Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmiset on tolvanoita! Tuoda nyt 25e häälahjaksi kolmelta hengeltä!

Vierailija
09.07.2007 |

ja näitä idiootteja oli useita.. jotkut toi 30.. suurin osa onneksi ymmärsi tuoda 50e kahdelta.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän käy kiihkeeks!

Vierailija
82/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääauton vuokrat, kampaamot ja muut kulut kun maksetaan lahja. Ei se ruokaraha riitä vaan vieraan on laskettava siihen myös muut kulut.

Itse laskin juuri lauantain häiden jälkeen, että jäimme miinukselle 1500 euroa. Ajattelin lähettää laskun niille, jotka laittoi lahjaksi liian vähän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että arvostetaan myös lahjan saajaa kunnollisella lahjalla. Minun mielestäni on kiva viedä kunnollinen lahja, oli sitten lahjalistalta tai rahaa tilille. Vähän avittaa hääparin yhteiselon alkua.

Ja lahjalistat ovat ihania, viimeinen mitä kaipaan on kiireisenä arkena juosta ympäri kauppoja miettimässä mitä kummaa hääparille voisi ostaa.

Vierailija
84/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hääauton vuokrat, kampaamot ja muut kulut kun maksetaan lahja. Ei se ruokaraha riitä vaan vieraan on laskettava siihen myös muut kulut.

Itse laskin juuri lauantain häiden jälkeen, että jäimme miinukselle 1500 euroa. Ajattelin lähettää laskun niille, jotka laittoi lahjaksi liian vähän rahaa.

Pitää jäädä odottelemaan laskua. Onko se pakko maksaakin?

Vierailija
85/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden lahjojen ja rahojen takia ????

Miten kamalan vaativia ja kiittämättömiä nykyajan ihmiset ovat. Mikään ei riitä, pitää saada aina enemmän.

Vierailija
86/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää lapset kotiin. Ei tarvitse maksaa heistä puolta hintaa, vaan kahdesta aikuisesta vaan. Siis noin 60 euroa yhteensä.

Vierailija
87/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse lähteä häihin.

Hääjuhlat itsessään on tosi tylsiä, joten niidenkään takia en viitsi lähteä.

Ennen sentään lähdettiin juhlistamaan hääparia ja juhlimaan heidän onneaan, mutta nyt mennään maksamaan se näytelmä.

Siksi en käy enää häissä vaan tuhlaan nekin rahat hyvään ruokaan kotona .

Vierailija
88/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha ole arvostuksen mittari. Toisen ihmisen arvostus on kuulkaa jotain ihan muuta kuin se paljonko annan rahaa tai kuinka kalliin lahjan viet. Onkohan nykyajan ihmisillä vähän asioiden merkitykset sekaisin.

Vierailija:

vaan siitä että arvostetaan myös lahjan saajaa kunnollisella lahjalla. Minun mielestäni on kiva viedä kunnollinen lahja, oli sitten lahjalistalta tai rahaa tilille. Vähän avittaa hääparin yhteiselon alkua.

Ja lahjalistat ovat ihania, viimeinen mitä kaipaan on kiireisenä arkena juosta ympäri kauppoja miettimässä mitä kummaa hääparille voisi ostaa.

Vierailija
89/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin ei tarvitse lähteä häihin.

Hääjuhlat itsessään on tosi tylsiä, joten niidenkään takia en viitsi lähteä.

Ennen sentään lähdettiin juhlistamaan hääparia ja juhlimaan heidän onneaan, mutta nyt mennään maksamaan se näytelmä.

Siksi en käy enää häissä vaan tuhlaan nekin rahat hyvään ruokaan kotona .

Vierailija
90/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 10 ¿/pää on liian vähän, 15 ¿/pää on ihan hyvä, jos ei ole lähisukulainen tai läheinen ystävä. Jos tosi hyvä ystävä/lähisukulainen, niin meidän perhe veisi ehkä 60-75 ¿. Meitä on kaksi aikuista ja kohta 4-v lapsi. Yhtään enempää tuskin veisin.

