Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Artynyt paksusuoli , miten toimitte kun akkivessahata tulee ja vessaa ei lahistolla, muutenkin reissaaminen on tuskaa jos ei tiedossa vessaa?

Vierailija
12.07.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne molemmat tutkitaan mm. gastroskpian yhteydessä. Eivätkä oireet yleensä liity edes maitotuotteiden nauttimiseen. Minulla pahoja oireita tulee yleensä käristetystä, rasvaisesta ruuasta sekä vahvasti maustetutsa. Ja jos syön paljon kerralla. Ja tietysti jännitäminen ym. aiheuttavat oireita.

Vierailija
2/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen joutunut pysäyttämään auton ja juoksemaan metsään paskalle. Vittumainen vaiva. Nytkin oli ripulia viime sunnuntaina yöllä ja sen jälkeen ei paskaa ole tullut. Viides päivä siis kakkimatta. Syön normaalisti ja olen läski kun ei ulos tule mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma, aina olen vessaan kerinnyt. käyn vain semmoisissa kaupoissa, joissa on vessat. Rajoittavaa, mutt ei sitten turhaan hermoilua. Kakka tulee noin viisi kertaa päivässä ja löysänä. Jos jonnekkin pitää lähteä juhlimaan tai kylään, nappaan pari ripuli lääkettä, että pärjään

Vierailija
4/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ehtinyt vessaan, vaikka hätä olisi yllättänyt kaupungilla. On tosin noloa ripuloida yleisessä vessassa, varsinkin jos joku odottaa oven takana..

Mulla sokeri ja valkoiset viljatuotteet pahentavat vaivaa, mutta pois se ei lähde, vaikka olisin tiukalla dieetillä. Mulla on myöskin suljettu laktoosi-intoleranssi ja keliakia pois, eikä mitään syytä vaivalle ole löytynyt.

Vierailija
5/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on hyviäkin kausia, mutta auta armias sitten, kun on stressiä! :( Juoksulenkitkin pitää miettiä siten, että pääsee tarvittaessa nopeasti vessaan! Työpaikkaruokailutkin pitää ajoittaa siten, ettei ole mitään palaveria heti ruokailun jälkeen. Minulla kun ei ruoka pysy sisällä stressikausina lainkaan ja alle puolen tunnin sisällä ruokailusta vatsa heittää täysin volttia... No, oma onneni on se, että tauti liittyy ainakin omalla kohdalla stressiin. Se on useasti toistuvien migreenikohtauksen lisäksi eka varoitusmerkki siitä, että on syytä helpottaa työtahtia ja nopeasti... RAsittava vaiva joka tapauksessa.

Vierailija
6/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton alan huippu mutta aika kallistahan tuo oli käydä colonoskopiassa yksityisesti. Ja nimenomaan haluan korostaa että paksusuolen tähystys täytyy tehdä ensin muiden mahdollisten sairauksien poissulkemiseksi. Luonnollisesti myös laktoosi-intoleranssi ja keliakia täytyy poissulkea. En halua kertoa kys. lääkkeen nimeä koska sitä ei saa käyttää jos tutkimuksia ei ole tehty ja varmuudella todettu ettei esim. ole paksusuolen tulehdusta. Mutta apua tähän on saatavissa, toisin kuin mullekin väitettiin 8 vuoden ajan!!!

Vierailija
7/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla makso skopia 700 e mutta tossa oli mukana myös nukutuslääkärin palkkio koska halusin tähystyksen lääkeainehumautuksessa. En siis muista itse tähystyksestä juurikaan mitään vaikka olinkin koko ajan hereillä. Ja oli tosi hyvä että lääkittiin koska mulla oli niin jyrkät mutkat suolistossa että olis tehny tosi kipeetä jos ei olis ollu kunnon tropit käytössä.

Vierailija
8/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tuo lääke rauhoittaa vatsaa ja pääkoppaa.

Vierailija
9/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sataa euroa. Jollain oli ollu halvempi skopia, kannattaa toki vertailuttaa jos hinta hirvittää. Tuolla Diacorissa oli ihan uusi teräväpiirto skooppi joka on todella tarkka. Luulen että osittain selittää tota hintaeroa.

Vierailija
10/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua kertoa nimeä? Eihän tuota ilman reseptiä kuitenkaan saa. Syy miksi sitä ei mielellään määrätä on bentodiatsepiini myös sisältävä (kuten diapam) ja aiheuttaa riippuvuutta.

Vierailija
11/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää:

Kolonoskopia 186,30

Kolonoskopia laitosmaksu 150

Patologiset tutkimukset 74,20

Toimistomaksu 9

YHTEENSÄ 419,50

josta KELAn korvaus 138,70

jää itselle maksettavaksi 280,80

Vierailija
12/23 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on kuitenkin suht yleinen, ja nimenomaan nuorien ja työssäkäyvien vaiva. MItä teille on vastattu kun olette kysyneet kolonoskopian mahdollisuutta?

Ihmettelen vain sh:na, en ole koskaan ajatellut, ettei tuollaiseen tutkimukseen pääsisi, jos tilanne on noinkin paha, siis selvästi elämää rajoittava.

Veljeni sairastaa krohnin tautia, ei ollut mitään ongelmaa päästä tutkimuksiin - säädetyssä ajassa tietysti eli odottaa sai, mutta pääsi kuitenkin ilman vuosien tk-lääkärillä ravaamista. Vaatikaa hyvät ihmiset, nuo yksityislääkäreiden hinnat on NAURETTAVIA.

Vierailija
13/23 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käyttö on auttanut (miehelläni) TOSI paljon!!!

Mulla ei siis omaa kokemusta, mutta läheltä seuranneena tiedän kyllä homman juonen...

Vierailija
14/23 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollu noi oireet teini-ikäisestä asti ja vatsaa on tutkittu monin tavoin, sanottu vain että psyykkistä. Ei ole annettu vaivalle mitään nimeä.

Mutta: itselläni tietyt ruuat myös aiheuttaa sen, mm. tietyt suklaajäätelöt, vaikka suklaa muuten käy.

Vierailija
15/23 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet poissuljettu? Lääkkeitä on olemassa nimittäin tohonkin toiminnalliseen häiriöön enkä nyt puhu kuitujen lisäämisestä. Ripulityypissä kuidut vain pahentaa ripulointia. Itse kävin tähyssä huhtikuussa eikä löytynyt mitään muuta sairautta. Sain lääkityksen ja nyt jopa uskaltauduin lähtemään kesäkuussa Mallorcalle ( ! ) koska lääkkeiden ansiosta olen saanut vatsan toiminnan normalisoitumaan. Suosittelen siis kunnon tutkimuksia alan spesialisteilla niin saatte helpotusta tuohon ongelmaan. Itse kärsin suoranaisia helvetin tuskia 8 vuotta ennenkuin löytyi oikea lääkäri joka laittoi vauhtia asioiden hoitoon.

Vierailija
17/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos en kykene enää juoksemaan, niin könkkään.

En muista, milloin viimeksi on ollut tilanne, ettei vessaa olisi ollut muutaman minuutin matkan päässä.

Vierailija
18/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pahoja ongelmia tuon kanssa. En kyennyt olemaan 15 min ulkosalla, kaupassa käyntikin ihan hirveen hankalaa.

Sitten aloin syömään maitohappobakteereita ja toinen minkä tein, oli se, että opetin suoleni niin, että kävin aina aamuisin vessassa isolla asialla ennen kuin lähdin minnekään. Huomasin myös, että ulkona liikkuessani kipristelin ja jännitin mahaa, jolloin sinne meni ilmaa ja aiheutui ripulia yms.

Aloin tietoisesti rentouttaa vatsalihaksiani ja ongelma pikku hiljaa katosi. Myös hävitin stressiä aiheuttavat asiat aikataulustani. Nyt voin jo lähteä kotoa ilman imodiumia!

Vierailija
19/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätyyppiin: ummetus- ja ripulityyppiin. Jos kärsii ummetuksesta, on apu yleensä helpompi saada eli kuitulisää kehiin vaan niin johan alkaa vatsa toimia. Ripulityyppi onkin sitten hankalampi. Itselläni alkoi 8 vuotta sitten oireilu kuin salama kirkkaalta taivaalta. Oli jatkuvia todella pahoja ilmavaivoja, lähes päivittäinen ripulointi johon liittyi kouristelevaa kipua vatsan tyhjentyessä. Pahimmillaan kävin 10-15 krt päivässä vessassa. Ruokavaliolla ei ollut mitään vaikutusta, ihan sama mitä söi niin aina oli vatsa vesiripulilla. Kokeilin kuituja, vaiva vain paheni ja kouristelu senkun lisääntyi. Välillä oli parempia kausia, jopa vatsa kovalla mutta yleensä ripuli iski varoittamatta missä vain. Monesti ruokailu käynnisti tämän " käymisen" ja vatsan purnutuksen. Mm. suolistoäänet mulla oli todella äänekkäät, jatkuva kurina ja lorina. Nyt viimein tähystettiin eikä löytynyt mitään tulehduksellista sairautta ja diagnoosina vaikea ärtyneen suolen oireyhtymä. Syytä tähän ei vielä tiedetä mutta epäillään että antibiootit saattavat laukaista tämän epätasapainon suolistossa jos siihen jo valmiiksi on geneettinen alttius. Toivottavasti selitys tähänkin vielä löytyy ja saadaan täsmähoito. Parantavaa hoitoa tähän ei ole mutta iän myötä pitäisi helpottaa. Ja nyt tosiaan minulla on lääkitys josta on ollut hillitön hyöty. Ei ripulia enää, ihanaa!!!

Vierailija
20/23 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tehty peräaukon kautta tähystys vai gastroskopia. Ja mitä lääkettä olette saaneet vaivaan (siis ne, jotka syövät lääkärin määräämää lääkettä)?