Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuisten to-pe **

12.07.2007 |

Huomenta!

Linkki alkuviikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10727732&p=1&tm…

Ja esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10715972&p=3&tm…

Jos uudet haluatte mukaan esittelypinoon (ellette jo ole), niin vastatkaa pinoon ja päivitän sitten tiedot pinoon.

Västis

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kommentoida vaikka mitä mutta nyt iski laiskuus joten vaan omia kuulumisia hiukan. Mulla ollut nyt pari päivää tosi huono olo. Väsyttää, oksettaa ja särkee päätä ja kun vielä lisäksi supistelee ja vatsaa jomottelee muutenkin niin mitään ei oikein huvittaisi tehdä. Vaan kun pääsee liikkeelle unohtuu tuo kurja olo hetkeksi ja siksipä eilenkin käytiin lasten kanssa tallilla ja tänään mansikoita poimimassa. Nyt on kyllä ihan sippi olo. Josko tämä tästä vielä helpottaisi vaan jos ei niin eipä tuohon synnytykseenkään enää pitkä aika ole.

Appivanhemmat ovat ensi viikolla viemässä kaikki kolme lastamme Puuhamaahan joten ei onneksi sinne enää tarvitse tänä kesänä lähteä. lintsillä yritän noiden kanssa jaksaa käydä. Mies on kaverinsa kanssa lähdössä Eestiin ja Latviaan moottoripyöräreissulle ja vielä elokuun alkupuolella Pohjanmaalle ajelemaan. Toivon vaan että vauva ei jostain ihmeen oikusta päätä syntyä etuajassa. Muuten miehen lomaa odotellessa vaikka sen kummempaa ei perheen kesken aiotakaan enää tehdä.

aliisa ja ylläri rv 34+3 (la 20.8.)

Vierailija
22/34 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi univaikeuksinen liittyy joukkoon! Viime yönäkin tuli valvottua puoli viidestä puoleen seitsemään ja olipa sitten tosi pirteä äiti, kun lapset tulivat tuomaan synttärin kunniaksi aamupalan sänkyyn ennen kahdeksaa. Jostain syystä ei tuo normaali yhteenkyytiin piitkään nukkuminen onnistu, vauvaelämäharjoitusta kai tämäkin... Mutta oli kyllä aika liikuttavaa, että 6v esikoinen oli itse omilla rahoillaan halunnut ostaa lahjankin :´)

Perätiloista on pitkään ollut juttua. Nykyinen masukki on meillä oikein päin, mutta esikoinen kääntyi aikanaan vasta joskus 36 viikolla. Katsoin silloin telkkaria ja luin kirjoja kontallaan pylly pystyssä (parin viikon ajan) ja niin poikanen sitten kääntyikin muutaman kerran (eri päivinä) edestakaisin, kunnes sitten jäi pää alaspäin. Meillä siis ainakin tuo asento toimi, vaikka vauvakin oli jo niin iso, että sisuskalut kääntyi aina mukana :)

Täällä neuvolan uimisohjeet olivat, että uida saa niin kauan, kun kalvoissa ei ole reikää eli vaikka kohdunsuukin olisi auki. Veden puhtauteen pitää kiinnittää tarkempaa huomiota, missään rapakossa tai seisovassa vedessä ei saa uida ja sinilevä ehdottomasti kielletty, kuten tietysti muulloinkin.

Eilen oli vaihteeksi neuvola ja kaikki oli ihan hyvin.

Viikkoja 34+5

Painoa 440g/vk

Paineet 103/67, tullut alas viimeiset kolme kuukautta

Pissa puhdas (En muista nimimerkkiä, kuka sokeri asioita kyseli, minäkin kuulun pissan sokerista kiinnijääneiden joukkoon, rasitustulos oli erinomainen, mutta täällä joutuisi silti jatkoseurantaan, jos sokeri pissassa uusisi, siksi vältän muutaman tunnin ennen neuvolaa makeaa, niin ei tule sokeri läpi. Kyseessähän ei ole korkea verensokeri vaan raskaudesta johtuva ns. alentunut munuaiskynnys, jolloin runsas sokeri tulee läpi. Itse en näe järkeä hypätä turhaan verikokeissa, siksi näin ;)

Sf 31 (noussut nyt samaan kuin edellisissä, omasta mielestäni aiemmin tosin mitattu alakanttiin)

Syke ja liikkeet hyvät, pää alaspäin

Neuvolatäti (vanha, joskus viisas ja kokenut) arvioi, että vauva on lasketun ajan paikkeilla 3,5 kg tai vähän yli, joten samankokoiselta vaikuttaa kuin edellisetkin. Minä vain haluaisin tietää sukupuolen, että osaisin ajatella vauvasta oikein!! Täytynee alistua odottamaan, niin kuin vaihtoehtoja olisi... Seuraava neuvola on vasta taas parin viikon päästä, koska olemme ensi viikon reissussa. Silloin onkin lääkäri ja onnekseni sijainen, koska en pidä omalääkäristämme (vanhempi mies) neuvolalääkärinä. Joten minä ainakin olen tyytyväinen kälomien olemassaoloon :D

Meillä oli muuten yhdessä lastensängyssä umpipohja ja se kyllä pilasi yhden patjan ummehtuneeksi (vaikka muovikaan ei ollut jatkuvassa käytössä eikä sänkyyn pissailtu), kunnes porasimme sen täyteen reikiä. Itse olen pitänyt muovit petarin alla, koska meillä isompienkin lasten petarit saa koneesee ja kuivuvat jo päivän aikana.

Täytyy lähteä kasaamaan kamoja aamuista lähtöä varten, miljoona asiaa vielä tehtävänäkin. Jospa sitten kotiutumisen jälkeen joutaisi maalaamaan hoitopöydän ja katsomaan ensimmäisiä vauvajuttujakin valmiiksi, sitten olisikin jo 36 viikkoa täynnä...

Mansikkaista heinäkuuta!

Miksuliinu 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä linkki uuteen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10755950&p=1&tm…

Seuraava päivitys tapahtuu varmaan viikonlopun jälkeen, sillä en ole kotikoneella viikonloppuna. Vielä olisi siis yhdet häät viikonloppuna. Toivottavasti juhlamekko mahtuu vielä mahan kohdalta päälle.

Vatsani saa kommentteja aika paljon ulkopuolisiltakin, jopa miehiltä.. Isohan tuo vatsa on ja taas yhdet housut jäivät kaappiin, kun eivät enää mahdu jalkaan. Onneksi loppuaika pitäisi mennä nykyisillä vaatteilla. Enää ei huvita itselleen ostaa yhtään mitään äitiysvaatteita. Imetysliivit ovat omallakin hankintalistalla, mutta odottelen vielä pari viikkoa ennen niiden ostoa. Itse ostan omat liivini liivikaupasta. On vähän huonoja kokemuksia sekä markettien että lindex ym. liivien kestävyydestä. Varsinkin, kun esikoisen imetyksen alkuaikoina rinnat olivat jotain kokoa E tai F. Saa samalla tarpeeksi tukevat olkaimet liiviehin. Mielestäni liiveihin (+liivinsuojuksiin) kannattaa satsata, koska muuten omaa vaatekokoa ei heti tiedä, enkä viitsi siis varmaan syksyllä ostaa itselleni kovin paljon muita uusia vaatteita. Kotona kuitenkin useimmat omat vaatteet saavat kaunista koristelua, jos tulee puklaava vauva.

Paljon oli kaikesta juttua, mutta rade hävitti taas kaiken mielestä. Lähdenpä siis laittamaan pyykkejä kuivumaan.

Västis ja Taimi 34+6

Vierailija
24/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nimi merkki vaihtu, ilmoittauduin tänne joskus nimelle jonna81 mutta kun en muistanukkaan salasanaa niin piti kirjautua ihan uusiksi...

Olen käyny lähes joka päivä lueskelemassa teidän kuulumisia mutta en ole vaan ite saanu aikaseks kirjottaa mitään.

Mulla la on 1.8 mutta lääkäri totesi että kyllä se sieltä jo aikasemmin tulee ulos. Kohdunsuu on kahdelle sormelle auki, tosin edellisessä raskaudessa oli sama tilanne samoilla viikoilla ja syntyi kuitenkin " vasta" 39+4.

Täällä yöt on aika levottomia kuten huomaa, kello on nytkin neljä eikä tuu enään uni. Vessassa täytyy käydä kaks-kolme kertaa yössä joskus jopa neljä kertaa.

Vaikka hb on 136 niin silti väsyttää, päivisin olen kuin tsombi, ja esikoisen kanssa nukun monesti päikkärit tai ainakin meen lueskeleen ja loikoileen sänkyyn. onneks se nukkuu viä päikkäreitä ja ruhtinaalliset 2-3tuntia!

Eilen supisteli aikalailla ja luulinkin jo että nyt se lähtö tulee mutta se meni sit kuitenkin ohi ja kotona vielä ollaan. Ei vaan mitään voi oikeen enään tehä kun kaikesta alkaa heti supisteleen. Koitin imuroida niin vähän väliä pitää ottaa lepoo kun maha menee kivikovaksi...

Mutta kaippa tästä täytyy nyt nukkuun lähtee...ainakin yrittämään jaksaa sit taas aamulla virkeenä(?) nousta.

Jomputti (jonna81) rv 37+2 la 1.8

Vierailija
25/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja poika 4v ovat tainneet saada nuijanukutuksen kun vieläkin nukkuvat.tosin poika tuli eilen klo 22 vasta mummilasta kotinkin.yleensä on kyllä niin että meni sitten nukkumaan mihin aikaan vaan,niin herätys on aina kahdeksan maissa.

me oltiin miehen kanssa eilen ikeassa.ihan kivasti jakselin.autossa istuminen puuduttaa ja sen jälkeen supisteluita tuli ihan kiitettävästi.mutta kun aikansa oli pystyssä ja pääsi syömään,olo oli hyvä.että tulipahan sekin reissu tehtyä vihdosta viimein.jos vaikka koti olis ihan valmis kun vauva syntyy.

mulla jatkuu tämä kaamea kuiva hakkaava yskä.luulin sen jo helpottaneen,mutta ei.huh huh.viikon on kestänyt.mies nukkuu olkkarissa ettei sen tarvi kuunnella mun röhinöitä.nukun koko yön kurkkupastilli suussa,ihan järkkyä..yök..yskänlääkkeisiin en perusta kauheasti.ei se yskä kait lähde kun aikansa yskimällä.jossain ihme puoli-istuvassa asennossa koitan sitten nukkua.ja toinen lapaluu oli ihan turta ja särki viime yönä.

onneksi ei oo tullut mitään lisääntyviä supisteluita ton myötä, mutta on kyllä epämiellyttävää yskiä kun masu täynnä vauvaa.

vauva majailee tosi ylhäällä.runksuttaa kylkiä ikävästi ja muljuttaa välillä niin että sattuu.multa loppuu pituus kesken kun istun.pitää istua (aina kun voi) isossa hajareisi asennossa =) kuin miehet.

olo on kyllä hyvä,jahka tuo yskä helpottaisi,olisi tosi mukava olo. edelleen olen mielessä tekemässä ensi viikolle korkeasaarireissua,kun tuo ikea sujui kuitenkin hyvin.eihän mun siellä tarvi satalasissa mennä,vaan nuo miehet saavat enempi kierrellä.voi olla kyllä että muutamassa päivässä olotila muuttunee,joten sen mukaan mennään.

Minä myös synntyän TYKS:ssa, oli viime pinossa muutama muukin.

neitiniiskunen rv 34+1 (la 23.8) hui kun tuo la lähenee.ja aika monella näytti la olevan ihan kuun alussakin (jännitän toisten puolesta)

Vierailija
26/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yönä sain onneksi hieman paremmin nukuttua ja unta riitti pitkälle aamuun kun heräsin vasta klo.9.15. Tosin ainahan yöhön kuuluvat pakolliset vessassa käynnit usein ja kyljen kääntämiset, mutta onneksi nukahdin suht.nopeasti uudelleen,eli siihen nähden nukuin varsin hyvin.

Mulla hartiat tahtoo kyllä jumiutua, johtuu varmaan painosta ja siitäkin että nukkuu pelkästään kyljillään ja vielä erityisen paljon vasemmalla kyljellä. Siitä varmaan johtuu kun toi vasemman hartia/niska seutu on aivan jumissa ja herkkään alkaa päähän koskea, mutta onneksi lievittyy kun saa edes ite vähän hierottua sitä kipeää kovaa lihasta. Päänsärkyyn minä otan aina tuota Panadolia sen 1g kerrallaan, siis jos otan niin säryn on oltava jo aika kovaa, eikä siitä silti ole juuri mitään apua. Mutta eiköhän se tästä.

Viime yönä taas supisteli jonkin verran, sellaista menkkamaista aaltoilua alavatsalla ja selän puolella. Meni kuitenkin ohi varsin pian ja sain nukuttua, ajattelin että kyllä minä siihen herään jos kunnolla alkaa supistelemaan ja täytyis lähtöä alkaa suunnittelemaan. Päivälläkin tulee muutamia kertoja noita kovotteluja ja saattaa olla lisäksi noita menkkamaisia aaltoileviakin tuntemuksia vatsalla ja/tai selän puolella, mutta kaipa noita jo pitääkin alkaa olemaan.

Eilen illalla oli valkovuodon seassa hieman venyvää limaa, joka aavistuksen kellertävää. Ei tuoksu pahalle, mutta mietin josko olisi jo hieman limatulppaa ollut.

vauva2006 rv36+6, la 4.8.

Vierailija
27/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mukavia viikonloppusuunnitelmia?

Itsella koko viikko mennyt siivoillessa kaappeja,miten sita tuleekaan paniikki etta kaikki saatava kuntoon ennen kuin vauva on taalla? Ihmeellista.Muuten ei kylla tulisi mieleen siivota kaappeja kesapaivina.

Nyt sain viimeisen koneellisen vauvan vaatteita kuivatettuja ja tanaan olisi ohjelmassa niiden laittamissa paikoilleen.Alkaa miettimaan etta puuttuukohan viela jotain oleellista, mutta kyllahan se aika nayttaa mita tarvitsee ja kaupasta saa tai tilaa netista.

Rintapumppua en ainakaan etukateen osannut ostaa,jos vaikka imetys ei jostain syysta onnistukkaan.Aikaisemmin vahan tiputteli yoaikaan,mutta nyt on ollut paidat kuivina,pitaisikohan olla huolissaan.

Juu,nukkuminen on sita parin tunnin valein vessassa ramppaamista,sempa takia on tullut ihan tavaksi ottaa nokoset paivisin,niin jaksaa puuhastella kaappejen parissa ;)

Mutta kaikesta huolimatta,otetaan ilo irti perjantaista ja masuistamme!

Ikimba la 1.8.

Vierailija
28/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut juttua paljon, oli kiva lueskella. Me ollaan oltu mummolassa päivät kun on niin hyvät säät ollu. Meinaa koti hommat jäädä tekemättä.

Eilen sain makuuhuoneeseen lipaston mihin sain laitettua vauvan vaatteet ja vaipat ja purnukat. Ovat nyt hyvin käden ulottuvilla.

Limatulpasta: itse kyllä ekassa raskaudessa huomasin heti kun limatulppa oli tullut, sitä oli enemmän ja veriviiruja. Mutta sekin taitaa olla yksilöllistä miten kelläkin tulee, en tiedä, nytpä sen näkee huomaanko tässä raskaudessa limatulpan tulon.

Ihania nää vaivat, mulla eilen häntäluu meni tosi kipeeks, ei tullut istumisesta ja kyykistelystä mitään, tänään onnkes parempana.

Yöt oon saanut nukuttua hyvin, lukuunottamatta vessassa käyntejä ja hikoiluttaa aivan hirveästi öisin.

Täällä kans unia nähdään, toissa yönä piti ruveta syömään minun munkkeja sairaalassa jotta vauva rupeaisi syntymään, viereisessä huoneessa joku jo synnytti ja olis yönyt piparkakkkuja.

Kyllähän nää viimeset viikot on tätä odottamista milloin lapsonen alkaa tulla, onneks ens viikolla äitipoli, ni nähdään missä mennään.

Mut ei nyt oikein tuu mitään mieleen.... voikaa eloisat hyvin ja nautitaan vielä masuistamme, kiva kun uusia odottajia tulee vielä lisää:)

Viikonloppuja:)

Iivokki 37+ ihanaaaaa:) la 3.8

Vierailija
29/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RR : 128 / 78 (lääkitys menee edelleen, Albetol)

HB : 117

SF : 33 cm

Pissa : puhdas, paitsi tietty veri oli +

SÄ : 130 tai vähän alle

Paino : +210 g / viikko, kaikkiaan n. 7 kg

Turvotukset : ++

Kaikkiaan olo hyvä, mutta levossa supistelee kovastikin. Viime yö meni harakoille kun kuopus on nuhassa ja nukkui tosi levottomasti. Typykkä ulisi pari tuntia siinä ja nukkumaan käytiin 4:00 että nyt pitäs alkaa päiväunille ;o)

Ens viikolla olisi äitipoli torstaina ja seuraavalla viikolla taasen neuvolaan. Nyt alkaa olla jotensakin kypsä tähän odotukseen.....

Rapuäiti ja rakas Lahja 36+3

Vierailija
30/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilleen vähemmän mieluisan yllärin.

Kääntyi viime yönä perätilaan takaisin(tänään rv 37+0),käännyttyään ensin rt:aan rv 34....

Kävin neuvolassa varmistamassa tarjonnan ja oikeassa olin,perätilassa tyttö köllii.

Ma äippäpolille käännösyritykseen(mikäli annan luvan,lapsivettä tarpeeksi todennäköisesti on,kun 2 vkoa sit sitä oli normaalisti)

Ensimmäisenä vaihtoehtona näen kuitenkin tällä hetkellä perätilavauvan synntyksen.

Vihoviimeisenä vaihtoehtona pidän sektiota...Järjetön sektiokammo,vaikken oo sitä ikinä kokenutkaan.

Lumina ja Yllärin järjestänyt Lahja rv 37+0

Vierailija
31/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, äitipolilta palasin ja odottelen lääkärin soittoa.

Eli niinhän tässä kävi, että veijari se oli taas pää pystyssä kuikoilemassa, ja hänet käännettiin siis perätilasta jo kolmannen kerran! Vähän tätä uumoilin, kun odotushuoneessa mahani taas sinkoili puolelta toiselle, kun muiden mahat pysyivät tyynen hiljaisina paikoillaan... Käännöksen teki tällä kertaa oikein mukava venäläinen lääkäri, joka äkkäsi meikän lukemasta Dan Brownin Murtamatonta linnaketta venäjäksi odotellessaan. Saipahan puhua hienoa venättä äidinkielisen kanssa! Helgalle taas tiedoksi, että käännös oli melko hellävarainen ja onnistui hyvin. Ultralla tarkistettiin, että pää asettui hyvin alas, ja napanuoran flowt ja muut virtaukset olivat kunnossa, istukka myös. " Ei, katsokaa, mitä se tekee!" lääkäri huudahti sitten. JA niin tämä jästipää siis raivotilassaan pönkäsi varpaansa alas pään viereen ja ryhtyi punnertamaan tarmokkaasti itseään uudelleen ylös! " Isäänsä tullut!" sanoin, ja naiset myöntelivät, että niinhän ne aina.

Painoarvio on hiukan toinen kuin tasan kaksi viikkoa sitten, jolloin se oli tasan 2500g. Nyt lapsi painaa arviolta 3300g, eli siis 800 g olisi 14 pvssä tullut sille lisää... Muuten mukava lääkäri ei nähnyt alatiesynnytyksessä mitään ongelmaa: " Tämän kokoinenhan tulee ulos lentämällä, jos vajaa viisikiloinenkin on sieltä käsi vinossa saatu ulos!" No joo, ei kai se ihan tänään synny, ja jos painonlisäys on taas vauvalla tätä vauhtia, niin hyvin pian ollaan jo neljässä ja puolessa kilossa! Noh, sitten mut määrättiin varmuuden vuoksi lantiokuviin, joiden tuloksista siis odottelen soittoa. Jos syntyy ennen seuraavaa kontrolliaikaa, mennään tilanteen mukaan. Kontrolli päivä ennen laskettua aikaa, 3.8, jolloin kai päätetään (??), mitä moisen kanssa tehdä.

Ja yhä Helgalle erityisesti: Lääkäri kertoi selvästi istukan irtoamisriskistä käännöksen jälkeen ja kehotti lepäilemään vuorokauden ja palaamaan oitis synnärille, jos kipua tai supisteluja. Ja käännöksen jälkeen otettiin taas sydän- ja supistelukäyrää pitkään.

Ähtärin-reissu meni hyvin, vaikka lastemme käytöksessä olikin reilunlaisesti parantamisenvaraa: Olin jo pykäämässä heitä myskihärkien ja villisikojen seuraan mylvimään yhdessä samoihin lieteläjiin, kun mikään ei kelvannut, kaikki oli 3 v-uhmaikäisestä " rumaa" ja olisi heti pitänyt palata hotellille. Esittelepä siinä jännää lumileopardia ja majavan pesää! Osasyyllinen tähän ulvontaan oli sinänsä tosi makea eläinpuiston kiipeilyputkiliukumäkihässäkkä, vaan sen sijoitus oli täysin virheellinen: Puiston sisäänkäynnin vieressä! Kaikki pikkulapset alkoivat vinkua ja vaatia päästä sinne leikkimään sen sijaan, että olisi astuttu tylsähkön näköistä metsäpolkua pitkin itse elukoita ihmettelemään.

Nyt sissihenkisesti sunnuntaina jälleen matkaan ensin kuopuksemme nimikkohotelliin, ja siitä sitten kohti Turkua ja Naantalia.

Huvittavaa, tuttu kantoliinaintoilija väitti väen vängällä, että kaikki vastasyntyneet kyllä viihtyvät liinoissa makuuasennossa, kun minä kerroin karua totuutta näistä meidän pystyasentoa vaativista nappiaisista. Nyt siis tämä kolmas pistää vielä paremmaksi ja tahtoo olla pää pystyssä jo mahassa! Noh, enköhän saa sen kietaistua jotenkin tukevaan asentoon pystyynkin ostamaani liinaan. Jahka nyt sen saisi tavalla tai toisella hyväkuntoisena ulos mahasta.

Jaksamisia viikonloppuun!

Vitanova rv 36+6 (la 4.8)

Vierailija
32/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää, että masuasukkinne vaihtelevat asentojaan yhtenään istualleen perätilaan, toivottavasti kaikki hoksaa kuitenkin kääntyä tai pysyä kääntyneenä pääalaspäin mahdollisimman pikaisesti.

Itse yritin lepäillä äsken, vähän kehnolla menestyksellä, kun vauva päätti juuri aloittaa vallattoman potkusession. Nyt on mahanahka ihan hellänä potkujen kohalta, kun niin kovasti jaloillaan, etenkin kantapäillään potkuili mahanahkaa vasten. Auts!

vauva2006 rv36+6, la 4.8.

33/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis ku ruokakauppaan täytyy vielä ennättää..

Neuvolaa ensin:

rv 34+6

sf-mitta: 33 (ruvennu tasottumaan)

RR: 122/77

hb: 118

Painomuutos: +233g (jee, koko raskauden aikana ei ole vielä kertaakaan tullu noin vähän per viikko!!) Mutta yhteensä mulle on tullu 16kg ei niin jee :(

Turvotusta: löytyy, sormukset kuulemma täytyy nyt jättää pois (on olleet sellaset väljemmät mulla aina mutta nyt ei survomatta mene)

Sydän äänet: erittäin hyvät 130-140

Rt:ssä ollaan

Otettiin myös Rh-veret vaikka niitä ei vielä ois pitäny ottaa mutta terkka meinas että ei tämä lapsi masussa loppuun asti ole, joten parempi oli ottaa ne veret jo tänään...

Mulla siis lapsi on kiinnittyny alas ja on siis todella alhaalla, keuhkot yms elimet tuossa ylhäällä on tässä raskaudessa saanu olla rauhassa..supparit ovat äityneet niin koviksi että menkkakivut ovat tulleet mukaan kuvioihin (se oli lopullinen niitti terkalle noitten verien ottamisen kans) eli hänen mielestään sitä synnytetään ennen la:ta (en tiiä ite uskoakko tuota??) ja nyt viikot on jo niin pitkällä ettei kuulemma enää lähdetä estelemäänkään...

Mutta yritän tulla huomenna vaikka tarkemmin " juttelemaan" täytyy sinne kauppaan keretä...

Hyviä vointeja!

Nani76 ja Vilperi 34+6

Vierailija
34/34 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä itsepäisiä vauvoja, jotka majailevat " omissa" asennoissaan. Selvät leijona-lapsen piirteet..." teette, mitä teette, mutta minä pidän pintani." . Toivotaan vaan, että kaikki perätilan vauvat jatkavat muljaamistaan ja h-hetkellä asento olisi jo toinen.

Tiedättekö, olen tehnyt hurjan urotyön (tämäkin on vaatinut minulta paljon). Olen kirjoittanut miehelle listan, mitä pitää ostaa vauvan synnyttyä. Kaikki, mitä on valmiina olen pessyt ja laittanut valmiiksi, mutta kaiken olen kätkenyt pois silmistäni. Koitan rauhallisin mielin lähestyä viimeisiä viikkoja ja olla ajattelematta pahinta, mutta silti ei aivot anna periksi, että laittaisin kaiken ihan oikeasti kuntoon. Onhan silti hyvin suunniteltu jo melkein puoliksi tehty. Pessimistisyys on ollut tämän viikon pahin raskausoire, jota ei ole ilmaantunut sitten alkuraskauden (väli np-ultra - ensimmäiset liikkeet olivat tuskaiset)

Yksi askel on myös siinäkin suhteessa menty eteenpäin, että vajaa 3-v. poika on alkanut puhumaan mahdollisesta vauvan muuttamisesta meille. Äitini on luonut minuun huolestuneita katseita, kun poika puhuu ainoastaan muodossa " Jos vauva muuttaa..." , näen poikaa katsellessani peilikuvan, en ole tainnut pojalle puhua koskaan vauvasta sanomalla, kun vauva muuttaa.

Hertzin neuvolakäynnit kieltämättä ihmetyttää. Kait kohta kaikista odottajista haetaan säästöjä kustannuksiin...

Imetysliiveistä: Itse olen satsannut niihin ja ostanut Anitan imetysliivejä. Ostin yhdet huonot ja päätin, etten ala liiveistä säästelmään, kun ne ovat mielestäni imettävällä aika tärkeät kapistukset. Kait on silti kiinni pitkälti rinnoistakin, millaista tukea vaativat ja mitkä ovat minkäkin rinnanmallille ja koolle sopivat, olivat sitten halvemmat taikka kalliimmat.

Kesälomatuuraajista: Itseäni ei ole tuurajat haitanneet äitiyspuolella, liekö aina saanut hyvän tuuraajan. Mutta: poikani on elokuun alun lapsi (aina terkka kesälomalla), niin lastenneuvolassa sijaiset ovatkin olleet omaa luokkaansa. 1v. neuvolaan menimme uusina asiakkaina (muutimme silloin uudelle alueelle), 2v. neuvolassa oli työterveyshoitaja tekemässä tarkistuksen (ei piirtämistä ja puheen tuottamisessa apuna käytettiin Barbaba-kirjaa, jota me emme olleet koskaan lukeneet...muutenkin aika kului kuunnellessa hänen jo varttuneista kaksospojistaan), ja nyt 3v. neuvolan aikaan olisi taas eri täti ottamassa vastaan, jossen saa aikaa omalle terveydenhoitajalle. En edes tiedä, ketä on alueemme lasten puolen terveydenhoitaja.

Ajatus ei toimi, paljon asioita oli mielessä, mihin voisi tarttua...mutta mutta HYVÄÄ YÖTÄ!

Möykky ja la 25.8. rv 33+?