Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa lasten hulluja kysymyksiä

15.07.2007 |

Tervehdys,

Olen kirjoittamassa kirjaa, johon kerään erilaisia lasten hulluja kysymyksiä ja kysymystyyppisiä -tilanteita tyyliin " Äiti, kuinka paljon ahmat kakkaa?" Kirjan on tarkoitus ilmestyä ensi keväänä.

Kerään nyt siis jouluun saakka materiaalia ja ajattelin, että tällä saitilla epäilemättä on ihmisiä, jotka päivittäin joutuvat vastailemaan kysymyksiin kuten " minkä värisiä ovat saksalaiset?" .

Toivon ja pyydän siis, että innostuisitte lähettämään minulla jälkikasvunne/kummilapsenne tms. hauskoja kysymyksiä tai hauskoja tilanteita, jotka jotenkin ovat kysymyksenomaisia. Kysymykset voipi lähettää joko ihan tähän tai suoraan minulle:

roope.lipasti@kolumbus.fi

Kysymyksen lisäksi toivon (ei ole pakko) että laitatte mukaan kysyjän iän ja etunimen.

Ja näitä siis otetaan vastaan pitkin kesää ja syksyä!

Jo etukäteen kaikkia vaivasta kiittäen,

Roope Lipasti

toimittaja

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ajoi euroopassa viikot rekkaa ja tuli viikonloppuisin aina laivalla yli suomeen. Poikani jolla oli silloin vielä r-vika, kysyi minulta kerran kaupan kassalla isoon ääneen " meneekö isi tänään huoraan laivaan???" Minä posket punaisena vastasin että kyllä, isi menee suoraan laivaan. Mitähän ne miehet reissuillaan tekee :(

Vierailija
22/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri 3,5 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla oli tuolloin 3-vuotias ja puhuttiin että lähdetään Kuusijärvelle uimaan. meni kuitenkin tovi, ennen kuin päästiin lähtemään ja tyttö kerkesi jo tuskastua ja kiljaisi ovelta: " Milloin me nyt lähdetään sinne Hemmetinkuustoistajärvelle?" lähdettiin sitten melko pian... :)

Vierailija
24/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla 4-vuotta kysyi kun opetteli ajamaan pyörällä, että " Miksi tiessä on mutkia?" opetin juuri hänelle kuinka pyörällä käännytään ja sanoin että sekin taito täytyy oppia

toinen josta olin nolona tapahtui kaupassa kun eräs mummu tuli jotain kysymään eikä kuullutkaan vastaustani ja kysyi että " Mitä?" Milla hetken katsoi mummua ja kysyi " Eiks sullekkaan oo koskaan tehty kuulotestiä?" Milla oli juuri käynyt 4-v neuvolassa eikä antanut kuulotestiä itselleen tehdä...

paljon tulee myös näitä peruskysymyksiä kuten miksi ihmiset kuolee? mihin ihminen menee kuoleman jälkeen? kuoleeko kaikki ihmiset vanhoina? ja meillä myös kysellään sitä että miksi isi asuu meillä?

Vierailija
25/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kysyi minulta " Miksi pilvet eivät putoa taivaalta?" Seurakunnan perhekerhon jälkeen " Asuuko se taivaan Isä tuolla taivaassa ja miksi minä en sitä voi nähdä?" " Miksi autoissa on valot silloin kun ne ajavat päivälläkin?"

Vierailija
26/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosisko kysyi vauvan ristiäisten jälkeen " Mikä mun nimi oli ,kun mä olin vauva?" .

Ikää Ellalla 2v 10kk tuolloin.

Sääolosuhteet kiinnostaa lähes joka viikko:

" Miksi sataa/Miksi TÄNÄÄN sataa?" " Koska sade loppuu?`"

Vierailija
27/203 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rami 5v.

Vierailija
28/203 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne, 3,5 v raotti aamulla keittiön ikkunan rullaverhoa ja kurkisti ulos ikkunasta, kysyen: " äiti, kuka laittoi valot?" :D

Samaan hengenvetoon tuumasi, että " äiti, yö on herännyt" :D

Jesse, 5 v, kyseli meidän vanhempien matkustelusta.." oletteko käyneet Thaimaassa?"

Kerroimme mieheni kanssa, että " juu, kyllä olemme" .

Poika kysyy " olinko minäkin siellä mukana?"

Me: " Ei, et ollut, kun sinua ei silloin vielä ollut?"

Poika: " no, missä mä sitten olin, jos en ollut?"

Me: " olit isän ja äidin haaveena vielä"

Poika " ai, haaveilitteko kauankin minusta?" :D

Samoinen Jesse katseli video-otoksia laitokselta, kun hän itse oli vastasyntyneenä rinnallani, imetyspuuhia aloittelemassa.

Kysyi sitten, että " äiti, oletko ihan varma, etten ole syntynyt tisseistäsi?" :D

Vierailija
29/203 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme vuosi sitten lentokoneessa matkalla Bulgariaan, ja Jesseä (silloin 4 v) harmitti odottaminen ja istuminen lentokoneessa.

Kysyi sitten, että " äiti, voitaisko me jo poistua koneesta?"

Tuumasin, että " emme me voi kesken kaiken poistua koneesta ennenkuin kone on laskeutunut" .

Poika mietti tovin ja kysyi, että " no, voisimmeko mennä hissillä alas?" :D

Vierailija
30/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysymykset ovat hulvattomia!

Mutta lisää siis otetaan aina vain.

t. Roope Lipasti

Vierailija
31/203 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailmassa käynnin jälkeen 3-vuotias Nuutti kysyi: " äiti, miksei Muumitalossa ollut vessaa?" ja vastasi itse: " Muumeilla ei kai ole pyllyä."

Vierailija
32/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitä metsällä tehdään?"

" Mistä ihminen on tehty?"

Yleisurheilun juoksukilpailua seuratessa: " Isi mihin noi oikein juoksee?" :)

Yritän muistella vielä lisää, näitä tulee jatkuvasti :)

Vierailija
33/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmältä tulee kivasti kysymyksiä mutta enemmänkin filosifisia pohdiskeluja (mitä ei kylläpahaksi onneksi tämä laho pää muista).

Simo 3 v, oli mummon kanssa saunassa. Siellä oli kuulemma katsellut mummoa pohdiskellen ja pois tullessaan kysyi sitten äidiltä (allekirjoittaneelta):" Miksi mummolla on tissit?" Jatkopohdiskeluna kyllä mietti, että kun eihän sillä ole vauvaakaan... Mun mummoni muni mun mammani, mun mammani muni mun -selitys kun tuntuu vielä menevän yli hilseen.

Ei ollut niinkään kysymys, mutta samainen poika Simo 3 v totesi kerran pihalle lähteissä:" äiti, älä taas pukeudu vauvaan."

Kantoliinaan kääritty vauva kun teki äidistä tylsän äitin joka ei taivu leikkeihin ja askareisiin.

Juteltaessa vauvan syntymästä ja siitä, että äidin pitää mennä sairaalaan, pohti Simo 3 v taasen, että juu, se on se paikka, minne pappi tulee ja kostuttaa vauvan. Velipojan ristiäiset tuoreessa muistissa parin vuoden takaa selvästi.

Vierailija
34/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipoikani oli muistaakseni 3 v, kun katseli arvostelevasti pientä sirpakkaa äitiään ja sitten minua, joka olen 15 cm pidempi, 15 kg painavampi ja muutenkin eri muotoinen: " Miksi sulla kummitäti on NOIN PALJON isompi peppu?"

En omasta mielestäni ole nyt niiiiiin iso =), mutta olenpa saanut toisenkin asiaan liittyvän kommentin jokunen aika sitten, tällä kertaa omalta pojaltani, jolla oli tuolloin ikää 3,5 v: " Äiti, mikset sä mee naimisiin? Äitien pitäis mennä naimisiin.... Äiti, MIKS PAKSUT EI MEE NAIMISIIN???"

Huoh... Taidanpa muuten aloittaa sen laihdutuksen taas kerran viimeistään ensi maanantaina... =)

Vierailija
35/203 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennillä, kohta kolme vuotta, on kova kyselykausi. Kerran suuren kysymystulvan jälkeen tuskastuneena kysyin Enniltä, että " Miksi sinä aina kyselet niin paljon?"

Enni vastasi " No kun, äiti, sinä tykkäät kertoa minulle juttuja." Että ihan hyvää hyvyyttään ne lapset kyselee, riittää äideillä sitten kerrottavaa.

Vierailija
36/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat poikani eivät vielä ole pahimmassa kyselyiässä(2 v ja 7 vk), mutta ylläolevan kysymyksen esitin itse omalle äidilleni ollessani n 3 v.!!

Vierailija
37/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kylpyhuoneessa tytär kysyi: " Äiti, mistä oot saanu noin kivat tissit?" Onneksi vielä jonkun mielestä on kivat ;)

Vierailija
38/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kysymyksestä on jo yli kymmenen vuotta, mutta vieläkin muistan sen. Olimme lähdössä perheeni kanssa Verlaan pahvitehdasmuseoon. Ennen kuin pääsimme matkaan silloin noin 7-vuotias pikkusiskoni kysyi että ' Milloin me mennään sinne Serlaan?' Olimme varmaankin puhuneet että menemme katsomaan vanhoja paperikoneita ja tytöllä siis mennyt vessapaperit ja museot sekaisin... :=)

Vierailija
39/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi ei vielä osaa puhua, mutta muistan muutaman hauskan, jota serkkuni kysyi joskus.

Oltiin hääkirkossa ja odoteltiin seremonian alkua, kun serkkutyttö 4v. katseli alttarilla olevaa krusifiksia ja kysyi sitten kovaan ääneen hiljaisessa kirkossa: " Äiti? Miks Jeesus hirtettiin?"

Hetken päästä tyttö ihmetteli sitten sulhasta ja bestmania, jotka seisoivat kirkon etuosassa vieretysten. " Äiti? Meneekö noi keskenään naimisiin?"

Vierailija
40/203 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi " onko hämähäkillä varpaita?"