Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa lasten hulluja kysymyksiä

15.07.2007 |

Tervehdys,

Olen kirjoittamassa kirjaa, johon kerään erilaisia lasten hulluja kysymyksiä ja kysymystyyppisiä -tilanteita tyyliin " Äiti, kuinka paljon ahmat kakkaa?" Kirjan on tarkoitus ilmestyä ensi keväänä.

Kerään nyt siis jouluun saakka materiaalia ja ajattelin, että tällä saitilla epäilemättä on ihmisiä, jotka päivittäin joutuvat vastailemaan kysymyksiin kuten " minkä värisiä ovat saksalaiset?" .

Toivon ja pyydän siis, että innostuisitte lähettämään minulla jälkikasvunne/kummilapsenne tms. hauskoja kysymyksiä tai hauskoja tilanteita, jotka jotenkin ovat kysymyksenomaisia. Kysymykset voipi lähettää joko ihan tähän tai suoraan minulle:

roope.lipasti@kolumbus.fi

Kysymyksen lisäksi toivon (ei ole pakko) että laitatte mukaan kysyjän iän ja etunimen.

Ja näitä siis otetaan vastaan pitkin kesää ja syksyä!

Jo etukäteen kaikkia vaivasta kiittäen,

Roope Lipasti

toimittaja

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi kengillä ei voi uida?"

Vierailija
182/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pikkuveli syntyi. Kului muutama kuukausi, ja pikkuveli oli vissiin jo yli 4 kk, kun isoveljellä yhtäkkiä välähti ja hän syöksyi kysymään multa:

" Eihän isi oo pikkuveikankin isi, EIHÄN???"

------------

Tällä hetkellä olen jo välillä ihan kypsäkin meidän aivan jatkuvaan seuraavantapaiseen keskusteluun:

" Äiti, onks toi jättimäinen laiva?"

- On.

" Kui(nka) jättimäinen?"

" Äiti, onks mulla iso annos ruokaa?"

- On.

" Kui iso?"

*Onks pikkuveikka vielä pieni?"

- No joo.

" Kui pieni?"

" Onks tää vaikee palapeli?"

- Aika vaikee.

" Kui vaikee?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä kysyjän ikääkin kaivattiin: poika on nyt tasan 4 v.

Vierailija
184/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 3,5 v

Nukkuuko enkelit?

Onko sullakin helmihampaat?

Tuleeko ensi joulun jälkeen taas joulu?

Loppuiko meidän loma jo? (Isi lähti lomalla yksin käymään kaupassa)

Vierailija
185/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä Heta 2 vuotta 10 kuukautta:

Missä hammaspeikot nukkuu? Johon itse vastasi: nenäkarvoissa tietysti ja sieltä ne laskee illalla liukumäkeä alas suuhun.

Kuka on liimannu noi kaikki lehdet puuhun?

Minne pieru menee? Ja miten se sinne pääsee?

Vierailija
186/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope 4 v.

Vierailija
187/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi Simo 3,5 v.

Vierailija
188/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyi minulta näin: " Ootko sinäkin synnyttänyt vauvoja raskaassa paijassa?"

*katselin postimyyntiluettelosta raskausajan vaatteita* :D

Vierailija
189/203 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikani oli 4-vuotias, kun hänelle tuli aina ulkoiltaessa jano ja sitten piti lähteä juomaan kesken ulkoilun.

Kerran sisareni sanoi ulos lähtiessä, että " juo nyt etukäteen että ei tarvitse sitten tulla juomaan" .

Poika sitten ihmetteli, kumpi oli etukäsi millä pitäisi juoda.

Vierailija
190/203 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alina 5-vuotta katseli pikkusiskoaan (1,5v) kylvyssä ja kysyi " Äiti, Miksi Inkerillä on isommat tissit kuin mulla?" Inkeri on hieman pullukka :)

Olimme eläintarhassa ja katselimme Flamingoja. Ihan aitauksen vieressä kaksi flamingoa paritteli. Alina, 5v, katseli sitä hetken aikaa ja tuumi sitten, " Äiti, toi äiti-flamingo pitää tota vauva-flamingoa sylissä, ne halaa." Mitäpä siihen kuin myönnellä, että niinpä tekee :)

Birdy

Vierailija
191/203 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-vuotiaalla kysymyksiä riittää, ja nyt on vuorossa miksi-vaihe, hän tosin kysyy aina " min takia?" .

-Mikä käsi tää on?, kysyy tyttö.

- Oikea.

- No mikä käsi tää on?

- Vasen.

-Äiti min takia mulla ei voi olla tää oikee ja tää oikee?

- Laura on mun pikkusisko, pohtii 3-vuotias.

- Niin on, vastaa äiti.

- Mä oon isosisko.

-Niin olet joo.

- Äiti ootko sä Lauran pikkusisko?

- En, kun olen Laurankin äiti.

- Äiti min takia???

Ulkona kateltiin kukkia, kerroin että nuo ovat nimeltään päivänkakkaroita. 3v siihen että " äiti min takia ei oo yöhattaroita?" .

Keväällä mietityttivät luonnon ilmiöt, esim. mihin lumi menee kun se sulaa ja mihin pilvet on menossa kun ne liikkuu, mistä on kaikki vedet tullu järveen.

Kävelylenkit ja autoajelut ovat joskus yhtä tuskaa kun tiedonhaluinen tyttö kysyy kaikkea näkemäänsä " Mikä toi on? Mihin toi on menossa? Mikä on ton roskan heittäny maahan? Minkä polkupyörä tossa on?" Ja kun vastaat jotain, hän heittää seuraavan eli MIN TAKIA? =)

Vierailija
192/203 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tulee harva se päivä myös isoja kysymyksiä. Yhtenä parhaista: Äiti, miksi maailmassa on niin ihanaa?

Neiti kummasteli, että haudataanko papitkin (hänelle pappi = Taivaan isä, kunnes toisin selitin...)

Vierailija
193/203 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinko mäkin vauvana Anna?(kuten siskonsa)

Vierailija
194/203 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 2v poikani kanssa ripustelemassa pyykkiä narulle. Ja hän otti sitten imetysliivit käteen ja pyöritteli niitä aikansa ja näytti niitä minulle ja totesi ykskantaan, että " kellukkeet" (poika ei puhu vielä montaa sanaa)

Vierailija
195/203 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks me ajetaan aina eteenpäin?

Vierailija
196/203 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marius-poika, silloin 3 v. katseli ukin vähän isoa vatsaa ja kysyi: " Miksi ukilla on niin pullea iho?" .

Sama poika pohti 4 -vuotiaana: " Sitten kun isä ja äiti kuolee ja haudataan niin minä varmaan olen jo aikuinen...(on hetken aikaa itsekseen hiljaa kunnes välähtää)...Mutta tarvitsenko minä silloin vielä äitiä?"

Ja yksi viimeisimpiä: " Nukkuuko Jumala koskaan?" Tähän olisi pitänyt tajuta vastata että ei, mutta seitsemäntenä päivänä lepäsi :)

Vierailija
197/203 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilin sängyllä ja tyttö katseli paljaita jalkojani.

" Äiti, miks sulla on noin rumat varpaat? "

Johon minä: " Miten niin rumat?"

" No, kun ne on tommoset möykkyset." Sitten hetken hiljaisuus pää kalleellaan miettien: " Ne pitäis kyllä kaikki leikata pois."

Tyttö 4v.

Vierailija
198/203 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 3v ihmetteli miten järvestä saa veden pois. Ennen kuin ehdin mitään vastata hänelle niin hän tuumasi ääneen seuraavaa: laitetaan pohjaan tulppa ja sitten sukelletaan ottamaan se pois!

Vierailija
199/203 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa juhliin ja mieheni pani kauluspaidan ja kravatin. Amanda 3v tuli kehumaan että " kylläpäs sinä isi olet komean näköinen" . Sitten katsoi minuun ja kysyi: " Äiti, miksi sinä et ole kaunis?" , ei kai ollut tarpeeksi kauniit vaatteet päällä neidin mielestä.

Vierailija
200/203 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla 3v. kysyi äidiltä saunaan mennessä: " Äiti, miks sun pyllyssä kasvaa karvaa? Miks sulla on noin isot tissit?"

Eräänä päivänä Milla 3v. istui mietteliäänä sohvalla ja kysyi: " Miksi muurahaisilla on hampaat?"

Minerva 4,5v kertoi, että päiväkerhossa opetettiin, että Jumala kuulee kaikki ajatukset. Sanoin, että minä en sitä usko. Minä uskon, että Jumala voi kuulla, jos rukoilet hänelle eikä se muita ajatuksia kuule. Siitä lähtien olen saanut päivittäin vastata tuohtuneen neidin kysymykseen: " Äiti, mikset sää usko Jumalaan?

Minerva 4,5v:

" Miten maapallo on syntynyt?"

" Onko isiki imenyt sun tissiä?" Katseli, kun imetin pikkuveljeä ja kerroin, että hän ja sisko ovat myös imeneet vauvana äidin rinnasta maitoa.