Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa lasten hulluja kysymyksiä

15.07.2007 |

Tervehdys,

Olen kirjoittamassa kirjaa, johon kerään erilaisia lasten hulluja kysymyksiä ja kysymystyyppisiä -tilanteita tyyliin " Äiti, kuinka paljon ahmat kakkaa?" Kirjan on tarkoitus ilmestyä ensi keväänä.

Kerään nyt siis jouluun saakka materiaalia ja ajattelin, että tällä saitilla epäilemättä on ihmisiä, jotka päivittäin joutuvat vastailemaan kysymyksiin kuten " minkä värisiä ovat saksalaiset?" .

Toivon ja pyydän siis, että innostuisitte lähettämään minulla jälkikasvunne/kummilapsenne tms. hauskoja kysymyksiä tai hauskoja tilanteita, jotka jotenkin ovat kysymyksenomaisia. Kysymykset voipi lähettää joko ihan tähän tai suoraan minulle:

roope.lipasti@kolumbus.fi

Kysymyksen lisäksi toivon (ei ole pakko) että laitatte mukaan kysyjän iän ja etunimen.

Ja näitä siis otetaan vastaan pitkin kesää ja syksyä!

Jo etukäteen kaikkia vaivasta kiittäen,

Roope Lipasti

toimittaja

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiero tapa kysyä, voisiko meille tulla koira. Kysyjänä Alina 5v, joka oli kyllä ihan tosissaan kysymyksensä kanssa. Keskustelu jatkui: " No voiko niitä ostaa sitten koirakaupasta?" .

Meillä ei ole vielä koiraa ja keskustelu jatkuu...

Vierailija
162/203 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias kyseli viime viikolla

" Miten se sähkö laitetaan sinne salamaan?"

" Miksei sitä laiteta takaisin sähkökaappiin?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias pikkusiskoni leikki barbeilla häitä. Barbilla oli pitkä hääpuku yllään. Sisko kertoi, että nyt tämä menee naimisiin ja tällä on naimispuku päällä. Hiukan meitä aikuisia nauratti.

Oma poikani oli pienenä hyvin kiinnostunut dinosauruksisista. Oli myös ollut puhetta siitä, että dinosaurukset elivät tosi tosi kauan aikaa sitten. Poikani sitten kerran kysyi minulta: " Äiti, oliko dinosauruksia silloin kun sinä olit pieni?" Ikää kysyjällä oli tuolloin 4 tai 5 vuotta.

Vierailija
164/203 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellolla ajoi traktori ja puimuri ja tyttöi kysyi kuka ajaa tarktoria ja puimuria. Mieheni vastasi, että maajussi, johon tyttö sanoo " mikä ihmeen pupujussi"

Tyttö 2,5 v

Vierailija
165/203 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli tulossa uusi vauva. Ella 3,5 v pohti asiaa ja kysyi " äiti, onko meidän isi myös sen uuden vauvan isi?" . Ikäänkuin asiasta olisi ollut epäselvyyttä.

Samainen Ella 3,5 v: " Äiti, missä me oltiin kun sinä olit vauva?" . Mitähän tuommoiseen vastaa?

Ella 3,5 v näki kaupassa tummaihoisen miehen. " Äiti, eikö tuo setä ole muistanu käydä pesulla?"

Sittemmin Ella 4v katseli mustavalkoista elokuvaa. " Äiti, äiti! Tuu kattoo! Eikö nää ole osannu värittää??"

Vierailija
166/203 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkäsesti mieleen tullut.Lassia 3v. on viimeaikoina kovasti mietityttänyt tämä naisten ja miesten eroavuus.Kysymyksiä satelee niiltä tiimoilta paljon.Kerran taas vessasta tultuaan lohkaisi:miks te naiset ette käytä pipulia?

Vierailija
167/203 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 3,5 vee pyysi kaupassa saada salminakkia =)

Vierailija
168/203 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vähän kesken...

3,5 vuotias poika siis pyysi saada salminakkia, jonka jälkeen hän tiedusteli kaupan kassalta, että " miksi nämä nakit on tässä laatikossa ja ne toiset tuolla nakkihyllyssä?"

Vierailija
169/203 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tullut oltua hiukan raskas kaasujalka ja tutkaan tuli ajettua, no eikun poliisit pysäyttivät ja poliisiautossa kirjoitettiin sakkolappu.

Kova oli harmitus, mutta kauppaan oli kuitenkin mentävä. Ostokset tehtiin ja kassalla kun oltiin kummityttö (4v.) kysyi kovaan ääneen että " mitä sä täti varastit kun jouduit poliisiautoon. Siinä sitten naama punaisena vastasin että täti ajoi ylinopeutta ja sai sakot.

Vierailija
170/203 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär: -Äiti, mitä tuo setä laittaa autoon?

Minä: -Bensaa.

Tytär: -Autot syö bensaa.

Minä: -Joo. Paitsi isin auto syö dieseliä.

Tytär: -Isin auto syö kiisseliä!

Myöhemmin päivällä kerrottiin isin työkaverille juttu.

Työkaveri: -Syökö se sun isin auto mansikkakiisseliä?

Tytär: -Eikun mustikkakiisseliä.

Vierailija
171/203 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi puistossa keinumaan kasvot jalkapallokentälle päin. Äiti ihmetteli miksi. Hän halusi nähdä koirankopin, jossa vaihdettiin luistimet.

Siis kentän laidalla on pukukoppi, jossa me viime talvena käytiin vaihtamassa luistimet jalkaan.

Vierailija
172/203 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Äiti, mikä on maailma?! ;)

Vierailija
173/203 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajettiin Piikkiönlahden ohi, kun isäntä kysyi, että onko toi tosiaan merenlahti eli suolavettä noin lähellä. Sanoin joo, johon takapenkiltä tyttö 3 v: " Miksi merivesi on suolaista?" Mentiin molemmat hiljaisiksi...

Vierailija
174/203 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän katseli kovin ihmisten kiireistä liikuskelua paikasta toiseen ja kysyi " Äiti, minä en ymmärrä...minkä nimisiä nämä kaikki ihmiset ovat? Minne ne ovat menossa?" Ja " Miksi täällä on NIIN kova meteli joka paikassa?"

Vierailija
175/203 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Äiti, miksi on ihmisiä" ?

Jaakko 3v.

Vierailija
176/203 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sen jumalan sit teki, jos jumala teki kaiken? miten se jumala voi kuulla kaiken?

Vierailija
177/203 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa Suomi?

Ja kun en tarpeeksi nopeasti keksinyt vastausta, päätteli hän itse että suomen kieltä.

Mitä tarkoittaa kohta?

Ja taaskaan en keksiny, niin hän itse keksi, että nyt heti tänne.

Vierailija
178/203 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö 3v on kysellyt viime aikoina paljon " onko nyt tänään?" , " milloin on huomenna?" -tyylisiä kysymyksiä.

Kaikkein " hauskimpia" ovat kysymykset tyyliin " pääseekö tuolta äskeiseltä tieltä tälle tielle?" Kun vastaa " pääsee" , niin tyttö jatkaa " ai mistä?" Huoh... ympäri käydään ja mites se menikään...

-minskuliina

Vierailija
179/203 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi tasan 2v on muutamia kuukausia ollut sitä mieltä, että hän on ITO poika, toistelee sitä koko ajan. Saunassa mökillä tutkailee pippeliään ja toteaa isille: " minulla on ITO pippeli" .

Vierailija
180/203 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri 2 v 8 kk, kova automies, jota on imetettykin kohtalaisen pitkään kyseli yhtenä aamuna heti herättyään: Onko äidin mammassa (rinnassa) moottori? Ja kun vastaus oli että ei ole, niin seuraavaksi pitikin selittää miksi sitten autoilla on moottori....?