Haussa lasten hulluja kysymyksiä
Tervehdys,
Olen kirjoittamassa kirjaa, johon kerään erilaisia lasten hulluja kysymyksiä ja kysymystyyppisiä -tilanteita tyyliin " Äiti, kuinka paljon ahmat kakkaa?" Kirjan on tarkoitus ilmestyä ensi keväänä.
Kerään nyt siis jouluun saakka materiaalia ja ajattelin, että tällä saitilla epäilemättä on ihmisiä, jotka päivittäin joutuvat vastailemaan kysymyksiin kuten " minkä värisiä ovat saksalaiset?" .
Toivon ja pyydän siis, että innostuisitte lähettämään minulla jälkikasvunne/kummilapsenne tms. hauskoja kysymyksiä tai hauskoja tilanteita, jotka jotenkin ovat kysymyksenomaisia. Kysymykset voipi lähettää joko ihan tähän tai suoraan minulle:
roope.lipasti@kolumbus.fi
Kysymyksen lisäksi toivon (ei ole pakko) että laitatte mukaan kysyjän iän ja etunimen.
Ja näitä siis otetaan vastaan pitkin kesää ja syksyä!
Jo etukäteen kaikkia vaivasta kiittäen,
Roope Lipasti
toimittaja
Kommentit (203)
kysyi tyttö 4v, ihan noin keskustelua aloitellakseen ilmeisesti.
Meidän eläinrakas, viime päivinä suurta oravainostusta elänyt tytär 4v, eilen kysäisi pilke silmäkulmassa isiltään huomattuaan ihmeekseen säärissään alkaneen kasvamaan karvaa seuraavasti: " Isi, tuleeko minusta nyt orava?!" Mihin sitten isi oli silmiään pyöritellen vastannut, että " Kyllä." ; ).
- Tiina -
Olin kummityttöni/siskontyttöni Veeran kanssa mummilla. Menimme isomummun huoneeseen, joka oli juuri kuollut. Juttelimme hetken mummusta ja sdinosauruksista. Kunnes Veera alkoi temppuilla ja yritti seistä päällä ja käsillä ja teki kaiken mailman temppuja. Olimme siellä silloin Veeran kanssa kaksin, muut olivat toisessa mökissa. Sanoin Veeralle tiukasti ; Noin ei saa tehdä, siinä voi sattua ja sattua pahasti !
Johon Veera tokaisi; heei, nyt mä tiiän, mummuhan temppuili dinojen kanssa, ja sitä sattu pahasti ja sitte se kuoli sukupuuuttoon ! Tämän sanottuaan Veera alkoi parkua hysteerisesti ja huutaa; en tahdo kuolla sukupuuttooon een ! Siinä olikin sitten rauhoittelemista.
" siksi, että muuten joutuisi silmälasit laittamaan sinitarralla kiinni päähän.."
Heh..
elias2003:
kyseli Elias 4v. Oikein hyvä kysymys.
Eli tähän vastaus oli tuo " Sinitarrajuttu"
" Miksi ihmisellä on korvanlehdet?" kuului siis kysymys...
3 -vuotias tyttömme oli kysellyt mummiltaan mummin äidistä ja saanut kuulla, että mummin äiti oli jo kuollut, koska oli niin vanha. Kotona tyttö kertoi meille vanhemmille, että isomummi on kuollut ja kysyi heti perään " Ampuiko poliisit isomummin?" Tuolloin olin helpottunut, että tyttömme oli vielä kovin pieni isomummin hautajaisten aikaan...
Roope 5v. mietiskeli minkähän näköinen hammaskeiju mahtaa olla?
Vastasin vaan, ettei äitikään tiedä vaikka onkin jo näin vanha. Pojalta löytyi kuitenkin vastaus että höh, klikkaa veeveevee hammaskeiju piste com niin sieltä se löytyy;)
4- vuotias katseli pitkään äidin aamumeikkausta ja
kysyi sitten: äiti, miksi sä aina kauneusvärittelet?
pääsi alkukesästä puistoreissulle sukulaistädin kanssa. Tädin yllätti kuitenkin matkalla vessahätä runsaasta kahvinjuonnista ja koska luonnonhelmassa oltiin eikä hotelli helpotusta ollut lähimaillakaan oli pusikko ainoa vaihtoehto. Keskustelu meni jokseenkin näin:
Täti: Sofia, minä menen nyt tuonne pusikkoon vessaan ja sinä voit katsella vaikkapa maisemia sillä aikaa
Sofia: mikä on maisema?
Katselin joitakin vuosia sitten sivusilmällä Miss Suomi-kisoja televisiosta. Vuoroon tuli uimapukukierros ja tytöt tepastelivat lavalle uikkareissa ja bikineissä. Kolmevuotiaan logiikalla esikoiseni Rebekka ihmetteli että ' äiti katso, nuo kaikki tädit ovat menossa uimaan!'
... sukulaisissa kolmevuotiaitten pikkuserkusten keskustelua: Vilma: " Äiti, kato miten ihana ovara!!!" Eetu: " Hahhahaa... ei se oo mikään ovara, se on O-V-A-R-A !!!!"
- Äiti, tuleeko meille se pikkuveli? Vastasin, ettei taida tulla.
-No entäs sitten edes isoveli?
Monenlaisia sanojen merkityksiä saa olla selittämässä: Tänään selitettiin mm. mikä on järki.
" Miksi Englanti on kaukana Suomesta?"
" Miksi planeetat on kaukana toisistan?"
" Miksi auto imee niin paljon bensaa?"
" Miksi kaupassa pitää olla niin paljon tavaraa?"
...niinpä! :)
kysyi 1.8.(2007), että " äiti, monesko päivä tänään on?"
Vastasin, että " ensimmäinen päivä elokuuta" .
Jesse kysyy: " monesko päivä huomenna on?"
Minä vastaan, että " no, jos tänään on ensimmäinen päivä, moneskohan päivä huomenna voisi olla?" ;)
Jesse tuumaa, että " no, huomenna on sitten varmaankin seuraava päivä" :D
... Noora haaveilee päivittäin kaikista kivoista asioista joita hän voi " sitten isona tyttönä" tehdä... uiminen on kaikista ihaninta: " titten isona tyttönä minä osaan uida" ... päiväkotiinkin pitäisi päästä " titten isona tyttönä minä pääsen päiväkotiin" ... Eräänä päivänä Noora katseli lintuja taivaalla ja kysyi: " äiti, titten isona lintuna minä osaan lentää?!"
Enni 4v kysyi äidiltään " Onko tiellä huulet?" . Äiti tietty kummasteli että ei ole ja miten niin? Enni:" No kun me ollaan täällä tienposkessa..." .
" Miksi tulessa on punaista ja keltaista väriä?" :)
Helteisen toukokuun lopun jälkeen kesäkuussa ensimmäinen sateinen päivä. Kolmevuotias kysyy: Äiti, onko kesä ja syksy erikseen?
- juu, on.
- No miksi nyt sitten sataa?
Roope 3 vuotta