Kyllä ihmiset on tolvanoita! Tuoda nyt 25e häälahjaksi kolmelta hengeltä!
ja näitä idiootteja oli useita.. jotkut toi 30.. suurin osa onneksi ymmärsi tuoda 50e kahdelta.
Kommentit (128)
muutenkin kasetetilaisuudessa vain kummeilta voi odottaa varsinaista lahjaa.
No kyllä mun mielestä on moukkamaista mennä juhliin ilman lahjaa. Olkoon sitten juhlakalu hääpari, synttärisankari tai pieni vauva.
Osa vastaajista on sitä mieltä, että on moukkamaista katsoa lahjahevosen suuhun, mutta mun mielestä on ihan yhtä moukkamaista viedä joku säälittävän pieni rahamäärä lahjaksi.
Olen se sama, joka eilen kyseli mielipiteitänne miehen suvun päättämästä ylioppilaslahjasta. Kerätään kimppalahja ja annetaan 10 euroa per perhe. Meitäkin on 4 eli annetaan lahjaksi 2,5 euroa per nenä. En suostu.
Tiestysti juhlat, esim häät, voi järjestää myös nyyttäreinä!
niin saisinko tuoda vähemmän rahaa häihin?
Vierailija:
et onko teistä epäkohteliasta ilmoittaa esim synttärikutsussa et ei tarvi tuoda lahjaa ja jos välttämättä haluaa muistaa niin rahaa voi antaa.(esim laittaa tilille) Ei siis tietty ihan noilla sanoilla mut ajatuksena olis ettei ihmiset ostais mitään turhaa vaan antais ennemmin rahana. Kyse olis siis 30-vuotis synttäreistä??
Etenkin jos toinen parista on työtön, opiskelija tai kotihoidontuella.
Vierailija:
ja näitä idiootteja oli useita.. jotkut toi 30.. suurin osa onneksi ymmärsi tuoda 50e kahdelta.
Kaverini meni naimisiin neljä vuotta sitten ja olimme opintuen varassa eläviä opiskelijoita ja ostimme yhteisen lahjan, joka kustansi noin 20 Euroa/hlö. Nyt keväällä toinen kaveri meni naimisiin ja ostimme taas yhdessä lahjan, mutta rahatilanne on kaikilla paljon parempi, joten tällä kertaa keräsimme 40 Euroa/hlö. Minusta nykypäivänä normaaleihin ruokahäihin ei oikein voi tuota pienemmällä työssäkäyvä ihminen mennä. Omasta mielestäni pariskuntanakin 60-70 Euroa on jo minimi ja jokaisesta lapsesta vielä hiukan lisää. Omat vanhempani velattomina ja suhteellisen varakkaina vievät nykyään jo satasen, vaikka morsiuspari ei olisi edes kauhean läheinen.
Nyt olen liian köyhä antamaan kallista lahjaa. Jos taas joskus rikastun, niin en pidä hännystelijöistä, joiden kaveriksi en kelvannut köyhänä. Siis meikäläinen tästä lähtien vastaa kaikkiin hääkutsuihin " ei" .
Häissä en ole ollut aikoihin, mutta kyllä vähä harmitti, kun en veljelle ja siskolle pystynyt ostamaan kuin 20 euron valmistujaislahjat. Minä olen meistä kolmesta nyt se ainoa opiskelija, ja he kyllä tietävät että olen totaalisen pa. En usko, että kumpikaan heistä loukkaantui mun lahjasta. Koska ne ties, että vähästäni annan.
Ihme touhua joillakin. Ehkä jos jonkun mielestä lahjan pitää kattaa kaikki häistä tulevat kustannukset, kannattaisi mennä johonkin ravintolaan ja jokainen tilaisi sapuskansa omasta pussista... Älytöntä touhua.
Vierailija:
. Ehkä jos jonkun mielestä lahjan pitää kattaa kaikki häistä tulevat kustannukset, kannattaisi mennä johonkin ravintolaan ja jokainen tilaisi sapuskansa omasta pussista... Älytöntä touhua.
Juuri näin. Eräänlaiset ravintola nyyttärit. Tällöin jokainen maksaa omansa.
En kyllä haluaisi tuntea ihmisiä, jotka arvostelevat lahjojaan. Tai edes sellaisia, joilla ajatusmaailma on, että lahjan PITÄÄ kattaa tarjoilun kulut :(.
Ja mistä hemmetistä ne edes tietää? Tarjoilujakin on monen hintaisia. Mieheni isä juhli synttäreitään hienossa ravintolassa monen ruokalajin vomin ja hintaa sapuskoille ja tilalle tuli varmaan 60-70 ¿/vieras. Sielläkin oli sitten lapsiperheitä paljon. Eli siis 4 henkiseltä perheeltä vähintään 240 ¿ lahjaksi, vai?
...kun me menimme naimisiin, havahduin omissa hääjuhlissa kiinnittämään huomioni mieheni äitiin ja siskoon.. He kun näpräsivät korttien kanssa jotain siinä (ottivat lahjat ja kortit vastaan meiltä ja asettelivat pöydälle -kuten tapana on). Menin oikein katsomaan, niin he lyijykynällä kiireen vilkkaa kirjoittivat kortteihin lahjashekkien arvon tai rahasumman koon tai tavaralahjan nimen.. Kun sitten kysyin, että mitä teette oli vastaus, että pitäähän sitä nyt tietää mitä kukin toi ja ihan oikeasti hämmästynyt ilme kun kielsin touhun.
Musta se oli törkeää!
Heillä on se tapa, että musitavat aina kaikkia jotka ovat heitä joskus jossain yhteydessä muistaneet. Säilyttävät joko vanhat kortit tai ovat kirjoittaneet listan miten kukin on heitä muistanut ja muistavat sitten tarkalleen samalla summalla...
ONNEKSI mieheni ei ole samaa maata...
Kuinka joku voi valittaa lahjastaa, en yhtään ymmärrä!
Vierailija:
Menin oikein katsomaan, niin he lyijykynällä kiireen vilkkaa kirjoittivat kortteihin lahjashekkien arvon tai rahasumman koon tai tavaralahjan nimen.. Kun sitten kysyin, että mitä teette oli vastaus, että pitäähän sitä nyt tietää mitä kukin toi ja ihan oikeasti hämmästynyt ilme kun kielsin touhun.
Jaa, minua taas harmitti, etttei häiden aikana tullut kirjoitettua lahjoihin, mikä keneltäkin oli. Kun ne kortit olivat erillään eikä kortteja ollut edes yhtä paljon, niin muutama lahja jäi arvoitukseksi. Olisi kivempi ajatella esinettä tms. Martta-tädin antamana häälahjana kuin nimettömänä.
Shekkien summia en minäkään olisi kirjoitellut.
Vierailija:
et onko teistä epäkohteliasta ilmoittaa esim synttärikutsussa et ei tarvi tuoda lahjaa ja jos välttämättä haluaa muistaa niin rahaa voi antaa.(esim laittaa tilille) Ei siis tietty ihan noilla sanoilla mut ajatuksena olis ettei ihmiset ostais mitään turhaa vaan antais ennemmin rahana. Kyse olis siis 30-vuotis synttäreistä??
Mä meen tasantarkkaan vain lähempien ystävien ja sukulaisten häihin joille läsnäolomme on tärkein.
Niille ostaa mielellään lahjankin.
joten jos haluaa muistaa meitä niin häämatkakassaan voi laittaa haluamansa summan. Joku laitto 20 e joku 50e, taisi pari tuoda ihan lahjankin, ihan sama.. hauskaa meillä oli häissämme eikä tullut mieleenkään että olisin kytännyt sitä mitä ketäkin toi tai minkä arvoisia ne olivat.
toista hääpäivää odotellessa.....
ei se ollut musta kerjäämistä eikä noloa!!! Päinvastoin se musta helpottaa lahjan antajia kun ei tarvi miettiä mitä ostais! ps. en oo 28 :)