Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa veljeni käytös

Vierailija
15.07.2007 |

Veljeni oli vaimonsa kanssa 2 viikkoa ulkomailla lomalla ja heidän 3v lapsensa oli tuon ajan meillä hoidossa. Meillä itsellä on 2 ja 5v lapset eli ihan mukavaa, kun lapsillekin oli seuraa. Asutaan helsingissä ja minä käytin lapsia veljeni loman aikana uimassa, lintsillä, korkeasaaressa, suomenlinnassa ym. Ja jos lapsilleni jotain ostin niin ei tullut mieleenikään jättää veljeni lasta ilman.

No eilen, kun veli palasi reissusta he jäivät meille vielä yöksi, kun eivät halunneet lähteä yötä vasten ajamaan kotiin (asuvat tampereella). He alkoivat siinä sitten levitelemään tuliaisia. Olivat ostaneet lapselleen karkkia, leluja ja vaateita ja toivat vielä itse kerätyn suuren simpukan. Ja meidän lapsille... ei mitään!!!

Ehkä olen nipo, mutta itse ainakin olisin vienyt toisillekin lapsille jotain syistä, että:

Lapsi oli toisessa perheessä hoidossa 2 viikkoa ilman mitään maksua.

Toiset lapset olivat paikalla, kun tuliaisia jaettiin.

Ja ihan muuten vaan on kiva ilahduttaa lapsia...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin asiasta päin näköä. Toivottavasti lukevat tätä palstaa ja ymmärtävät tästä miten juntteja olivat.

Lisäksi olisi kuulunut korvata edes 2 viikon ruoat lapselleen jos hoito on ilmaista. Sinulle lahjakortti jonnekin sekä tuliaset myös teidän perheelle.

Vierailija
2/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin asiasta päin näköä. Toivottavasti lukevat tätä palstaa ja ymmärtävät tästä miten juntteja olivat.

Lisäksi olisi kuulunut korvata edes 2 viikon ruoat lapselleen jos hoito on ilmaista. Sinulle lahjakortti jonnekin sekä tuliaset myös teidän perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaimokaan yhtään ajatellut.

Vierailija
4/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et pikku korvaus sit olis tarpeen ku noin kehtaa käyttäytyä

Vierailija
5/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin en olisi jättänyt 3-vuotiasta peräti kahdeksi viikoksi hoitoon, mutta kun nyt jättivät, niin heidän olisi tarjota rahaa lastenhoidosta, ruokakuluista ja noista lintsireissuista. En toki olisi sitä vastaanottanut, mutta ilman muuta olisi pitänyt tarjota. Lisäksi olisi EHDOTTOMASTI pitänyt tuoda tuliaiset niin teille kuin lapsillekin. Erityiseesti lapsille. Oli törkeää jaella niitä tuliaisia etenkin omien lastenne nenän edessä! Voisit sanoa suoraan (mutta kohteliaasti) siitä, että jatkossa jakavat tuliaiset vasta kotona tai tuovat niitä myös teidän lapsille.

Vierailija
6/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt tajuut jatkossa, että tollaisia kusipäitä ei kannata auttaa eli jatkossa et hoida heidän lastaan.

normaalilla jarjellä varustettu vanhempi ei jätä 3v. kahdeksi viikoksi jonnekkin hoitoon.

kannattaisi kuitenkin asioista sanoa, sillä muuten eivät opi, kun eivät näytä yksinkertaisesti tajuavan.

Vierailija
7/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin avoimesti sanonut olevani todella pettynyt, niin että sekä veli että hänen vaimo kuulevat. Ettäs kehtaavat. Sanot heille nyt että olet todella ihmeissäsi miten näin saattoivat tehdä. On mielestäni parempi sanoa heille asiasta suoraan mutta ystävällisellä tavalla, että olet pettynyt, kuin vaan yht äkkiä keksiä tekosyitä mikset halua nähdä tai hoitaa enää. Asia jää vaivaamaan tosi paljon jos et ota sitä suoraan puheeksi heidän kanssa. Ihmettelen kyllä tosi paljon miten kehtaavat, käsittämättömän törkeetä... !!

Vierailija
8/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin voisi käydä joku vastaava töppi. Tajusin juuri, että olisimme tosiaan voineet viedä vanhemmilleni jotain tuliaisia, kun lapsemme olivat heillä kolme päivää hoidossa ja me kävimme Lontoossa. Täytyypä ottaa vahinko takaisin ja viedä seuraavalla kerralla heille jotain kivaa.

Vierailija
9/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tälläiset pässit pääsee lisääntymään !

Vähintä on viedä tuliasia ja varmaan jotain ostitte sieltä Lontoosta joten viepä joku matkamuisto sieltä ja kukkapuska tms.

Vierailija
10/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteltiin ikävissämme lapsillemme tuliaisia, ettei muistettu ostaa mitään isovanhemmillemme. :(

13

Vierailija
11/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait sitä voi itselleen tuliaisia vaatia, mutta siitä ainakin voi sanoa että jakoivat lapselle ostetut tuliaiset ihan teidän lasten silmien alla. Siitä voisi sanoa että kyllä mekin otettiin teidän Matti Linnanmäelle mukaan eikä jätetty portinpieleen odottamaan ja jäätelöt ostettiin aina kaikille 3 eikä vain omille lapsille.

Vierailija
12/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vie aina tuliaisia perheeseen jonka kanssa olemme tekemisissä viikottain/kuukausittain, eli vierailemme suunnilleen vuorotellen toisillamme. Mutta jos menen kylään johonkin " harvinaisempaan" paikkaan, vien aina tuliaisia. Ei sen tarvi olla mitään suurta, viinipullo, kahvia, jäätelöä, mansikoita tms.... mielestäni on kyläilyyn kuuluva kohtelias tapa.

Itse kestitin taas viimeviikonloppuna sukulaisperhettä, joka tuli kolmeksi yöksi " täysihoitoon" ilman mitään. IHan erilainen maku olisi jäänyt vierailusta jos olisivat tuleet esim. jonkin edellä mainitsemani jutun kanssa.

Mutta: " teen niinkuin haluaisin muidenkin minulle tekevän" , ehkä se kantaa joskus hedelmää? Itse ainakin henk. kohtaisesti pidän antamisesta, silti vastalahja lämmittää vielä enemmän.

Vierailija
13/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti en olisi iljennyt sitä ehkä tehdä, mutta te saitte minuun sellaisen ärsyyntymisen ja varmuuden että olen oikeassa :)

Keskustelu meni suurinpiirtein näin:

Minä: En halua meidän välille mitään riitaa, mutta meille kaikille jäi siitä tosi pahamieli miten te käydyitte meillä.

Veli: Ai miten?

Minä: Olitte ostaneet lapsellenne niin paljon tuliaisia ja levittelitte niitä sitten meidän lapsien nenän edessä.

Veli: No ajateltiin ettei " Vili" jaksa odottaa kotiin asti, että näkee tuliaisensa.

Minä: No minun mielestä teidän olisi pitänyt säästää tuliaiset kotiin jos ette edes meidän lapsille mitään tuonut.

Veli: Joo... (pieni hiljaisuus) Oltais me teidänkin lapsille jotain tuotu, mutta tuli niin kamala kiire niiden tuliaisten kanssa, että hyvä kun kerettiin Vilillekään mitään ostaa.

Minä: No tuota en kyllä usko, kun Vilille olitte kumminkin niin paljon kaikkea ostanut. Eikä siinä mitään tottakai saatte ostaa lapsellenne niin paljon, kuin haluatte, mutta ei niitä olisi tarvinnut meillä sitten levitellä ja esitellä.

(Tässä välissä Veljen vaimo kysyy, kuka soittaa ja veli vastaa " Mervi vaan kysyy miksi ei ostettu heidän lapsille tuliaisia" )

Minä: Joo, no turha kai tästä on jauhaa, enkä minä mitään teiltä tarvitse kerjätä... Sanonpa vaan, että minä yritin tehdä teidän lapselle oikein hauskan kaksiviikkoisen käyttämällä kaikissa kivoissa paikoissa ja ostamalla karkkia ja vuokraamalla piirretyn. Mutta te saitten meidän lapsille vain pahan mielen! Ihan sama minusta tai miehestä, mutta voisitte tekin vähän nenäänne pidemmälle ajatella ja olisitte vaikka antaneet meidän lapsille edes jotkut karkit niistä teidän monista ostamistanne. Huonosti käyttäydyitte!

Veli varman miettii, että olen nipo, joka haluaa kaiken omille kultamussukoilleen. Mutta todellisuudessa meidän lapset olisivat olleet tyytyväisiä ihan vähäänkin, mutta tottakai tuollaisesta käytöksestä tulee paha mieli!

Tuo käytös meillä ja puhelu avasivat ihan uuden puolen veljessäni mitä en ole ikinä ennen nähnyt. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi