Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Artynyt paksusuoli , miten toimitte kun akkivessahata tulee ja vessaa ei lahistolla, muutenkin reissaaminen on tuskaa jos ei tiedossa vessaa?

Vierailija
12.07.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erikoislääkäri se sitten oli millä kävit? Itse olen käynyt pari kertaa työterveyslääkärillä, joka on antanut diagnoosiksi tän oireyhtymän ja sanonut että ei siihen mitään lääkkeitä ole, koita vaan elää sen kanssa :-( Olen kyllä kuullut että lääkehoitoakin on saatavilla, pitää varmaan mennä yksityiselle.



Vierailija
22/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä terveyskeskuksessa että työterveyshuollossa sanottu, että ei voi mitään. Painotettu, että se on psyykkistä... On siinä toki osa sitäkin.

Mutta jos kerran on lääkkeitä olemassa, niin miksi niistä ei kerrota. Minulla tämä vaiva alkaa jo rajottaa sosiaalista elämää, kun ei uskalla mihinkään lähteä.

T:11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletan, et se on teillä ekaks suljettu pois?

Siitä tulee nimittäin ihan täsmälleen samanlaisia oireita.

Vierailija:


päätyyppiin: ummetus- ja ripulityyppiin. Jos kärsii ummetuksesta, on apu yleensä helpompi saada eli kuitulisää kehiin vaan niin johan alkaa vatsa toimia. Ripulityyppi onkin sitten hankalampi. Itselläni alkoi 8 vuotta sitten oireilu kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oli jatkuvia todella pahoja ilmavaivoja, lähes päivittäinen ripulointi johon liittyi kouristelevaa kipua vatsan tyhjentyessä. Pahimmillaan kävin 10-15 krt päivässä vessassa. Ruokavaliolla ei ollut mitään vaikutusta, ihan sama mitä söi niin aina oli vatsa vesiripulilla. Kokeilin kuituja, vaiva vain paheni ja kouristelu senkun lisääntyi. Välillä oli parempia kausia, jopa vatsa kovalla mutta yleensä ripuli iski varoittamatta missä vain. Monesti ruokailu käynnisti tämän " käymisen" ja vatsan purnutuksen. Mm. suolistoäänet mulla oli todella äänekkäät, jatkuva kurina ja lorina. Nyt viimein tähystettiin eikä löytynyt mitään tulehduksellista sairautta ja diagnoosina vaikea ärtyneen suolen oireyhtymä. Syytä tähän ei vielä tiedetä mutta epäillään että antibiootit saattavat laukaista tämän epätasapainon suolistossa jos siihen jo valmiiksi on geneettinen alttius. Toivottavasti selitys tähänkin vielä löytyy ja saadaan täsmähoito. Parantavaa hoitoa tähän ei ole mutta iän myötä pitäisi helpottaa. Ja nyt tosiaan minulla on lääkitys josta on ollut hillitön hyöty. Ei ripulia enää, ihanaa!!!