Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos aloitan työt ja rahaa jää ylimääräistä enkä tykkää shoppailla koska olen minimalisti? Niin mihin ne rahat laittaa?

Vierailija
13.12.2023 |

Säästäkään en halua

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Juttusi on tosi uskottava

Vierailija
2/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuun ja elämyksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tyhmä pitää olla, jos ei halua säästää. Ei nimittäin ole minimalistillekaan jääkaapit jne. ikuisia. 

Vierailija
4/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilille ne jää ja aikoinaan valtio perii.

Vierailija
5/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle! Keksin kyllä paljonkin käyttöä :)

Vierailija
6/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina vähentänyt työntekoa, kun siihen on ollut varaa. Nykyään 40%.

Vierailija
7/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssiin 

Vierailija
8/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sijoitan indeksirahastoon ja lopetan työnteon, kun on tarpeeksi. 

Vierailija
9/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon säästänyt. Nyt on 60 000 säästössä. En pidä itseäni minimalistina, ei vaan ikinä tee mieli ostella mitään. Ei kiinnosta pätkääkään mitkään merkkilaukut ym vaan kotisohva paras. Työ imee niin tehokkaasti mehut, etten vapaa-ajalla edes jaksaisi shoppailla/tehdä mitään kallista.

Oon aatellu et saa sitä olla pahan päivän varaa. Ei tästä elämästä ikinä tiedä. Työelämää vielä 25 vuotta edessä, vaikka en jaksaisi enää päivääkään. Jos irtisanon itseni niin pärjään kyllä. 

Vierailija
10/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin sijoituksiin kunnes tilanne oli se, että pystyin vähentämään työntekoa ja silti tienaamaan enemmän kuin kokoaikaisena. Lopullinen tavoite on olla taloudellisesti rippumaton. 

Vierailija
11/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee laskuihin. Tuet loppuu, ja joudut maksaan kaiken. Sitten mietit miksi käydä töissä. 

Vierailija
12/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita? Mulla menee kiinteisiin kuluihin (sisältäen ruuan ja laskut) noin tonni kuussa, sen ylijäävän pari-kolme tonnia sijoitan. En halua ostella mitään turhaa ja harrastukset on suht halpoja, mutta rahojen makuuttaminen tilillä olisi typerää, niin siksi teen näin. Aina välillä voi sitten hankkia jotain kalliimpaa, oli se sitten auto, mökki, taidetta jne.

Vierailija
13/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön ja ennenpitkää sijoituksiin. Säästöt luo turvaa ja antaa mahdollisuuksia. Raha ei tuo onnea, mutta kyllä se rahallisesti turvattu elämä aika mukavaa on.

Vierailija
14/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttämään päihteitä, aikakin kuluu rattoisasti. 

Vierailija
15/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöön tuli kolmen vuoden sisään ikkunaremppa ja putkiremppa. Olin hyvin kiitollinen, että oli säästössä rahaa. 

Vierailija
16/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita minimalisti  ja pikku tuhlari keskustelemaan. On helppoa olla minimalisti jos peruskulut maksaa joku toinen. 

Vierailija
17/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaa oon lämmittänyt niillä.

Vierailija
18/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoita? Mulla menee kiinteisiin kuluihin (sisältäen ruuan ja laskut) noin tonni kuussa, sen ylijäävän pari-kolme tonnia sijoitan. En halua ostella mitään turhaa ja harrastukset on suht halpoja, mutta rahojen makuuttaminen tilillä olisi typerää, niin siksi teen näin. Aina välillä voi sitten hankkia jotain kalliimpaa, oli se sitten auto, mökki, taidetta jne.

Öö mitä sun laskut sisältää jos saan tiedustella? Paljon esim. asumiskuluihin menee?

Tässä mun kulut. Asuminen 200€ ruokaan perheelle ja itselle n. 500€. Autovakuutukset ja bensa 700€. Muut laskut n. 100€.Muut säästöön sitten, joista sitten käytän johonkin kivaan perheelle. Satunnaiset ostot n. 50/kk itselle tai lapsille jotain.

Netto n. 2500/kk.

Vierailija
19/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyteen? 

Vierailija
20/43 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitain sijoituksiin. Käteen jää palkkatöistä pari tonnia kuussa, ja siitä melkein puolet menee rahastoihin. Totuin köyhänä pitämään kulut kurissa ja hyödyn siitä nyt. En tiedä vielä, mitä rahoilla teen, mutta eiköhän tässä jotakin keksi.