G:Montako vierasta teillä on ollut viimeisen vuoden aikana?
Muutimme vasta viime vuoden marraskuussa ja tähän mennessä meillä on ollut 30 eri ihmistä joista yksi 4 kertaa, yksi 3 kertaa ja yksi kahdesti. Alkaa jo vähän väsyttää. Minkä verran teillä on ollut vieraita ja kauanko olette asuneet itse ulkomailla? Toivottavasti tämä vähän vähenee tulevaisuudessa. Itse aion jo rueta rajoittamaan tiukasti tätä rumbaa. Onneksi vain osa on viikon, suurin osa pitkää viikonloppua kun asumme Euroopassa.
Kommentit (22)
meilla ei ole kayneet 1,5v aikana kuin molempien vanhemmat x1. Miehen tyokaveri oli kerran viikon josta yopyi vain osan ja silloinkaan en itse ollut kotona. Mun oma isa yopyi muutaman paivan tyomatkallaan ja mun sisko oli poikaystavansa kanssa kertaaleen. Melkein hauskin vieras oli miehen ystava joka oli kokuksessa ja yopyi hotellissa, hanella oli viikonloppu vapaata ja oli kiva ajela ympariinsa :) No omia vanhempia odotetaan kovasti jo lastammekin katsomaan, meidan mielesta toi 10 paivaa ajoittuen sillai etta on kaksi taytta viikonloppua on optimaalisin vierailu aika. Itse kun ollaan tyossa viikot niin on kiva viettaa aikaa viikonloppuna vieraiden kanssa. Viikolla vieraat on vasyttavia, koska he ovat aina palannett reissuiltaan meita odottamaan kun tulemme vasyneina toista ja sitten pitais jaksaa tehda jotain yhdessa, itsea kun huvittaisi vain olla rauhassa kotona. Pahimmat tayshoitolaiset meilla oli mun sisko poikaystavansa kanssa, jotka vain makasivat sohvalla ja soivat meijan jaakaapin tyhjaksi kun olimme tyossa. Meilla kun ei silloin viela ollut edes autoa niin oli aika rankkaa tyoden jalkeen lahtea raahaamaan ruokia kaupasta kavellen. Muutenkin me tarjosimme kaikki ulkona syomisetkin. Siskon kanssa tullaan kylla hyvin toimeen, mutta en ymmarra miten kayttaytyivat sillai?! Olisivat edes voineet kavella kauppaan ostamaan ruokaa syomiensa tilalle, kun eivat viittineet hirveesti paivalla reissatakkaan. No nyt odotetaan innolla vanhempia kylaan syksylla. Periaatteessa mina en pida tayshoitolaa vaan aamulla laitetaan miehen kanssa vahan leipaa poytaan ja keitetaan kahvit ja syodaan ulkona. Kumma juttu on muuten kun jotkut ihmettelevat miten voimme lentaa pienen lapsen kanssa ja samassa lauseessa kummastelevat emmeko todellakaan tule kaymmaan ennen seuraavaa kesaa, ja toteavat etta tottakaihan me jouluna ainakin tullaan. Jatkavat itse kuinka heidan lasten kanssa ei voi lentaa, kun eivat maltaisi olla lentokoneessa ja se olisi liian kallistakin... Eli jotenkin kummassa meidan joilla on paljon vahemman lomaa kun suomalaisilla pitaisi useita kertoja vuodessa kayda ilman kuitenkaan rasittamatta lennolla pienta lastamme (laiva aitlantin yli taitaa sitten olla ainoa vaihtoehto :)). Sitapaitsi meilta on paljon kalliimpi lentaa suomeen kuin suomesta tanne ja kylla ne lapset perille tulee kun lastaa lahtopaikassa lentokoneeseen, ei sielta aiempaakaan pois paase.
Me asumme suuren ameriikan mantereella eika taalla ole kaynyt kolmeen vuoteen kylassa Suomesta kuin veljeni. Vanhempani ovat suoraan sanoneet, ettei heita kiinnosta tulla nain kauas. Tosin asuessamme tata ennen Lahi-Idassa sinne kylla kelpasi tulla pariinkin otteeseen. Intressit eivat siis ole meidan luona vierailussa vaan matkustamisessa edullisesti ja siina, etta kaipa sita on hienompaa kehua kayneensa palmujen katveessa kuin Niagaran putouksilla. Tanne lentaa kesalla alle yhdeksassa tunnissa suoralla Finnairin lennolla, ettei sekaan ole mikaan este. Mene ja tieda.
Olimme expatteja Lahi-Idassa, mutta taalla asumme pysyaksemme ja se on kai karkottanut niin sukulaisten kuin suomikavereiden mielenkiinnon meihin. Mina todella mielellani otan vieraita vastaan ja vallan voivat viipya pidempaankin ja vuoroin kaikille niin myos sanon silloin harvoin kun olemme yhteydessa. Miehen puolelta sukua ja kavereita kay aika useastikin, mika on tosi kiva, mutta viela kivempaa olisi jos Suomesta edes joskus tulisi kaymaan. Meilla on niin pienia lapsia, etten ihan herkasti ramppaa Atlantin yli ja olen tehnyt sita riittamiin aiemmin. Nyt olen luovuttanut.