Otetaan sitten huomioon sekin, että jos on " joutunut" osallistumaan polttareihin, niin nekin maksaa ihan törkeesti nykyään. Ja mä ainakin vähennän törkykulut lahjasta!! Kannattaa kaasojen ja bestmanien vähän miettiä.....

Vierailija
91/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää ne häät vasta sit kun ei tartte häävieraiden niitä kustantaa ja se lahja-raha-homma ei oo se tärkein

Vierailija
92/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lahja/rahalahja tulee aina meidän perheeltä, en erittele siinä montako meitä on, onko lapsia vai ei onpa juhliin kutsuttu pelkästään vanhemmat tai sitten myös lapset. Ettei tarvii periä lapsilta omaa osuutaan lahjaan..

Vierailija
93/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan entisaikaan laskettu että vieraiden lahjojen arvo pitää kattaa häiden kulut. Naurettavaa.

Vierailija:

Se lahjan suhde kuluihin on vanha perinteinen tapa. Sanoipa siihen joku vastaan tai ei.

Vierailija
94/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäisivät häihin käyttäneensä rahat ja kävisivät salaa vihillä.

Rahaa säästyisi, hermot säästyisi (varsinkin kun miehille on monesti järkytys nähdä, kuinka ihanasta tyttöystävästä tule hirviö häitä suunnitellessa), ystävien kans pysyis välit hyvänä ja sukulaisten kans ei tarvis tapella.

Siinä ei liittoa enää päivä täydellisenä prinsessana enää pelasta jos kaikki ihmissuhteet ja muut on saatu sössittyä häiden takia ja häälainaakaan ei ehditä maksaa ennen kuin ero tulee.

Vierailija
95/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä bileisiin ei pyydetty köyhiä.

Ja nyt aikuisena ollaan ikuisesti katkeria ja muistetaan hautaan saakka jos joku tuo kaverin hähin parinkympin lahjan.

Itse en ap:n häihin edes tahtoisi mennä. Rahaa olisi kyllä ostaa kunnon lahja mutta en tykkää häistä joissa raha haisee. Minusta rakkaus on häissä tärkeintä ja läheisten yhdessäolo. Itse en tosiaankaan edes muista minkä arvoisia lahjoja häihini tuotiin enkä olisi kiinnittänyt huomiota vaikka joku ei olisi tuonut mitään.

Itse yritän lapsilleni opettaa jo nyt että voi olla että joku tuo lahjan synttärijuhliin ja voi olla että joku muu ei tuo mutta tärkeintä ja ihaninta on että ainakin osa kutsutuista pääsee juhliin. Jos lapseni olisivat aikuisina ap:n kaltaisia niin kokisin että kasvatuksessa on mennyt jotain pahasti pieleen.

Uskomatonta ajattelua aikuiselta (?) ihmiseltä. Häpeäisit ap! Vaikka taisitkin olla trolli.

Vierailija
96/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tsiisus sentään perinyt osallistumis maksun tai myynyt pääsylippuja häihisi etukäteen. Näin ollen kitupiikki sukulaiset ja ystävät voivat suosiolla jäädä pois mokomista riennoista ja vain häittesi kustannuksiin osallistuvat voivat nöyrinä osallistua.

Kaikkia pellejä se maa kantaa..

Vierailija
97/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden pitäisi itse maksaa hääparin tarjoamiset. Itse ajattelen, että jos joku pitää juhlat, hän itse ne maksaa, eikä vieraat.

Vierailija
98/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
99/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pariskunta meni naimisiin. He olivat tosi köyhiä ja ruokaa oli tuskin jokapäiväiseen ruokaan. Siinä jutussa sanottiin, että tuohon aikaan oli tapana, että kyläläiset toivat rahaa ja ruokaa häihin, jotta pariskunnan kustannukset tuli korvattua.

Ehkäpä ap on lukenut juttuja samoista köyhistä ajoista, jolloin kylässä muutenkin puhallettiin yhteen hiileen.

Vierailija
100/128 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän häissä olisi pitänyt saada lahjoilla kulut katettu, niin jokaisen vieraan olisi pitänyt ostaa 160 euron lahja (siis henkeä kohti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi