Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minun karmee tarina

Vierailija
12.07.2007 |

Kirjoitan tämä vähän niinkuin varoitukseksi muille jotka harkitsevat aivoitumista ulkomaalaisen kanssa.

Heti alleviivaan että kaikille ei välttämättä käy näin huonosti kun minulle kävi. Tiedän että osa näistä liitoista on onnellisia ja osa on omaa syytänikin. Tässä tarinani lyhyesti siis.

Tapasimme eräissä bileissä pk-seudulla. hän oli alusta asti hurmaava ja komeahko mies. Muutkin naiset tuntuivat olevan kiinnostuneita hänestä, hänen maalaisensa ovat jotenkin eksoottisia täällä. Mutta hänpä huomioi ainoastaan minut , mikä tietysti imarteli ja kolahti otolliseen maaperään.

Aloimme tapailla ja hän jäi Suomeen vielä viisuminkin umpeutumisen myötä ja elimme mielestäni onnellista elämää. Mutta hänen katkerat kertomuksensa rankasta lapsuuden kokemuksista ja vihamielinen suhtautuminen joihinkin ihmisryhmiin mietitytti minua välillä, mutta ohitin epäilykseni ja kuvittelin että se on luonnollista hänen tapauksessaan.

Hän lähti takasin kotimaahansa ja jatkoimme seurustelua netin ja puhelimen kautta. Ehkä näin jälkeenpäin ajateluna, minähän se soittelin etupäässä. Mutta jokakerta hän vakuutteli vuolaasi rakkauttaan ja siitä rohkaisuneena päätin seurata häntä hänen kotimaahansa. Sillä mikä maa on kyseessä ei ole niin väliä. Joka maassa näitä tyyppejä on.

Maa oli kaunis ja kiehtova ( vaikkakin jatkuvien konfliktien repimä) joten päätin jäädä sinne ja me avioiduimme pikapikaa. Liitto oli aluksi ihan ok mutta jo puolen vuoden päästä tiesin tehneeni virheen.

Hän alkoi käyttäytyä väkivaltaisesti, minulla oli usein mustelmia. hänen sukulaisensa tuntuivat tietävän tilanteen, mutta kukaan ei näyttänyt välittävän. Vaan minusta tuntui heidän katseistaan että syypäänä kaikkeen pidettiin minua. Jos yritin selittää ongelmaa hänen siskolleen, vastassa oli hiljaisuuden muuri ja paheksuva katse.

Hän käytti myös henkistä väkivaltaa, mm. sanoi että paloittelee minut saksilla ja hautaa hautausmaalle ja kukaan ei osaa kaivata minua.

Tappaminen on kuulema hänelle helppoa, on kokemustakin. Viimmeinen pisara oli se kun hän kertoi että oli samaan aikaan suhteessa ystäväni ja yhden toisen naisen kanssa olleessaan Suomessa.

Soitin ystävälleni ja kysyin asiaa, hän tunnusti asian.

Sitten loppujen lopuksi pääsin pakenemaan sielä naapurin ystävällisen naisen ja hänen miehensä avustamana. Nyt olen ollut täällä 2 viikkoa mutta miehestä ei ole kuulunut mitään.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin " pitkä matka vapauteen" otsikolla vastaavaa juttua

Vierailija
22/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se moku-palstan ihminen on ilmeisesti tämän listan kirjoittaja numero 6. Jos hän haluaa tänne oman tarinansa kirjoittaa, hän varmaan tekee sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko halunnut jäädä tänne asumaan? Siksi ehkä halusi avioon, oleskeluluvan toivossa siis. Mutta toisaalta miksi te siinä tapauksessa muutitte miehen kotimaahan?

Vierailija
24/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haku-toimintaan seuraavaa:

hakusana: vapauteen

Palsta: monikulttuuriset perheet

Missä: otsikossa

Aika: ENNEN 1 kuukausi

Tällö löytyy yksi tarina ja luultavasti juuri se, mitä tarkoitin.

Vierailija
25/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan pidä huoli itsestäsi! Keskity omaan elämään äläkä anna menneiden häiritä liikaa. Varmasti ne tulevat mieleen vähän väliä ja itsetuntokin siinä on koetuksella vaikka pois jo pääsitkin, mutta yritä keskittyä tulevaisuuteen. Ennen kaikkea, älä katkeroidu äläkä anna yhden hullun tehdä kaiki

sta miehistä mielestäsi yhtä hulluja! ;) Ja kaiken karmeuden jälkeen, itse pystyn huumorilla höystettynä asioista puhumaan, vaikka vaikeita ovatkin... Älä myöskään ylläty jos joskus ahdista oikeen kunnolla...niin voi tapahtua vielä vuosienkin jälkeen, kokemusta on. ;)

-6-

Vierailija
26/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi maa kuin tämä ja ihmisetkin huomattavasti fiksumpia. Hän ilmeisesti itse siis siitä parhaasta päästä. naisetkin olivat kuulema kauniimpia vaikka ei minusta siellä siltä näyttänyt, suoraan sanoen.

olen miettinyt pääni puhki miksi hän meni kanssani naimisiin, ehkä s eoli vaan päähänpisto.

Vierailija
27/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
28/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on hulluja täynnä joiden tekoja ei " järkisyillä" voi selittää! Itsekin pohdin kauan samoja asioita, mutta ei niihin mitään selitystä löytynyt, eikä tarvinnutkaan! Elämä jatkuu..

-6-

Vierailija
29/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän vihasi itseasiassa muslimeja henkeen ja vereen. Kahui monta tappaneesakin.

Vierailija
30/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sain aika huonon kuvan koko maasta ja ainoa joka auttoi minua oli venäläinen nainen ja hänen kylläkin juutalainen mies.

ap.

Vierailija
31/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkään vaan arvailla :) Ei sillä oikeasti ole mitään väliä minkä maalainen mies on, kaikkialtahan löytyy sairaita ja fiksuja yksilöitä. Mutta jos kuului Israelin armeijaan, niin varmasti monta viatonta muslimia on saattanutkin tappaa. Tai sitten vain uhoili.

Vierailija
32/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän oli nauttinut tappamisesta, ainkin siltä tuntui.

En tiedä oliko niissä jutuissa perää. Hän kehui aina että jokainen israelilainen on sotilas ja maalla on paras armeija ja muuta sotahullua tohinaa hän aina piti yllä.

Mutta Suomessa hän ei puhunut mitään täälläsia juttuja, valitti vaan kurjaa lapsuuttaan ja näytteli arpeja joita oli saanut lapsena. Myöhemmin hän sanoi saaneensa ne sodassa.

ap.

Vierailija
33/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

he olevat kaikinpuolin. Hoh hoijaa, onneks ei tarvi kyseistä ihmistä juurikaan enää nähdä.

Vierailija
34/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin aina mesosi kuinka hän ois osannut hoitaa sen sodan paremmin. Hän osas olla tosi rasittava tossa vohkaamisessaan kun minua ei koko asia ihmeemmin kiinnostanut. Ihan kuin hän ois saanut orkun kun alkoi mesoomaan.

Hän oli sairalloisen siisti, jotenkin neuroottinen. Hänen ystävänsä olivat etupäässä samanlaisia outoja sotahörhöjä. Hän inhosi myös venäläisiä.

ap

Vierailija
35/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asemalla oli yksi hyvin suloinen pikkuinen poika, arviolta noin 3 v.

Minä ihastelin häntä ääneen ja hän sanoi siihen että tollasiin on kiva ampua pilkkaa kun ne juoksee tien yli. Silloin tuli eka kerran mieleen että hän on hullu, olin ollut maassa pari viikkoa.

ap.

Vierailija
36/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut täysin mieleltään häiriintyneen miehen kanssa. Hänen puheensa ja tempauksensa tulevat varmasti vielä kauan kummittelemaan mielessäsi. Toivottavasti sinulla on ystäviä, joiden kanssa voi puhua mistä vain ja milloin vain!

-6-

Vierailija
37/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan minua pidettiin outona kun valitin kohtelustani. Ainoastaan naapurini oli kauhuissaan kun kerroin hänelle.

Epäini itsekkin mielenterveyttäni ja sitä että olenko toisaankin niin huono ihminen että minua saa kohdella miten haluaa.

Mutta nyt alan päästä jaloilleni ja oli ihana tunne kun kone laskeutui Suomen maanperälle ja piina oli ohi!

Sen vaan sanon ja siksi etupäässä tämän kirjoitinkin että vaikka hän ei ollut mikään komea varsinaisesti, sellainen 170 cm. Niin Suomessa naiset pörräs kuin kärpäset hänen ympärillään ( minä mukaan lukien), hänen eksoottisuus viähätti todella paljon. OLen varma että omassa maassaan hänellä ei ole niin kova suksee kuin täällä. :(

ap.

Vierailija
38/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan minua pidettiin outona kun valitin kohtelustani. Ainoastaan naapurini oli kauhuissaan kun kerroin hänelle.

Epäini itsekkin mielenterveyttäni ja sitä että olenko toisaankin niin huono ihminen että minua saa kohdella miten haluaa.

Mutta nyt alan päästä jaloilleni ja oli ihana tunne kun kone laskeutui Suomen maanperälle ja piina oli ohi!

ap.

Näin olen pohtinut, kun oma mieheni on ulkkis ja joskus koen, että hänellä on joitain ongelmia. Hänen sukulaisensa vain eivät halua puhua asiasta. He elävät aivan kuin mitään ongelmaa ei olisikaan.

Mieheni ei ole sillä tavalla mielipuolinen niin kuin sinun miehesi ja siksi en häntä olekaan jättämässä. Jonkinlaista ongelmaa kuitenkin hänen käytöksessään löydän. Mutta kun suku ei halua aiheesta puhua, niin joskus epäilen itseäni jotenki luulotautiseksi. Jos yritän vähänkin vihjaista asiasta, niin minuta leimataan hulluksi paljon pahemmin kuin koskaan edes ajattelen omasta miehestäni. Siksi en haluakaan enää avata heille suutani.

Vierailija
39/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla mutta näin olen tullut huomaamaan että he käyttäytyvät.

Vierailija
40/61 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tyhmä heitto.

Ja täällä on jo sanottu ettei ole muslimi vaan Israellin juutalainen.