Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-SYYSSISSIT- alkuviikko 28 ma-ke

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttelen vanhempainetuushakemusta... oon taas kerran ehtinyt unohtaa, mitä kaikkea tuolla eka hakemuksella pystyikään hakemaan... ainakin äitiysrahaa ja äitiyavustusta. mutta entä vanhempainrahaa ja lapsilisää? jelppaisko joku? kiitti...

taas harmaa päivä...eteläsuomessa on vissiin aurinkoisempaa? onneksi ei väsytä niin kovasti kuin eilen. pitäis saada ommeltua äippähousut, -uikkarit ja -hame. hahtuvakerä odottaa kanssa jalostumistaan vaippahousuiksi. en kyllä tiiä ehdinkö edes ommella kaikkia noita vaatteita käyttöön ennenkuin vauva syntyy... kirjastosta löysin kasan käsityölehtiä, joissa oli hyviä kaavoja. jos jotain kiinnostaa kans ommella, niin kantsii katsoa myös burda-lehtiä, niissäkin on äippävaatteiden kaavoja. en itse tykkää siitä, kun äitiyshousutkin alkavat olla sellaisia muodinmukaisia pillimallisia. mua ainakin häiritsee, jos housut kiristää reisistä ja pohkeista. riittää kun muutenkin kiristää, puristaa ja kolottaa joka paikasta :-)

onko muilla jo kovasti närästystä? mua alkaa nyt vaivata enempi ja enempi. suonenvedot, lihaskrampit pysyvät jotenkin aisoissa magnesiumtableteilla. silti niitä voi olla aivan ihmepaikoissa. kuten eilen kramppasi oikeasta käsivarresta kyynärpään ja ranteen väliltä. sormet menivät ihan koukkuun...ja sattui. pitäis varmaan taas ottaa käyttöön tukisukkahousut, laitoin ne helteiden ajaksi kaappiin ja unohdin sinne.

nyt lähden laittaan nuorimmaisen päikkäreille. jos sais itsekin vähän levähdettyä...

Vierailija
22/29 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

retki tehty, tuli 5 päivässä vähän yli tuhat kilsaa kasaan ja nyt en suostu enää kauas kotinurkalta.

pari kertaa luulin et synnytys alkaa, kun sattu alapäähän ja supisti jo siihen malliin.

Äsken kävin neuvolassa, painoa oli pudonnut n. kilon, taas, mahamitta ei ollut kasvanut tarpeeksi jne.....ensi viikolla on käynti äitiyspolilla (entisten veritulppien takia) ja täytyy ottaa puheeksi tuo älytön painonpudotus, mutta kun oksennan edelleen päivittäin ja paljon......

nyt hetkeksi huilaamaan

maitohamsteri ja kirppu 31 + 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli käytyä neuvolassa. Pissa oli puhas, hemppa laskenu vähän oli nyt 117. Kohdunpohjankorkeus 30 ja sykkeet 145. Painoa oli tullu noin 300g viikossa. Nyt tullu ekan neuolakäynnin jälkeen yhteensä 12,4 kg. Verenpaine oli noussut. Alapaine kuulemma liikaa. Viimeks oli 104/60 ja nyt 106/82. Kuulemma täytyy tarkkailla raskausmyrkytyksen takia. Seuraava aika onkin jo viikon kuluttua.

Supisteluista kans puhuin. Eilenhän mulla tuli taas niitä aika monta ja yhen tunnin aikana tais tulla n. 5-6. Yölläkin supisteli. Nykyään supistelut ovat myös pikkasen kipeitä. Kipu tuntuu alavatsassa ja selässä kuukautismaisina kipuina. No meen huomena sit lääkärillekin, niin saadaan varmistaa tuo kohdunsuun tilanne.

Synnytystapa-arvioonkin lähtee lähete nyt. Siellä mun täytyy sit kuulemma ottaa puheeksi tää mun selän nikamakaaren murtuma. Siellä sit keskustella tuleeko se vaikuttamaan synnytykseen jotenkin.

Tutustuminen synnytysyksikköönkin on 3.8. ja synnytysvalmennus 16.8. Pelkään pahoin et mies ei kerkee ainakaan tohon ekaan käyntiin mukaan. Eilen selvis et joutuu oleen vielä laivalla ainakin sen 2 viikkoo. Ja aika varmasti pitempäänkin. Ja mä vähän pelkään et se joutuu oleen vielä sen 5 viikkoa. Silloin tulis vasta kotiin kun olen 35+ jotain viikoilla. Ei kauheen kivaa. Eiline tuli tosiaan itkettyä aikalailla,mutta tänään on ollut hyvä päivä. Jos raskaus sujuu nyt hyvin ilman mitään ongelmia, ei mua haittaa hirveesti miehen poissaolo. Tuun pärjään suomalaisella sisulla, mutta jos jotain sattuu tai supistukset jatkuu, haluan kyllä miehen kotiin aikasemmin.

Tässä oli taannoin puhetta kummeista. Meillä on suht selvät ketä otetaan. Aikalailla on nekin tuottanu päänvaivaa. Haluais kuitenkin sellaset, jotka kans ois sitten lapsen elämässä mukana, eivätkä " häivy" ensimmäisen vuoden jälkeen. No onhan tässä vielä aikaa miettiä. Ristisäisähän meillä ei vietetä ollenkaan vaan luultavasti nimijuhlat. Kuitenkin halutaan lapselle siviilikummit.

mä lähen jatkaan taas tota töllön´kahtomista ja kutomista.

Uma81 30+4

Vierailija
24/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on synkän näköistä tuolla ulkona... Miten muut olette saaneet öisin nukuttua? Mulla meinaa tuon nukahtamisen kanssa olla vähän vaikeuksia, kun vauvalla on aina hirveät jytät menossa, kun menen sänkyyn. Ei tunnu auttavan, vaikka makailisin sohvalla ennen nukkumaan menoa, jatkaa sitä heilumista joka tapauksessa vielä sielläkin... Viime yönä nukuin varmaan sen joku 6 tuntia heräillen aina välillä ja nyt väsyttää kyllä tosi rankasti. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun pitäis tässä vielä töissä jaksaa viitisen viikkoa...:/

Z-B kyseli äippäloma hakemuksesta, sillä samalla hakemuksella voi hakea kaikkia etuuksia, eli äitiysavustuksen, äitiyspäivärahaa, lapsilisää ja vanhempainrahaa. Ainoastaan isyysrahat yms. mahdolliset isän etuudet haetaan sitten erikseen.

Onko teillä muilla alkanut jo synnytys-/perhevalmennus? Ihmettelen suuresti, kun meillä se alkaa vasta joskus tyyliin kuukausi ennen laskettua aikaa (tai varmaa tietoa ei ole, kun aina siitä kysyttäessä on sanottu, että ei se vielä ala, jutellaan siitä sitten lähempänä tarkemmin)... Jos vauva päättääkin tulla edes vähän aiemmin laskettua aikaa, niin sehän jää sitten kesken... Muutenkin ihmettelen, kun olemme päättäneet mennä synnyttämään eri sairaalaan, kuin missä kävimme ultrissa (meillä voi valita 3 sairaalasta), niin mitään ko. asiasta ei ole keskusteltu. Kysyimme sitä aiemmin, niin th vaan sanoi, ettei sitä vielä tarvitse päättää. Näin ollen meillä ei esim. ole mitään yhteistietoja ko. paikkaan, jos jotain tulee (no 112 voi aina tietty soittaa, mut ois vähän helpompaa, jos ois suoraan synnärille), eikä oikeastaan muutenkaan tiedetä, että voidaanko tyyliin edes mennä sinne -kun lähetettä ei ymmärtääkseni ole tehty. Itse en nimenomaan halua tähän toiseen sairaalaan sen vuoksi, että olen samaisella paikkakunnalla töissä sellaisissa tehtävissä, etten todellakaan niissä merkeissä halua asiakkaitani tavata.

Noh, olipas nyt jokseenkin negatiivissävyinen viesti... Laitetaan väsymyksen piikkiin:)

Poklo ja Papu 30+0 (JES! Nyt on raja rikki täälläkin...:))

Vierailija
25/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla senkun siivoukset jatkuu ;) Innostuin siskon mukaan kaupungille eilen ja jäin hieman vaiheeseen tämä koti-projekti.. Rahaakin meni vaivaiset 4e, että kannatti tuo reissu :P

Eipä tässä kummempia. Miehen pitäis saapua piakkoin töistä.. Eilisen supisteli ihan kiitettävästi kaupungilla kävellessä, 5 tuntia tuli käveltyäkin. Mies oli muuten eilisen Tampereella ja toi tuliaisina äipälle suklaalevyn ja vauvalle pienen valkoisen myssyn - Ihana :D

Jatketaan! Hyviä vointeja!

Vierailija
26/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vauva pitää omat mielenkiintoiset jumppansa aina silloin nukkumaan mennessä! Välillä on äärimmäisen ärsyttävää, sattuu niin kipiästi. Välillä öisinkin herään siihen, mutta enimmäkseen oon nukkunut yöt kuitenkin heräilemättä. (nyt kun on näin " viileetäkin" saa paremmin nukuttua)

Turvotusta mulle on tainnut pikkasen tulla. Parina iltana on jäänyt sukan varresta jäljet nilkkoihin. Painoa on muuten tullut nyt tasan 10kg. Painonnousu on selvästi hidastunut viime aikoina, enää sellasta 300g tullut per viikko (ennen n. 500g).

Vierailija
27/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta; vaikeaa on, kyljet puutuu ja jos hiukankin kaantyy enemman mahalleen alkaa sellainen potkusarja etta kaannyttava on!!!

Vessakaynnit on vahentyny, jotenkin hiukan eri asennossa neito on- paa alaspain nyt on jo ollut monta kuukautta, muttei enaa niin alhaalla selvastikaan?

Muuten olo on kylla ihan hyva; loikoilen muuten tosi paljon; onneks lapset on jo nain isoja, jotain kivaakin tuosta, ei tarvitse perassa juosta! Etta kylla kroppa ilmoittaa nopeasti etta olis otettava rauhallisemmin.

Mutta ei tanaan oikeestaan muuta, Voikaahan hyvin

- levinia ja Hope rv 30+4 -

Vierailija
28/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=715270.jpg

Elikkä tossa nyt multa vihdoin ja viimein maha kuva. sain postettua iteltäni pään pois.Kuten näkyy,mä olen jo valtava ryhävalas.

No kävin lääkärissä tänään niiden supistelujen takia. kaikki tuntu olevan ihan ok,mutta huomena varmistetaan ultralla vielä kohdunsuun tilanne. Lekuri vaan tuumas et ottaa vähän rauhallisemmin ja kävelytkin tehä pienemmissä pätkissä. Ei monen tunnin shoppailureissuja enää...

Mieskin tos viesteili mereltä ja ilmoitti et ovat lähössähakeen lastia pohjanmereltä, joten saattaapi olla ettei kenttiä ole kuin vasta viikonlopun jälkeen!!! Ensimmäinen kerta tulee kun ollaan näin kauan täysin kuulematta toisistamme. Onneks veljenii ja siskoni ovat tulossa perheineen tänneviikonlopuksi ja lauantaina on sitten serkkuni häät, joten puuhaa ainakin riittää. Ei mee kaikki aika vain ikävöimiseen.

Nyt tuoreiden mansikoiden kimppuun!

Uma81 30+5

Vierailija
29/29 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alan jo pelkäämään että on lähtö synnärille tullut, kun ei Pippurimammasta kuulu! No, toivon kovasti että sitten kun kuuluu, kuulumiset on positiivisia. Voimia sinne!

Mä oon ollu niin pitkään hiljaa, että kommentoimista ois vaikka kuinka. Oon kyllä muutaman päivän välein lueskellut juttuja joten sinänsä olen kärryillä, mutta en vain ole " ehtinyt" ite kirjoittaa mitään. Mies on ollut kesälomalla joten ollaan reissattu paljon ja touhuttu sitten kotosalla. En osaa samalla tavalla jumiutua koneelle kuin silloin, kun olen itsekseni päivät.

Tänne kuuluu kai pelkkää hyvää. Ei oo aikoihin supistellu, ja muutenkin olo on ihan mukava. Ainoa kurjuus on selkä joka on nyt pari viikkoa ollut kipeä. Välillä vähän helpottaa ja mies osaa aika hyvin sitä hieroa, mutta kokonaan ei tunnu hellittävän ollenkaan. Pahimmillaan sattuu selkään joka askeleella ja yhdellä jalalla on tooosi vaikea seistä edes sen aikaa että saisi sukan jalkaan. Tosin luettuani Uman juttuja selästään ajattelin, että mun pitäis olla valittamatta, eihän mulla oo oikeesti mitään hätää... Mutta ainahan sitä kukin kokee vaivansa ominaan ja vertaa siihen, mikä itselle on " normaalia" .

Muksu muksii hirveästi, ihan sattuu. Perätilassa varmasti on, koska potkii vain ihan alamahaan ja päällä sitten pukkii ylös. Koko ajan odotan, että kääntyisi toisin päin. Yöllä jos en saa unta, alan helposti murehtimaan että mitä jos vauva ei käänny... Tulee mieleen kaikki syyt miksi en haluaisi joutua keisarileikkaukseen, ja perään kaikki syyt miksi en haluaisi synnyttää alakautta perätilassa olevaa vauvaa. Joten jäljelle ei tosiaankaan jää kuin se vaihtoehto, että ipana päättää kääntyä toisin päin ja pysyä niin! :)

Mä ilmoittaudun muuten siihen jengiin jonka valmistelut on minimissä. Mun la on ihan syyskuun lopussa, enkä usko että ennen syyskuuta laitan vauvan vaatteita valmiiksi. Tarvittaessa ne kyllä löytyy nopeasti jos jotain yllättävää sattuu, kun en oo esikoisen jäljiltä niitä mihinkään kauas roudannut. Yläkaapissa ovat laatikossa ja hyvin muistan missä mitäkin on. Turha niitä vielä on pestä ja laittaa valmiiksi, kun vasta muutama kuukausi sitten pesin ne ja pakkasin laatikkoon! :) Kerkeävät vain suotta pölyyntyä ja esikoinen varmaan mielellään levittäisi kaikki ympäriinsä leikkeihinsä. Paremmassa tallessa ovat siellä yläkaapissa vielä pari kuukautta. :)

Mulla ei oo 50-56cm vaatteita juuri lainkaan. Ne mahtuu päälle niin lyhyen aikaa jos ollenkaan. Siis jos saan täysiaikaisen vauvan! Mua ei vaivaa vaikka vauva olis välillä puettuna liian isoihin vaatteisiin silloin kun pienemmät on pyykissä, jos sattuu loppumaan kesken. Tottakai on söpömpää, kun vaatteet on sopivat, mutta en ota mitään ressiä siitä. Oonko mä ihan tylsä?

Kestovaipoista joku toi esille hyvän pointin, olisko ollut Dumle, että kaikki vaatteet ei sitten todellakaan mahdu kestopaketin päälle. Siihen ei välttämättä osaa varautua, ja onhan toki kestovaipparatkaisuja jotka ei kovin paljon paksummiksi tule kuin kertakäyttöiset. Mutta varsinkin jos on paljon noita 56cm vaatteita, niin saa ehkä varautua siihen että bodien nepparit kiristää ja housuja ei tahdo saada vedettyä sen vaippasysteemin päälle. Kuulostaa hassulta, mutta näin se on!

Kukas se olikaan, joka ei ollut kovin innostunut kestovaipoista mutta mies oli? Tuli mieleen, että kyllä oikeasti on miehiä jotka hoitaa kestovaippapyykin. Että kokeilkaa tekin ihmeessä, jos kerran mies on asiasta innostunut! Vaikka äiti hoitaisikin muun pyykin, niin ihan hyvin isä voi olla se joka ottaa vastuun vaippapyykin pyörittämisestä ja kuivaamisesta. Siinä ei edes voi sekoittaa värejä eikä materiaaleja niin helposti! :)

Umalle paljon tsemppiä yksinoloon ja -odotukseen! Koita kestää. Urhealta sä ainakin kuulostat.

Nyt pitää lähteä jo nukkumaan. Hyvää vointia jokaiselle!