minun karmee tarina
Kirjoitan tämä vähän niinkuin varoitukseksi muille jotka harkitsevat aivoitumista ulkomaalaisen kanssa.
Heti alleviivaan että kaikille ei välttämättä käy näin huonosti kun minulle kävi. Tiedän että osa näistä liitoista on onnellisia ja osa on omaa syytänikin. Tässä tarinani lyhyesti siis.
Tapasimme eräissä bileissä pk-seudulla. hän oli alusta asti hurmaava ja komeahko mies. Muutkin naiset tuntuivat olevan kiinnostuneita hänestä, hänen maalaisensa ovat jotenkin eksoottisia täällä. Mutta hänpä huomioi ainoastaan minut , mikä tietysti imarteli ja kolahti otolliseen maaperään.
Aloimme tapailla ja hän jäi Suomeen vielä viisuminkin umpeutumisen myötä ja elimme mielestäni onnellista elämää. Mutta hänen katkerat kertomuksensa rankasta lapsuuden kokemuksista ja vihamielinen suhtautuminen joihinkin ihmisryhmiin mietitytti minua välillä, mutta ohitin epäilykseni ja kuvittelin että se on luonnollista hänen tapauksessaan.
Hän lähti takasin kotimaahansa ja jatkoimme seurustelua netin ja puhelimen kautta. Ehkä näin jälkeenpäin ajateluna, minähän se soittelin etupäässä. Mutta jokakerta hän vakuutteli vuolaasi rakkauttaan ja siitä rohkaisuneena päätin seurata häntä hänen kotimaahansa. Sillä mikä maa on kyseessä ei ole niin väliä. Joka maassa näitä tyyppejä on.
Maa oli kaunis ja kiehtova ( vaikkakin jatkuvien konfliktien repimä) joten päätin jäädä sinne ja me avioiduimme pikapikaa. Liitto oli aluksi ihan ok mutta jo puolen vuoden päästä tiesin tehneeni virheen.
Hän alkoi käyttäytyä väkivaltaisesti, minulla oli usein mustelmia. hänen sukulaisensa tuntuivat tietävän tilanteen, mutta kukaan ei näyttänyt välittävän. Vaan minusta tuntui heidän katseistaan että syypäänä kaikkeen pidettiin minua. Jos yritin selittää ongelmaa hänen siskolleen, vastassa oli hiljaisuuden muuri ja paheksuva katse.
Hän käytti myös henkistä väkivaltaa, mm. sanoi että paloittelee minut saksilla ja hautaa hautausmaalle ja kukaan ei osaa kaivata minua.
Tappaminen on kuulema hänelle helppoa, on kokemustakin. Viimmeinen pisara oli se kun hän kertoi että oli samaan aikaan suhteessa ystäväni ja yhden toisen naisen kanssa olleessaan Suomessa.
Soitin ystävälleni ja kysyin asiaa, hän tunnusti asian.
Sitten loppujen lopuksi pääsin pakenemaan sielä naapurin ystävällisen naisen ja hänen miehensä avustamana. Nyt olen ollut täällä 2 viikkoa mutta miehestä ei ole kuulunut mitään.
Kommentit (61)
Ja tsemppiä sinulle, toivottavasti miehestä ei tule kuulumaankaan mitään!
Mutta ennemminkin varoittelisin harkitsemattomasti avioliittoon ryntääviä kuin ulkomaalaisen kanssa suhteeseen ryhtyviä... itse en tiedä ainuttakaan kaltaistasi tarinaa, vaikka tunnenkin useita ulkomaalaisen kanssa seurustelevia/avioituneita. Kannattaa vähän aikaa ihan rauhassa tutustua ja haistella merkkejä ilmassa, vihamielinen suhtautuminen ja käytös kun harvemmin mitään positiivista tuo suhteeseen.
Ap:lla ei varmaan ole lapsia? Toivottavasti ei tuossa tilanteessa....Jos tarvitset jotain neuvoja, kokemusta on...
itseasiassa tiedänkin vähän samankaltaisen tarinan, mutta kyseessä oli ihan suomalainen pariskunta. Menivät naimisiin parin vuoden seurustelun jälkeen ja miehestä alkoi ilmetä äärioikeistolaisia ja väkivaltaisia piirteitä. Todella surullista, mutta onneksi tarinalla on onnellinen loppu.
joku viisaampi ois huomannut vaaran merkit, mutta minä en. Lapsia ei ole eikä hän niitä ois kuulema halunnutkaan.
ap.
olemaan miehen kanssa tekemisissä vuosikausia.
Tsemppiä. Seuraavalla kerralla miesonnesi on varmasti parempi.
Hänellä on ulkomaalainen avomies, joka on täällä opintojen takia. Suhteen alkamisen jälkeen kaverista ei paljoa ole kuulunutkaan (no niin kyllä käy monillekin rakastuneille...)
Kaveri puhui tuossa minulle, että hän voisi mennä miehen kanssa naimisiin vain sen takia, että kaikki miehen byrokratia ja sosiaalietuudet Suomessa parantuisivat.
Toiselta kaverilta kuulin, että ystävä oli lainannut 2000 euroa miehen joihinkin viisumi tai joihinkin oleskelumaksuihin.
Olen miehen nähnyt muutaman kerran, en voi sanoa tuntevani. Voi olla, että on ihan fiksu kaveri kyseessä, mutta nuo pari ylläolevaa juttua on saanu mut vähän mietteliääksi...
Onko liittonne rekisteröity Suomessa, tarvitseeko sinun hakea eroa täällä? Järkevintä ja turvallisinta sinulle on todellakin olla täysin pitämättä yhteyttä häneen ja jos hän yrittää tavoittaa sinua, tee parhaasi,ettei hän onnistu. Hän sai sinut kerran koukkuun, toivottavasti olet päässyt siitä irti niin hyvin,ettet sorru siihen uudestaan! Sanon vain näin koska on joskus aivan järkyttävää nähdä, miten jotkut lankeavat samaa p***** yhä uudestaan ja uudestaan..:(
-6-
Vierailija:
Kaveri puhui tuossa minulle, että hän voisi mennä miehen kanssa naimisiin vain sen takia, että kaikki miehen byrokratia ja sosiaalietuudet Suomessa parantuisivat.Toiselta kaverilta kuulin, että ystävä oli lainannut 2000 euroa miehen joihinkin viisumi tai joihinkin oleskelumaksuihin.
Opiskelija ei kuulu Suomen sosiaaliturvan piiriin. YTHS on olemassa ja siellä opiskelja saa käydä. Eli jos tämä kaveri menee naimisiin, niin hänen miehensä saa samat oikeudet kuin muut perhesuhteiden perusteella tulleet. Hänellä oikeasti paranee asema Suomessa.
Opiskelijalla täytyy olla tilillään 6.000 euroa, kun hän opiskelee Suomessa. Poliisi kyselee välillä tiliotteen perään ja tarkistaa, että tuo summa on oikeasti tilillä. Kaveri on voinut lainata rahaa tuota summaa varten.
mutta sanon vaan että tää tää on useasti otsikoissa.
ap.
oletko käynyt poliisin juttusilla? Ettei mies vaan saa oleskelulupaa Suomeen ja ala piinaamaan sua!! Eli poliisille tekemään ilmoitus miehestä.
jotka käytti bailaamiseen. Alkoholia ei käyttänyt juuri ollenkaan, tosi vähän, mutta muita aineita ilmeisestikkin sitten. Sen kyllä tiesin.
ap.
eikä liittoa ole Suomessa reksiteröity.
ap.
Toivottavasti ei saa enää viisumiakaan. Onko sillä sukulaisia Suomessa? Silti ehkä kannattaisi ilmottaa poliisille.
hoitelemaan jälkiseurauksia täällä Suomessa vaan voit jatkaa omaa elämääsi kunhan pidät itsesi kasassa kaiken kokemasi jälkeen! Jos koit paljon fyysistä väkivaltaa, voit käydä lääkärillä kirjaamassa ne ylös varmuuden vuoksi jos mies tulee aiheuttamaan ongelmia tulevasiuudessa. Poliisista ei paljon apua ole.
-6-
Vierailija:
oletko käynyt poliisin juttusilla? Ettei mies vaan saa oleskelulupaa Suomeen ja ala piinaamaan sua!! Eli poliisille tekemään ilmoitus miehestä.
Voi olla, että hän ei saa viisumia Suomeen entisellä nimellä, mutta uudella nimellä voi saadakin. Ellei Suomi ala tehdä sormenjälkitestejä maahan tulijoille.
..tänne pääsee myös laittomasti... Sitä olen joutunut pelkäämään exäni kohdalla....Poliisilla ei asiaan paljon sanomista ollut... Laita kaikki tietosi varmuuden vuoksi salaiseksi, niin itselläsikin parempi olo. ;)
-6-
mutta asiasta toipuminen on tois rankkaa, mutta onneksi sain heti töitä ja ajatuksilla on aikaa selkiytyä.
Tämä kirjoittaminen tänne ja vastausten lukeminen auttaa.
ap.
en usko että hän välittää sen vertaa edes. Kehui että hänellä on jo uusi siellä ja aikoi laittaa eronkin vireille.
Ei hän minua takaisin halua, eikä edes rakastanut ikinä. En ymmärrä miksi sitten halusi avioon.
ap.
Osaisikohan hän auttaa, jos sinulla on jotain ongelmia exän kanssa tai Suomeen sopeutumisen kanssa?