Minkä ikäinen vauva oli kun lähdit ekan kerran viihteelle?
Ja miten isä/muu hoitaja pärjäsi vauvan kanssa?
Oliko mukana vielä yösyömisiä vai miten hoiditte ne?
Kommentit (10)
vaan nukuin. Imetin vielä silloin, eli vauva oli hoidossa vaan n. 8tuntia äidilläni, joi myös pullosta, eli syötöt meni sillä.
" Viihteelle" lähdin ekan kerran vauvan ollessa 2kk, oli luokkakokous. Olin selvinpäin ja heti kun tuli ilmoitus aamulla että vauva on herännyt, läksin imettämään, oli niin tukala olo..:/
Aika heikkoa on jos ei pysty lapsen isään luottamaan.
En muista milloin lähdin, käyn baarissa kerran kahdessa vuodessa.
Ja huom! vauvoilla ei ollut mitään hätää!
Luulin, että puhutaan tilanteesta, jolloin viihteelle lähteminen on mahdollista.
Mun mielestä on eroa isän ja äidin välillä, ei niin, että äiti olisi parempi, vaan, että tietyt asiat vain vaativat äidin läsnäoloa.
AP:lla tuli vaan mieleen, kun itse olen lähdössä ja imetän vielä öisin joskus (vauva ei kyllä tarvitse sitä ruokaa kun on sen verta iso jo ja syö puurot yms.) että miten täällä pärjäillään.
että jos vauva ei juo pullosta niin silloinhan äiti ei voi edes lähteä? Eikö tässä puhuttukaan tilanteesta, jolloin se ylipäänsä on mahdollista?
Imetys ei kuitenkaan estä miestä hoitamasta muuten vauvaa tasavertaisesti. Siksi ihmettelin, miksei miehen pärjäämisestä pitää olla huolissaan sitten kun äiti ensimmäistä kertaa pääsee lähtemään viihteelle.
T.7
vaikka vauva periaatteessa ei edes yöllä sitä maitoa tarvitse. Ja vieroitustakin tässä pitäisi harjoitella, joten on ehkä parempi etten ole kotona, mutta silti...
Eli sitten, kun lapsi söi kunnolla jo kiinteitä, pääsin ekoja kertoja pidemmäksi ajaksi irti. Taisi olla 9-kuinen, kun oltiin miehen kanssa viihteellä, mentiin mummolaan vauvan luo yöksi.
toka ehkä 1v 6kk, kolmas on viettänyt yönsä minun kanssani, on nyt 1v.
Mulla ei ole enää kymmeneen vuoteen ollut mitään haluja lähteä viihteelle yöksi ja nämäkin lasten yökyläilyt ovat olleet ihan mummojen omasta halusta ottaa lapset mökille yöksi tai pariksi. Olen kyllä käynyt ystävien kanssa ulkona syömässä iltasella ja tullut kotiin ajoissa, se riittää mainiosti mun viihteeksi tai sitten ollaan oltu miehen kanssa muutama päivä matkoilla. Myös mies ei käy " juhlimassa" , hänelle riittää kerran kuussa muutaman vuorokauden työmatkat ulkomaille. Jostakin syystä myös kaikilla ystäväperheillä täsmälleen sama juttu, ollaan noin 30-37 vuotiaita.
Mummi antoi tuttipullosta maitoa.