Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eppari ja repeämä - kauanko kestää toipua entiselleen?

Vierailija
15.07.2007 |

Tai edes suht kivuttomaksi? Nyt vielä kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen tuntuu siltä, kuin koko alakerta olisi jyrätty ihan romuksi. Istuminen on vaikeaa, tykyttää ja jomottaa, minkäänlainen pinnistäminen ei onnistu, kun tuntuu että tikit lentävät ja haavat repeävät. Mistään tulehduksesta ei kuitenkaan ole viitteitä.

Miten muilla on toipuminen edennyt?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen oli kans noin 2 viikkoa et istuin lähestulkoon normaalisti!

Vierailija
2/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kudostyyppisi on siis aika joustamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkankin venymättömyyden kanssa. Mulle ei ole tullut kahdesta raskaudesta raskausarpia, ei tehty epparia ja repeämääkin tuli vain kahden tikin verran. On siis hyvä ja joustava iho-/kudoslaatu.

Vierailija
4/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee helposti raskausarpia. Mutta esikoisen synnytyksestä selvisin pienellä repeämällä, 2 tikkiä. Kuopuksesta ei tullut mitään.

Vierailija
5/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epparin ja repeämisen jälkeen pystyin istumaan heti ja yhdyntäkin onnistui muutaman viikon päästä. Ei ollut kipuja oikeastaan ollenkaan. Raskausarpia ei tullut edes viidennessä raskaudessa.

Vierailija
6/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ne, jotka kirjoittavat Seksi-palstalla otsikon " Frigidit äidit" alla!!!!

Vierailija
7/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tehtiin 1. synnytyksessä eppari ja silti repesin emättimen sisältä sivulle päin. Toisessa synnytyksessä tulikin vain pieni pintanaarmu vanhan epparin kohdalle. Eli ensi kerralla voi sinullakin mennä ihan hyvin! :)

2

Vierailija
8/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestäessä alle kymmenen minuuttia. Epparilupia tai muitakaan toiveita ei paljoa kyselty, enkä kyllä ehtinyt moisia (tai mitään muutakaan) ajattelemaan.

Menikö teillä todella puoli vuotta ennen kuin kokeilitte yhdyntää? Tämän hetkisten tuntemusten perusteella minäkin sanoin miehelle, että palataan seksiasioihin joulun aikaan, mutta heitin sen enemmän vitsillä kuin tosissani.

Vierailija
9/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanahkani on kamalan näköinen (yksi lapsi ennestään, nyt odotan toista rv:t 40+4). Esikoisen saatuani vielä monen kuukauden jälkeen yksi pikkulapsi kysyi uimahallissa äidiltään, että miksi tuolla tädillä on raitainen maha? Ihanaa! :(

Repesin ekaa synnyttäessäni myös pahasti. Eppari, välilihan repeämä ja emättimen repeämä. Näitä ommeltiin yli tunti kun itse synnytys kesti vain kolme eli ilmeisesti tuli liian vauhdilla.

Mulla oli myös paraneminen tosi hidasta ja kaiken lisäksi olen vielä jotain harvinaista kudostyyppiä, jolla sulavatkaan tikit eivät sula... Eli monenlaista yhteensattumaa tapahtui mulle. Tikit sitten poistettiin melkein kolme kk:tta synnytyksen jälkeen, kun valittelen ihmettelevälle neuvolan th:lle, että tikit vieläkin pistelee.

Ekat yhdynnät sattui kamalasti puolisen vuotta ja istuminen ja kävelykin ainakin pari kuukautta (tietysti sulamattomati tikit vaikuttivat). Yhdyntäkipuihin auttoi kyllä kivasti vauvaöljy joka teki paikoista liukkaammat.

En halua pelotella kommenteillani, mutta mulle sattui esikoisen kanssa näin ikävästi. Onneksi taidan olla aika harvinainen.

Vierailija
10/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdimme lomamatkalle (istuin suunnilleen koko vvkl putkeen autossa jne) Seksiä harrastimme 3 viikkoa synnytyksestä, ois saattanut aiemminkin onnustua

Vierailija
11/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekkin siis tehtiin eppari,mutta repesin oikealta sivusta silti,raskausarpia minulla ei kyllä ole oikeastaan ollenkaan!

Ap,ei siis mennyt 6kk ennenkuin kokeilin,mutta meni 6kk ennenkuin onnistui :( mutta minulla tuli siis todella paha repeämä,nukutuksessa ommeltiin..

t. 3

Vierailija
12/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin eppari, mutta sen lisäksi eppari repesi lisää ja tuli toinenkin repeämä. (Vauvan sydänäänten laskun takia vauva revittiin puoliväkisin imukupilla ulos).

1,5 viikkoa söin Buranaa. Sitten ei enää koskenut. Istuminenkin alkoi luonnistumaan.

3 viikkoa synnytyksestä seksiä ensimmäisen kerran. Huomasi, ettei alapää ihan normaali ollut, mutta ei varsinaisesti sattunut.

Nyt 6 viikkoa synnytyksestä, ja seksi edelleenkin tuntuu joissakin asennoissa epämiellyttävältä. Onneksi on kuitenkin liukuvoide keksitty!

Minulla tuli paljon raskausarpia.

Vierailija
13/13 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla:

Mulla kolme alatiesynnytystä takana, joista ekassa tehtiin eppari. Yhdyntää eka kerran 3vkoa synnytyksestä ja tuntui ensin aika ikävältä, pikku hiljaa parani niin että muutamanseuraavan kerran jälkeen tuntui jo hyvältä. Vasta puolen vuoden jälkeen eppari ei haitannut yhtään, eli siihen asti aiheutti eppariarpi jonkinlaista hermoärsytystä kyllä, muttei estänyt saamasta orgasmia ja nauttimasta seksistä. Liukuvoiteet oli kyllä aivan must.

Tokassa repesin (nopea synnytys), parani nopeammin kuin eppari. Kahden viikon jälkeen yhdynnässä, ja tuntui suht ok:lta, siitä saman tien alkoi hyvä seksielämä. Ei mitään hermoärsytystä, eli repeämä parani tosi nopeasti.

Kolmannessa ei tullut mitään repeämiä eikä tehty eppariakaan. Tässä kolmannessa sanoin kätilölle, että toivoisin/haluaisin että ei tulisi repeämiä, jotta toipuminen olisi mahdollisimman nopeata, joten koko ponnistusvaihe hoidettiin hitaasti ja hartaasti (onneksi vauvan tila oli koko ajan hyvä joten se kävi päintä), pää kävi monta kertaa suulla venyttämässä pikku hiljaa paikkoja valmiiksi ja se toimi! Kahden viikon päästä taas yhdyntää ja heti tuntui hyvältä.

Joka kerran on eka kerta synnytyksen jälkeen tuntunut paikat ensin väljiltä, mutta tosi nopeasti muutaman viikon jälkeen ovat palautuneet normaalin tiukoiksi, kun vain ollaan harrastettu seksiä suht säännöllisesti (3-4 krt/vko).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan