*^* KULTAINEN 60-luku; viikolle 28 *^*
Uusi pino kultaisille, olkaa hyvä! *mansikoita tarjoaa*
Kommentit (50)
että kaikki on hyvin.
Kiitokset lomatoivotuksista, ei kauheasti harmita lähteä kun tota harmaata taivasta katselee. Meidän piti tänään mennä poimimaan mansikoita, mutta tällä sateen määrällä ei tarvitse eikä juuri muutenkaan ulkoilla.
En enää viime viikolla jaksanutkaan tulla kirjoittelemaan mitään. Jotenkin tuo puolen vuoden ehkäisykäsky pisti masiksen päälle, mutta nyt itken ilosta Minean puolesta. Onnea plussasta ja suojelusenkeli masukillesi! Uskotaan vahvasti, että se on sitä myoomavuotoa ja kaikki on hyvin!
Mullahan on kans tuo myooma, mutta ilmeisesti paljon isompi kuin sinun Minea, koska nyt päättivät sen leikata. Sitä vain ihmettelen, kun sinulle ovat lääkärit sanoneet sen myooman vuotavan pois raskauden tieltä?!?!? Mulla on kolme alkanutta raskautta takana. Ensimmäinen oli tuulimuna ja silloin ei ollut mitään ylimääräisiä vuotoja, mutta myooma todettiin jälkitarkastuksessa. Toisesta raskaudesta saimme iloisen poikamme ja vuodin pikkasen joka välissä. Kolmas raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon ilman mitään vuotoja ennen km-lääkitystä. Täällä maallikko laskee, että terve alkio saattaisi siis aiheuttaa tuon myooman vuodon ja ¿kelvottomat¿ alkiot eivät siihen pysty¿ Olen nimittäin ihmetellyt sitä, ettei myoomasta puhunut kukaan mitään koko aikana, kun poikaa odotin! Uskaltaisiko sitä sittenkin pelailla ilman ehkäisyä? Mun myooma on kuulemma kyllä niin iso, että saattaa mennä kuolioon raskauden myötä, MUTTA jos se katoaisikin¿ Jos sattuis raskautumaan, niin kyllähän sitä koko ajan pelkäis pahinta. Voi tätä mun pientä päätä, kun se on vieläkin ihan pyörällä!
Pinkertonille hyviä tuulia nimen pohdintaan. Nimen miettiminen on toisaalta hurjan hauskaa hommaa, mutta loppumetreillä iskee paniikki, onko mietityt nimet sittenkään oikeita. Ristiäisten jälkeen homma lopuksi kolahtaa ja huomaa, että ihan oikea nimi tuli valittua =)
Senniina: Minä en myöskään voi sietää pitsiverhoja enkä raskaita itämaisia mattoja. Minä haluaisin melko pelkistetyn kodin, mutta mies tykkää koriste-esineistä, vaikka on ihan supisuomalainen. Me yritettiin viime keväänä päästä Innoon, jotta se Marko olis tullut sisustamaan meidän olohuoneen. Meidän talo on rakennettu vuonna 1974 ja ongelma on ihan samanlainen kuin teilläkin, mutta lisäksi on vielä piiiitkä käytävä. Juuri osallistuin johonkin kilpailuun, jossa kans vois voittaa sisustajan kotiin. Toivottavasti nyt onnistuis, kun viime keväänä ei saatu apua..
Onnea myös painon pudotuksesta!
Peltis & Wemppa: kyllä ne liikkeet sieltä aikanaan tulevat. Itse en ainakaan tuntenut mitään ennen kuin viikolla 18! Tiedän kyllä senkin, että murehtiminen lisääntyy iän myötä. Nuorena ei osaa jännittää mitään, sitä vaan ollaan raskaana ja luotetaan vauvan tuloon -kuulemma, enhän itse ole alle kolmekymppisenä koskaan ollut raskaana¿
Isotikru: Nukut jo nyt pankkoon, jotta jaksat sitten vauvan kanssa valvoa =) Toki se hb kannattaa myös tarkistuttaa.
Sonjaemmallahan on ollut monen laista hässäkkää sektion kanssa. Onneksi lopuksi kaikki hyvin ja olette onnellisina kotona! Onnea ihanaan vauva-arkeen, nauti siitä tuoksusta!
Vai on Tiinuliinu jo maistellut mangoa. Meillä poika aloitteli hieman yli 4kk peruna-porkkanaa. Vasta 5kk koitettiin jotain viljaa ja taisi se broiskukin astua kuvaan jo 5kk iässä. Tosi hitaasti otimme aluksi uusia ruokia.
Ankkikselle ihanaa Italian matkaa! Mihin päin Italiaa olette menossa?
(.) Myoomatuomion kuultuamme päätimme miehen kanssa, että nyt lähdetään sellaiselle matkalle, minne ei varmasti oltais lähdetty, jos olisin raskaana! Ystävämme asuvat Kiinassa tämän vuoden ja lähdemme heitä tapaamaan kahdeksi viikoksi elokuussa. Pitkät lennot vaihtoineen hieman hirvittävät pienen lapsen kanssa, mutta muuten odotamme oikein innolla matkaa. Saapa muuta ajateltavaa kuin tukahdutettu vauvakuume! Ennen matkaa pitäisi vaan saada nuo opinnot mallilleen. Pojat lähtivät mummolaan ja koko talo olisi opiskelukäytössä, mutta mamma vaan surffaa netissä. En jotenkin saa millään avattua noita markkinointikirjoja vakavissani¿ Pitänee käydä ensin kunnon lenkillä, jotta saa tuuletettua päästä kaikki ylimääräiset ajatukset. Vettä toki sataa kaatamalla, mutta ei kai sitä sokerista olla =)
Hauskaa viikkoa ja toivotaan parempia kesäkelejä! (Vaikka opiskelun kannalta vois olla parempi, jos vaan jaksais sataa =)
t. HoBe
tuosta täysimetyksestä. Automatkailu oli meillä hankalaa täysimetyksen aikana, kun pojan piti istua kaukalossaan eikä mamma saanut sinne lykättyä tissiä suuhun ja pulloa ei yhdessä vaiheessa huolinut, vaikka siellä olisi ollut omaa maitoa. Kaikki muu reissaaminen oli ihanan huoletonta, kun aina oli tuoreet eväät mukana =)
Yritän mahdollista tulevaa vauvaa täysimettää kauemman kuin esikoista. Otin kiinteät parempien yöunien toivossa jo nelikuisena, mutta poika heräili ihan yhtä tiheään, vaikka söi perunaa illalla. Perhepetiä varmaan enemmän testaisin, että tiheät tisuttelut hoitusivat mahdollisimman vähäeleisesti.
Tämmösiä mietin, vaikka vauvasta ei oo tietookaa, hah!
Täällä ahkera työläinen viettää ruokatuntia ja pikaset moikkaukset kaikille !!
Onneks nyt eilinen ja tämänpäiväinen iltavuoro ovat tosi " kesyjä" ja jaksan hyvin pakertaa ne.
Hobe mä olen ihan kade tosta sun matkastasi Kiinaan,, oikein paljon tsemppiä opiskeluihin !!
Minea toivotaan että vuoto olisi vaaratonta, jaksuja sinne epätietoisuuden kanssa !!
Wemppa saitkos ajan neuvolaan ??
Nyt on pakkomennä jatkamaan töitä !!
Isotikru
Täällähän on vaikka mitä tapahtunut, tai kirjoituksia oli ihanan paljon ja niitä äsken lueskelin. Minealle edelleen peukutuksia, että vauva pysyisi matkassa ja ' vuoto' loppuisi. Miksi aina, kun jokin asia menee hyvin niin taas seuraavassa kulmauksessa sataa niskaan(?) Anyway Minea täällä eletään hengessä mukana ja lähetetään pikkuenkeleitä masua vartioimaan !!!
Senniina, kyllä rintavauva on paljon helpompi matkakaveri kuin vauva mille pitää varata ruokatarvikkeita mukaan. Ja onhan se paljon turvallisempaakin varsinkin kun ollaan tutusta ja turvallisesta poissa. Oletko perehtynyt millaiseen paikkaan olet menossa, ja saatko hankittua sieltä lapselle tarvikkeita/ruokaa jos olisi pakko. Mutta uskoisin, että kaikissa Euroopan maissa on tarvikkeita ja ruokia tarjolla, vaikka matkustaisit mihin tahansa. Miehenikin kotimaassa on kaikkea samoin kuten täällä, vaippoja, ruokia, hoitotarvikkeita, lastenlääkäreitä, lääkkeitä jnejne Mutta, jos me joulukuussa lähdetään niin korvikejauheen+vellijauheen/puurojauheen meinaan viedä täältä mennessäni, mutta toivon, että edelleen voisin välistä vaikkapa imettää. Tiinuhan on joulukuussa jo 9kk.
Ja wemppa oli tuntenut jo liikkeitä, wautsi wau .. siitä se alkaa pikku jalkojen tömistely :-)) Ihanaa ..
Hobelle myös paljon jaksuja myoomien hoitoon. JA hyvää KIINAN matkaa. Kiina on on ollut pitkään toivelistallani, ja toivon enemmän kuin hartaasti, että sinne joskus vielä pääsen.
Sonjaemma ihana kuulla teidänkin vauva-arjesta !!! Olipa rankka synnytys menisekin ihan hankalimman kautta, mutta lopussa kiitos seisoo. Saitte ihanan poitsun joten vielä kerran ' onnea' Kun jaksat seuraavan kerran kirjoittaa niin ihan mielenkiinnolla kyselen teidän pojan uni-asioita, eli miten hän nukkuu/valvoo ja onko imetys käynnistynyt hyvin. Onneksi kaikki asiat ovat nyt hyvin.
Peltiksen ei tartte yhtään tuntea kauhua, että heti onnisti. Näinhän se toisilla menee, heti onnistaa ja kaikki sujuu hyvin, joten ole vain ONNELLINEN siitä. Nyt vain huolet ja murheet pois ja nauttimaan raskaudesta.
Ankkikselle hyvää lomaa ja pahoittelut, että täti silloin tuli taas visiteeraamaan ..
Isotikrukin jaksaa painaa iltoja. Mäkin tein raskaana ollessa VAIN iltoja, koska aamut oli niin vaikeita heräämisen takia. Yleensä olen aamunvirkku mutta raskaana ollessa olisin nukkunut vaikka miten ja kauan. Tikru, ottaako työkaverisi huomioon raskauden vai joudutko hoitamaa myös ns. fyysisesti raskaat asiakkaat ? Koita jaksaa ..
Kuis täällä- ihan ok. Olen ollut hieman töiden parissa, ja kaikki mennyt hyvin. Tiinuska kasvaa nyt käytän vain 62/68cm vaatteita. Tyttöhän on lyhyt, oli vain 58cm viikko sitten mutta kun on tuollainen pullukka niin vaatteet helposti kiristää. Taidettiin aloittaa liian voimakkaista mauista tuo maistelu, joten ensi kerralla parin viikon kuluttua kun tyttö on 4kk aloitetaan uudelleen peruna/porkkanalla ja siitä edetään hedelmiin. Mutta kyllä tiinu kovasti mangosta tykkäsi, kieli lipoi miljoona kertaa ..En osaa sanoa tuliko ihottuma mangosta, mutta sopisi hyvin kuvioon, mutta toivottavasti oli jotakin muuta närhämää. Täällä edelleen imetän ja maitoa on alkanut tulemaan lisää. Viime perjantaina tulin iltavuorosta ja maitoa pumppasin 4dl ja suoriuduin vielä kaikista yösyötöistäkin rintamaidolla. Me ollaan annettu n. yksi purkki (200ml) Nannia päivässä, muuten tisutellaan.
Ja paino on pudonnut 65 kiloon(-25kg) !!! Aion ostaa ensi viikolla kuntopyörän, joten pian sitä päästään polkemaan. Jumpan olen ikävä kyllä joutunut lopettamaan, koska se ei vielä käynnyt kropalle, tein vatsoja päivittäin n. 300 ja mun koko selkä ja niska jäykistyivät ja tuli hirmu huippaus, vieläkin huippaa, ja jalkalihaksia tein 500 päivässä, ja pohkeet kipeytyivät niin etten kunnolla päässyt kävelemään.
Tässähän tätä tarinaa taas tulin :-)) Kaikille hyvää yötä ja palataan taas perjantaina linjoille. t. emmi ja tiinu 3kk+1vko
Pikana vaan vastaan Isotikrulle, etten sitten kuitenkaan soittanut neuvolaan. Sen verran on pientä hiplausta tuntunut, että uskon kaiken olevan kunnossa. Näin tänään, katsotaan mitä mietin taas huomenna.
wemppa
Mikä mahtaa olla Minean tilanne? Onko vuoto loppunut? Toivottavasti!
Emmi, en ole vielä tarkemmin tutustunut/kysellyt miehen kotikylän vauvatarviketarjonnasta, mutta oletan että sieltä ei saa mitään, vaan jostakin lähikaupungista. Liekö siellä kylillä edes kauppaa..Kyllä siellä lääkärit yms. on, mutta ruuat voivat olla niin erilaisia, että omat pitäis ottaa kyllä mukaan, jos tartteis. Ruuissa saattaa olla esim. sokeria ja muut tuotteet vahvasti hajustettuja. Vaikka oltaskin pelkästään tissillä, niin joku suunnitelma b pitäis olla. Tissit tai vauvahan saattaa tehdä erilaisissa olosuhteissa lakon.
Toiv. kysymykseni ei ole tungetteleva, mutta miksi olette päätyneet antamaan myös nania, kun sulla tuo maidontuotanto on noin mahtavaa? Aivan käsittämätön määrä tuo 4dl!! Itsellä tulee paljon (tai luulin niin), mutta pumppaan liikoja pois sellaset 100-110 ml. Se tulee kyllä helposti, enkä tyhjäksi ole koskaan kokeillutkaan. Pullolla ei olla kotona kokeiltu, mutta sairaalan valohoidossa Meral joi max tuon 100 ml kerralla. Tietty oli vaan muutaman päivän ikäinen tuolloin. Mulla toisaalta taitaa olla pulmana se vauhti, millä maito tissistä tulee, eikä se määrä. Tyttö on alkanut yhä enemmän puklaamaan ja imetys keskeytyy joka kerta yskimiseen ja otteen irrottamiseen. Ei kivaa.
Ja ne iki-ihanat iltaähinät ja kantamiset ovat alkaneet, jee.
Yksi kaveri on tulossa käymään tänään ja ihan mukavaa jutella välillä aikuisenkin kanssa. Mies kun on pääasiassa töissä..
Onpas Emmillä paino pudonnut ja valtavasti saat pumpattua maitoa! Miten ihmeessä olet jaksanut noin hullun lailla treenata? Voipa olla, että jumppasi oli tosiaan liian rajua ja nyt kroppa protestoi vastaan =). Kuntopyöräily on varmaan sopivan lempeää urheilua, ellei revi liikaa. Itse jumppasin ekan viikon jälkitarkastuksen jälkeen parikymmentä vatsalihasliikettä joka päivä, mutta sitten lopahti sekin innostus. Nyt olen jumppaillut silloin tällöin dvd:n tahdissa rasvan polttoa ja välillä vatsatreeniä, mutta tulee kyllä pitkiä taukoja - nytkin oli yli viikon paussi ja välillä menee kuukausikin tekemättä mitään. Eilen kävin kyllä oikein juoksulenkilläkin ja siitä hommasta oli melkein vuoden tauko! Koko päivän olin ekku sisällä ja sitten oli niin hapeton olo, että oli pakko päästä pihalle aivoja tuulettamaan. Sama homma varmaan tänään, mutta jalat ovat sen verran jumissa, ettei juoksulenkki tule onnistumaan. Katsotaan, jos sade loppuu, niin käyn pyörälenkillä =)
Wemppa, ihanaa, että ¿hiplausta¿ tuntuu sisällä. Voi se on uskomaton tunne! Varmasti kaikki on hyvin.
Kiitos tsempeistänne kaikilla saroilla! Perheen urokset lähtivät taas mummolaan ja ovat tällä kertaa oikein yökylässä, eli mulla on huomisiltaan saakka ihan omaa aikaa. Sain eilen vähän luettua kirjoja ja muutaman tarralapun jätettyä tärpeiksi, mutta siinä kaikki. Joskos tänään paremmalla innolla pääsisin jo kirjoituspuuhiin, ellei sitten ikävä ala velloa mieltä. Onneksi sataa vettä, etteivät puutarhatyöt ainakaan houkuta pois työpöydän äärestä =)
Take care mates!
Hobe; piti ihan omista papereista tarkistaa muutaman vuoden takaa, ja nolottaa tunnustaa että kysta siellä kohdussa oli ollut eikä myooma. Anteeksi tämä sekoiluni:( Niistä silloin aikanaan lääkäri sanoi että vuotelevat pois ja niin edelleen.
Mutta asiaan. Keskenmeno on tosi. Eilen alkoi megavuoto ja hyytymineen päivineen. Ei epäilystäkään. Menenkin nyt sitten jonkun viikon päästä ultraan mutta siinä vaan tarkistetaan että on kaikki ok ja tyhjentynyt. Tietysti jos ongelmia ilmenee, niin tarvittaessa päivystykseen. Mutta tämän keskenmenon kroppani osaa kyllä hoitaa ilman apuna, en usko että tarvitsee sen kummemmin apuja. Pah.
Mieli on tyhjä. Voi olla että pidän vähän taukoa palstailusta mutta se ei tarkoita ettemmekö uskoisi vielä onnistumiseen, nyt vaan tuntuu että on irroitettava itsensä hetkeksi kaikesta tästä. Teidän kaikkien tsemppi ja huoli on ollut tosi tärkeää, olette korvaamattomia.
Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.
-minea-
Minealle iso hali ja pahoittelut että näin kävi mutta ymmärrän jos ei tämä palstailu hetkeen kiinnosta, älä nyt kuitenkaan lopullisesti meitä jätä jookosta ??
Emmilla on mahtavat painonpudotukset takana ja maitoa tulee ihan hurjia määriä, minäkin kyllä vähän ihmettelen että miks vielä nania ??
Juu kysyit ottaako työkamut tämän odotuksen huomioon niin kyllä hienosti esim rankimpia kylvetyskeikkoja en ole enään tehnyt,,toki meillä asiakaskunta on sellaista että niiden on oltava jonkinmoisessa kondiksessa pystyäkseen pääasiassa asumaan yksin omissa kodeissaan ja kahdenautettavia on tosi harvoin vain oikeastaan jos ovat kaatuneet eivätkä pääse ylös tai sitten satunnaiset saattohoitopotilaat mitä on ehkä max 1 kpl /vuosi ..
Wemppa ihanaa että hipaisuja alkaa tuntumaan päivittäin, kyllä se kummasti mielenrauhaa saa aikaseks kun liikkeet alkaa tuntumaan, miten s tytöt ovatko vielä yhtä intona vauvan odotuksesta ?
Meillä kuopukset antavat joka ilta pusun vauvallekkin ( masulle) kun menevät nukkumaan ihanan hellyyttäviä ja sitten kyselevät että mitä vauvalle tänään kuuluu mitä se on puuhannut ??
Hobelle jaksuja opiskelun kanssa, tiedän juu että kyllä sitä kaikki muu olisi kiinnostavampaa kun opiskelu, minäkin aikoinani harvasa päivä siivoilin kaappeja tms..
Senniina ihanalta kuullosti noi iltaähinät ja kantamiset ja meilläkin on kaikki tytöt olleet kovia puklailemaan,esikoisen puklailut on yhden käden sormin laskettavissa.
Kakkoset puklailut olivat reilun puolenvuoden ikäisenä niin mahdotonta että kasvuunkin tuli notkahdus ja käytiin sairaalalla tutkimuksissa mutta lääkäri vaan totesi että taitaa äiti kuvitella kun samassa tyttö puklasi niin että tohtorisedän kravatti ja paita saa kunnon puklut päälleen ..
Arvatkaas olinko kerrankin onnellinen että just oikeassa paikassa neiti puklas ja oikean ihmisen päälle !! Noh asiaa tutkittiin eikä mitään vikaa tms koskaan löytynyt ja puklailut loppu kun neitokainen alkoi oleman enempiä aikoja pystyasennossa.
Nyt on pakko mennä siivoamaan keittiö ruokailun jäljiltä mutta palaamisiin...
Isotikru+tikrunpentu rv 21
Minealle lohtuhalaukset. Pieni palstailupaussi tekee monesti hyvää, mutta totta on, että täältä saa aivan älyttömästi tukea niin moneen asiaan. Vertaistuki paras tuki.
En ole tuosta tytön puklailusta ollut niin huolissani vielä. Toiv. ei kuitenkaan tarkoittais mitään allergiaa. Eikös se sitäkin voi olla?
Esikoispoika oli sellanen puklaaja, että oksat pois. Hän yrjösi vielä kiinteitä ruokiakin ja syötinkin yleensä kahden lautasen kanssa. Toisella ruoka ja toinen ykää varten..Oli just menossa lääkäriin, kun ykääminen loppui joskus 7-8kk iässä. Jotakin kehittymättömyyttä nielemiselimistössä (mun diagnoosi). Tuo nielemisasiahan on meillä tullut nytkin vastaan, kun poika on eroa ym. elämänmuutoksia oireillut nielemisvaikeuksilla.
Missäs kaikki?
Pahoittelen, että näin piti käydä. Minäkin olin jo niin iloinen puolestasi! Piinailit juuri silloinkin, kun tulin pinoon mukaan toukokuussa, mutta silloin tuli täti ja nyt oli niin kiva tulla tauon jälkeen lukemaan plussauutisesi eilen. Myoomat ja kystat yms menee kyllä vähemmälläkin tunnekuohulla sekaisin, joten siitä älä huoli!
Noin, kävin tässä vaan lukaisemassa kuulumiset kirjan vaihdon välillä=en vieläkään jaksa kunnolla keskittyä. Olen ihan järkyttävä viime hetken tyyppi ja nythän on vielä aikaa marraskuuhun... Pitäis vaan kässätä, että nyt juuri on paras hetki, kun isi on lomalla ja mulla tämä rauha, huoh. Kirja käteen!
Minea: Halauksia sinulle, ja pahoitteluni. En keksi mitään järkevää sanottavaa...
Mieluusti olisin lukenut toisenlaisia uutisia.
Isotikru: kyllä se vaan on niin, että myös tytöt ovat hieman varovaisia riemussaan. Eivät vielä kovasti uskalla iloita tulevasta vauvasta. Tuntuu jotenkin julmalta, että noin pienillä jo on niin syvällä se tieto, että kaikki ei aina mene niinkuin suunnittelee. Toisaalta, heillä on enemmän kokemusta kuin joillain aikuisillakaan...
Mulla on päänsärky ollut vaivana koko päivän. Siksi en oikein jaksa nyt enempää kirjoitella... Mutta enää huominen ja sitten kolmen viikon loma!!!
wemppa
Voi Minea olen todella pahoillani, olisin toivonut lukevani toisenlaisia uutisia nyt aamulla, joten kurjalta tuntuu puolestasi. Koita jaksaa hyvä palstakaveri !!! Lämmin halaus !
Ja hobe ja senniina kyselivät tuosta Nanista. Vastaankin heti ekana, etten unohda. Nuin suuria määriä olen pumppaillut nyt niinä iltoina(3-4dl), kun olen ollut työssä ja tiinu ei ole päässyt imemään. Aamuisin ja iltaisin kotisyötöillä olen huomannut, että tyttö selvästi vaatii lisää, vaikka molemmat omat pussukat on tyhjennetty, luullakseni(?) Nania olen sitten antanut aamulla sellaisen 50ml lisää ja samoin illalla 50ml lisää. Tyttö syö tisua edelleen yöllä 3x ja koko aamun lutkuttaa, mutta ei niinkään syö enää klo.7 jälkeen, mutta tykkää pitää tissiä suussa, seuraava syöttö on aamulla n. 9.30-10.00 ja silloin nuo kyllä vaikuttavat aika tyhjiltä, mutta uskon, että tiinu sellaiset 50ml saa kuitenkin omista, koska tyttö syö kerralla 100ml. Joten tytön käytöksestä olen arvuutellut, että hän tarvitsee lisää, ja normaalisti en ENÄÄ pumppaa jos olen kotona tytön kanssa, koska ei ole mitä pumpata, sellaisen 20-40ml saatan saada tytön mentyä nukkumaan. Joten kyllä meitsin maidontuotanto on laskemassa kuin lehmänhäntä, mutta todella iloinen olen, että näinkin paljon pystyn edelleen imettämään ja toivottavasti sinne kuuteen kuukauteen saakka. Tulipas pitkää, mutta toivottavasti ymmärrätte, etten toki antaisi Nannia jos ei tarttisi. Ja mies pärjäilee äidin ollessa työssä antamalla pakkasesta vanhaa pumpattua, alussahan mulla oli oikeat HANAT. Meillä on pulloa syöty hyvin heti vauvasta alkaen ja ei ole vaikuttanut vauvan rinnan syömiseen.
Joo paino laskee mutta tuo alamasu on ja pysyy .. Mutta en kykene tekemään tuollaista rääkkiä vielä, vaikka aikaisemmin on onnistunut, mutta eipä onnistu enää. Olen päättänyt, että elokuun lopussa on paino sama kuin ennen alkanutta raskautta :-)) Saas nähdä kuinka eukon käy.
Tiinu istuu sitterissä ja puskee kakkia, aivan ihana kun pitää sellaista puhinaa :-)) Täällä siis kasvetaan hurjaa vauhtia ja Nti oppii koko ajan jotakin uutta. Nyt viihtyy jo hyvin masullaankin ja kovasti yrittää johonkin punnertaa. Olen enemmän kuin onnellinen, koska tyttö kolmesta yösyötöstä huolimatta nukkuu hyvin. Tänäkin aamuna klo.9, joten väsymyksestä en kärsi.
Nyt pitää lähteä asioille koko perheen voimin. Oikein hyvää perjantaita kaikille ja palaillaan taas linjoille. t. emmi + tiinu
Piti kommentoida, että hurjia määriä Meral juo kerralla maitoa, jos vertaa tiinukkaan. Tiinu tuon ikäisenä joi vain max 30ml ja kuukaudenkin ikäisenä vain 40-50, ja nyt menee sellainen 100ml kerralla, mutta Nti tankkaakin joka toinen tunti. Ja painoahan täällä on, nyt jo varmaan liki 7000g. Miten Meral nukkuu, nukkuuko hän pitkän pätkän syötön jälkeen, meillähän tiinu ei päivällä nuku kuin sellaisia 30 minsan breikkejä.
Nyt tyttö yskii ' virkayskää' mistäköhän lie on moisen oppinut, ja tietää että se on hauskaa, koska nauraa itsekin sille :-))
Nyt moro emmi
MINEA: pahoittelut!!!! Ja lämmin virtuaalihalaus!
EMMI: JUMPASTA/mahasta. Oletko huomannut itselläsi, että onko vatsalihakset jo palautuneet " vierekkäin" ? Kun raskauden aikana tuosta mahasta ne kaksi pitkää lihasta vetäytyvät sivuille mahan tieltä - tai näin olen ymmärtänyt muiden puheista. Ja sitten niillä lihaksilla kestää aikansa, että palautuvat vierekkäin. Itsellä on vielä rako lihasten välissä mahassa, kun makailen ja koetan. Joten olen vatsaliikkeitä vältellyt... kun olen kuullut, että jos nyt alkaisin tekemään vatsaliikkeitä, niin se jättäisi ikuisen pömpön..... että pitäisi odottaa, kunnes lihakset ovat palautuneet vierekkäin. Ja se mitä voisin nyt harjottaa, on vinot vatsalihakset ja lantionpohja. Mutta menen ja tiedä.... ONKO sinulla tietooa näistä lihasjutuista tai jollakulla muulla?
Kiitos Emmi vastauksesta, nyt meni mullekin jakeluun:-)
Meralin maitomääristä. Hän joi kerran sairaalan valohoidossa pullosta 100 ml ja sehän oli aikaa, kun tyttöä piti herätellä syömään. Saattoi siis nukkua neljä tai ylikin tuntia putkeen silloin. Tissistä hän joi tuolloin sen 30-40 ml ja sen sai selville syöttöpunnituksella. Tissistä juominen on edelleen sellaista losuamista ja nykymääristä en tiedä, kun ei ole vauvavaakaa. Oletan sen olevan sitä 30-50 ml luokkaa kerralla. Välillä tankataan 2h välein, välillä 3h. Nukkuminen vaihtelee. Välillä nukkuu edelleen sen 3 h, yöllä voi mennä neljäkin tuntia. Eli kaikenkaikkiaan nukutaan hyvin. Joskus se on sellaista ähinää ja käkistelyä, eikä uni selvästikään ole kunnollista.
Virkayskä on muuten Meralillakin. Sellaista päkätystä:-) Varmaan maito kirnuaa nielussa taas.
Jaahas, nyt kakittaa neitiä..Prööööt!
Pinkertonille vatsalihaskyssäriin: Olen kyllä kuullut ihan saman neuvon, että tavan vatsalihasliikkeitä kannattaa tehdä vasta, kun lihakset ovat palautuneet yhteen. Hyvä konsti todeta tuo on tosiaan maata selällään ja koittaa jännittää lihakset ja pitää kättä siinä raossa. Jos käsi ei nouse vaosta pois, ei kannata perinteisiä vatsalihasharjoituksia tehdä.
Lantionpohjaa ja syviä vatsalihaksia (kropan omaa korsettia) saa treenata aina ja jatkuvasti, jopa sektion jälkeen heti. Itse onnistun parhaiten syvien vatsojen treenaamisessa, kun otan hengityksen mukaan. Nenän kautta sisään ja suun kautta puhallus pois ja samalla vedetään napaa kohti selkärankaa. Tuolla puhallustekniikalla tuntuu napa liikkuvan kerta kerralta lähemmäksi selkärankaa =)
Kaikesta tästä luetusta huolimatta käytännön toteutus on aika harvassa, minkä huomaa noista vatsamakkaroista, joita on vielä 1v+3kk synnytyksen jälkeen... Kilot karisivat n. puolessa vuodessa, mutta makkarat taitavat olla ikuisia!
Hyvin sulta Emmi tuota maitoa tulee, vaikka tuntuisi vähenevänkin. Itse en koskaan saanut yli 130 ml kerrala lypsettyä, vaikka olin kuinka pingotuksis! Mulla ainakin kävi niin, että alkupingotuksen jälkeen rinnat tuntuivat tyhjiltä, mutta niin vaan poika tuntui niistä elonsa saavan, kunnes 9kk iässä päätti vieroittaa itsensä rinnalta ja siirryimme korvikkeen käyttöön pariksi kuukaudeksi ennen oikean maidon antamista.
Hyvää alkavaa viikonloppua palstakamut! Meikä lähtee huomenna polttareihin ja viikonloppu menee nettipimennossa =)
t. HObe
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
Snööpe
Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)
-crisse-
Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07
Valdevina 21.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07
syystoive 16.9.07
Pietu 13.11.07
Isotikru 22.11.07
Peltimetsuri 21.12.07
Wemppa 29.12.07
Senniinan tavoin minkäkin toivon parasta sinulle!
Peukut pystyssä ja kädet ristissä. Halauksia!!
wemppa