--------Syyssissien loppuviikko--------
Ei ollu kukaan vielä kerenny avaamaan loppuviikoks uutta, jote tässä yritän.Joku taitavampi voi linkittää alkuviikon.
Olin eilen töissä 7h ja koko ajan jotain 27astetta lämmintä.Meinas viimeinen tunti olla jo aika tuskallista.Kuumuus vie mehut, muuten ok, kun ei mulla mitään suppareita tule tai mitään, mut vähän muuten valju olo.Pitää pyytää jos sais vähän lyhempiä päiviä/enemmän taukoja.
Laitoin tuossa nyt ekan koneellisen äippäpakkauksen vaatteita koneeseen, kun sain vihdoin piirongin/hoitopöydän, johon voin noita kamoja laittaa.Tosin sain pakkauksenkin vasta eilen aamulla, joten nyt siis vasta rupeen laittamaan yleensä mitään tavaroita kuosiin.
On varmaan ollu turvakaukaloista jossain vaiheessa puhetta, mutta millasia teillä on?Meillä ei oo vielä mitään (eihän tässä mitään hätää, 2kk aikaa ;), joten joku pitäs hankkia...Onko teillä noita Isofix-systeemejä?Olis varmaan aika kätevä ja autossa meillä mahdollisuus siihen on, mutta on ainakin uutena koko paketti aika kalliita.
No, tässä tärkeimmät, pyykkejä virittelemään ja henkisesti työpäivään valmistautuu
Hansu ja Hemppa 31+5
Kommentit (25)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10728120&p=1&tm…
[b]Turvakaukalo[/b], olipa hyvä kun hansu otit asian esiin - itse meinasin juuri tehdä samaa! Meillä on vähän kinkkinen tilanne - kun periaatteessa oltais saamassa siskolta kaukalo, mutta ei välttämättä heti. Heidän vauva on silloin syyskuussa 6kk ja siinä ja siinä voiko siirtyä isompaan istuimeen - ja senhän tosiaan näkee vasta sitten syyskuussa!
Harmittas kovasti jos turhaan ostetaan kaukalo!! Oon yrittäny etsiä markkinoilta sellasta istuinta, johon voisi laittaa jo vastasyntyneen, mutta menisi myös taapero-ikään asti (ja vielä selkä menosuuntaan!)! Joitakin sellaisiakin löytyy, mutta on niin isoja hökötyksiä ja erittäin hankalasti vaihdettavissa autosta toiseen (meillä kun kaksi autoa, joita käytetään yhtä paljon).
Pitää siis tehdä tämä asia mahdollisimman hankalasti ;D Viime yönäkin meinasin menettää yöuneni - yhen turvakaukalon takia! Kun sais edes joltakin lainaan vähäks aikaan kaukalon, jolloin serkkutyttö pääsisi vaihtamaan isompaan istuimeen hieman myöhemmin.. tjsp.
[b]Kirahviina[/b], ei kai tuo ole ollenkaan poikkeuksellista jos ei osta niitä ihan pienimpiä vaatteita :P Meillä ne ihan pienimmätkin 56cm on mennyt sen 1-2kk, joten uskon etten ihan turhaan niitäkään ostele. Tämäkin vauva on arvioitu ultran perusteella aika pikkuruiseksi, hyvä jos 2800g on syntyessään tai mistähän sitä tietää ;) En kuitenkaan läjäpäin niitä pieniäkään uskalla ostella!
Täytyy jatkaa jutustelua myöhemmin. Sisko soitti ja kysyi saako meidän turvaistuinta lainaan... Joten vien sen nyt sinne.
Kirahviina meillä oli se tilanne, et mies ois kiinnostunu kestovaipoista mut,mä en. Ja kerta mies tulee vastaisuudessakin olemaan paljon merillä, niin uskonpa et jää sit kestot ostamati. Mä haluan päästä mahollisimman helpolla, kun kuitenkin tuun oleen aika paljon yksin.
Turvakaukaloista oli puhetta. Me saadaan veljeltä lainaan kaukalo, jossa on se alusta. Ei tarvi aina alkaa köyttään kaukaloa vöillä. Veljen pienin täyttää lokakuussa vuoden, joten kaukalo joutaa hyvin. Ja lisäksi he asuvat nyt parivuotta ranskassa, joten eivät silläkään sitä tarvitse.
Mulle tuli eilen kelalta päätökset äippärahoista ym. Ens viikollahan mulla alkaakin se jo. Alotan sen varhennettuna. Ja samalla selvis et työnantaja maksaa mulle palkan 9.10 saakka. Sitä en tienny ollenkaan. Mutta niin työnantaja oli kuitenkin ilmottanu kelalle.
mukavaa päivänjatkoa!
Uma81 30+6
Uma, olipa kiva yllätys! Joskus noinkin päin, että palkkaa tulee odottamattomasti. :) Hih, varmaan jäisi kyllä pyykkääminen sun harteille sitten joka tapauksessa, kun välillä pitkiä pätkiäkin tuut olemaan vauvan kanssa kaksin... Ei ihan voi jättää kuukaudeksi vaippapyykkiä odottamaan, että mies tulisi kotiin! :)
Dumle, varmaan tulee kovaan tarpeeseen teillä nuo pikkuiset vaatteet tuollaisilla painoarvioilla. Mun veljenpoika syntyi myös tosi pikkuisena ilman mitään syytä, ja silloin kyllä on mukava että on pienempiä vaatteita kuin 62cm tms joista aloittaa...
Turvakaukalosta. Mä en tiedä vielä mitä me tehdään. Meillä on käytetty kaukalo olemassa, mutta tekis oikeestaan mieli ostaa uus (kun uudet on niiiin paljon nätimpiä, ja onhan siinä aina se turvallisuuskin). Esikoinen siirtyi Brio Zentoon jo vähän alle 6kk iässä kun oli niin iso poika. Mukavasti saatiin se istuin kallistettua pienelle sopivaksi. Siinä ainakin yksi vinkki Dumlen siskolle. Riippuu kyllä tosiaan vauvan koosta ja toisaalta taas autosta. Jos takapenkillä on huonosti tilaa, on vaikea saada istuinta kallistettua niin paljon että se olisi mukava tuommoiselle puolivuotiaalle.
No juu. Jos lähtisi tästä seuraamaan ruuan valmistumista. Pääsee sitten kohta syömäänkin, nam, lasagnea!
Tai pitkästä ja pitkästä mutta siltä minusta ainakin tuntuu. Lomaa on nyt vietetty pian pari viikkoa ja pakolliset kuviot on hoidettu (Muumimaailma, mummolat ja kummila). Niin ja se Reiman Kankaanpään myymäläkin tuli koluttua maanantaina. Eipä siellä nyt mitään oikein ihmeellistä tällä kerralla ollut, tytölle tuli hankittua saappaat sekä Lassien fleese-asu ja vauvalle tumput ja body.
Tänään kävimme ostamassa synttärilahjaa yläkerran 4 vee neidille ja hurautin suoraan Selloon kun ajattelin että siellä saa sitten kaikki muutkin asiat hoidettua samalla reissulla. Jesper&Juniorissa oli kaikkea ihanaa tyttövaatetta (-60/70%), joten tuli hankittua sieltä synttärilahja sekä omalle tytölle ensi kesäksi jo hameita ja teeppareita. Ja arvatenkin tarttui mukaan pari potkupukua myös Hermikselle :)
Oma vointi on aika ok, sunnuntaista lähtien on supistellut välillä aika kipeästikin. Esikoisesta ei suppareita ollut ennenkuin piti Jorviin lähteä, joten aika ihmeissäni olen näiden kanssa.
Vyötärönmitta oli eilen tasan metri, kääk! Voikohan se ikinä enää palata entiselleen tuonne 60-70 sentin väliin- eipä taida:(
Kovasti neiti potkii, ei tarvitse kyllä muistella että onko elämää vai ei. Tänään viikkoja muuten kaiketi tasan 30, ei näin lomalla meinaa pysyä kärryillä kun kalenteri ei ole koskaan mukana.
Kaukaloista on ollut puhetta, hankin meille nyt käytettynä sen Gracon Autobabyn. Hiukan painavampi se on mutta eipä tarvitse pelata niiden turvavöiden kanssa sitten koko ajan. Samassa yhteydessä esikoinen vaihtoi jo turvavyöistuimeen jonka saa itse auki, joten helpottaa vähän matkustamista.
Makuupussia edelleen " metsästän" . Päätin sitten hankkia kokonaan jonkun muun kuin äp-pakkausmallin, kun vaihtoehtoja näyttää riittävän. Carenaa, Emmaa, Eisbärcheniä, Bobollakin oli joku joten eiköhän niistä löydy.
Äitiyspäivärahapäätös oli tullut tiistaina (jätin sen 18.6) ja pakkausraha maksetaan tilille tänään.
Muistaako joku muuten miksi äitiyspäiväraha tilapäisesti laskee (23.10-20.12 välisenä aikana on päiväsumma kympin verran vähemmän kuin sitten taas seuraavat 30 päivää- omituista). Ja noiden 30 isomman päivän jälkeen laskee taas samaksi kuin tuolloin 23.10 alkaen)? Nyt pitää muistaa hakea se sosiaalitukia varten oleva verokortti, nykyisellä veroprosentilla +2 % ei huvita maksella mitään. Ihan kivasti siitä maksetaan että on kotona, pari tonnia miinus verot huonoimpaankin aikaan on minusta aika paljon.
Jotta sellaista, jospa nyt hakisi lisää vaatelaatikoita varastosta kun tyttö hetken huilaa. Pääsen ihmettelemään mitä kaikkea siellä onkaan, imetyspaitoja ainakin hankin jo keväällä muutaman, samoin liivejä mutta nyt kyllä näyttää siltä etteivät ehkä ihan alussa mahdu päälle. Tuo varustus kasvaa vieläkin, plaah!
Mukavaa kesää kaikille, ilmat näyttävät minusta mukavilta. En ole mikään auringonpalvoja muutenkaan saati nyt tämän mahan kanssa joten hyvä näin. Tosin pihalla ihmiset kertoivat että ensi viikoksi on kuulemma kuumaa luvassa, onneksi meillä kaikilla alkaa nämä työpäivät käydä vähiin. Kai nämä viimeiset viikot jaksaa sitten vaikka päällään seisoen..
t: Typykka ja Hermis neiti syyskuu uudella kymmenluvulla 30+
Laittelin kaksplussalle viestiä ja poistun taas koneelta. Ajattelin vain ilmoitella itsestäni pikapikaa ja kertoilla, että olen vielä kasassa. Jos joku halua tarkemmin tietää niin kaksplussalla on syysmassujen ketjua jossa yksi jo tutumpi ihminen on laitellut mun kuulumisiani ja tekee niin varmasti vastaisuudessakin ellen itse jaksa tai pääse..
Voikaa hyvin!!
-PippuriMamma &" MatiasMatilda" 32+6
Terveiset Tallinnasta ja neuvolasta myöskin..
Reissu meni mukavasti, vaikkakin Tallinnassa tihutti vettä koko eilisen päivän.. Tuli syötyä hyvin ja vietettyä miehen kanssa aikaa ihan kaksin..
Neuvolassa ei tänään ihmeempää.. Paineet ok, pissi puhdas.. painoa tullut 335 grammaa per viikko, yhteensä nyt n. 13 kg.. Sf mitta 32 cm.. Ensi viikolla sitten sinne ultraan..
[b]PippuriMamma[/b], kiitos raportoinnista :) Hyviä vointeja sinullekkin!
[b]Piiulle[/b] ja [b]Typykälle[/b] Teretulemast takas :I Typykällä oli oikein pitkän kaavan mukaan reissaamista. Voi kun pääsis etes johonkin huvipuistoon viemään tyttöä..! Ja Piiu sai naatiskella kullastaan :)
Äitiyspäivärahasta mulle tuli päätökset jo aikaa sitten.. Oiskohan ollut jo kuukaus takaperin. Samoin äitiysavustus maksettiin siitä viikko eteenpäin ja se meni jo samana päivänä vaunuihin ;) Virallinen äippäloma alkaa 16.8, vaikka lomaahan tässä on nyttenkin..
Turvakaukalosta vielä - Just sitä Brion turvaistuinta oltiin kateltu, [b]Kirahviina[/b] mikä teillä on! Mutta siinä on tosiaan se pointti, että vauvan pitäis olla aikasta isokokoinen että voi pienenä laittaa. Miten teillä jää siinä sivuille tilaa, onko siis ollut tarpeeksi tukeva pienellekkin?
Ehkä me vielä päädytään ostamaan varmuuden vuoksi oma turvakaukalo - just sitä miehen kanssa pohdittiinkin. Gragon autobaby vaikuttaa ihan passelilta, mutta onkohan liian painava kannettavaksi. Pitäisi siis ihan testata, ennen kun puhuu ja suunnittelee ;)
Juu.. Nyt on mentävä maha pesulle :P Istun ilman paitaa tässä ja tietenkin alkoi valumaan tota maitoa pitkin mahaa, housutkin jo meni..
Dumle rv 30+0 - Se raja tuli vastaan sittenkin, vaikka tuntui niin kaukaiselta..
Nopeasti kirjoittelen, kun en ehdi nyt kauaa koneella olemaan. Muutama päivä ollut aika hässäkkää ja edelleen tahti tuntuu samalla tavalla jatkuvan...
Kävin pikaisesti Kaksplussan sivuilla syysmaassujen keskustelua seuraamassa ja sieltä todellakin löytyi Pippurimamman terveiset tilanteestaan. Tsempitykset sulle Pippurimamma! Toivottavasti vielä viikon vauva jaksaisi masussa kasvaa...Hengessä ollaan mukana kovasti täällä. Halaus!!!
Piiu; tottakai voidaan tavata :) Onko sulla ideoita missä ja milloin?
Tulen kommentoimaan myöhemmin ja kertomaan myös neuvolaterveiseni.
Aurinkoa teille Sissit!
Haikarapolska ja neiti masukki 32+3
Ihan pakko nostella meitä tuolta kakkossivulta.. =)
Odottelen tässä lapsia kotiin saapuvaksi, mukavaa kun jo palailevat.. Jos keli on huomenna kohdallaan, lähdetään Puuhamaahan.. Ja lupasinpas heidät vielä Serenassakin loman aikana käyttää.. Mieheltä loppuu tällä erää loma ja hän menee maanantaina töihin.. Jätti osan syksyyn.. Pitää sitten isyysloman jälkeen..
Kaukalosta ollut puhetta.. Ostamme kaverilta vähän käytetyn.. Tosin meillä olisi yksi tuolla varastossa, mutta haluan hieman uudemman..
Kelasta ei ole vielä tullut mullekkaan päätöstä, vaikka äippäloma alkaa virallisesti viikon päästä.. Äitiyspakkauspäätös on ainoa, mikä meidän postilaatikkoon kolahtanut.. Mikä lie kestää, kävin jo Kelan sivuilla vakoilemassa, mutta ei sitä vaan ole tehty..
Kiva pippurimamma, että vauva jaksaa olla vielä masussa, tsemppiä!
Haikarapolska, katsotaan joku sopiva väli, että treffataan, kun olette saaneet teidän Viron reissun tehtyä.. Onhan tässä vielä aikaa..?
Nyt lähden touhuamaan jotain " hyödyllistä" ja hakemaan kypsät kurkut pois kasvihuoneesta..
Piiu ja 007 rv 34
Nyt on sit talven mansikat pakkasessa. Kävin aamulla hakemassa torilta 5 kg laatikon. Nyt on kaikki perattu, sokeroitu ja pussitettu. Saa talvella sit ottaa aina puuron päälle ja tehä rahkaa. Muuhun me ei niitä oikeestaan käytetäkään.
Kävin eilen lekurissa jossa ultralla katottiin kohdunsuuntilanne. Hyvin oli kiinni paikat ja pituutta oli noin 3,3 cm. Rauhallisin mielin saa nyt olla. Rauhallisemmin vaan ottaa, ettei ala kuitenkaan supistelemaan kovin. Postista tuli eilen myös aika synnnytystapa arvioon. On 21.8.
Nyt vaan yritän saada ajan kulumaan. Veljeni tulee perheineen viikonlopun viettoon vanhemmilleni ja odotan kovasti heidän tapaamistaan. Asuvat nyt pari vuotta ranskassa ja viimeksi olen heidät nähnyt tammikuussa.Silloin heidän pienin oli vasta 3 kk,joten on nyt jo " iso" poika. Ja huomena pääsee häihin syömään hyvin ja tapaamaan kaikkia sukulaisia. Onneksi ei ole luvattu kauheita helteitä tänne. Vähän vain mietityttää kuinka jaksan istuá koko päivän ja illan. Ei tuo selkä oikein taho siitä tykätä. varsinkaan jos kyseessä on suoraselkäinen kova tuoli. No huomena sen näkee kuinka kauan jaksaa häissä olla.
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
uma81 31+0
Piti tulla piipahtamaan :)
Kesäreissuja kaikilla vaan mielessä. Kunpa mekin päästäis edes jonnekkin.. Onneks tyttö ei ole vielä kertaakaan pyytänyt minnekkään. Taitaa kuitenkin olla vielä sen verran nuori, ettei ymmärrä pyytää, eikä kinuta ;)
Täksi illaksi meitä oli pyydetty grillaamaan, miehen kaverin luokse. Mutta taitaa jäädä väliin, ainakaan mua ei kauheesti innosta, ehkä mies menee sitten itsekseen. Huomenna ehkä suunnataan isäni mökille, ainakin jonkunlaista matkailua, mökillä on aina kivaa :) Sunnuntaina jo kotiudutaan. Miehellä olis kyllä useampi vapaa päivä, mutta tyttö oli suunnitellut äitini kanssa yökyläilyä sunnuntaille.
Kävin aamulla tilaamassa babyideasta imetysliivit, Carriwellin Drop-Cupit. Siskolla on ne, taisin minä jopa suositella niitä hänelle. Ja olikin oikeasti hyvä löytö, joten tilasin itsellekkin samallaiset. Hintakaan ei paha 26,75e! Bravadon muutamia malleja olen myös kattellut ja varmaan myöhemmin tilaan jotkut sen merkkisetkin..
Kauhia kun on nälkä! Maha murisee ja vauvakin jotain muksii niin kovaa että aijai :P Eli syömään.
Dumle rv 30+1 - Btw, jotenkin ihanan seesteisen ja onnellisen oloinen päivä ollut. Ihana olo!
ja taas itketään ku viimistä päivää. Ja hetihän se tuntuu mahassa. Toivottavasti ei ala nyt taas supisteleen. Mieheltä tuli viesti et se on reissussa sen 6 vko. Eli vielä 4,5 vko. Tulee vasta joskus ens kuun puolessa välissä. Voi vi..u ku voi ottaa päästä ja tuntua pahalta. Minkäs sille voi, mut pahalta tuntuu. Kun nyt just sitä tarvis sitä toista niin paljon. No tämä päivä menee taas sit itkiessä ja ihan maassa. Toivottavasti sitä piristyy huomiseks kun on serkun häät ja ei ois ihan punaset ja turvonneet silmät.
maansa myynyt uma...
pirskatin pahoinvointi vaan jatkuu, yänään on tullu taas kaikki ylös!!! Mieheltä loppuu loma ja arki puskee taas päälle....no, syyskuun alussa on laskettuaika, joten milloin tahansa ensikuun puolivälin ja syyskuun puolivälin jälkeen voi kirppu maailmaan tupsahtaa....tuntuu et mitään ei oo kunnolla valmiina, jotenkin ollu niin saamaton olo..
ainut mitä pystyy just nyt ajattelemaan on et kumpa se v...tun ylilääkäri ois kesälomalla ja ensi torstaina olisi joku toinen kun taas menen äitiyspolille, niin sydän asiakin voisi vihdoista viimein selvitä....
jahas ja matoja metsästämään jos lähettäs vaikka käymään mato-ongella
maitohamsteri ja kirppu 32+2
13 ja perjantai.. Eipä ole mitään erikoista tapahtunut.. Mieheni on aikanaan syntynyt 13 pvä perjantaina, joten onnen päivähän se silloin on!!! =)
Umalle ISO HALAUS!!!
Ostin tuossa kauppareissulla 5 kilon laatikon mansikoita.. Pääsee hieman alkuun tuossa pakastuksessa.. Vielä ainakin toinen laatikollinen haettava.. Olivat mielestäni hintavampia kuin vuosi sitten..? 28 euroa laatikko.. Olisi ehkä jossain ollut edullisempia, en jaksanut kierrellä..
Lapset kotiutuneet.. Ihanaa, elämää talossa!! Hyvin heillä oli mennyt nämä viisi päivää.. Keskimmäinen leipoo muffinsseja, pyysi mummin ja vaarin iltakahville nimipäivälahjan toivossa, vietteli niitä keskiviikkona.. =) Meiltä sai jo lahjan ja Viron tuliaiset, nyt kärkkyy vielä jotain hieman lisää.. =)
Mies urakoi edelleen remontin parissa.. Lomalla ei liikaa asiasta stressailtu..
Oikein touho-päivä ollut! Kotona kaikkea puuhaa pesten ja puunaten aamusta lähtien. Sit käytiin miehen kanssa pesemässä molempien autot, minä tietty sisulla sen omani.. Muutaman kerran sai levähtää kun supisteli niin ikävästi. Imuroin ja hinkkasin sisältäkin. Huh huh, toiste en tämän raskauden aikana enää moiseen ryhdy :I
Kävipä tuossa kaveri pariskunta, minun ja miehen vanhoja ammattikoulu kavereita. Samalla luokalla siis kaikki ollaan oltu.. Tähän meidän kaveri piiriin koulu ajoilta on lähikuukausina tulossa muitakin vauvoja, mikä on tosi ihanaa :) Kaikki aletaan olla parinkympin paremmalla puolella, eli sikiävässä iässä *heh*
Mies lähti niiden matkaan jatkamaan sinne grillaus-iltaan. Me jäädään suosiolla tytsin kanssa tänne kattelemaan telkkua jalat ojossa :)
Voi [b]Uma[/b], olipa ikävää! Saahan sitä olla pettynyt ja surrakkin saa. Täysi oikeus sulla siihen on. Ehkä huomiset häät saa mieltä vähän kohoamaan ja muutenkin kun aikaa kuluu. Jaksuja!
Onpa kurjan kuulosta [b]Maitohamsteri[/b] tuo sun pahoinvointi! Eikö se jossain vaiheessa hellittänyt jopa, mutta alkoi nyt sitten jokunen aika sitten uudestaan.. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa jäljellä. Sinulla vielä vähemmän, kun itellä vasta loppukuusta la. Ja pidetään nyt peukut ja varpaat pystyssä ultraa varten!! Etenkin että olisi edes joku muu lääkäri! Ja tietenkin että kaikki on hyvin, sydänmenkin osalta ja eiköhän ole :)
[b]Piiu[/b] oli mansikat saanut pakkaseen, muutamia muitakin oli sen homman hoitaneita.. Itse tyydyin odottelemaan anopin mansikkamaan satoa. Anoppi laittaa aina pakkasensa täyteen marjoja ja toimittaa sitten meillekin :) Tuskin tänä vuonna minnekkään mustikka-metsään olisin menossakaan. Meillä menee aika paljon marjoja, enemmän kun pystyy säilömään. (Haetaan sitten anopilta sitä täydennystä aina talvella) Viime talvena meni oikein extra-paljon, pahoinvoinnin aikaan oli kova sana jäiset marjat!
Jeps, taitaa alkaa kohta tuo Kauhukeittiö, joten otan paikkani sohvalta - tytön vierestä :) Vielä kun jotain naposteltavaa keksitään.
Täytyypä Dumle tsekata tuo malli jonka olit tilannut! Ite oon suunnitellu bravadon toppia. En vaan oo saanu aikaseks tilata, kun maksaakin sen 40e.
Brion istuimesta sen verran kun Dumle kyselit jääkö siinä sivulle paljon tilaa. Vauvan kroppa pysyy kyllä paikallaan, kun on hyvät 5-pistevyöt. Mutta siihen pään kohdalle olisin kyllä itse silloin alkuun kaivannu jotain lisätukea, alkuun hirvitti että jos tulee sivusuunnassa heilahduksia niin miten paljon se pikkuinen pää siinä heittelee. Mutta toisaalta meidän vauva siirtyi tuohon istuimeen talviaikaan, joten päässä oli lakki ja huppu, jolloin se ei näyttänyt niin hurjalta. En tiedä onko siinä todellista vaaraa ylipäätään, mutta kyllähän se pienen vauvan pää näyttää vähän orvolta siinä. Meillä tuo istuin hankittiin vauvan ollessa n. 5kk, ja vasta myöhemmin luin että se ikäsuositus on 6kk eteenpäin. Kaupassa myyjä vakuutteli että se käy jo muutaman kuukauden ikäiselle, joten en osannut edes olla huolissani silloin.
Meillä on ollut ihana päivä, aurinko on pitkästä aikaa paistanut. Käytiin retkellä järven rannassa ja esikoinen oli aivan innoissaan. Sit illalla grillailtiin ja syötiin aivan liian hyvin. En voi mennä nukkumaan vielä, kun on maha niin täynnä että melkein oksettaa ja vaakataso varmasti vain pahentais tunnetta... Sen siitä saa kun ahmii. Mutta kun grillattu lohi ja uudet perunat ja ihana salaatti vain kerta kaikkiaan vei mennessään! Puhumattakaan niistä jälkiruokasuklaista...
Ihanaa tämä lomailu, kun mieskin on kotona. Ensi viikolla tuo meneekin taas töihin.
Mukavaa viikonloppua kaikille, me lähdetään huomenna taas aamusta vähän reissuun mun vanhempien luo.
Täällä ilmoittautuu uusi syysmamma!
Kesäloma lähenee loppuaan ja vasta nyt saan aikaiseksi kirjoitella tänne. Hieman taustaa: Viikkoja tänään tasan 32, eli la 8.9. Toinen tulossa, poika 2v 2kk. Minä 31, mies 33 ja molemmat vanhetaan loppuvuodesta.
Raskaus on menny hyvin, onneksi. Mitään en ole tehnyt tulevan pienokaisen tulon eteen, en pessyt pyykkiä, en laitellut sänkyä /hoitoalustaa tms. JOtenkin sitä uskoo, että kaiken ehtii vielä tekemään. Pakkauksen sijaan kun otin rahan, pojan jäljiltä kaikki edelllisen pakkauksen tavarat niin hyvässä kunnossa että täytyy koittaa pärjätä niillä.
Joku kirjoitteli turvakaukaloista, no meillä oli käytössä Gracon autobaby, eli se sellainen malli, jossa on autossa kiinni jalusta ja helppo irrottaa kaukalo sekä laittaa kiinni. Toimiva! Vaihdettiin varsinaiseen turvaistuimeen pojan ollessa 8kk, kun alkoi talvella käydä kaukalo liian pieneksi, kesällä olisi varmaan vielä muutaman kk:den mennytkin. Istuimia on joka lähtöön ja vaikka ostettiin sellainen malli jossa sai istuinosaa säädetty, tuntui 8:kk:n ikäisen laittaminén " isoon" tuoliin melko hurjalta (poika oppi istumaankin vasta 9kk.
Jottei tästä romaania synny niin tämä tältä erää.
-Joosu-
Olen aika äimän käkenä supistusten kanssa. Niitähän näiden on pakko olla, välillä tekee niin tiukkaa että meinaa itku tulla. Esikoisesta supparit alkoivat vasta kun piti Jorviin lähteä enkä siis meinnut uskoa todeksi kun viime viikonloppuna näitä alkoi ilmaantua. Lähes joka päivä jossain vaiheessa koko maha kovettuu ja silloin liikahtaminenkin tekee tosi kipeää. Tänään imurointi oli aika tuskaista, alla tietty koko päivän jatkunut tavaroiden ja rojujen ihmettely sekä tytön kanssa ulkona olo. Onneksi nämä laantuvat kyllä hetken huilimisen jälkeen eli sen puoleen ei ole hätää mutta aika outoa tämä minulle on silti.
Viime yönä särki myös selkää niin että tuntui että sellainen uunipellin kokoinen neliö selässä oli ihan tulessa. Esikoisen aikaan muistan ainoastaan lonkkien puutuneet tälläiseksi, joten jotain erilaista piti sitten tähän raskauteen saada.
Aamuyöllä tuli oikeasti ekan kerran mieleen että tämähän voi täältä tulla myös etuajassa ja mitään ei muka ole valmiina. Keksin tuhat tekemätöntä asiaa, kuten vaatteiden pesun, sideharsojen hankinnan, kantokopan pohjavanerin hankkimisen jne. Tänään mies saikin koko kopan mukaansa ja saa luvan sen vanerin tehdä jostain.
Nyt sitten pitäisi ilmeisesti rauhoittaa tätä touhua vähän, jotta homma ei ihan kokonaan leviä käsiin jo tässä vaiheessa vai onko tämä ihan normaalia kun kyseessä on kuitenkin jo toinen lapsi? Mites te muut toisen odottajat, onko samanlaisia tuntemuksia ilmaantunut?
Sormet syyhyäisi hoitaa ne loputkin asiat pois heti alta mutta yritän nyt pysyä rauhallisena ja hoidella niitä pikkuhiljaa. Pakko kait se on uskoa elimistön ääntä :)
T: Typykkä liian reipas lomalainen?
tiistaina olis raksan muuttotarkastus ja täällä miehen kans tehdään viimeistely ja siivoushommia. Esikko nukkuu jo vaunussa ja itkuhäläri on päällä. neiti kyl nukkuu yöki, vaan ei ole oikein viel ottanut nsä heräämättä. Onneks. Neiti on oppinut vihdoin kävelemään! Sitä tässä on uumoiltu jo hetki, vaan ei ole kuitenkaan ennen näin paljon kävellyt kun eilen ja tänään. helpottaa mua kun ei tarvi aian kantaa kaikkialle tyyliin autoon jne. Neidillä on siis ikää 1v 4kk...
Uudella paikkakunnalla tuli käytyä jo neuvolassa viime viikolla. Oli tosi mukavan oloinen täti ja antoi ihanasti nyt sit niitä ruokavalio-ohjeita diabetekseen. Mullahan se paastoarvo oli kaks kertaa kohol,la ja kolmannella normaali. Huh. Kokoarvio ultra on tulossa ja pääsin ekaan neuvolalääkäriinkin tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen reilun viikon päästä. Muuten oli kaikki hienosti, eli pissa putipuhdas ja verenpaineet ok. Sydänäänet oli siinä 131-145 tienoilla, Alemmat kuin esikoisesti koskaan oli, ja povattiinkin sitrten meille poikaa vuorostaan, vaan enpä tosiaan tiedä, kun ultra sanoi tyttöä mut eipä näistä tiedä...
Olipa Umalla ikävä kun mies ei oo pitkään aikaan läsnä. Toivottavasti on sitten synnytyksessä jo paikalla, ymmärrän tuntees.
Pippurimammaa vietiin jo melkein synnärille.. Koitahan jaksaa siellä vielä hetki. Samoin muut joita supistelee, malttaa nyt koittaa levätä ja otta rauhassa.
Äitiyspakkaus tulikin kuin tulikin meillekin. Nyt vaan ootan muuttotarkastusta, niin pääsee peseen vaatteet ja kaivaan laatikoista esikoisen vanhat esiin. Mä siis en ole tehny mitään vielä edellä mainitusta tarkastuksesta johtuen vauvan eteen. Tosin kaikki kamat on vissiin ihan hyvässä tallessa esikoiselta ja uudet kaksosten menopelit osottaa vintissä vauvan syntymää...
Voi mansikoita pitäis munkin saada säilöttyä, vaan oonkohan jo auttamattomasti myöhässä....
No mut terkkuja kaikille syyssissien äipille ja isille ja sisaruksille sekä tietty itse sankareille masuihin! Koskahan se eka sankari syntyy.. Nyt alka aolla viikot kaikilla jo suhteellisen hyvät, vaikka totytakai suotavaa olis siel kohdun puolella vielä kaikkien pysyä =)
Terkuin Minna ja kävelevä Elsa isolisko sekä masuaarre/helmi rv 31+4
sekä maalaava perheen isukki
Tuli sitten aamulla siivottua kodinhoitohuone niin että saa sinne vauvalle sitten hoitotason. Siellä meillä on ennenkin ollut. Järjestelin vaippoja paikoilleen ja tsekkasin tuttipullotilanteen.
Hankintalistalla on vielä tuttipulloihin tutit, tutti muutenkin ja se hoitotason pehmuste. Harsoja ei oo riittävästi niin niitä tarvitaan vielä mutta muuten alkaakin olla kaikki tarvittava.
Turvakaukaloksi ostin Autobabyn. Meillä kun on sitten kolme lasta takapenkillä niin helpottaa huomattavasti turvavöiden laittoa. Esikoinen osaa onneksi jo itse mutta kuopus ei, eikä voikkaan sillä ne vöiden päät on ärsyttävästi " upotettuja" ja tosi hankala laittaa kun on penkki. Niihin saa onneksi sellaisia pidennyskappaleita joten yksi sellainen tarvitaan ainankin. Yksi vyönpää onkin valmiiksi jo pidempi kun on ylimääräinen muutenkin. Meille vois takaluukkuun tehdä suht pienellä vaivalla pari lisäpenkkiä, mies olis vähän innostunut tuohon.
Vauva potkii kovaa kyytiä, aamulla heräsin kuudelta vessaan ja vaavi heräs sitten tietty myös ja piti tunnin sellaista kapelia että mieskin silmät pyöreenä ihmetteli potkujen voimaa. Eipä tullut enää nukkumisesta mitään.
Mitenkäs teillä muilla, joko on päätökset tulleet äippäpäivärahasta? Mä laitoin oman hakemuksen menemään jo kesäkuun alussa eikä vielä(kään) näkynyt Kelan sivuilla mitään. Mulla alkaa lomakin jo nyt huomisesta (aloitan varhennettuna). Onhan niillä toki se 30 päivää aikaa vielä mutta kyllä mä jo haluisin tietää. Verokorttikin tarvii ehtiä hakemaan. Kannattaa muuten lasketuttaa sosiaalietuuksille oma kortti.
jaa jaa, pyykit tuli koneesta. Jos sitten jatkaisi päivän hommia.
minttupipsa rv 31+jotain