Enpä olisi uskonut muutama vuosi sitten sisutavani täydellisen PRINSESSAhuoneen! :)
Meillä on 4-vuotias tyttö joka rakastaa kaikkea vaaleanpunaista ja prinsessamaista. Laitettiin nyt molemmille lapsille omat huoneet ja tytön huone sisustettiin tosi tyttömäiseksi prinsessahuoneeksi.
Itse suosin vaatteissa ja sisustuksessa yksinkertaista linjaa, mutta nyt kun katselen tuota huonetta ja onnesta paisuvaa pikkuprinsessaa, onhan se aika ihana :))
Kommentit (66)
Täällä yhden merirosvo prinsessan äiti.:) Tytön huone on hyvin, hyvin tyttömäinen ja hörhelöinen, mutta huvittavaa kyllä koko huoneen kruunaa merirosvojen pääkallolippu. Ei ehkä sisustuksellisesti hieno, mutta mitä väliä?? Pääasiahan on, että tyttö itse viihtyy ja on onnellinen hörhelöidensä ja lippujensa kanssa. Vaaleanpunaiset keijunsiivet ja hörhelöt vaan pihalla vilahtaa, kun kirmaa ja kiipeilee naapurin poikien kanssa pitkin maita ja mantuja.
Nyt tyttö on 13-vuotias nuori, ja ei voi sietään vaaleanpunaista ja ns. prinsessatyyliä. Tällä hetkellä huone on aikalailla limen värillä sisustettu, seinillä muutama juliste suosikeisa jne.
Annan sisustaan tytön siten miten haluaa (mustan puhuvaa huonetta lukuunottamatta), pääasia että huone on siisti.
Miksi se vaatii rauhallisen luonteen?
noi kymmenvuotiaaksi asti oma ehdoton suosikkivärini oli vaaleanpunainen ja prinsessamekot. Muistan ikuisesti katkeruuden tunteen kun äiti puki minut johonkin juhliin punaiseen marimekon jokapoikakauluspaitaan kun olisin halunnut mennä sinne hörsöissäni. Muuten sain kyllä toteuttaa itseäni mielinmäärin.
Meidän 3-vuotias tyttö saa usein päättää, minkä paidan (annetuista vaihtoehdoista) aamulla laittaa päälleen ja kyllä ne on ne kirkkaat värit (punainen, keltainen, oranssi), jotka hän valitsee ja vaaleanpunaiset ja liilat prinsessapaidat saa jäädä kaappiin. Hän ei myöskään ole mistään muista " tyttömäisistä" jutuista kiinnostunut. Huoneessaan on kyllä nukkeja, nukkekoti, nukenvaunut yms., mutta leikeissään on yleensä mukana pelkästään pienet eläinhahmot ja kaikki " liikkuvat lelut" : autot, traktorit, veneet. Häntä ei kukaan ole erityisemmin ohjannut leikkimään tietyillä leluilla, toisinaan olen kyllä yrittänyt ottaa leikkeihin mukaan niitä ei-suosittuja, esim. nukkeja, mutta kun ei kiinnosta, niin antaa sitten olla.
Luulen, että tässäkin asiassa vaikuttaa muiden lasten malli. Päiväkodissa varmaan meidänkin tyttö olisi noihin nukkeleikkeihin vähitellen innostunut, mutta nyt tapaamme muita samanikäisiä " kotikasvatettuja" , joille ei ole tullut mitään sellaista käsitystä, että tytöt leikkisi tietyillä jutuilla ja pojat toisilla...
Ihan yhtälailla samoilla leluilla on tässä porukassa leikitty, oli sitten tyttö tai poika. Ja onpa joukkossa muuten yksi sellainen " prinsessapoikakin" , joka tykkää ylikaiken koruista ja hörhelöistä...
jos tykkää kauniista verhoista, ei voi leikkiä? Onko joku ihminen todella noin mustavalkoinen.
Ihminen ON visuaalinen, jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Toiset vain synnynnäisesti jo rakastavat kaikkea kaunista. Ihmisiä kun on erilaisia! On naurettavaa väittää etteikö joku lapsi välittäisi verhojensa väristä. Ihan yhtälailla voisin väittää sinua valehtelijaksi, että omasi varmasti välittää. Ja juu että vanhemmat on sitten pinnallisia ja siirtävät huonoja arvoja.
Juuh, itse olen ollut 12 vuotta lähetystyössä silloisessa Beninissä Afrikassa ja kyllä, erittäin köyhät, jopa nälkäänäkevät pikkutytöt kiljuivat riemusta saadessaan sovittaa paitojani (menivät heillä mekkoina). He ihailivat korvakorujani ja äitinsä letittivät heidän hiuksensa aina kauniisti. Olen nähnyt paljon kurjuutta ja tehnyt raskasta työtä. Arvostan kaikenlaisia ihmisiä, toivon naivisti maailmanrauhaa ja minulla on kaksi adoptiolasta. Niin ja tyttärelläni on prinsessahuone.
Sitäpaitsi, miksi se, että lapsi nauttii kauniista asioista, olisi paha asia?
Jotakin tällaista: http: //www. potterybarnkids. com/products/bc900_1/toolbox. cfm?cm_lid=16&pgid=bc900_1&tool=vLarger
Minun lapsuudenkodissani äiti kielsi kaikki hömpötykset, hörhelykset ja vaaleanpunaisuudet mauttomina. Lapsena se harmitti kovasti, sillä olisin halunnut leikkiä prinsessaa ym. roolileikkejä.
Omalle tyttärelleni olenkin sitten hankkinut surutta prinsessapukuja ja vaaleanpunaisia vaatteita jne. mitä hän on toivonut. Huoneessa on mangomeloninkeltaiset seinät, mutta vaaleanpunaista löytyy niin matosta kuin verhoistakin. Mitä sitten? Aikansa kutakin!
vaan jotain muovikristalleista koottuja prinsessakristallikruunuja, jotka on juuri lastenhuoneisiin tarkoitettuja. Olen sellaisia muistaakseni jossain nähnyt ja sellaisenhan voisi itsekin tehdä jos on osaamista.
lapsen pitää viihtyä huoneessaan.
prinsessajutuista ja ajattelin ostaa lapselleni poikamaiset lelut. Nyt olen taipunut onneksi kaikkeen prinsessajuttuun ja alkanut tykätäkin.
vaaleanpunaiseen ja prinsessoihin. Tuli aika, jolloin halusi kaiken vaaleanpunaisena. Vauvana ja pienenä käytin hänellä jopa vähän " liian" poikamaisia vaatteita. Ihme juttu, että jotenkin löysi tuon ns. tyttöjen maailman.
Aika lutusta. Huonetta en ole vielä sisustanut prinsessamaiseksi, mutta aika paljon sinne on kertynyt kaikkea vaaleanpunaista hörhelöä :)
Eikä tykkää vaaleanpunaisesta väristäkään.
Erottui kyllä tanssikoulun kevätnäytöksessä, kun KAIKILLA muilla tytöillä oli vaaleanpunaiset tyllimekot ja vaaleanpunaiset keijunsiivet, meidän tyttö pukeutui leppäkertuksi (teemana oli siis hyönteistanssi)
Meidän 3,5 v tyttö rakastaa prinsessoja, Barbeja, My Little Ponyja, hörhelöitä ja vaaleanpunaista. Ja sitten yhtäkkiä leikkiikin pikkuveljen kanssa autoilla, ja ilmoittaa että haluaa nimpparilahjaksi Prätkähiiren.
Äiti ei tykkää prinsessoista, mutta eipä tämä äiti prinsessaa leikikään, vaan tyttö, joka on äidistä erillinen olento, oma persoonansa jolla kuuluukin olla ihan omat mieltymykset ja mielipiteet.
niin mitä väliä on sillä, tykkääkö vanhemmat tai joku ventovieras eukko siitä? Eihän ne siinä huoneessa asu, vaan se tyttö...
Paljon pirteämpi ja iloisempi väri on vaikka kirkkaanpunainen. Mäkin pidän tyttömäisistä vaatteista ja jutuista, mutta yritän vältellä pelkkää vaaleanpunaista maisemaa vaatekaapissa. Meidän 5v. tytön lempivaatteisiin kuuluu esim. kirjavat raidalliset sukkahousut, farkkuhame (ilman hörhelöitä tai kukkakuosia) ja kirkkaanpunainen trikoopaita. Siihen kun laittaa vielä punaiset tai vaikka keltaiset pompulat niin näyttää hyvältä. Kovin aikuismaisesti tyttöjä puetaan, mikä on aika surullista. Niitä synkkiä tai hailakoita vaatteita saa käyttää tulevaisuudessa niin paljon, että miksei pueta lapsiamme iloisenkirjaviin vaatteisiin?
Musta olis ihanaa saada sisustaa prinsessahuone tai pukea vaaleanpunaisia mekkoja <3
t: kahden pojan äiti (kolmatta odotellessa)