Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan kuullut kenenkään sanovan mitään hyvää ylioppilaiden terveydenhuollosta?

Vierailija
05.09.2024 |

Nimittäin kun itse muistelen niin aika harvinaista se taitaa olla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, joskus ehkä 30 vuotta sitten.

Vierailija
2/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Hoito on hyvää ja halpaa. Ainakin itse olen aina saanut apua, kun olen tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan ok vuonna - 94. Kaikki ensimmäisen vuoden opiskelijat kutsuttiin sekä terveystarkastukseen että hammastarkastukseen. 

Vierailija
4/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla se toimi hyvin. Nykytilanne on surkea.

Vierailija
5/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin erittäin tyytyväinen YTHS:n palveluihin 80-90-luvuilla. Gradun viimeistelyn lomassa kävin tarkistuttamassa kroppani hampaita myöten, ja maksoin yhteensä 5 markkaa.

Vierailija
6/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Hoito on hyvää ja halpaa. Ainakin itse olen aina saanut apua, kun olen tarvinnut.

Missä paikkakunnalla pääsee hoitoon asti? Useimmiten ei pääse edes jonoon. Tytär olisi halunnut hamnastarkastukseen mutta kun oli käynyt juuri 3 v(!) sitten niin ei nyt pääse. 

Vierailija
7/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin maksutta magennttikuvaukseen YTHS:n kautta. Välilevyn pullistuma hoidettiin hyvin. Samoin hammaslääkäripalvelut oli erinnomaiset, tämä siis 1990-luvulla.

Vierailija
8/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär on nyt kyllä kehunut. "pääsee helpommin kuin julkislle". Pääsi hammaslääkäriin, kävi gyneasioita hoitamassa, joku muukin oli...

Vierailija
9/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tytär on nyt kyllä kehunut. "pääsee helpommin kuin julkislle". Pääsi hammaslääkäriin, kävi gyneasioita hoitamassa, joku muukin oli...

YTHS on julkinen.

Vierailija
10/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni on aina ohjattu muualle. Itsellä viime talvena paha poskiontelotulehdus ja poskiontelot olisi pitänyt tyhjentää. Lääkärille olisin saanut ajan 3kk päähän. Omalla terveysasemalla pääsin lääkärin paikkeille samana päivänä.

Härskeintä on se, että opiskellessa sinun on pakko(!) maksaa tuosta "terveydenhuollosta", jota et ikinä sieltä saa.

Vierailija
11/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YTHS on julkinen.

Ei ole. Se on säätiö. Säätiöt ovat lainsäädännöllisesti yksityisiä.

Tällä nimenomaisella säätiöllä ei tosin ole omaa pääomaa (tai se on mitättömän vähäinen), vaan se toimii 70 valtion rahoituksella ja 30% opiskelijoiden terveydenhoitomaksuilla.

Vierailija
12/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla se oli varmasti hyvä, mutta nyt kun on korkeasaarikin palveluiden piirissä, niin jonot ovat järjettömät.

Vierailija
13/13 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin yliopistossa 10 vuotta sitten ja valmistuin 4 vuotta sitten. Koko opiskeluni ajan YTHS toimi tosi hyvin, ajan sai nopeasti ja yleensä jo samalle viikolle. Hammaspuolella oli vähän pidemmät jonot, mutta sieltäkin sai ajan, eikä jätetty roikkumaan odottamaan aikaa. Omien kokemusteni jälkeen toki on mukaan otettu AMK-opiskelijat, mikä on kuulemma huonontanut tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi