Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten juhlitte lastenne nimipäiviä?

Vierailija
14.07.2007 |

Tuleeko vieraita? Herkkuja? Lahjoja, minkä arvoisia? Kivaa tekemistä?

terveisin Saara-tytön äiti... nimpparit lähestyy

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatetaan sydä kakkua ja lapset saa tavallista enemmän karkkia ja lahjat, mutta ei me ketään kutsuta kylään.

Vierailija
2/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan eikä kaikilla lapsillani edes ole nimipäivää kun on harvinaisempi nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ihan pientä lahjaksi tyyliin saippuakuplasetti.

Vierailija
4/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään lapsena tottunut juhlimaan nimipäiviä, enkä sitä kaivannutkaan!

Vierailija
5/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan mummot ja papat sekä läheisimmät tuttavaperheet kakkukahveille. Lapsille tietysti omia herkkuja. Lahja on pikkuisen pienempi kuin synttärilahja - viimeksi ostimme tytölle My Little ponin maksoi muistaakseni 19,90.

Juhlia on niin vähän, että kyllä nimppareita pitää juhlistaa!

Vierailija
6/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän teillä sitten synttärilahjat maksaa???

Vierailija
7/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan kiva sitä on välillä juhlia ja meillä kun lapset saa leluja lähinnä vain juhlapäivinä.

Vierailija
8/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlitaan pienimuotoisesti.

Aamulla saa pienen lahjan, ei todellakaan mitään kallista. Tämä tapa tulee jo omasta lapsuudenkodistani, miehellä ei tälläistä tapaa ole ollut mutta hassua kyllä, mies saa vanhemmiltaan toisen nimensä nimipäivänä lahjan, musta hassua. Mun vanhemmat muistaa nimipäivänä sekä minua, miestäni että lapsiamme, jos ei lahjalla niin ainakin kortti tulee, joka on ihan kiva yllätys =)

Itse en ole saanut mieheni vanhemmilta koskaan mitään onnitteluita... no empä minäkään anoppia jaksa onnitella,

Vierailija
9/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimpparit on juhannuksen aikoihin, joten tarjoan kakkua niille, joita sattuu lähistöllä olemaan, ja isovanhemmat usein muistavat jollakin lahjalla. Eka lapsenlapsi kummallakin puolella... =) Oma lahjamme saattaa toisaalta olla vaikka pikkuauto, joten ei mitään valtavaa. Toisaalta joulu ja syntymäpäivä ovat melkein nipussa, joten nimipäivä puoli vuotta erillään on ihan hyvä aika lahjoa jollakin sellaisella, joka muutenkin tulisi hankittua.

Miehen puolella on enemmänkin tuota nimpparien juhlimista, miehen vanhemmat muistavat jopa miehen toisen nimen nimipäivän... Omasta mielestäni nimpparit ovat hyvä syy kutsua joku perheenjäsen kahville, mutta ei se nyt mikään juhla ole.

Vierailija
10/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan tehdä jotain parempaa jälkkäriä tai jopa ihan jonkun kakuntapaisen.

Lahjoja ei anneta. Siinä on mun mielestä se raja, jossa NIMPPARIEN juhliminen menee yli. Synttärit kun on ihan erikseen.

Vierailija
11/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan isovanhemmat ja kummit kahville. He yleensä tuovat kukin lahjan, joten välillä meininki on kuin synttäreillä. Esim. tänä vuonna tyttö sai lahjaksi

pyörän.

Olen kuitenkin ajatellut, että juhlia on niin vähän eli miksikäs ei nimppareita voisi pienimuotoisesti juhlistaa. Onpa hyvä syy kutsua ihmisiä kylään :)

Vierailija
12/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla lahjojen kalastelija kun oikein kummit pitää nimpparien takia paikalle kutsua eli siis käskeä.

Vierailija
13/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

En ala tässä sen tarkemmin selittämään, mutta ihan iloisin mielin kaikki ovat kutsuihimme tulleet.

Ja itseasiassa tuo nimpparien vietto otettiin käyttöön, kun aloimme käymään kummityttömme (lapsiemme kummien lapsi) nimppareilla.

Vierailija
14/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saatetaan ostaa kotiin jotain lasten herkkua. Siis jotain pientä, ei mitään kakkua sun muuta. Kerran lapset halusi metsäretkelle ja grillattiin sitten siellä. Jotain tällaista pientä... Ei yleensä osteta lahjoja.

Vierailija
15/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kirja, joita olen jemmannut kaappiin kirjakerhoista. Yleensä isovanhemmat myös käyvät kahvilla. Tarjolla usein kaupan antimia tai jäätelöä, harvoin kakkua, kesällä mustikkapiirakkaa. Jos joku isovanhemmista ei pääse nimppareille, ei ole niin vakava juttu kuin synttäreiltä pois jäänti. Onnittelevat kuitenkin ainakin puhelimitse.

Vierailija
16/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten synttärilahjat maksavat 50-70 euroa.

Vierailija
17/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltakahvilla jotain herkkua, sytytän kastekynttilän ja lapselle on lahja. Yleensä ei käy vieraita.

Vierailija
18/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko paikkakuntakohtaista tms. Meillä ainakin siksi, että syntymäpäivät on olleet sellaisina aikoina, että " lastenkutsut" on ollut tosi vaikea järjestää.

Omalle muksulle olen järjestänyt nimipäiväkutsut - siis ihan kutsuttu sukulaisia ja kavereita kylään. Vähän kuin synttärit.

Lahjojen arvosta en osaa sanoa. Kukin tuo mitä tuo tai ei haittaa vaikka ei toisikaan. Itse emme anna lapselle nimipäivälahjaa emmekä muuten edes syntymäpäivälahjaa. Lahjoja tulee niin paljon muutenkin. Eikä hän ole meiltä odottanut lahjoja. Ostamme hänelle jotain " tarpeellista" sen sijaan. Ja leluja hän saa ilman juhliakin.

Vierailija
19/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jotenkin muistetaan nimpparitkin. näin kesällä teen mansikkakakkua ja syksyllä omppupiirakkaa vanilijakastikkeella tms..ja jokin pieni lahja annetaan. harvoin ketään vasiten kutsutaan mutta usein joku mummoista,papoista, kummeista piipahtaa vierailulle.

sisaruksillekkin toisten nimpparit on tärkeät, mielellään askartelee toisilleen kortit ja antaa onnitteluhaleja! kivahan se on arjen keskelle jotain pientä juhlaa!

Vierailija
20/28 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on parinkin syytä: ensinnäkin, kaksosemme joutuvat jakamaan lähestulkoon aina kaiken, jopa siis sen syntymäpäivän. Haluamme että molemmilla lapsilla on edes yksi " oma päivä" ja näin ollen se on siis nimipäivä on oikein hyvä juhlapäivä!

Ja toisekseen, elämässä ei ole juhlia koskaan liikaa!!!

ja niin, itse kysymykseen kuinka juhlitaan... on kakkua ja jotain muuta kahvileipää ja jotain (pientä)lahjaksi. Ketään ei vartavasten kutsuta käymään, mutta isovanhemmat/kummit tietävät että kakkukahvia on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi