä malta lähteä kesken leikin. Niin, siis kyllä tämäkin jo niin helpottaa reissua. Huoltoasemilla vaan saa pysähdellä vähän useammin kuin aiemmin.
Loppuviikosta olemme menossa sinne Muumimaailmaan. Me ollaan varattu hotellihuone keskeltä Turkua :) Minä olen nykyään niin mukavuudenhaluinen. Hauska oli lukea Jatun kokemuksia. Oliko kova ruuhka siellä muumilassa?
Pikaisesti olen myös pinoja silmäillyt. Sekavana ovat mieleeni jääneet rankat ajat Äk:n, Lilan ja Enkelin perheessä. Toivottavasti tosiaan pian alkaa helpottaa!! Oli kiva silti lukea, että Enkeli on saanut omaa shoppailuaikaa ja Äk päässyt festaritunnelmaan ;)
Äk, mekin, muuten, piipahdimme miehen kanssa Tammerfesteilla. Tosin, olimme liikkeellä keskiviikkona. Ex tempore mentiin katsomaan Apulantaa, heh ... Sitä ennen kävimme syömässä. Juhlistimme vähän jälkikäteen mun synttäreitä. Tyttö sai samaan aikaan täysin jakamatonta huomiota isovanhemmiltaan.
Mutta taidan lähteä tästä tuonne pihan puolelle. En tiedä kuinka paljon on reissumme aikana vettä taivaalta tullut näillä seuduilla mutta muutamat kukka-amppelit ulkona ainakin ovat läpimädäntyneet :( Nurmikko sen sijaan rehottaa. Mies saa ajaa sen, minä lähden tytön kanssa pyöräilemään.
Kivoja lomareissuja lomalaisille ja kesän jatkoja kaikille. Voikaa hyvin!
Alli
En lukenut uudelleen omaa edellistä viestiäni mutten missään nimessä omallakaan kohdalla tarkoittanut sitä, että elämä olis vaikeutunut lapsen saannin myötä. En ikinä ole katunut tai ajatellut, että jospa tätä lasta ei olisikaan.
Minä tarkoitin sitä vaan, että kun se elämä _muuttuu_ lasten myötä, sitä muutoksen laatua ei voi mitenkään kuvitella ennen kuin sen kokee. Siis sitä positiivistakaan puolta. Toiset kokee menettäneensä itsenäisyyden tai jotain, tai ainakin pelkäävät sen menettämistä lapsen myötä. Mutta kuvitellahan saa mitä vaan, vasta lapsen synnyttyä sitten tietää, miten ne asiat menee.
Äh, en osaa selittää. Vaikka meillä tänäänkin on kiistelty kovasti periaatteellisista kasvatusasioista, todella pienistä yksittäisistä jutuista mutta periaatteena isoista asioista, olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapsi on rikastuttanut elämäämme. Anoppi sen sijaan ei ole tuonut mitään hyvää mun elämään;) (juu juu, onhan se tuonut poikansa mutta eipä senkään kanssa tällä hetkellä elo ole kovin auvoista)
Huh, sain siivottua koko kämpän. Matot pitäs pestä mutta milloin tässä ehtii kun on töissä tai anoppilassa.
T-P
No jos yrittäis uudestaan kirjoitella.
Aia kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisianne.
Huomenna suomenlinnaan kun ovat luvanneet hyvää ilmaa. Ja mies jää taas ylitöihin. Ottaa aavistuksen päähän että saan yksin olla melkein koko kesän lasten kanssa.
Lapsiluku asiaan. Tällä hetkellä lapsilukumme on tämä kaksi. Elämä on helppoa ja ihanaa. Lapsilla on seuraa toisistaan. Helppo lasten kanssa reissata suomessa ja ulkomailla. Kummatkin ovat vauvasta saakka olleet todella helppoja tapauksia (Veeti nyt hieman vauhdikas). En usko että kolmas lapsi voisi näin helppo olla. Ehkä 5 vuoden päästä voi kolmatta lasta miettiä, mutta ei tiedä haluaako sit enään vauvaa. JA synnytyskin pelottaa niin paljon. Nyt ajatuksena kun tulee todennäköiseti syksyllä toinen koira niin alkaa sen kanssa reissaamaan ympäri suomea ja ulkomailla näyttelyissä (pitää toivoa ettei vaan tuu purentavirhettä yms, nykyisellä koirallamme on purentavirhe niin ei sen kanssa olla päästy näyttelyissä käymään).
Veeti valvoo vieläkin. pyysin miestä jo tunti sitten että menis Veetin viemään nukkumaan, mutta ei. Istuu vain ja kattoo telkkaria. Pitää varmaan itse mennä viemään Veeti nukkumaan.
Nyt tuli taas vaan omaa napaa.
Öttis ja lapsukaiset
..Kun tuntuu ettei omaan napaan kuulu mitään. Sini on kipeä. Lähes 40c kuumetta. Hyvä että sairastaa nyt. Alle 2 viikkoa kun lähdetään kaveripariskunnan kanssa mökille. Sini ehtii sairastaa, tartuttaa Rosan ja Rosakin toivottavasti ehtii sairastaa taudin loppuun, ennen " lomailua" . Vink, vink, lomailu tulee aika edulliseksi kun lähtee matkaan kavereiden kera. Vaikka majoitukseen tarvitsee tilaa, kun 8hlöä lähtee reissuun, niin kivan paikan hinta ei ole kohtuuton, kun sen jakaa toisen perheen kanssa.
Odotan innolla! :-)
Taikauskoisena en kerro Rosan ruokakokeilusta vielä mitään. :-) Annetaan vielä ajan kulua.
Minä haluaisin kunnon loman. Se reilu viikko minkä sain lomailla toukokuussa tuntuu riittämättömältä. Kun iso osa meni siitäkin Tayssissa.. :-/ Mimmun sanoja lainaten, töihin, töissä, töistä. Hamsteri juoksupyörässä.
Aina minulle käy näin. Kuvittelen ettei mitään raportoitavaa ole ja saan aikaiseksi romaanin itsestäni. Lärpäti, pärpäti..
Autoista ja pakkaamisesta. Joka kerta kun lastaan autoa, tulee ikävä lunastukseen mennyttä tila-autoamme. Kun sillä lähti reissuun sai ottaa mukaan mitä tarvitsi, eikä tarvinnut miettiä että mikä mahtuu mukaan. Nykyiseen autoon kun lyö kaksosrattaat ja tyttöjen matkasängyt, niin saa todella miettiä, että mitkä muut asiat ovat aivan välttämättömiä. Kyllähän se siitä sitten, kun tytöt kasvaa pois rattaista.
Äiti ja isä olivat käymässä. Ihan mukavaa, harmi vain että Sini sairastui. Vähäsen harmittaa, kun isäni oli mennyt Sinille sanomaan ettei tummansininen varvaslakka ole nättiä, paappa ei tykkää. Sini on ollut aidon innostunut väreistä ja on osannut jo pitkään kaikki väliväritkin. Tylsää jos alkaa boikotoida joitain värejä siksi, ettei joku muu niistä tykkää. Varvaslakkoja illalla valitessamme yritin kysyä että mistä väreistä Sini tykkää (Ennen piti nimenomaan siitä sinisestä), Sini hoki vain paappa ei tykkää sinisestä.. Valitsi sitten vaalean violetin ja tummanharmaan.
Voin omasta puolestani kertoa, että olen tyytyväinen etten etukäteen tiennyt mihin myllytykseen sitä lähtee kun lapsia tekee. Kyllä arki Rosan kanssa menee painollaan, mutta jos olisin tiennyt etukäteen kaiken mihin sitä joutuu, niin en olisi uskaltanut puuhaan ryhtyä. Minulla oli kiire saada pikkukolmonen alulle, ennen kuin miehen tajunta heräisi karuun algeeriaperheen todellisuuteen, mutta valitettavasti mies ymmärsi todellisuuden, ennenkuin vällykäärme ehti minua puraista. :-( Mies on ihan suoraan sanonut, ettei hänen mielenterveys kestä toista allergista lasta. Minä olen eri mieltä. Kaikkeen tottuu.
Äk:n pikkuiselle onnittelut ensimmäisestä hampaasta! Hurjan aikaisin alkoi hän hampaita pukata.
Lillin korvalle paranemisia!
Mimmulin puutarhasuunnitelmia oli ilo lukea. Itselläni on visiointipuoli napakasti takataskussa. Vain aika puuttuu. Ensikesänä ehkä saan jotain täällä aikaiseksikin. Ehkei Rosa enää silloin leiki jatkuvasti hamstereiden maailmanennätystä, kivien suuhun survomisessa. :-D
Aia, kiva kun löysit tänne! Suora kysymys, mikä miehessä mättää?
Do Dii, Sini huutaa äitiä. Lupaa vähäunista yötä!
Lila75
Lila75 ja tytöt
Tuliskohan tänään hellepäivä ja päästäisiin rannalle, kuten Vennalle eilen luvattiin? Mulle sopisi joku mahdollisimman vähän päätä rasittava toiminta, Pikku-Myy kun on viikon verran kohkannut öisin tuosta klo 3:sta eteenpäin ja alkaa oma olo olla melkoisen väsymyksenusvainen. Kohkaaminen tarkoittaa heräilyä n. tunnin välein, sormien imeskelyä, unissaan huudahtelua ja nauramista, silmät apposen auki makoilua.
Unenpuute on tehnyt olostani ahdistuneen ja hermostuneen. Lapsia kyllä jaksan, mutta miehelle tekisi mieli antaa vähän väliä suoraa palautetta. Näitä ihan perusjuttuja, tätä reagointinopeutta vaikkapa: Pikku-Myy kitisee lattialla ja mies on vieressä, mutta mun mielestä se syliin ottaminen kestää vähän liian kauan jne jne...
TP, toivottavasti saatte anoppiasioihin jotain " järjestystä" . Nuo on vaikeita juttuja. Tahdon asiassa (TV1) on mahtava anoppi, pakko ko. sarjaa katsoa jo toista kierrosta!
Lila, *kuiskaten* tsemppiä allergioiden selättämiseen!! Allergioista tuli mieleen, että näin ent. työkaveria, joka erikoistuu nyt iho- ja allergiasairauksiin. Alkoi itseäkin kiinnostaa. Ei ois päivystyksiä!!
Alli, mekin ollaan suuntaamassa Turkuun loppuviikosta, ehkä törmäämme! Majoitusta ei olla varattu, joten voi olla että jää reissu haaveeksi. Siskoni asuu Turussa, mutta heillä ei tilat riitä nelihenkisen perheen majoittamiseen.
Purentavika uhkaa vauvaamme, imee taas peukkua minkä ehtii. Nappaa tutin pois suusta ja peukku tilalle, aah...
Autoista oli puhetta: me vaihdettiin pikku-Golfimme Ford Mondeon farkkuun. Nyt on tilaa! Ehdittiin olla ilman autoakin kolmisen viikkoa, huoletontakin mutta liian hankalaa. Tyytyväisiä ollaan autohankintaamme. Automaattivaihteisto on myös plussaa, ja toki ilmastointi.
Mies ja Venna on nukkuneet pian 12 h kumpikin. Tasan ei käy unenlahjat tässä perheessä!
- tea -
Hellepäivää lähdemme pihalle viettämään :-/ Miehellä autokoulu sillen et sit pitääki typyn mennä nukkumaan!Huomenna ehkä Lintsille...EHKÄ!!!Enkeli Huom!Jos satutte iltakävelylle...
Poika tahtoo taasen testata äitin pinnaa ja voipi olla et kohta äiti peruu kesän riemut!
Alli:Muumimaassa oli väkeä mut ei kuiteskaa ruuhkaa.tultii muumibussilla parkilta ja heti mahuttii kyytii-ne otetaa tosi täyteen!Syötiin matkalla niin että ravintoloiden ruuhkasta en tiedä..vessoihin ei tarvinnu jonottaa ja muumeja pääs halaamaan vaik väkeä ympärillä oli.
Typy tykkäs hirveesti muumiteatterin musiikkiesityksestä-suosittelen :-)
JA niinku jo eilen sanoin,hotellia suosittelen...se leirintä ei edes ole halpa,85e yö..aattelin vaa et ois ollu lapsille kiva!
HAuskaa muumireissua,myös Tean poppoolle :-)
Kuiskaan hiirenhiljaa, Lila :-D
Apulannan mä tahtsoin nähä,ihan oikeesti..ei vaan ole sattunu kohalle reissuilla..Lauri Tähkä? ei uppoo...
Ostin eilen ekat mansikat..syötiin terveellisesti kera jätskin ja kermavaahon :-) Typy ei suostunu maistaa,oisin testannu..
Mies ärsytytsä ilmassa..Vähän samaa kun Tealla et toinen ei toimi vaik ympärillä tapahtuu...Istuu koneella vain...
Nyt ulos!
jatu
Yniskin reissussa..
Sain toisen pakastimen sulatettua ja mansikata pakastettua :-)
Käytiin pyörälenkillä.Kiva nyt kun pojalla on isompi pyörä ni jaksaa jo ihan kunnon lenkin ja viimekesään verrattunan ajaminen ei ole enää niin aivotonta.
Jätin jumpanki välii..jotenki tuntu et niin harvoin on nyt nättiä ilmaa ni täytyy olla ulkona.Muutenki tuli viimevkolla tympiintyminen ku nyt kesällä käyn samalla opella ti ja to ni tuntuu et tarvis vaihteluu!
Auto ja pakkaaminen..Mä otan paljon tavaraa mukaan..En taho et vaatteet loppuu ja pitää olla likasissa ku yks ruokailu voi sotkea kaiken.Ja tarvii lämpöselle ja kylmälle...JA paljon sellasta turhaa!
Meillä autossa menee kyllä kamat tosi tiukalle.Ja ärsyttää kun rattaat mahtuu vaan takapaksin perälle ni aina ku tarvittii rattaita(muumireissulla) ni piti purkaa koko lasti(jokohan tästä valitinkin?)
Lapset nukkumaa ja suihkuun.
jatu
Täällä edellinen viikko. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10726581&p=1&tmo…
Ajatelkaas, kun kesä on jo näinkin pitkällä. Vaikka joku töissä sanoi, että elokuusta pitäis tulla tosi helteinen. Saa nähdä.
T: Ynis
Ps. T@hti, kiitos toivotteluista ja kiva kuulla vähän teidän poppoon reissusta:)