Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^* KULTAINEN 60-luku; viikolle 28 *^*

09.07.2007 |

Uusi pino kultaisille, olkaa hyvä! *mansikoita tarjoaa*

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se tapahtui... kesäloma alkoi!!

Kolmeen viikkoon ei tarvitse töihin ajaa, ihan sama sataako vai paistaako, kunhan vaan saa olla lomalla.

Kaikille oikein rattoisaa viikonloppua!!

wemppa

Vierailija
42/50 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta tytöt !

Ihan ekana, Wemppulille hyvää kesälomaa ja masunkasvatusta !!! Aatteles, kolmen viikon kuluttua ollaan taas H-hetkeä askeleen lähempänä. Toivotaan, että lomasää suosii ja hellii lomailijoita, ja taas jaksaa palata arkisten aherrusten pariin.

Ja palaan vielä tuohon maito asiaan: Mulla on koko ajan ollut pieni epävarmuus maidontuotantoa kohtaan, vaikka todennäköistä on, että hyvin sitä tulee, mutta miten saisi itsensä siitä vakuuttuneeksi(?) Jos tiinu syötön jälkeen vaatii lisää niin ollaan annettu max.50ml ja se on kyllä mennyt kaikki masuun, tai välillä syö vain 20-30ml, mutta kuitenkin. Kyllä meillä se melk.200ml menee Nannia päivittäin, melk. joka syötön jälk. annetaan/tarjotaan se 50ml .. En tiedä tehdäänkö väärin vaiko oikein, mutta näin ollaan toimittu. Vaikka terv.hoitajakin oli sitä mieltä, ettei tarvitsisi antaa korviketta, mutta ota sitten ja tiedä .. huoh- Ja sorry Hobe, maito asiaa kyselikin isotikru ja senniina vaikka sinun nimesi siihen liitinkin ;-))

Kiitos Hobe hyvsitä vinkeistä ! Itse olin synnytyksestä melk. 2kk tekemättä minkäänlaista liikettä, ja aloittelin loppuatrk. jälkeen, ja silloin sain luvan lääkäriltä. Lantiopohjalihaksiahan pitää jumpata heti synnytyksen jälkeen, etteivät löysty, siihen on terkka koko ajan hoputtanut, kun se eka kaksi kuukautta meni hiukka ohi, eli tein silloin kun muistin tai jaksoin. Ja muutaman kerran aivastaessa ja hirmu vessahädän iskiessä tuli muutama liraus sitä itseään, joten nyt olen jumpannut päivittäin, ja selvästi ollaan palaamassa entiseen. Ja tuohon alamasuun, mä haluan, että mulle jää jonkinlainen masu, koska se on oikeastaan söpö, en siis halua sellaista lautaa enää, ja tokko tuo masu tuosta laudaksi pieneneekään. Entisiin housuihin kun vielä mahtuisin niin silloin olen tyytyväinen. Ensi viikolla täällä on keräys viroon ja venäjälle ja meinaan antaa vaatteita sinne vietäväksi, hyvä syy ostaa jotakin uutta itselle :-))

Nyt on matkakuume puraissut :-)) Miehen ystävä asuu Italiassa Genovassa, ja kovasti pyyteli meitä sinne visiitille, ja eilen mietittiin, että pitäisikö lähteä elo-syyskuun aikana ja olla viikko. Intiakeskuksen kautta liput pernuppi 140e, joten ei päätä huimaa, ja siellä olisi majoitus paikan päällä, mutta katsotaan nyt, paljon olisi muutakin mihin tuon rahan voisi sijoittaa. Itse en ole Italiassa koskaan käynnyt ja mieli tekisi ...

Täällä normaali arkea .. Mies juuri pesee ja vaihtaa vaatetusta tiinulle ja äiti on netissä :-)) Me ollaan tälläisiä matti myöhäisiä kun tänäänkin herättiin vasta 9.45, mutta onneksi tyttö nukkui aamulla pitkään, koska viime yönä oli jatkuvasti tissillä 5x, ja mietinkin taas tuota maito asiaa, että saakohan tyttö tarpeeksi yöllä, vai siksikö tankkasi viime yönä(?) Menen taas muutamaksi tunniksi töihin kuin huomennakin, mutta lähden vasta ip:llä. Meillä uusin juttu on kurlaus, tyttö on nyt noin viikon kurlannut tod.näk. sylkeänsä kurkussaan, ja aloittaa sen heti herättyään :-)) Ja nauraa päälle. Ja tuo virkayskä on ihan oikeaa virkayskää, eli Nti kakoo kurkkuaan SILLOIN jos on tylsää tai ei pidä tilanteesta, mutta nauraa myös senkin päälle.

Senniina kurjaa tuo puklaaminen, meillä ei tiinu ole koskaan puklannut. Johtuisiko se tuosta nopeasti syömisestä tai liian paljosta maidosta .. ??? Vai on teillä ähinät alkaneet, meillä Nti puhisi n. kuukauden mutta sitten se loppui, itse olin todella väsynnyt, kun en kerta kaikkiaan osannut nukkua kun tyttö puhisi ja ähisi vieressä. Millaisen vakuutuksen ja mistä meinaat ottaa tytölle, kun Turkkiin lähdette ? Onko hänellä jo vakuutus ? Itse tilasin Pohjolasta vakuutuskaavakkeita ennen tytön syntymää 2x, ja ne eivät koskaan saapuneet joten taidanpa vaihtaa koko puljua. Meillä on miehen kanssa Pohjolasta jatkuva matkavakuutus ja muutenkin kaikki vakuutukset sieltä.

No nyt hoitelemaan asioita ! t. emmi ja tiinu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut nukkuu meillä, paitsi minä:-)

Kyllä meillä tosiaan ähinät ja virkayskät johtuvat liian kovasta maidontulosta. Suihkuamisesta siis. Onneksi on tasoittumaan päin, eikä tytön ähinä ole jatkuvaa. Ajoittaista ja alkuiltoihin keskittyvää yleensä. Yleensä helpottaa, kun saa ilmaa jommasta kummasta päästä ulos. Se on jännää kyllä, kun ei sitä tissimaidon määrää tiedä yhtään, ellei punnitse lasta ja kuka sitä viittii, jos ei ole pakko. Onhan se Emmi varmaan niin, että jos et nania antais, niin sitten tiinuska roikkus tissillä vähän päästä. Tai sitten ei. Kun ei näistä pienistä aina tiiä:-)

Vakuutusasiaa en ole vielä selvittänyt eikä sitä vielä ole. Mulla on kaikki vakuutukset if:ssä, enkä ole firmaa vaihtamassa. Heillä on ainakin sellainen lapsivakuutus ja sen olen ajatellut ottaa. Täytyy sitten tarkemmin kysellä, mitä se sisältää matkaa ajatellen.

Kauppalistaa pitäis ruveta tekemään, joten palaillaan.

Sonjaemman tiedot puuttuu synnyttäneistä, sori..

Vierailija
44/50 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi lomatoivotuksista. Kun sanoin, että sama sataako tai paistaako, niin en kyllä nyt ihan tätä tarkoittanut. Nyt sataa niin kovasti, ettei kunnolla puhetta katon kohinalta kuule...

Niinpä, kolmen viikon päästä ollaan lähempänä h-hetkeä ja just ajattelin tänään, että kun lomalta palaan töihin, eletään niitä hetkiä kun Inkan raskaus meni kesken. Sen viikon ohi kun pääsee, varmaan helpottaa henkisesti paljon.

Lapset katsoo kotimaista leffaa telkkarista ja nauttivat jäätelöä. On ihanan rauhallista ja hyvä olla. Vaikka sataakin...

wemppa

Vierailija
45/50 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolomamatka ohi ja kotona ollaan hengissä. Kahlasin reilun viikon pinot läpi ja ensin ilokseni luin minean plussan ja sitten tuli suru kun luin kuinka kävi. Pahoittelut minea sinulle ja haleja. Täytyy vain uskoa että plussa tulee vielä varmasti.

Ankkisko oli lähtenyt reissuun? Toivotaan että sää on suosiollinen.

Wemppa aloitti loman,mukavaa ja aurinkoista lomaa sinne. Ollaankin loppuloma vielä yhtaikaa kun minullakin lomaa jäljellä kolme viikkoa. Loput lomat jätänkin säästövapaaksi äitiysloman loppuun eli reilun vuoden päähän. Ja ihana että alat tuntea jo liikkeitä.

Noihin maitoasioihin en osaa kantaa ottaa. Ekasta lypsin kaikki maidon ja annoin pullosta koska maito nousi rintoihin vasta viikon päästä synnytyksestä. Toisen kanssa oma maito ei vain riittänyt ja tyttö sai lisämaitoa. Parempi niin kuin olisi kitissyt nälkäänsä. Mahavaivoja ei ole kummallakaan ollut vaikka ovat olleet pullossa alusta lähtien. Silloin oli myynnissä Nukin tutteja ja pullotutteja ja kokemuksen perusteella ne olivat parhaimmat. Neuvolassa neuvottiin silloin testaamaan tutteja koska sama tutti ei kuulema käy aina kaikille. Ja tulihan ekan kohdalla testattua mutta toisen kanssa valinta oli jo selvää. Enpä ole vielä katsonut onko kyseistä merkkiä enää myynnissä...

Reissusta pitää sen verran sanoa että menimme Tallinaan ja siitä Riikaan yöksi. Via Baltica jota jotkut kehuvat opli aika huonossa kunnossa ja liikennekulttuuri poikkesi meistä aikalailla. Toiseksi yöksi ajoimmekin sitten Varsovaan. Vanhakaupunki oli ihan hieno nähtävyys mutta yksi yö riitti meille. Krakovaan menimme kahdeksi yöksi ja siellä olisi voinut olla vaikka kaksi lisää. Upea kaupunki,hyvä palvelu,hienot nähtävyydet ja ihana vanha kaupunki. Sinne on pakko joksus päästävä uudelleen mutta ehkä lentäen. Auswitzin keskitysleiri vierailun jälkeen menimme Berliiniin kahdeksi yöksi. Siellä on nähtävää ja hyviä,jopa edullisia ostospaikkoja. Tytöille tuli ostettua paljon vaatteita ja itsekkin ostin kahdet kengät ja mies osti sitten vaatteita itselleen. Minä en raaskinut ostaa kun ei pystynyt masun takia oikein sovittamaan niin eipähän tullut väärän kokoisia.

Yksi harmi Berliinissä sattui lähtöpäivänä kun kävimme eläinpuistossa. Tytöt jättivät kukkaronsa ja mies kännykkänsä autoon ja eikös joku ollut saanut auton ovet auki ja vei ne mennessään. Autoon ei onneksi tullut jälkiä vaan se oli avattu samanlaisella kaukoavaimella kun omammekin on. Tyttöjä tietysti harmitti mutta annoimme heille puuttuvat rahat ja miehelläkin " onneksi" työsuhde kännykkä joten menetys ei ollut suuri. Ja juuri kun meille varoiteltiin että itäblokin maissa pitää varoa varkaita ja sitten näin kävi Saksassa.

Rostocin kautta tulimme eilen kotiin. Laivamatka kesti 25 tuntia ja se oli liian pitkä. Olisi pitänyt ajaa Ruotsin kautta mutta eipä sitä arvannut etukäteen. Tytöt pärjäsi reissun tosi hyvin ja näkyivät nauttivan siitä todella. Ainut mikä oli hirvittävä oli keskitysleirien näkeminen. Se oli meistäkin niin karmaiseva. Tuli kaikki se julmuus paljon selvemmäksi kun näki todellisten ihmisten kasvot ja kärsimyksen niissä ja pieniä lapsiakin...Ei voi sanoin sanoa...

Pulla voi myös matkan hyvin. Erittäin vilkkaasti on liikkunut ja potkinut,nyt sitten ihan selvästi on tänään ollut hiljaa ja rauhallinen. Potkut näkyy jo päällepäinkin,ihanaa. Tytöt ovat tosi innokkaita kokeilemaan potkuja ja kyselevät aamuin illoin potkiiko pulla. Mukava että ottavat asian noin.

Muikut ovat olleet koko päivän hautumassa uunissa ja lähdettävä keittämään perunoita kyytipojaksi lautaselle. Maanantaina lähdetäänkin jatkamaan lomaa mökille.

Valdeviinan vauvauutisia odotellen...

-pietu ja pulla 22+4

Vierailija
46/50 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea, vaikka kirjoititkin lopettavasi palstailun, ainakin väliaikaisesti, toivottavasti olet vielä lukemassa tätä.

Palasimme eilen mökkilomalta, jonne vihdoin viimein maanantaina uskaltauduimme vesirokosta toipuvien poikiemme kanssa. Lukaisin viestipinkan äkkiseltään. Sydän ehti tuntea niin monenlaista tunnetta. Ensin iloitsin kanssasi, kun kirjoitit plussasta. Sitten olin niin kovin huolissani, kun kerroit tiputtelusta, ja viestin päivämäärä oli vielä syntymäpäiväni! Sitten pyyhin kyyneleitä, kun pääsin keskenmenoon asti. Yöllä en saanut unta ennen kuin linnut jo aloittivat aamulaulunsa. Seuraava runo syntyi valvottujen tuntien aikana.

Onni¿?

Tunnet lämpimän

tuulenhenkäyksen

poskellasi.

Hymyilet.

Käännähdät katsomaan.

Se on jo poissa.

Enkelin siiven isku.

Hiljainen hipaisu

lyö niin lujaa.

Nyt on hiukan kiireinen hetki, yhä, joten en ehdi valitettavasti muiden elämää kommentoimaan. Omani on siinä mallissa, että en minä ihan pelkästään Minean jutun takia valvonut. Isäni on sairaalassa, kun hemoglobiiniarvot mystisesti romahtivat. Hän on ollut aika tiiviissä seurannassa viime talvisen infarktin jälkeen. Torstaina sairaalaan vietäessä Hb oli 78. Veritankkauksella kunto saatiin kohenemaan, mutta syytä ei ole löytynyt. Vatsalaukku on tähystetty ja se on kunnossa. Ensi viikolla, jos ehditään (sanoi hoitaja suoran), tähystetään suolistoa. Jos ei, niin laitetaan kotiin ja tankataan sitten uudestaan, jos taas arvot alkavat laskea (kirjoittaa kyyninen tytär).

Kiitos kaikille kannustuksesta, mutta valittaen voin todeta, että tyhjä oli tämäkin arpa. Normaaliin aikaan tipahti täti pikkareihini. Veriseksi menee Metallican keikka. Olo on kaikin puolin sellainen, että mustien vaatteiden inventaario on ainoa mikä innostaa.

Lueskelen kyllä palstaa vielä seuraaviin mensuihin, mutta kirjoittelu voi jäädä vähemmälle. Ihan pelkästään jo senkin vuoksi, että pari seuraavaa viikkoa olemme matkoilla jossain päin Suomea. Kotona käymme lähinnä kääntymässä ja pesemässä pyykkiä.

t. Ullrike

Vierailija
47/50 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullrike: Kyllpä kirjoitit kauniisti Minealle!

Pahoittelut isäsi voinnin suhteen! Ja vielä piti arpaonnikin pettää.

Pietu: Jep jep, lomaillaan kolme viikkoa samaan aikaan. Mulla ei jää mitään lomaa säästöön, kun ei mulla ollut edes täyttä lomaoikeutta. Viime vuonnahan aloitin työt hoitovapaan jälkeen vasta toukokuun lopussa.

Olisipa kiva treffata tässä lomalla ja vaikka kahvitella ja rupatella näistä vauva-asioista. Hauskaa mökkeilyä teille.

Niin ja muikut on meidän perheen suurta herkkua..

Vettä vaan sataa, ei pääse kunnolla ulkoilemaan ja senkös lapsista huomaa. Hieman on energiaa liikaa.

wemppa

Vierailija
48/50 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona siis ollaan ja kaaoksen keskellä.. valtavasti pyykkiä ja kaikkee muuta hommaa... HUOH!

Pinoa en ole ehtinyt lukea, eli palaan kommentteihin myöhemmin. Sen verran silmäilin, että hihkuin jo innosta minean plussasta, mutta surukseni sain lukea myös keskenmenosta myöhemmin :( HALAUS SINULLE PIINASISKONI (((()))) ME NÄYTETÄÄN MENEVÄN NIIN SAMOISSA PÄIVISSÄ AINA, ETTÄ PIINASISKOJA OLLAAN KIERROSTA TOISEEN :)

Oma napa ei mitään. Menkat alkoi kp 28 (eli kierto 27). Pelattiin ihan varmasti oikeana päivänä (oli ne megakivut), mutta eipä vaan natsannut ei. Toisen clomikuurin olen jo vetänyt (huh huh kun on turpee ja lihava olo!!!!!) ja huomenna menen gynelle ultraan. Kaksi kuuria on vielä jäljellä ja sen jälkeen heitän heit heit yritykselle.. näin on!!! Tulee sitten jos tulee, mutta kommervenkit sun muut avut heitän metsään.

Palaan paremmalla ajalla, nyt menen.

ANI

Vierailija
49/50 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä lukemassa viestejä, on vaan ollut sellainen fiilis ettei tiedä mitä sanoa.

En saanut ekaksi viestiäsi edes loppuun luettua kyyneliltäni. Et voi arvatakaan kuinka sanasi lohduttivat.

Miten tätä porukkaa voisikaan jättää kun sekä ilossa että surussa pitelemme toisiamme kädestä.

Pahoittelut että arpaonni oli kehno. Eihän kuitenkaan luovuta toivosta eihän.

Voimia myös isäsi tilanteeseen, toivottavasti voi jo paremmin ja syykin vielä selviää, miksi arvot heittelevät.

Veristä mutta ahh niin nautinnollista Metallican keikkaa toivotan, minä täällä katkerana kotikoneella kun en saanut lippuja sitten millään. Että rannalle jäin ruikuttamaan epäonnea lippupalvelun jonossa.

Anille vielä vilkutukset, sinä rakas piinasisko. Saas nähdä vieläkö samoissa mennään, miten lie sotkee tuo km vielä kiertoa. Eikä sitten teilläkään onni vielä potkaissut. Rennosti vaan seuraavaan yritykseen, luotetaan siihen että vielä onnistaa!

Wempalle rentouttavaa lomaa. Minä meen aamulla töihin, eli oma on lusittu. Tuli todella oikeaan aikaan tällä kertaa, sain kasattua itseni henkisesti jonkinlaiseen läjään ennen duunin alkua. Olisi ollut vaikeaa tätä surua peitellä työkavereilta...

Mutta paistaa se aurinko vielä!

-minea-

Vierailija
50/50 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minea: Aivan varmasti paistaa aurinko vielä! Ja on niin totta, että tätä porukkaa on vaikea jättää. Itse tein lähtöä useasti keskenmenojen jälkeen, mutta aina vaan palasin.

Kyllä tuo Ullriken runo oli koskettava...

Työniloa - kaikesta huolimatta.

Ani: Mukava kuulla sinusta aina pyykinpesujen lomassa... Harmi kun taas sait ikävän vieraan, mutta vielä te Minean kanssa rinta rinnan tulette kertomaan iloisia (ja kesäviä) plussauutisia. Näin uskon.

wemppa