Ahdistaa nyt jo kun miehen kesäloma päättyy
kahden viikon päästä. Koko kesä on mennyt sekavissa tunnelmissa, saimme vauvan alkukesästä ja mulla on ollut mielenterveysongelmia :( Mitenhän pärjään taas lasten kanssa yksin kun miehen loma päättyy..?! :/
Kommentit (7)
Voisit saada perhetyöntekijän lastensuojelun kautta, ota yhteys neuvolaan ja kerro ongelmistasi, hienoa että tiedostat tilanteen ja haluat apua.
Kun olet saanut asianmukaista kuntoutusta ja paranet voit hoitaa lastasi paremmin, kyllä asiat järjestyvät. Muista kertoa huolestasi..
Onko sinulla muuta tukiverkkoa? ystäviä, sukulaisia? lapsen kummit? isovanhemmat?
Siltikin jännittää. Mutta toisaalta, onhan tässä VIELÄ kaksi viikkoa aikaa, jos siinä vaikka ehtisi parantua vähän.
ap
varsinkin kun on ensimmäinen lapsi, onko kyseessä esikoinen?
Minulla oli varmaankin jonkinlaista masennusta ensimmäisen ja toisen lapsen jälkeen, silloin vaan ei puhuttu, lähes 17-v sitten niin avoimesti. Ei ollut nettiä ja kaksplussa- ja vauvalehtiä lueskelin :)
Minulle suuri apu tuli isoäidistäni ja mieheni isoäidistä, kun oma äiti oli silloin vielä työelämässä eikä jaksanut tukea minua.
Pääasia, että et jää yksin murehtimaan ja tosiaankin 2 viikossa voi toipua, älä murehdi nyt tätä aikaa, vaan nauti ja voimaannu. Jaksaisitko käydä äiti-lapsi tapahtumissa, kerhoissa yms?
Kaikkea hyvää sinulle toivottelee nro 3
Muistan kun olimme kävelemässä vaunujen kanssa erään ystäväni kanssa, siinä juteltiin vauva-arjesta ja tokaistiin toisillemme : " ai, hitto kun masentaa ja mies ei ymmärrä." Ja toinen: " niin muuten masentaakin, miten voikin masentaa näin paljon..." Meillä ei ollut muita sanoja ja jotenkin siitä sitten ollaan sinnitelty ajan kanssa. Minusta on hienoa, että nykyisin uskalletaan hakea apua ammattilaisilta.
Kävi niinkin ikävästi, että kun pitkän harkinnan jälkeen suostuin mielialalääkkeisiin, ne olivatkin minulle sopimattomat ja nyt sitten sinnitellään niistä aiheutuneen mielenterveyden häiriön kanssa. Huoh...
ap
Oletko kysynyt kuntanne kotipalvelusta, jos saisit kodinhoitajan käymään? Vanhemmat lapset voisivat myös mennä päivähoitoon vedoten noihin mielenterveysongelmiisi.