Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä olisi uskonut muutama vuosi sitten sisutavani täydellisen PRINSESSAhuoneen! :)

Vierailija
11.07.2007 |

Meillä on 4-vuotias tyttö joka rakastaa kaikkea vaaleanpunaista ja prinsessamaista. Laitettiin nyt molemmille lapsille omat huoneet ja tytön huone sisustettiin tosi tyttömäiseksi prinsessahuoneeksi.

Itse suosin vaatteissa ja sisustuksessa yksinkertaista linjaa, mutta nyt kun katselen tuota huonetta ja onnesta paisuvaa pikkuprinsessaa, onhan se aika ihana :))

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten tuosta kuvaelmasta unohtui se tytön mielestä ihanin juttu. Noin metrin pätkä vaatetankoa pyörillä, missä kaikki ihanimmat mekot. Siitä on kiva valita ja sovitellla ja peilailla. :)

ap

Vierailija
62/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse ovat suuntautuneet noihin, ilman ohjausta.

Ajoittain leikkivät yhdessä vaikka autoilla, nukkevauvoilla tai eläinhahmoilla, kunnes taas palaavat omien intohimojensa eli prinsessojen ja örkkien pariin.

Eipä tuo minua haittaa. Leikkikööt niillä, millä haluavat.

Ystäväni muuten vannoi, ettei ikinä osta mitään vaaleanpunaista tms tytölleen. Tämä kulkikin ekat kaksi vuotta vaaleansinisessä, beigessä yms, ja leikki puupalikoilla, legoilla, yms. Mutta kun tyttö alkoi oppia ilmaisemaan omaa haluaan, niin kummasti siihenkin perheeseen alkoi ilmestyä prinsessatavaraa. Viimeeksi kun näimme, tyttö esitteli minulle onnesta hehkuen uutta Winx-puseroaan :) Ja äidin oli vaan pakko niellä ylpeytensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

parkkitalo, Tuomas Veturia ja Tomi Traktoria. Myös nukenvaunut, nuken sänky, syöttötuoli, rintareppu ja monta vauvanukkea löytyy.

Arvatkaas vaan, mitkä lelut saa tytön hyppimään riemusta kun käydään lelukaupassa? No kaikki prinsessasälä tottakai. Balettipuvut, Barbiet, Winxit ja Bratzit. Tyttö on nyt 4,5-vuotias.

Sisäsyntyistä tuo tuntuu olevan, ei meillä ainakaan olla yritetty kasvattaa tytöstä väkisin mitään prinsessaa, päinvastoin. Aluksi olin kaikkea hörhelöä vastaan, mutta koska tyttöni haluaa olla prinsessamainen, niin miksi estäisin, ja opettaisin feminiinisyyden olevan jotenkin kielteinen piirre?

Vaatteista päälle puetaan sitä mitä äiti sanoo, mutta kyllä kaupassa ihastuneimmat huokaisut tulee nimenomaan vaaleanpunaisten vaatteiden kohdalla. Ja jos niissä on vielä joku Disneyn prinsessa tai keijukainen tms kuvassa, niin voi sitä ihastuksen määrää.

Kuitenkin tyttö osaa leikkiä myös ns. poikien leluilla: Pokemonit oli kovassa suosiossa viime vuonna, roolileikeissä hän on usein poliisi, eikä todellakaan ole mikään pikkusievä neiti joka pelkää vaatteiden likaantuvan, vaan kiipeää puuhun ja kaahaa fillarilla siinä missä pojatkin.

Tosin edes vaatteiden valintaan en saa puuttua, koska tyttö haluaa pukeutua vain niihin imelimpiin vaaleanpunaisiin röyhelö/kimallus vaatteisiin. Kaikki ne ostamani reippaat Lingon&Blåbär ym. vaatteet makaavat kaapissa käyttämättöminä. Tytöllä on sen verran tempperamenttia, että täysi sota syttyy jos yritän väkisin pukea hänet niihin reippaisiin/ tyylikkäisiin lastenvaatteisiin.

Tyttö on nyt reilu 4v. ja tätä prinsessakautta on kestänyt kohta vuoden. Täytyy vain yrittää kestää, eiköhän se kohta mene ohi.. Tosin luulen, että tälläkin prinsessakaudella on jokin psykologinen merkityksensä tytön psyykkisessä kehityksesssä. Mene ja tiedä..

Vierailija
64/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan mummojen lamppu!!

Vierailija
65/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enkä vieläkään pidä itseäni mitenkään tyypillisenä naisena, kun alkaa jo keski-ikä häämöttää.

Tyttärelleni suon prinsessatouhut ihan täysillä (kahden isoveljen jälkeen piristävää)

Vierailija
66/66 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan rakastaisi yli kaiken ap:n tyttären huonetta. Eilen käytiin juuri sellaisessa jättilelukaupassa Toys " R" Us ja tyttäreni olisi halunnut sieltä kaikki mahdolliset prinsessa-aiheiset huonekalut.

Vielä kun ei hänellä omaa huonetta ole, niin emme ostaneet, mutta kunhan sen saa (toivottavasti löytyy se talo vuoden sisään), niin saa itse valita huoneeseensa kalustuksen ja värit. Ja luulenpa, että paljon tulee vaaleanpunaista ja prinsessoja. Itse en niistä niin välitä, mutta hänen huoneensahan se tulee olemaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän