Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte 2v nukkumaan päikkärit omassa sängyssä?

09.07.2007 |

Meillä nukuttu tähän asti vaunuissa ja keinuttamalla saatu uneen sisällä. Miten onnistuu muilla? Jätin omaan sänkyyn, eiköhän rauhoitu jossain välissä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just vieroitettu unipullosta, joten toisinaan huutaa ja leikkii tunninkin ennenkuin nukahtaa. Sitten kun nukkuminen pinnasängyssä alkaa sujumaan niin harkitsen lasten jatkettavaa sänkyä.

Vierailija
2/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni saa nukkua siellä minne parhaiten nukahtaa. Tietysti paikan pitää olla turvallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen nukkumaan missä milloinkin. Et olisi sidottu kotiin, vaan voisit välillä lähteä lenkille nukahtavan kanssa, välillä olla kotona ja kylässä lapsi nukahtaisi kenties syliisi ja kysyisit sitten isäntäväeltä, että minne voisit laskea nukkumaan (minä pyydän vilttiä lattialle, niin ei ainakaan putoa vieraassa ympäristössä). 2 vuotiaalle kannattaa jutella rauhoittavasti. Kerro monta kertaa, että haluat hänen oppivan nukkumaan sängyssä. Ensin äidin tuella ja myöhemmin aivan yksin uneen. Älä jätä itkemään itseään väsyksiin ja uneen. Väsyneenä sänkyyn eikä aina tasan klo 12 väsytti tai ei.

Vierailija
4/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan eri mieltä siitä, että lapsi saa nukkua / nukahtaa siellä missä haluaa. jossain vaiheessa se on opittava nukkumaan/nukahtamaan myös omassa sängyssä.

tämä on ainakin meillä ihan ehdoton sääntö molempien lasten kanssa

ja koko perhe on saanut nukkua kokonaisia öitä kun lapset ovat omissa sängyissään.

kyllä se nukkuttaminen on vaunuilun jälkeen huudon kanssa opeteltua.

välillä laspi syliin ja rauhoittelua ja takaisin sänkyyn. sama jatkuu, kunnes lapsi nukahtaa.

näin meillä toimittu ja hyväksi havaittu.

kuopuksen kanssa aloitettu omaan sänkyyn nukuttaminen jo aiemmin / vuorotellen vaunujen kanssa ettei tule sitten hankaluuksia

sänkyyn nukuttamisen kanssa.

meillä toiminut.

Vierailija
5/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on melkein 2-vuotias, ja unet onnistuu omassa sängyssä, mummon sohvalla, rattaissa ostoskeskuksessa, jne.

Salaisuus on siinä, ettei opeta lasta vain yhteen tapaan. Jos lapsi on koko kaksivuotisen elämänsä ajan opetettu siihen, että uni tulee vaunuissa kun niitä keinutetaan, niin eihän se mikään ihme ole ettei hän nukahda.

Meillä lapset nukahtaa itsestään, mutta ap, sinun tapauksessasi menisin lapsen viereen makaamaan (ota hänet vaikka teidän sänkyyn jos hänen sänkynsä on eri huoneessa), ettei hänen ainakaan tarvitse itkeä.

Vierailija
6/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla täytyy sitten nukuttaa sänkyyn, mutta se on niin työlästä, etten päivällä todellakaan jaksa sitä, vaan nukutaan kolmevuotiaankin vielä vaunuihin. On onneksi pienikokoinen, joten mahtuu vaunuihin vielä hyvin.

Vierailija
7/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus täyttää syksyllä 3 ja on jo pitkään itse kipittänyt päiväruuan jälkeen vessaan pissille ja käsien pesulle ja sitten itse nukkumaan. Menee huoneeseensa, laittaa oven kiinni, menee sänkyyn ja vetää peiton päälle.

Nukkui ihan vauvana vaunuissa, ½-vuotiaasta omassa sängyssään. Nukahtaa myös muualle esim. veneeseen tai rattaisiin.

Vierailija
8/8 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuopus on melkein 2-vuotias, ja unet onnistuu omassa sängyssä, mummon sohvalla, rattaissa ostoskeskuksessa, jne.

Salaisuus on siinä, ettei opeta lasta vain yhteen tapaan.