Kyllä ihmiset on tolvanoita! Tuoda nyt 25e häälahjaksi kolmelta hengeltä!
ja näitä idiootteja oli useita.. jotkut toi 30.. suurin osa onneksi ymmärsi tuoda 50e kahdelta.
Kommentit (128)
Jos kerran kaikkea jo on, niin eikö silloin vieraille voisi kutsussa ihan vain ilmoittaa, ettei tarvitse antaa yhtään mitään (ei edes rahaa!!), vaan että lahjaksi riittää se, että itse ilmaantuu paikalle hyvällä juhlatuulella.
Itse emme pyytäneet yhtään mitään häälahjaksi. Ja jos jotain tasavuosisynttäreitä joskus juhlistamme, emme todellakaan toivo yhtään mitään. Meille tärkeintä on se, että saamme viettää yhteistä juhlaa rakkaiden ihmisten kanssa.
ja lahjat otan vastaan mitä saan enkä valita. häälahjalistan toki ymmärrän että joidenkin siitä helppo katsoa vinkkiä jos itse ei keksi lahjaa ja rahakin ok mutta ei sitä pidä kerjätä. onneksi olen mennyt naimisiin ennen hääbuumia..
Me saatiin aikanamme kolmelta sukulais poikamieheltä LEIPÄKONE, joka oli RIKKI. Mieti. Ja kaikillä heillä olisi ollut varaa sijoittaa.. Vittu, käytetty LEIPÄKONE.. Huh huh. Ja me ei edes syödä leipää
syön ja juon juhlissa napani täyteen, tuon lahjan max. tuon 25 egee. jos ei perkl kelpaa, niin haistakoon pitkät, läsnäolo tärkein!
Vierailija:
syön ja juon juhlissa napani täyteen, tuon lahjan max. tuon 25 egee. jos ei perkl kelpaa, niin haistakoon pitkät, läsnäolo tärkein!
Käsittääkseni juhliin kutsutaan ne henkilöt jotka halutaan paikalle juhlistamaan merkkipäivää. Juhlan järjestäjä sitten suunnittelee haluamansa tarjoilut. Vieras tuo lahjaksi mitä haluaa, vaikka sitten rahaa tai lahjan lahjalistalta.
Omissa häissämme 2v sitten en todellakaan odottanut vieraiden maksavan ruoistaan.. Kuten joku sanoikin, jos ruoasta halutaan maksaa, mennään ravintolaan.
Jos ei ole varaa pitää isoja häitä niin älä pidä! Jos odotat saavasi ihmisiltä rahaa, menee kerjuulle stokkan eteen! Jos haluat uhlistaa parisuhdetta ja jakaa onnellisen juhlapäivän ystävien ja sukulaisten kanssa pidä häät!
Minä en anna rahaa lahjaksi kuin max 20 euroa (meidtä on perheessä 4 henkeä). Jos ostan lahjan listalta se voi hyvinkin olla 50-60 euroa. Mä en ymmärrä näitä rahan ruinaajia. Jos ette tarvitse mitään. laittakaa kutsuun, että meillä on kaikkea, älä tuo siis lahjaa. Jos välttämättä haluat jotain antaa, lahjoita haluamasi summa esim. Unicefille tai Pelastakaa Lapset ry:lle.
Meillä yhden ihmisen ruoka juomineen maksaa 50-60¿, päälle hääpaikanvuokrat ym Ei varmasti lahjat kata kuluja eikä ole tarkoituskaan.
Tervetuloa juhlimaan vaikka ilman lahjaa. (ja kutsussa on tilinumero jos joku haluaa sinne jotain laittaa)
Pitääkö ilmoittautuessa sitten kysyä, mitä on tarjolla, onko itse tehtyä, pitopalvelu vai hienompi ravintolaruoka, ja miten ruokajuomat?
Entäs jos ottaa shekin vaikka 25 euroa/nuppi periaatteella ja sitten onkin vain hikiset kahvit? Saako pyytää rahat takaisin?
Itse vien kyllä mieluiten lahjan, vieraammille raha on ok ja yleensä meidän 3-henkinen perhe vie 40-50 euroa. Tutuille lahja on vähän arvokkaampi, perheenjäsenille satasen luokkaa ta sitten osallistutaan porukkalahjaan.
Opiskeluaikana en olisi vienyt noin paljon, olisi ollut kohtuuton osa tuloista. Eli samalla tavalla vierailta ei voi " odottaa" samanlaista panosta, vaan se riippuu kunkin tilanteesta ja tuttavuuden asteesta.
Siis kyllä aina on häälahjoissa nimi ollut. Jos mulla olisi ollut pari nimetöntä lahjaa, olisin tietenkin kysellyt, että keneltä ne ovat.
onneksi meitin häissä oli vaan tärkeimmät, eli mä, mies ja lapset.
todistajat kansliasta.
ei tarvinnut tämmösiä pohtia.
olen siis keksivertoa fiksumpi tässä asiassa!
Pääasia, että jotenkin muistaa.
Epäkohteliasta arvostella mitä ja kuinka paljon kukanenkin toi.
Esim. me pidämme tällä hetkellä tärkeämpänä sitä, että saamme hoitaa lapsen kotona, emmekä rahaa, joten siitä syystä rahaa ei ole jaettavaksi asti, koska vuorottelemme niin että koko ajan toinen on töissä ja toinen hoitovapaalla.
Ja lapsuuden ystävälle lahja ostettu hiukan yli 100 euroa (minä,mies ja kaksi lasta). Se on vähimmäismäärä mun mielestä! Kyllä lahjan on katettava hääkulut, siis ruoka, juoma ym. Miksi kituuttaa lahjassa? Kiva antaa ja kiva saada=)
Noin 30 euroa per nuppi on sopiva summa. Tämä kuuluu ihan käytöstapoihin, että tämän tietää.
Vierailija:
et onko teistä epäkohteliasta ilmoittaa esim synttärikutsussa et ei tarvi tuoda lahjaa ja jos välttämättä haluaa muistaa niin rahaa voi antaa.(esim laittaa tilille) Ei siis tietty ihan noilla sanoilla mut ajatuksena olis ettei ihmiset ostais mitään turhaa vaan antais ennemmin rahana. Kyse olis siis 30-vuotis synttäreistä??
Myöäs raha on lahja, älä silloin ota edes rahaa vastaan. Laita niille, jotka " välttämättä" häluaa jokin hyväntekeväisyystilinnumero sinne, jos kerran pitää jotain olla.
Olis aika kohtuutonta :-)
Eli tervetuloa vaan vaikka sillä kympillä
Vierailija:
Noin 30 euroa per nuppi on sopiva summa. Tämä kuuluu ihan käytöstapoihin, että tämän tietää.
Älä ihmeessä järjestä juhlia, sun kannattaa ennemmin perustaa vaikka nakkikioski. Eipähän kukaan syö enemmän kuin lahjoituksensa arvosta.
Vierailija:
Mua suututtaa nää " ilmasta viinaa ja safkaa, syökää lapset nyt mahat täyteen" -tyyppiset perheet.En ole ap
Ei tosiaankaan mikään meidän suvun keksimä.
niitä morsmaikkuja joiden elämä on muutenkin tyyliä mulle-kaikki-heti.
Eipä taida naimisiin menossa olla tärkeintä muuta kun että saa järjestää mahdollisimman isot kekkerit ja saa kalliit lahjat.
Taitaa ko. liitot tosin ollakin niitä lyhytikäisempiä.
Aika surullista sinänsä jos häät järjestetään sillä mentaliteetilla että kaikki kumminkaimat, joita ei olla vuosiin nähty, kutsutaan että saataisiin mahdollisimman paljon rahaa lahjaksi.
Nehän ne on tosin yleensä niitä tylsimpiä häitäkin, vieraankin näkökulmasta.