17v tytär ystävän kanssa kreikkaan lomalle, uskallanko antaa luvan
Kommentit (28)
esim. minut olisi ihan hyvin voinut päästää vaikka 15-vuotiaana eikä mitään ongelmia olisi tullut. Mutta jos taas on tietyn tyyppinen tyttö eli varmaan istuisi baareissa ja kenties huvittelisi poikien kanssa niin en päästäisi. Se on totta, että vuoden päästä pääsee yksin (jos rahaa kaikilla ei ole omaa rahaa tuon vertaa), mutta en ottaisi riskiä, että päästän ALAIKÄISEN huvittelemaan jos tytöllä taipumuksia miesseuraan ja baareihin.
Tyttäresi on kuitenkin jo 17v ja jotain päälle eli eipä ole montaakaan kuukautta siihen maagiseen 18v ikään.
Tyttölapsi varsinkaan ei siinä iässä enää niin paljoa henkisesti kehitys että olisi jotenkin valtava ero siihen millainen on tavoiltaan.
Luottamusta peliin ja valistusta edell mainituista seikoista ja anti palaa!
Tästä tosin on aikaa jo 25 vuotta. Voi olla, että elämä ei ole enää niin rauhallista kuin silloin. Lisäksi olin absolutisti, joten ei tullut alkoholisekoiluja vieraissa paikoissa. Toisaalta faktaa on, että olin 17v ja interraililla.
Itse tiedän useita tapauksia, jotka kaverin kanssa etelään päästessään olisivat jopa HENGENVAARASSA juomisen ja tuntemattomien mukaan lähtemisriskin takia. Voi mennä 18-vuotiaana, mutta ei kuitenkaan tarvi ottaa ylimääräistä riskiä jo nyt vaan siirtää sitä koko ajan myöhemmäksi niin pitkään kuin vielä on mahdollisuus eli 18 ikävuoteen asti ja silloinkin voi vaatia, että nuori matkustaa omilla rahoilla, joita hänellä ei ehkä vielä 18-vuotiaana ole matkaa ja käyttörahoja varten.
toki jos jotain sattuu niin eihän se paljon lohduta, vaikka olisi 25-v, mutta kuitenkin... Vanhemmat voi ainakin lohduttautua sillä, että aikuista ihmistä ei voi estää, alaikäistä voi.
, siihen ei varmaan montaa kuukautta.. mä varmaan laskisin jos on suht luotettavan oloinen. pitkät keskustelut ennen matkaa joissa painottaisin sitä, miten kovasti te luotatte hänen kykyynsä tehdä kypsiä ja fiksuja päätöksiä. periaatteessa kaikki se paha mitä reissussa voi tapahtua, voi tapahtua myös kotimaassa ja jossain vaiheessahan lasten on annettava aikuistua ja alkaa ottaa enempi vastuuta.
Olin jo silloin tosi fiksu, joten emme tehneet mitään tyhmää, paitsi mä join kerran alkoo, mutta kaverini oli vielä järkevämpi eikä juonut.
Käyttäydyin siis sen mukaan, että olin sen luottamuksen arvoinen.
Nykymeinigin aikana en omaani päästäisi todellakaan.
Riippuu siis ihan tytöstä, vaikka eihän sitä koskaan voi tietää millainen lapsi ihan todellisuudessa on.
kyllämä siihen aikaan Suomessa ryyppäsin kuin sieni, mutta osasin tosiaan matkalla käyttäytyä luottamuksen arvoisesti.