Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Teetkö itse ruoat ja sairastellaanko teillä?

Vierailija
30.06.2007 |

Mä olen ollut 5 vuotta kotona ja tehnyt itse ruoat (pääasiassa, muutamaa poikkeuksetta lukuunottamatta). Ja meillä ei ole ollut mitään sairauksia, ei ripulia, ei oksennustautia, ei kuumetta, ei flunssaa, ei MITÄÄN.

Mites muilla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei meillä ainakaan ruoasta ole johtunt.

Vierailija
2/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tehdään ruuat pääasiassa itse, ja ihan ollaan normaalisti sairastettu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan tuntuu, että päivässä jää itselle yksi tunti ja sekin on työmatkat. Minulla on vain yksi lapsi, mutta me olemme tosi terveitä. Syömme valmista take away pitsoista eineksiin, mutta todella paljon ihan tuoretta ruokaa = heviosastoa myös. Lähes kaikki välipalat ovat hedelmiä ja vihanneksia. Lapseni vaikuttaa potentiaaliselta kasvissyöjältä. Meidän pöydässä näkyy myös nakkeja ja ranskalaisia, muttei kovin usein. Lapsi nyt neljä ja viime talvena ei ollut edes kunnollista nuhaa. Vatsatauteja ei meillä ole ollut. Luulen kyllä, että meillä käsipesu pitää pöpöt loitolla. Lapseni on luontaisesti siisti itsekin. Koti saattaa tosin olla hujan hajan, mutta pesemme käsiä aina ulkoa tultua ja tarhallaan ollaan myös tarkkoja sen suhteen.

Vierailija
4/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 perhettä ja he sairastavaqt paljon. Ajattelin vaan, tehdä tästä yleisemmän otoksen. Itse uskon luomuruoan ja kotiruoan terveellisyyteen ja liikunnan mkerkitys on myös ymmärretty meidän perheessä.

ap

Vierailija
5/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sairastelu ole suoraan johdettavissa ruoan " laadusta" . todella yksinkertaista ajattelua sinulta!

Vierailija
6/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskon, että puhtaat hyvät raaka-aineet on ihmisellle hyödyllisiä samoin hyvät rasvat jne.

Vierailija
7/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syö työ-/hoitopaikoillaan vähintään yhden aterian päivässä. Ei sairastella. Lapsi on ollut nyt puolisentoista vuotta tarhassa ja sairauden takia ollaan oltu kotona n. 7 päivää.

Vierailija
8/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten luomua tai eineksiä niin kyllä ylensyönti on pahinta. Lihavuus on elintasosairaus ja johtaa moniin muihin sairauksiin. Minä käytän kyllä eineksiä ja puolivalmisteita, mutten ymmärrä limun, sipsien ja karkkien suurkuluttajia. Ne on paljon epäterveellisempiä, kuin se, että toisinaan ostaa valmista. Meidän herkut on vihanneksia ja hedelmiä ja jäätelö oikeastaan ainut pahe. Lapset rakastavat luontaisesti karkkien sijaan banaania, vesimelonia, mansikoita jne....ja banaania kätevämpää ja terveellisempää mukana kulkevaa välipalaa ei olekaan.

Vierailija
9/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna lapsi 3v tosin ei ollut kuin pari päivää flunssassa. Me aikuiset kyllä on sairastettu parikin flunssaa ja miehellä oli jotain vatsaflunssaakin.

Yritän itse välttää sellaisia lisäainepommeja kuten mehujuomat ja karkit. Samoin limua on erittäin harvoin tarjolla.

Vierailija
10/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itselläni on laktoosiintoleranssi, porkkana ja pähkinä allerigiat, joten valmiina ei ostella. Meillä myös lapset on terveitä, mutta meillä pestään kädet aina kun tullaan ulkoa sisään ja jos mennään syömään jotain. 6 vuotias näyttäisi tulevan kasvissyöjäksi, mutta onneksi vielä hedelmäisissä ja kasvispohjaisissa kastikkeissa herralle uppoo myös liha :) Muille 3 lapselle kelpaa vielä kaikki :D Meillä vielä tohon itse tekemään ruokaan vaikuttaa lisäksi se, ettei mies halua syödä mitään valmista, vaan kaikki on tehtävä itse ;)

Myös auttaa asiaan, etten ole noin muuten yli hygieeninen, vaikka siivoankin päivittäin ja luuttuan lattiat vähintään joka toinen päivä.

Vierailija
11/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme myös paljon vihanneksia, hedelmiä ja marjoja, pähkinöitä, siemeniä ja täysjyväviljaa.

Silti aika ajoin sairastamme kovastikin, esm. viime keväänä oli flunssakierre. Antibioottikuureja on kuitnkin ollut kummallakin lapsella vain yksi koko elämänsä aikana, niidenkin välttämättömyydestä olisi voinut keskustella.

Sairastelun suhteen näkisin asian olevan riippuvainen hoitopaikasta, kerhosta ne tartunnat näyttävät olevan peräisin. Kotihoidossa olevat lapset sairastavat vähemmän.

Vierailija
12/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurimmaksi osaksi itse tehdään. Ehkä kerran viikossa lapset saavat esim. pakastekalakeittoa. Ja kyllä me jonkin verran sairastellaan. Minä itse tosin erittäin vähän, mies ja lapset enemmän.

Vierailija
13/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä sairastellaan. Aikuiset ei juurikaan, ehkä kerran vuodessa joku flunssa mutta lapset sitten enemmän. Kuopus 1v ihan normaalisti, ehkä vähän enemmänkin, jokatapauksessa useamman kerran kerennyt jo olla kipeänä. Esikoinen paljon ja sairaalahoidossakin useaan otteeseen. Esimerkiksi tuossa syksyllä/talvella oli keuhkokuume 3x lyhyen ajan sisällä.

En tiedä mitä merkitystä ruualla on tuohon terveyteen, mutta uskon kuitenkin että terveellisestä, puhtaasta ruuasta lapsi saa tarvitsemansa ravinnon ilman turhia lisäaineita ja tämän avulla jaksaa ja voi paremmin.

Vierailija
14/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään paljon vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Ehkä n. kerran viikossa jotain einestä, esim. pinaattilettuja tai kasvishernekeittoa. 1-vuotias syö pari kertaa viikossa purkkiruoan, muuten teen kaiken itse.

Vierailija
15/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravinnetta vielä lisäksi??

Vierailija
16/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tästä ollut apua, että kakka on pysynyt kovana, mutta ei siitä kaiketi haittakaan ole ollut.

Niin ja ap:n lapset ovat 11 ja 3

Vierailija
17/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks-yhteen-johtopäätöksiä.

onneks olkoon ap sun nokkeluudesta

t: just verilettua syövä. enkä tehny niitä ite

Vierailija
18/18 |
30.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee yks-yhteen johtopäätöksiä vaan pohdiskelen, mikä on terveytemme salaisuus.. Onko se jotenkin luvatonta ja ketä se voi loukata!?

ap